Přejít na obsah

Pedál spojky 1,9TDI 77kw


petr90210

Doporučené příspěvky

Ahoj nemáte někdo problém s pedálem spojky? Zasekává se , nebo v něm jen lupne a vrátí se až nahoru, někdy zůstane vyset a musím mu pomoc nohou , někdy chodí normálně??? Vyměnil jsem spojkový válec- nic nepomohlo to, vyměnil jsem celý pedál spojky i s pružinou - nic pořád stejné??? Poradí někdo??? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Mám problém se spojkovým pedálem, který občas zůstává zamáčknutý na podlaze a nevrací se do původní polohy. Auto jsem koupil před deseti měsíci a nepovedlo se mi identifikovat, kdy a proč se tato závada projevovala (měsíc třeba jezdím naprosto v pohodě, pak dva dny to dělá a pak zase měsíc nic). Koukal jsem na některé thready zde a dle nich jsem určil problém ve spojkovém válečku. Tchán je automechanik a nezávisle také určil problém ve stejném válečku.

V minulém týdnu se problém začal zhoršovat a při jízdě se mi stávalo, že jsem i po zmáčknutí spojkového pedálu nedokázal vyřadit rychlost, nebo jsem se při zařazené jedničce a zmáčknutém pedálu začínal rozjíždět, takže asi pedál nerozpojoval spojku. Koupil jsem tedy spojkový váleček a tchán jej namontoval (asistoval jsem, ale bylo to jen o odkrytování, odpojení, vysunutí a zasunutí nového dílu, takže nic, co by se dalo nějak pokazit). Po výměně jsme samozřejmě odvzdušnili mačkáním pedálu.

Po ujetí cca pěti kilometrů se mi párkrát pedál opět nevrátil, ale následující 3 dny jsme najezdil 700km naprosto bez problému a při sešlapávání jsem cítil, že spojka zapírá tak nějak "lépe", takže jsem to uzavřel jako opraveno.

Včera jsem sedl do auta, jen se malinko dotkl pedálu a pružina mi jej okamžitě sama přitlačila až na podlahu. Rukou jsem jej vrátil do původní polohy, ale dělalo to stále dokola. Nastartoval jsem, zda se tam "něco" nedotlakuje, dokonce jsem startnul při zařazené rychlosti (při běžícím motoru se i při pedálu na podlaze nepodařilo jakkoli přeřadit). Koukal jsem pod auto a nenašel známku úniku kapaliny. V nádržce bylo kapaliny také dost. Přesto jsem ji dolil na maximum a pumpováním pedálu vše uvedl do pojízdného stavu (30 minut jsem pumpoval pedálem nahoru dolů, ale začalo pomáhat, až když jsem pumpoval jen část možné dráhy, takže jsem nedorážel až do maxima). Odjel jsem dalších 300km a přestože se mi párkrát zpočátku stalo, že pedál měl tendenci zůstávat ve spodní poloze, tak zbytek cesty opět naprosto v pohodě.

Mě napadá jen že by mohlo být nějak špatně odvzdušněno. Nenapadá někoho něco? Jestli mi to bude ještě blbnout, určitě zajedu do servisu, ale mé zkušenosti se servisem jsou natolik špatné, že se tomu budu bránit, co to půjde (2 autorizované servisy škoda, skoro měsíc auto v nepojízdném stavu, vyměněny 4 nezávislé věci, na servisech utraceno skoro 20 000,- a nakonec to opravil frajer v garáži výměnou zlomeného kabelu ke svíčce za 300,-. A ty servisy ze mě dělaly takového hlupáka, že se mi nechce testovat další, zda tam budou lepší...). Goo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska opět neodjel (včera jsem jezdil naprosto bez problémů, ráno přijdu k autu, dotknu se pedálu a sám se mi zamáčkl na podlahu). Pumpoval jsem s pedálem dvacet minut a bezvýsledně. Půjde k doktorovi, ale pokusím se to ještě nějak nahodit, aby jsem dojel po vlastní ose. Kdyby ale měl někdo tip, dopíšu další postřehy:

- Stává se mi, že před nastartováním zmáčknu brzdový pedál a ten je úplně tvrdý. Po nastartování se "odtlakuje" a funguje normálně. Dneska se neodtlakoval ani po nastartování.

- Stále jsem doufal,že je někde nějaká zavzdušněná část. Před třemi dny, když se mi to stalo poprvé, jsem dolíval kapalinu na maximum. Když jsem potí zašrouboval víčko s čidlem, pravděpodobně jsem něco vylil, ale dnes po otevření jsem dolil cca půl lahvičky kapaliny. Pod autem jsem nezaregistroval žádný únik kapaliny, ale začíná mi docházet, že někde ukapává a třeba se drží někde na spodním krytu.

Stále vsázím jen někde na nějakou prasklou hadičku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

měl jsem stejný problém postupně jsem měnil spojkový válec, celý pedál a nokonec to byl ten spojkový váleček co je u převodovky je tam takovej malej hajzlí a ten byl zkoroucenej. Stojí cca1500,- a mám už po problému. Petr

Mám problém se spojkovým pedálem, který občas zůstává zamáčknutý na podlaze a nevrací se do původní polohy. Auto jsem koupil před deseti měsíci a nepovedlo se mi identifikovat, kdy a proč se tato závada projevovala (měsíc třeba jezdím naprosto v pohodě, pak dva dny to dělá a pak zase měsíc nic). Koukal jsem na některé thready zde a dle nich jsem určil problém ve spojkovém válečku. Tchán je automechanik a nezávisle také určil problém ve stejném válečku.

V minulém týdnu se problém začal zhoršovat a při jízdě se mi stávalo, že jsem i po zmáčknutí spojkového pedálu nedokázal vyřadit rychlost, nebo jsem se při zařazené jedničce a zmáčknutém pedálu začínal rozjíždět, takže asi pedál nerozpojoval spojku. Koupil jsem tedy spojkový váleček a tchán jej namontoval (asistoval jsem, ale bylo to jen o odkrytování, odpojení, vysunutí a zasunutí nového dílu, takže nic, co by se dalo nějak pokazit). Po výměně jsme samozřejmě odvzdušnili mačkáním pedálu.

Po ujetí cca pěti kilometrů se mi párkrát pedál opět nevrátil, ale následující 3 dny jsme najezdil 700km naprosto bez problému a při sešlapávání jsem cítil, že spojka zapírá tak nějak "lépe", takže jsem to uzavřel jako opraveno.

Včera jsem sedl do auta, jen se malinko dotkl pedálu a pružina mi jej okamžitě sama přitlačila až na podlahu. Rukou jsem jej vrátil do původní polohy, ale dělalo to stále dokola. Nastartoval jsem, zda se tam "něco" nedotlakuje, dokonce jsem startnul při zařazené rychlosti (při běžícím motoru se i při pedálu na podlaze nepodařilo jakkoli přeřadit). Koukal jsem pod auto a nenašel známku úniku kapaliny. V nádržce bylo kapaliny také dost. Přesto jsem ji dolil na maximum a pumpováním pedálu vše uvedl do pojízdného stavu (30 minut jsem pumpoval pedálem nahoru dolů, ale začalo pomáhat, až když jsem pumpoval jen část možné dráhy, takže jsem nedorážel až do maxima). Odjel jsem dalších 300km a přestože se mi párkrát zpočátku stalo, že pedál měl tendenci zůstávat ve spodní poloze, tak zbytek cesty opět naprosto v pohodě.

Mě napadá jen že by mohlo být nějak špatně odvzdušněno. Nenapadá někoho něco? Jestli mi to bude ještě blbnout, určitě zajedu do servisu, ale mé zkušenosti se servisem jsou natolik špatné, že se tomu budu bránit, co to půjde (2 autorizované servisy škoda, skoro měsíc auto v nepojízdném stavu, vyměněny 4 nezávislé věci, na servisech utraceno skoro 20 000,- a nakonec to opravil frajer v garáži výměnou zlomeného kabelu ke svíčce za 300,-. A ty servisy ze mě dělaly takového hlupáka, že se mi nechce testovat další, zda tam budou lepší...). Goo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj,

mám OII 1,9 TDi, zakoupil jsem ji cca leden 2012, měl jsem stejný problém, nic to nedělalo po zakoupení, poté jsem jel rychlejší jízdu cca 50 km a nastal problém pedál dole, jako když je zavzdušněná spojka, jsem domácí kutil tak jsem si ji odvzdušnil a trochu lepší, ale problém stále přetrvával, tak jsem se rozhodl pozepta počíst atd, nikdo se najednou s takovou závadounesetkal, žádný můj známý mechanik ani nikdo v okolí, tak jsem začal laborovat, rozhodl jsem se vyměnit buď HSV ( hlavní spojkový válec ) nebo PSV ( pomocný spojkový válec ), čím začít, to byla moje otázka, když nepomohlo odvzdušnění tak jsem se rozhodl zvětšit tlak tím že tedy HSV, ten jsem vyměnil, trochu pakárna, ale proč bych to dával do servisu, vyměněno a asi 150km ok, ale potom zase to začlo, pedál na podlaze a nešlo zařadit až po namačkání, jako když se odvzdušňuje, můžu vám říct že za jízdy oddělat pedál z podlahy to je pakárna, ale jde to najel jsem takhle asi 1000km, projevovalo se to při rychlé jízdě a nebo delší jízdě, protočení do vysokých otaček a potom to nešlo dát na vyšší rychlostní stupeň, ale to odbočuji, tak jsem se rozhodl že vyměním PSV, oddělal jsem ho a ten je z nějakého druhu plastu a zakoupil jsem si za cca 1000kč od známého asi repliku, ale kupodivu byl z železa, od té doby mám pokoj, nechci to zakřiknout, ale ten plastový váleček je asi bolest celého problému, neměla by se aumobilka zamyslet nad tím, že plast asi k teplému motoru nepatří? Jinak si já myslím, že je chycené trochu ložisko u spojky a asi se ohřívá rychleji a ten plast to asi nevydrží a malinko se roztáhne, nebo při vyšších otáčkách a dojde k poškození gumičky v PSV a jeví se to jako stále zavzdušněné, ale to je můj zážitek se spojkou, tak jsem vám ho chtěl zdělit, jinak mám teď cca 5000km od té výměny PSV a dobré, jede to jako OII 1,9 turbo 77KW konečně, jinak těch závad blbostí jsem měl taky více ( svícení chladící kapaliny oprava vyčištění kartáčkem na zuby čidlo, vypnutí turba při předjíždění oprava jen promačkat membránu a od té doby pokoj ) atd, al eod toho je tady SUPER server ŠKODA, jsem rád že se každý s něčím vyzpovídá a véme toho zase o trochu víc, tak zdar Octaviím obvzlášť, Karel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 7 let později...

Čau lidi,

 

měl jsem stejný problém jako vy, ale bylo to vyřešeno výměnou válečku u spojky. Prý tam bylo nějak dodrbané to těsnění a šel na něho bordel od spojky a proto se pedál

vracel pomalu nahoru nebo se zaseknul dole nebo v půlce. Od výměny ujeto asi 200km a zatím v pohodě. Jediná nepříjemnost je ten pocit při sešlápnutí a strach, že už se nevráti

nahoru zase ... :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...