Přejít na obsah

1,2 TSI (77kW)


Cjoctavian

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

S motorem maximální spokojenost. Po odježděných 3000 km při 15 st. C (bez klimy) na 100 km trase v kombinovaném provoze město - mimo 30:70 spotřeba pod 5 l. Hraje roli i dojezdy do obce a tempomat. Při vysoké teplotě a kopcovitém terénu to jde podstatně nahoru. Každopádně se nikdy nedostávám přes 7 l. Nevyplatí se koupit diesel, když nejezdíte po dálnici dálky. Peníze se začnou vracet tak po 200000 km při dnešní ceně vozů, servisu a dalších věcí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, taky připíšu něco málo zkušeností s motorem 1.2 TSI 77 kW, sice v Golfu, ale to snad nebude vadit .-)

Auto jsem kupoval nové v prosinci 2010. Nyní najeto 9.000 km. Záběh probíhal bohužel v zimě, ale co se dá dělat, hned od koupi, jsem točil co nejvíce kilometrů na co nejdelších trasách/naprosto zbytečné cesty 100 km apod .-D , nj. nadšení z nového auta .-)/, ale samozřejmě se nedalo vyhnout každodenním cestám do práce 6 km jedna cesta, víceméně po městě.

Motor jsem zajížděl ze začátku opatrně, žádné vytáčení, po 1000 km občas prohnat a po 2000 km jsem občas prohnal otáčky pes 5000, aby si zvyknul.

Poruchy:

- překousán kabel do čidla brzdové kapaliny kunou

- protivná rezonance v interiéru, ta mě dost štve, protože v autě je jinak ticho jako v hrobě, asi to stavěli pro TDI motory, u nich by jistě rezonance zanikla.

Až na tu drobnost jsem s autem spokojen s maximálně a s motorem ještě více. Trochu mě mrzí, že jsem nekoupil automat, projel jsem se s DSG a je to paráda, až na podtáčení motoru, řadí to kupodivu celkem brzo. S manuálem jezdím spíš od 2000 otáček.

Co se mi na motoru hodně líbí:

-jede prakticky od 1500 otáček až do omezovače, výkon neraduje s otáčkami jako u atmosféry, pro ježdění mi tohle připadá hodně příjemné, motor není potřeba šíleně točit. Je cítit celkem výrazně prodleva turba /nj, chvíli to trvá než se turbodmychadlo pořádně roztočí, nicméně není to jako s 2.0 TDI, kde se sešlápne plyn, celkem dlouhou dobu se nic neděje a potom to člověku div neutrhne hlavu/

-neskutečně klidný a tichý chod

-spotřeba: podezřívám počítač, že trošku moc optimistický, pokud se jezdí po městě, tak se dá do 7.5 litru vměstnat, záleží podle provozu, do práce jezdím okolo 6.5 l /s fabii 1.4 16V jsem pod 8 nešel/.

Mimo město záleží na provozu a plynulosti a hlavně rychlosti, Opava-Zlín-Opava /bez klimatizace/ průměr 5.2 litrů, při plynulé, ale určitě ne pomalé jízdě.

Dálnice počítejte mezi 7-8 litry, jezdím tachometrových 145 km/h, pokud se zpomalí na 130 tak zhruba kolem těch 7 litrů /tady je výhoda dieselu/

-povinné a havarijní pojištění- oproti 1.6 celkem podstatná úspora, pro mne i levnější silniční daň

Dva motory jsem zatím neměnil a snad ani měnit nebudu, jak tady kdosi psal. Tenhle motor sice není žádný závoďák, ale na pohodové ježdění /dneska se nedá stejně moc jezdit rychle, pokud nechcete rychle přijít o body a peníze za pokuty/.

Pokud si vybíráte mezi 1.2 TSI a 1.6 TDI/77 kW/, běžte do TSI, pokud nenajezdíte spousty kilometrů, TDIčko je podstatně línější, nadělá mnohem více hluku /zvukový projev byl hodně nepěkný v AUDI A3 1.6 TDI, spotřebou je to asi o litr úspornější, na dálnici bude rozdíl asi trošku vyšší, ale za takový diskomfort mi to nestojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Já používám všechny rychlosti, nepřeskakuji je. Nevím proč, ale mám takovej pocit ( nebo jsem to tu snad někde četl ), že to nedělá moc dobře převodovce, když tam mrskneš hned ze 4-tého kvaltu 6-tku. ;) Ale možná je to můj mylnej názor.

Jinak z motoru jsem taky nadšenej, jezdí skvěle, úsporně a zatím ( klep, klep ) bez jakýchkoliv poruch, či nepříjemných projevů. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nazdar, tak som sa nechal v škodovke namotať aj ja. Včera som objednal novu Octaviu 1,2 TSI, výbava elegance. Povodne som uvažoval nad Fábiou s tuto motorizáciou, no nedalo mi to a musel som sa previest na predvadzacom vozidle(taktiež zaposobila aj manželka, ja som chcel skor ušetriť a kupit Fabku kol5 ). Ked servisák cúval z predajne, myslel som si že ma ta octavia elektromotor, temer skoro vobec ho nebolo počuť.vo vnútri je krásne tichúčko a pohodlne. Možno mnohí ešte stále neveria ale 1,2 TSI nie je HTP, aj v tomto ťažšom aute (oproti Fábii) motor zaberá svižne a hladko. Necitil som žiadnu extra námahu motoru dosiahnuť rýchlosť 140 km/h . Moje predošlé auto bolo Octavia 1,9TDI 81kw, myslel som si že benzín si v živote nekúpim, ale bol som milo prekvapený. Ako mnohí vravia, nie je to závoďák, ale na bežné jazdenie s rodinou, mi to stačí. Auto ideme prevzať až v decembri (prosinec), majú vraj nejaké problémy s dodávkamy materiálu ž číny.takže to bude rovno pod stromček.

Určite dám vedeiť, prve najazdené km, celkový dojem a snad nebude moje auto z tých problémovejších a nezostane mi len kopa starostí s vadami a navštevovaním servisu. Tak držte palec.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dunění motoru při akceleraci mezi 2000 a 3000 ot/min (Octavie 1,2 TSI, výroba 10/2010)

Nevšimli jste si taky dunění motoru při akceleraci? Typicky se mi to stává na dálnici, když se musí zpomalit na 100 km/h a pak to zase rozjíždím na 130km/hod na 6. rychlostní stupeň. Čím vyšší sešlápnutí plynu, tím vyšší dunění. Zdá se, že se motor trápí. Při nižších ani vyšších otáčkách žádné dunění není slyšet.

Reakce na dotaz ze Škoda Auto byla:

....Je pravdou, že motory 1,2 TSI jsou charakteristické mírným duněním mezi 2 - 3 000 tis. ot/min.....

Proto se ptám, jestli jste si toho také všimli. Není to nic tragického, ale je znát, že se to motoru nelíbí. Jinak jsem s motorem spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek si kamarad koupil také tuhle Octu(MR2012) a musím říct že po prvním svezení, jsem tomu motoru(a hlavně převodovce) propadl..ano není to žádný závoďák,ale naprosto dostatečné pro běžnou jízdu a jsou tam i vcelku slušné rezervy pro předjíždění.. motor je krásně tichý a velice dobře táhne a jízda za 5l/100km s uplně surovým motorem není zas tak zlá :D

kdybych si měl dneska vybírat jdu do tohoto motoru.. 1.6MPi sice není špatný motor(sežere aj slivovicu) ale proste ten zátah a jen 5q to prostě není ono :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se mi zdá že při určitých podmínkách jako duní nebo prostě mění zvuk. Ale připisuji to zatím k min. množství najetých kilometrů. Fábie 1,4 16V taky měnila pořád zvuk až cca do 10000 km, různě občas drnčela a tak. Postupem času si to sedlo a pohoda. Tak sem zatim v klidu. Ale jinak sem s tim zatim spokojenej

Editováno: , autor: Tomáš101
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek si kamarad koupil také tuhle Octu(MR2012) a musím říct že po prvním svezení, jsem tomu motoru(a hlavně převodovce) propadl..ano není to žádný závoďák,ale naprosto dostatečné pro běžnou jízdu a jsou tam i vcelku slušné rezervy pro předjíždění.. motor je krásně tichý a velice dobře táhne a jízda za 5l/100km s uplně surovým motorem není zas tak zlá :D

kdybych si měl dneska vybírat jdu do tohoto motoru.. 1.6MPi sice není špatný motor(sežere aj slivovicu) ale proste ten zátah a jen 5q to prostě není ono :D

Máš pravdu, keby som ten motor nevyskúšal, neuveril by som tomu aké má prednosti.

Mal som tu čest sa odviest aj na Yeti 1,2Tsi , v porovnaní s Octou sa mi zdá, že malinko slabšie ťahal, či už koli hmotnosti auta, alebo aerodinamike, no v octe som ten pocit nemal. Myslím že každý kto sa rozhodne pre túto motorizáciu, rozhodne neurobí zle(dostačujúci výkon, tichučký chod motoru, priatelná spotreba, NIZKA poistka)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim vespolek, pred nedavnem jsem se stal stastnym majitelem O2 s timto motorem. Mel bych dotaz ohledne typu oleje: pri prevzeti vozu me bylo receno, ze zvlaste ze zacatku muze oleje ubyvat a muze vzniknout nutnost olej dolit. Odkyval jsem tuto skutecnost aniz bych se zeptal na typ oleje pro pripadne doliti. V navodu jsou napsany specifikace oleju pro vozy s promennym servisnim intervalem i pro vozy s pevnym servisnim intervalem. Ja mam prvni servisni prohlidku po 2 letech, nebo (?to si nepamatuju?) najetych kilometrech. Znamena to tedy, ze pro me plati specifikace oleju s pevnym servisnim intervalem? Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Je tu neaký " šťastný " majiteľ octavie s motorom 1.2 tsi čo pred tým vlastnil O1 tdi 81 kw a vedel by mi porovnať SUBJEKTÍVNU a OBJEKTÍVNU dynamiku týchto 2 áut? A ako bonus k tomu spotrebu? S 1.9 tdi som s dynamikou ako tak spokoný ( 3 liter bi turbo od BMW to nie je ale nemám ten pocit že som brzdou v predbiehacích manévroch :) 0-100 km/h merané !!! GPS aplikáciou !!! nie totálne neprestným rýchlomerom a po rovinke - 10.3 sekundy! a maximálka totálne neprestným rýchlomerom 215 km/H s mierneho kopčeka :) Real GPS 198 km/h. Rovina ( 210 km/h - GPS 195 ). Maximálna rýchlosť je však treťoradá - ide mi skor o dynamiku v reálnom živote a reálnych rýchlostiach 0-150 km/H

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen nevím kde berete tu spotřebu. Jednou ve 2 ráno sem jel ze slovenska cca 100km klidná jizda 80-90km/hod spotřeba 5.0L ale pokud jedu přes den a předjíždím kamiony atd jedu rychlej aby nebyl brzda tak cca 6-6.5L jinak spotřeba od nového 7.45L na 25tis km za 9měs. Je pravda že jezdím dost město trasa 1km a rychlejší přesuny po dalnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Je tu neaký " šťastný " majiteľ octavie s motorom 1.2 tsi čo pred tým vlastnil O1 tdi 81 kw a vedel by mi porovnať SUBJEKTÍVNU a OBJEKTÍVNU dynamiku týchto 2 áut? A ako bonus k tomu spotrebu? S 1.9 tdi som s dynamikou ako tak spokoný ( 3 liter bi turbo od BMW to nie je ale nemám ten pocit že som brzdou v predbiehacích manévroch :) 0-100 km/h merané !!! GPS aplikáciou !!! nie totálne neprestným rýchlomerom a po rovinke - 10.3 sekundy! a maximálka totálne neprestným rýchlomerom 215 km/H s mierneho kopčeka :) Real GPS 198 km/h. Rovina ( 210 km/h - GPS 195 ). Maximálna rýchlosť je však treťoradá - ide mi skor o dynamiku v reálnom živote a reálnych rýchlostiach 0-150 km/H

Vlastnil som O1 81 kw (r.v.98), ak by ten motor bol večný tak auto v živote nemením. 1,2 TSI sa mu nevyrovná mimo mesto a hlavne na diaľnici. Opakom je mesto, v meste je TDI trochu nemotorné, s TSI sa mestom jazdí omnoho lepšie. Spotrebu som mal na TDI cca 4,5l/100 pri normálnej jazde, na dialnici 160 sa mi vyšplhala na 7,5l/100, no bolo mu to jedno či je prázdne alebo plne naložené.

Na vianoce som absolvoval jazdu PCE - NR (400km z toho 350km dialnica), šiel som sám s plne naloženým kufrom 160km/h tempomat - premerná spotreba 7,8l/100.

Pri jazde do rýchlosti max 100km/ h (plne naložený kufor + manželka + dieťa) s ľahkou nohou priemer po hodinovej jazde rovných 5l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu teď trochu OT,ale nezbývá mi než zvolat : Kristepane ! ....a co až se podělají ve vzduchu rozvody.... :kol-49:

Slyšel už jsi o někom, komu by za jízdy přeskočily rozvody???? (TSi) Já teda ne... Horší spíš, kdyby klekla elektronika a motor skočil do nouzáku a neměl potřebný výkon.. Jinak nevím, jestli se turbo motor hodí do leteckých motorů. Přednosti tohoto motoru v podobě dobré dynamiky myslím nejsou u letadel potřeba. Možná tak při startu.

Editováno: , autor: froggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...