Přejít na obsah

Homokinetický kloub


parkan

Doporučené příspěvky

Ahoj chlapi!

Zanedbaná údržba to nebude(2xročně preventivní servisní prohlídka),a poškozené manžety asi také ne(levý kloub vydržel i 2 170 km,to musí být manžeta jak nová).Auto má najeto opravdu 73 000,byly na př.nápravě provedeny tyto úkony,výměna ložisek nábojů,výměna silendbloků(pž. i zad.),výměna kotoučů a destiček,a 4x výměna homokinetického kloubu.Jsem z toho na prášky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no hele těch úkonů na té přední nápravě máš požehnaně, buď máš prostě smůlu, nebo jezdíš od kanálu ke kanálu, či tě v servisu trochu tahaj za fusekli. Případně od všeho trochu. Ale já vlastně furt nevím, co se těm homokineťákům primárně stalo. Mimo jiné některé "náhrady" manžet nepřežijí ani 1000 kilometrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím, potreboval by som poradiť. Mám Fabiu Combi, r.v. 2005, 1.4 16V 55kW. V poslednej dobe pri pridávaní plynu cítim v podlahe vibrácie. Pri ubratí plynu, prípadne pri jazde na voľnobeh tam žiadne trasenie nie je. Je to cítiť aj pri dosť nízkych rýchlostiach, najvýraznejšie je to ale okolo 80 - 100 km/h .Na volante to nie je cítiť vôbec alebo len minimálne, len na podlahe, pričom spolujazdec to cíti viac než vodič. Podľa informácií čo som našiel tu na fóre by to mohol byť vnútorný homokinetický kĺb. Bol som s tým v Škodovke, tam mi potvrdili že by to mohlo byť tým kĺbom, ale že to nemajú ako zistiť kým ho nevymenia (prípadne že ho musia poslať do skúšobne). Mohlo by to byť aj niečím iným? Keďže je to celkom drahá záležitosť, nerád by som naslepo skúšal, čím to je.

 

Nový kĺb stojí v škodovke 165 Eur. Na internete som originál nenašiel (jedine tu http://www.skoda-diely.sk/eshop/1j0498103kx-klb-poloosy-vnutornej.html , kde je ale na objednávku a navyše so zálohou stojí viac ako v škodovke, pričom by som ten pôvodný musel ešte posielať do sídla e-shopu). Mám ísť radšej do originálu alebo bude stačiť aj druhovýroba? Napríklad: http://www.cc-autodily.cz/kloub-vnitrni-fabia

 

Vopred ďakujem za všetky rady a komentáre.

Editováno: , autor: Matej712
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teoreticky to může dělat i uchycení motoru. Ten klub vypadá logicky, akorát mám pocit, že mrtvý vnitřní kloub je relativně vzácná závada, ale stává se...takže v tomto směru těžko radit.

 

Druhovýroby bych se vůbec nebál a kdyby došlo na nejhorší, tak bych se vyloženě nabránil ani "Číně". Pár jsem jich kdysi použil na Fáčku (cena do tří stovek) a jezdí dodnes. Jediné, co je potřeba ohlídat je manžeta - tu vyměň za originál, některé totiž vydrží jen pár stovek kilometrů a právě manžeta rozhoduje o přežití kloubu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím, potreboval by som poradiť. Mám Fabiu Combi, r.v. 2005, 1.4 16V 55kW. V poslednej dobe pri pridávaní plynu cítim v podlahe vibrácie. Pri ubratí plynu, prípadne pri jazde na voľnobeh tam žiadne trasenie nie je. Je to cítiť aj pri dosť nízkych rýchlostiach, najvýraznejšie je to ale okolo 80 - 100 km/h .Na volante to nie je cítiť vôbec alebo len minimálne, len na podlahe, pričom spolujazdec to cíti viac než vodič. Podľa informácií čo som našiel tu na fóre by to mohol byť vnútorný homokinetický kĺb. Bol som s tým v Škodovke, tam mi potvrdili že by to mohlo byť tým kĺbom, ale že to nemajú ako zistiť kým ho nevymenia (prípadne že ho musia poslať do skúšobne). Mohlo by to byť aj niečím iným? Keďže je to celkom drahá záležitosť, nerád by som naslepo skúšal, čím to je.

 

Nový kĺb stojí v škodovke 165 Eur. Na internete som originál nenašiel (jedine tu http://www.skoda-diely.sk/eshop/1j0498103kx-klb-poloosy-vnutornej.html , kde je ale na objednávku a navyše so zálohou stojí viac ako v škodovke, pričom by som ten pôvodný musel ešte posielať do sídla e-shopu). Mám ísť radšej do originálu alebo bude stačiť aj druhovýroba? Napríklad: http://www.cc-autodily.cz/kloub-vnitrni-fabia

 

Vopred ďakujem za všetky rady a komentáre.

ja mam ten isty problem ak to budes robit daj vediet co to je 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Dobrý den,

chtěla bych se zeptat na závadu na našem autě Fabia Junior 1,0 MPI, r. v. 2001. Má najeto 125 000 km. Když jsem se chtěla rozjet na křižovatce, tak jsem sice zařadila jedničku, ale při zmáčknutí plynu se ozvalo divné klepání a rachot a auto se nemohlo rozjet. Zkusila jsem to ještě tak 2x a furt jsem stála na místě. Pak mi manžel poradil (měl trochu popito :D), ať to zkusím rozjet na dvojku, ale to taky nešlo. Tak jsme pak museli auto odtlačit z křižovatky. Pak jsme ještě zkoušeli zařadit zpátečku, ale auto pořád stálo na místě a divně to v něm klepalo při zmáčknutí plynového pedálu. V servisu nám řekli, že je potřeba vyměnit homokinetický kloub. Je normální, že odejde takhle po 125 000 km? Navíc tchán říkal, že mu homokineťák odešel v zatáčce (na Felicii), ale my jsme stáli na křižovatce rovně, při rozjezdu jsem nezatáčela. Ptám se i proto, že za pár dnů plánujeme delší cestu (cca 300 km), tak mám strach, aby to nebylo ještě něco jiného než ten homokineťák.

Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

čago, 

mam taky otázku, při jízdě cca od 50 nahoru začínám slyšet takové dunění a příjde mi že to je LP... jsou to vždycky 3 stupňované tóny nahoru (dunění, cvakání) mohl by to být homokineťák? ložisko hučí pořád, tohle není monotonní.. blbě se to popisuje.. nesetkal se s tím někdo?

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tiez ma caka zrejme vymena klbu, zacalo to takym skripavim zvukom a po demontovani kolesa som nic nenasiel az dnes pri vymene silentblokov a ramien som zbadal na klbe volu a take spripave zvuky, pozrel som par videi na youtu a teda vymena ma neminie, samotnu prachovku na deuhej naprave zrejme bez demontaze klbu asi tiez nejde vymenit ze

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prachovka je natrhnuta hned za tou mensou sponou a neviem ako dlho. Neviem ci kupit hned dva klby pretoze aj tak ho musim vybrat a nerad by som sa k tomu vracal o par mesiacov. Tento rok som uz menil deravy chladic, strelenu pruzinu a hned aj tlmice s loziskami a ulozenim, prehrdzavene ramena s capom a silentblokom, tesnenie pod hlavou cize uz mam toho plne zuby kazdy vykend pod autom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říct. Před výměnou prachovky by jsi kloub měl vymýt od staré vazelíny a dát novou, při této příležitosti nejlépe zreviduješ stav kloubu (opotřebení klece, kuliček apod. - mírná vůle v kloubu je normální). Ty klouby zas tak moc neodcházejí, zpravidla stačí dát novou manžetu a vazelínu a jede se dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som sa dostal k tej výmene klbu no po testovacej jazde som zistil že to nebolo klbom ale ložiskom skoro ma porazilo , slo to v pohode bez demontáže položí, kde v sobotu poobede zohnať ložisko? Našťastie známy zavolal mechanikovi a ten našťastie jedno mal tak som sa ponáhľal zviezol a začal ž výmenou samozrejme vybrať staré dali zabrať, nové lozisko sme schladili a druhu cast zohliali pre lahsie osadenie po zlozeni je uz Fabka konecne ticho uz len zbehnut na geometriu. 

Editováno: , autor: MarkusDelRey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

Chlapi, chystám sa vymeniť  homokinetický kĺb na ľavej poloosi. Je možné vytiahnuť celú poloos z prevodovky a z náboja kolesa bez toho, aby som rozpojil náboj kolesa od ramena nápravy?

Díky.

Editováno: , autor: HeFab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...