Přejít na obsah

Motor 1,2 TSI (63 a 77 kW)


JanBilek

Doporučené příspěvky

vraj hej,

ved sa o tom diskutovalo aj niekde tu ako aj na garaz.autorevue.cz ..

nie je vsaku uplne jasne v akych vykonovych parametroch bude k dispozicii vo F/R .. hovorilo sa ako o nahrade atmosferickej 1,6 s vykonom 77kW ako aj o verzii 64 kW ..

Editováno: , autor: LUKY-007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mnoo nevim presne od kdy, ale skodofka by mela delat uz jen motory 1,2.

Obyc a pak TSi ve dvou vykonech, jako nahrada za 1,4 a 1,6. Podobne naftu jen 2,0. Mam to od prodejce, ale tutove tady bude nekdo, kdo ma blizsi info.

RFL ma byt snad na jare a uz s TSi motorem, to se tesim, jelikoz mi Y doma zakazujou, tak asi pujdu do tohohle. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nafta 2.0 tam fakt nebude. Su rad, ze zustanou i dosavadni benziny, protoze 1.2TSI mne k srdci nijak neprirostla. Uvidim, co ukaze dalsi setkani. Dynamicke parametry prakticky stejny jako 1.6 - stovka u papirove temer stejne tezkyho Golfu o 0,3s lepsi (otazka je, jestli se mirne vetsi hmotnost nevyrovna vetsim odporem). Hlavni zmena je v kopancu jako u dieselu, nahore to logicky pocitove vadne. Pri klidne jizde bude asi nizsi spotreba, ale naopak si asi vezme vic pri zatizeni a ostrejsi jizde.

45049417.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty uz jsi v FII nebo Roomsteru s 1.2 TSI/77kW jezdil??? Nebo snad v Polu? Nebo srovnavas s Yetim?

Takze zadny kopance jako u PD dieselu, dynamika mnohem lepsi nez 1.6/77kW.

Nahore to vadne koncepcne, ovsem relativne, ve srovnani s 1.6/77kW je to lepsi.

Jinymi slovy - 1.6/77kW se nemuze 1.2 TSI 77kW vubec rovnat.

Jedine spotreba je vice zavisla na stylu jizdy, ale to je snad kazdymu jasny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 3 měsíce má proběhnout facelift FII a pořáf čekám na nějaké důvěryhodné informace o tom, jestli budou nasazeny do FII 1,2 TSI motory a pokud ano, jestli budou v obou verzích.

Zatím se v tisku objevila informace jen o 1,2 77 kW, ale o slabší verzi zatím nic, tam přijde později???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty uz jsi v FII nebo Roomsteru s 1.2 TSI/77kW jezdil??? Nebo snad v Polu? Nebo srovnavas s Yetim?

Takze zadny kopance jako u PD dieselu, dynamika mnohem lepsi nez 1.6/77kW.

Nahore to vadne koncepcne, ovsem relativne, ve srovnani s 1.6/77kW je to lepsi.

Jinymi slovy - 1.6/77kW se nemuze 1.2 TSI 77kW vubec rovnat.

Jedine spotreba je vice zavisla na stylu jizdy, ale to je snad kazdymu jasny.

1. Ano, motor jsem zkousel v Y a predpokladam, ze se shodneme na nezavislosti prubehu vykonu a momentu na karoserii, ale na motoru

2. Kopanec a nevyrovnany zatah motoru je podle me na urovni predPD nafty a je hodne vyrazny.

3. "Jinymi slovy - 1.6/77kW se nemuze 1.2 TSI 77kW vubec rovnat." - jestli mas nejaka data, dost bych byl zvedav, protoze:

Polo, udavana hmotnost 1088kg, stovka za 9,7s

Fabia, udavana hmotnost 1070kg, stovka 10,1s

Golf, udavana hmotnost 1233kg, stovka 10,6s

Roomster, udavana hmotnost 1175kg, 10,9s

Zvlast u R si myslim, ze nizsi hmotnost bude minimalne zcasti vyrovnana vetsim odporem dany vyskou a tvarem karoserie. Rozdil zjevne je, ale podle me nejaka polovina sekundy nedovoluje vyroky jako "neda srovnat" atd. Pripominam, ze pri testovaci jizde u Y jsem se nezameroval na dynamiku, protoze je to tezsi krava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bojler:

ad 1) na tom bysme se shodnout mohli, na pohotovostni hmotnosti uz urcite ne. Rozdil nejakych 270kg je zasadni, dynamika Yetiho a Fabie je znacne odlisna.

ad 2) nemuzu souhlasit, neni to sice atmosfericky motor, ale nadechuje se uz v nejakych 1300 ot./min, od 1500 ma uzasne linearni zatah az do cca 5000 ot/min.

ad 3) zatim bez komentare

Kazdopadne omezovat se pouze na cas zrychleni z 0 na 100km/h je zavadejici. Osobne jsem v beznem provozu nikdy takto nezrychloval...

Pro me je zasadni pruzne zrychleni a tady se neni o cem bavit.

A jeste jedna vec - kdyz uz srovnavas hmotnosti a zrychleni, porovnej si i udavanou spotrebu Polo vs. Fabia (napric benzinovou motorovou paletou) a kombinuj se zprevodovanim, mozna te to trkne ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad 1) Jeste jednou a znova - celou dobu nemluvim o DYNAMICE, ale o KRIVKACH vykonu a tociveho momentu - mluvit v teto souvislosti o hmotnosti je stejna pitomost jako kdybychom vykon spojovali se zatizenim auta..

ad 2) Nadechuje se podle meho nejmin o cca 300 otacek vys nez uvadis, do te doby absolutni chciplina stejne jako 1.4 nebo 1.6 (v techto otackach vubec nema smysl ani jeden z motoru provozovat); o linearnim zatahu muzeme mluvit v okamziku, kdy odmyslime pomale chcipani smerem nahoru a ano, po kopanci uz je zatah bez nejakych der, s mirnym vadnutim. na druhou stranu turbo nemuzou cejtit snad jenom ridici naftaku. coz jak se divam, je zrovna tvuj pripad, takze mozna proto to nadseni :)

ad zbytek, zejmena spotreba - je zajimave, ze v posledni dobe se u mnoha motoru v nabidce napric koncernem snizily spotreby (i u stavajicich) - u takoveho SII dokonce par mesicu po uvedeni o skoro litr. vim, ze byly nahrazeny novymi typy, ale snad muzeme dosahnout elementarni shody, ze pokles kombinovane spotreby o 0,7l na 100km nebude softwarem ani dilci zmenou emisni normy. zaroven co zkoumam zkusenosti majitelu (a bohuzel i novinarske zumpy), tak realne se zejmena u benzinu k uvadenym dostava jen velmi velmi obtizne. dovolim si proto spotreby brat s velkou rezervou jak kvuli tomuhle, tak taky kvuli zminene nachylnosti na jizdni rezim.

zaverem - s tim 1.2TSI/77kW jsem jel kratce a moje zklamani prameni hlavne z transformace vlastnosti nafty (tech dynamickych) do benzinu. netajim se tim, ze ac nafte nijak neholduju, do Y bych bral vsema deseti 2.0TDI/81kW, kterej na me udelal fakt dobrej dojem. spotreba je zatim otazkou, dynamika papirove sice lepsi, ale podle vseho nijak razantne (zrejme dole lepsi, nahore horsi). ja tenhle motor proste beru s rezervou a su dalek hodnoceni "pro me do R jasna volba" jak sem tady cetl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bojler:

ad1) tak si precti svuj puvodni prispevek, na ktery jsem ja reagoval - napovim 4. věta.

ad2) kolik jsi s 1.2 TSI v Yeti ujel? Kolik mel ten motor najeto?

Udavana spotreba je samostatna kapitola. Ta ma spise charakter pro srovnani jednotlivych aut, dana normou. Vsichni vime, ze s realnym provozem to nema nic spolecneho. Stejne tak vime, ze je zavisla na provoznich podminkach.

Kdyz jsem mel FI Combi HTP, jezdil jsem z 90% mezimesto rekneme v ramci zakona a normovanou spotrebuje jsem hrave dosahoval, prevazne jsem byl vyrazne pod ni - celkem logicky. Ted mam OII Combi 1.9 TDi a diky 90% na dalnici se na kombinaci nedostanu - tez celkem logicky.

Zaverem 2 veci - nerikal bych, ze se do 1.2 TSI transformovala dynamicka vlastnost nafty, je to proste preplnovany motor. Byt pak zklaman z toho, ze ma typickou vlastnost preplnovaneho motoru (ac velmi slusne potlacenou) je zvlastni, z meho pohledu lehce tendencni.

A ta druha vec - s tim, ze jsem ridic naftaku bych moc neoperoval - to, ze si do podpisu davam jen soukroma auta neznamena, ze nicim jinym nejezdim.

Najel jsem tisice km mj. s Fabii 1.6, Roomsterem 1.6 stejne tak s 1.2 TSI a rozdilem je generacni skok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes jsem četl v SM, že při faceliftu FII by se 1,2 TSI měl objevit. Psali o té 77 kW verzi. Ví u tady někdo "od zdroje" jestli tato motorizace bude skutečně nasazena a jestli bude i slabší verze TSI 64 kW?

Co se týká ceny, dle Octávky odhaduju cenu 1,6 16V + 6 000,- (1,2 TSI 77 kW).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pandora: Áno, 1.2 TSI by naozaj mal byť po facelifte teda od MR2011. Tento by mal nastať už čoskoro, v marci (březen). Predpokladá sa, že 1.2 TSI 77kw nahradí 1.6 16V, 1.4 16V 63kw zatiaľ zostane, takisto ako obe HTP. 1.6 TDI 77kw nahradí 1.9 TDI, 1.6 TDI 66kw nahradí 1.4 TDI 59kw a úplne nový 1.2 TDI 55kw nahradí 1.4 TDI 51kw. Všetky TDI by mali byť samozrejme s DPF.

Info je zatiaľ samozrejme neoficiálne, viac by sme sa mali dozvedieť aj oficiálne už za pár týždňov B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi, ví se již, jaká bude cena 1,2 TSI ve FII vůči 1,6 16V? Ta slabší 1,2 TSI dorazí ještě letos nebo to bude delší dobu?

Uvidím, jestli i po FL zůstane v nabídce akční model Magic obohacený o 1,2 TSI, pak by se připlácelo v mém případě jen o hlavové airbagy a ESP, schválně, jestli bych se vešel do 320 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...