Přejít na obsah

Motor 1,2 TSI (63 a 77 kW)


JanBilek

Doporučené příspěvky

Inak existuje alternatíva, NGK IZFR6P7, ale nenašiel som ju nikde lacnejšie ako na skoda-diely.sk alebo .cz

The third spark plug also stems from series production: The IZFR6P7 (Order No. 97153, VW part number 03F 905 600 A) comes with an Iridium tip on the centre electrode and a platinum chip worked into the ground electrode. From  production date 2009 on, it was installed in more than 20 TSI models from VW/Audi, Seat and Skoda, among those the Audi A1 and A3 (1.2 litre, 63/77 kW), the Seat Leon 1.2 (77 kW), the Golf 6 (1.2 litre, 63/77 kW) and the Touran (1.2 litre, 77 kW).

 

A ešte som našiel Bosch 0242240665, ten by mal byť tiež alternatívou a dokonca sa dá nájsť o cca. 30-40 korún lacnejšie.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj musim se pripojit protoze to co to ctu je celkem zajimave :) jsem hrdy majitel fabie monte carlo 1.2tsi a takze me postrehy: mam najeto 35 000km na 30 000km jsem dojel do servisu a domluvil si vymenu rozvodaku ( drnceni , o problemu jsem vedel ze tyto motory do 8mesic vyroby 2011 proste ten problem meli) a rovnou garancku do druheho dne vyreseno ( muselo zustat prez noc kuli zatuhnuto tmelu ) jinak dlouhodoba spotreba 6,1 L/100km auto topí cca po 3 km takze zas takova hruza to neni, predtim jsem mel golfa IV a topil priblizne nastejno, jinak zadny problem nemam jezdi nadherne s rozumnou spotrebou ( zalezi na tom jakou nohu mate :) cihla ci pirko ) a to mam tu slabsi verzi 63kw na 17" kolech. Jinak kuny ani jednou nastesti asi u nas jich tolik neni i kdyz bydlim u lesa ale sehnal jsem si kryt a na draty jsem si dal chranicku. Dalsi malinkou nevyhodou jsou slabsi svetlomety ale kdyz je volna silnice tak dalkove a mlhovky to resi pak je videt krasne :) jinak ochota servisu bravurni a to tak nikoho neznam. Zadna protekce a staraji se skvele. Nyni ma servis noveho majitele tak jsem zvedavi na pristi kontrolu.

Takze zaverem se divim prave spatnym zkusenostem ostatnich za me krome problemu z rozvodakem ( vyreseno zarukou hned) protoze tento motor zatim mohu jedine doporucit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte, nechcel som zakladat novu temu, tak napisem sem. 1.2TSI 63kW MR2011. Najazdene momentalne len okolo 10 000km. Auto sa zohrieva dost dlho, to uz tu bolo pisane, to je viac menej normalne pre tento motor. Avsak co je cudne je, ze auto sem tam bezi na volnobeznych otackach okolo 1000. Normalne sa s nim prejde trasa 8 km, ciastocne sa zahreje motor a aj potom ukazuje na volnobeh 1000 otacok. Minule som ho po takejto jazde par minut po odstaveni nastartoval a motor mal cca 700 otacok, presiel som s autom 20 metrov, zastavil a zas motor bezal na 1000 otacok. Par krat som mierne stlacil plyn a po naslednom klesnuti otacok spadli na 700. Ci uz 700 alebo 1000 auto otacky drzi. V skodovke nahrali novy SW, problem sa vsak na dalsi den znova objavil. Navrhol som im, nech si loguju vsetky snimace a pri zmene volnobeznych otacok musia zistit pricinu tejto zmeny. Oni vsak maju zevraj len take dostupne prostriedky co im to neumoznuju. Cize za jazdy nespravia s diagnostikou nic.  Teraz tvrdia, ze to sposobuje klimakompresor. Auto ma automaticku klimu. Robi to vsak aj ked sa navoli AC off a pritom AC sa tusim pod urcitu teplotu snad ani nezapina. Dalsia vec je, ze toto zvysenie otacok som v lete pri pouzivani klimy v plne automatickom rezime nespozoroval. Cize to je z ich strany riadny bullshit. Tvrdia, ze to robi aj Rapid s tymto motorom, ktory maju ako testovacku. Vsetky informacie co mam su sprostredkovane cez fotra, auto je jeho, takze mam obmedzene moznosti. 

Mate podobne skusenosti so zvysenymi volnobeznymi otackami? Ja tipujem, ze niektore cidlo teploty, ci uz chladiacej kvapaliny, paliva, katalizatora, alebo hocicoho ineho dava RJ motoru niekedy nespravnu informaciu. Alebo sa zasekava klapka. Ja nechapem co si priamo od MB nevyzidaju popis manazmentu volnobeznych otacok motora a logicky nezistia pricinu problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak přesně tuto "závadu" mám taky. A mám toho RAPIDa. Ale vypozoroval jsem, že to dělá jen do okamžiku zahřátí interiéru na úroveň blízko nastavene teploty na displeji climatronicu. Řekl bych, že to bude mít souvislost s climou, v zimním období spíš s topením. Třeba motor točí víc kvůli tomu, aby přes výměník topení šlo víc teplé vody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je venku okolo nuly a níž, je volnoběh skutečně kolem 1000 otáček, i u zahřátého motoru.

 

Při teplotách nad nulou (+5°C a výše) je volnoběh cca 700, při zaplé klimě ca 850.. 

 

To co popisujete je, dle mých zkušeností, zcela normální projev. 

 

Taktéž volnoběžné otáčky u studeného motoru jsou různé při různých venkovních teplotách. Když je venku nad 20°C, vyskočí na vyšší hodnotu a po chvíli klesnou na běžné hodnoty. Když je kolem 10°C tak jsou zase hned od začátku trochu nižší, atd... Je to prostě různé, dle podmínek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za odpovede, celkom chapem, ze chvilu po nastartovani su otacky vyssie a je to zavisle od teploty, len mi neslo do hlavy preco aj po zahriati motora su otacky stale cca 1000. Skusim to s tym nastavenim teploty na klimatroniku. Ja mam stare TDI PD a to akonahle nie je zmrznute, tak na prvej krizovatke si uz pradie na 750. Ked tu ale cita clovek hororove veci co sa tyka TSI, tak si vsima kazdu banalitu a trpne co sa asi tak jemu vysype :D. Dik este raz. Ak nieco zistit, dam vediet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za odpovede, celkom chapem, ze chvilu po nastartovani su otacky vyssie a je to zavisle od teploty, len mi neslo do hlavy preco aj po zahriati motora su otacky stale cca 1000. Skusim to s tym nastavenim teploty na klimatroniku. Ja mam stare TDI PD a to akonahle nie je zmrznute, tak na prvej krizovatke si uz pradie na 750. Ked tu ale cita clovek hororove veci co sa tyka TSI, tak si vsima kazdu banalitu a trpne co sa asi tak jemu vysype :D. Dik este raz. Ak nieco zistit, dam vediet.

 

Nezáleží na klimatizaci!!! Při těchto teplotách navíc stejně není funkční. Tyto volnoběžné otáčky kolem 1000 1/min si řídící jednotka automaticky nastaví, pokud vnější teplota klesne pod bod mrazu (nebo o něco níž).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen k tomu klepání. Měl jsem doslova klepací koncert zpod kapoty, který se ozýval jak tancující pětikačka na palubce. První utišení přišlo podložením podpěry kapoty filcovou podložkou pod kloubem. Druhé pominulo kouskem molitanu pod ŘJ motoru, ale jeden pazvuk tam zůstal. Snad ne to uložení převodovky. Auto je už po záruce :kol-26:  :kol-26:  :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ambition Fresh navíc oproti Ambiente jen climatronic, parkováky vzadu a corner mlhovky. Okna vzadu na švihadla.Toto vše  moc elektriky navíc nežere. Však taky při parkování a otáčení volantem pěkně zhasínají světla. Mám OSRAM NIGHT BREAKER. Už mám v plánu silnější baterku.

 

So silnejšou baterkou pri parkovaní nečakaj žiaden zázrak, to svetlo slabne aj u mňa a to mám tú silnejšiu baterku.

Samozrejme oproti majiteľom s 36Ah batériou (fakt pidi) som teraz naozaj rád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem byl po reklamacích zhasínání elektriky- kolabování celého systému po otáčení volantem obdarován 61Ah baterkou. Ta původní měla sesypaný článek, ale kapacitu si nepamatuji. Ovšem při objednávce auta byla poznámka ve smyslu silnější altík a baterka. Asi díky klimě. Každopáďo 36Ah baterka je fakt divné číslo vzhledem k regimentu čidel a všelijakých položivých obvodů po zamčení auta. :kol-32:  :kol-32: :kol-32:  

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...