Přejít na obsah

Problém při tankování - vypínání pistole


Jirkass

Doporučené příspěvky

Ahoj, včera jsme koupili Fabii 1,9 SDI, r. v. 2002. Měla prázdnou nádrž, tak jsme jeli hnedka natankovat, ale porád se vypíná pistole - jakoby byla plná nádrž i když se tam cákne jen trochu třeba. Nevíte čím to? Máme ještě Passata a ten nám to teda dělá taky, ale stačí najít správnou polohu a v poho se natankuje plná nádrž. Ale včera jsme s tím různě štelovaly a prostě nám to porád vypínalo. Nestalo se to taky někomu? Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s Fabií jsme tankovali včera prvně a teď by tam měla být téměř plná nádrž, takže bude ještě chvíli trvat, než budem znovu tankovat. Ale s tím passatem máme podobný problém a na všech pumpách... Není tam nějaká pojistka nebo tak něco? U tý fabie to šlo spíš když se ta pistole právě vytáhla směrem ven, ale u passata se musí jakoby položit, ale taky jí tam necpat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, ale já beru benzín pořád u stejný benzínky a občas mi to taky udělá (a to mám benziňaka..), že to jakoby cvakne.. Řekl bych, že se vytvoří podtlak v nádrži a ta tankovací puška si myslí, že už to je plné a tak sama cvakne/vypne... já bych to nějak neřešil... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, včera jsme koupili Fabii 1,9 SDI, r. v. 2002. Měla prázdnou nádrž, tak jsme jeli hnedka natankovat, ale porád se vypíná pistole - jakoby byla plná nádrž i když se tam cákne jen trochu třeba. Nevíte čím to? Máme ještě Passata a ten nám to teda dělá taky, ale stačí najít správnou polohu a v poho se natankuje plná nádrž. Ale včera jsme s tím různě štelovaly a prostě nám to porád vypínalo. Nestalo se to taky někomu? Díky za rady.

tiez sa mi to stalo, aj na benzinkach, kde tankujem pravidelne, ale niekedy mi stacilo len pistol troska povysunut, nech nie je cela zasunuta v hrdle a hned prestalo cvakat. uz som sa zlakol, ze bude pruser s tankovanim, ale toto pomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mam benzin a dela mi to taky, kdyz jsem tankoval poprve tak jsem si pripadal jako debil, mlady kluk, prvni auto a neumi ani natankovat. Dela to predevsim kdyz je tepleji a nadrz je prazdnejsi, tvrdili mi, ze je tam spousta vyparu a ty vypinaji pistoli. Pootocit nebo trochu povysunout pistoli a je po problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Jo aha, já to špatně přečetl :D Nikdy jsem to neviděl rozebraný, ale mohlo by to být plovákem, kterej se mohl zaseknout tam kde ukazuje plnou nádrž a tím pádem na to reaguje ta pojistka, která ti vypíná pistol.

Ale je na to ještě trik, zeptej se na pumpě pumpařů i když by jsi měl plnou nádrž tak jde dotankovat pár litrů až k hrdlu ;)

Editováno: , autor: Jehla23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... ale mohlo by to být plovákem, kterej se mohl zaseknout tam kde ukazuje plnou nádrž a tím pádem na to reaguje ta pojistka, která ti vypíná pistol....

Nebeská blbost - plovák v nádrži slouží jen pro budík na palubní desce, s tankovací pistolí to nemá vůbec nic společného. Tankovací pistole vypíná sama i při tankování třeba do kanystru nebo klidně i do otevřeného lavoru - stačí, aby se konec pistole ponořil pod hladinu tankovaného paliva a čerpání se zastaví - je tam kapacitní elektronické čidlo. Nevěřícím doporučuju osobně vyzkoušet třeba s velkou 3litrovou zavařovací sklenicí - když strčíte pistoli až ke dnu, nenatankujete víc paliva, než těsně nad ponořené ústí pistole.

Tady si myslím bude zádrhel někde jinde - v horní poloze zaseknutý plovák v nádrži (proto to trvale ukazuje FULL) může svým objemem částečně zakrývat průřez vstupní trubky do nádrže, takže palivo nemá jak protékat do nádrže tou samou rychlostí, jako ho do hrdla "pere" ta pistole. Hrdlo se zaplní a pistole vypne, jako by už byla nádrž plná. Stejně se chová cizí těleso v tom tankovacím hrdle - omezí průtok, hladina paliva vystoupí až k ústí pistole a ta "si myslí že je plno".

Doporučuju vyhodit zadní sedačku, odpojit instalaci od snímače hladiny v nádrži (předtím vyfotit nebo aspoň označit kam který drát vede), vymontovat snímač - POZOR, NEOHÝBAT DRÁT NESOUCÍ PLOVÁK!!! - a vyzkoušet, jestli se plovák volně pohybuje = jestli se mění hodnota odporu vnitřního potenciometru. V případě že je plovák zaseknutý, zkusit opatrně uvolnit, jinak celý snímač vyměnit. Když je snímač vymontovaný z nádrže, připojený na kabeláž a zapne se zapalování, musí se při pohybu plováku měnit i údaj na měřidle na palubní desce - pozor, chvíli to trvá, než elektronika usoudí, že změna poloha plováku je trvalého rázu a milostivě pohne rafikou ukazatele. Ve starších autech to žádné zpoždění nemělo a ručka se kývala i při průjezdu zatáčkou = jak odstředivá síla přelévala palivo v nádrži. Někdo z vývojářských estétů usoudil, že kmitající ručka palivoměru může být pro některého méně znalého řidiče (řidičku - do prdele s blondýnama!!!) rušivý podnět a tak na ni "nasadili brouka", který údaj "cenzuruje" a řidiči říká jen to, o čem si výrobce myslí, že je pro řízení dostačující.

A když už bude vyndaný ten snímač, tak opatrně zkusit natankovat pár litrů, jestli se situace bude opakovat - díru do nádrže je potřeba provizorně zakrýt a utěsnit, aby palivo nešplouchalo při jízdě ven.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...