Přejít na obsah

Přídavná dálková světla Roomster / Fabia II


KarlosIII.

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny a zároveň Vás žádám o rady či zkušenosti s přídavnými dálkovými světly na Roomu či Fabii. Nechci tady řešit projektory, jestli svítí dobře nebo špatně,ale z mé zkušenosti bych raději obětoval kulaté mlhovky za přídavné dálkové, nebo nějaké jiné řešení s přídavnými světly. Tak předem díky za radu, protože zatím jsem nic neobjevil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že firma WESEM (polsko) dodává dálková světla ve stejné velikosti.... Jinak zapojit to bude nejlepší přes relátko se zvláštní pojistkou protože tady to funguje jen že se přepíná nějaký šoupátko ve světle a připojením dalších žárovek by se to mohlo různě spálit a tak....

Jinak mě by se asi víc líbilo dát vedle těchto kulatých mlhovek další kulaté dálkové (pokud nemáš diesela nemusíš řešit IC)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu kouknu na Poláky. Nevím jaký typ měl přidělávat vedle současných mlhovek, protože by to asi dost vyčuhovalo (moc zaoblený předek). Proto je taky problém s denním svícením a solidně vypadá jen orig.Milotec, ale toje "ranec". Ale fakt dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

... ale bylo mi receno ze je to zakazene a tak jsem od toho upustil .......

Kde, kým nebo čím je to zakázané? Pokud vím, tak by v ČR stále měl platit předpis, kterým se omezuje počet SAMOSTATNÝCH na pevno namontovaných světlometů na přední straně vozidla na 6ks neboli 3 páry včetně mlhovek. Jediný požadavek je symetrie rozmístění po obou stranách osy vozidla a dodržení geometrických vzdáleností od sebe i od bočního obrysu vozidla. Světlomet á la F1 se samostatnými žárovkami pro dálkové a potkávací světlo je podle něho považován za 1 kus, stejně tak i "denní světlo" s několika kusy samostatných LED. Jestli se mýlím, opravte mne prosím - vy, kdo máte lepší informaci.

Pokud mám tedy Rooma s projektory a v dolní části nárazníku mám normální kulaté mlhovky, stále by pro mne měla existovat legální možnost instalace dalšího páru přídavných světlometů. Oproti mému předchozímu autu (Forman) totiž ty halogenové projektory hanebně mžourají i v režimu dálkového světla - a to nemluvím o případu, kdy je žádoucí "upozornit protijedoucího debila" na potřebu věnovat pozornost přepínači světel nebo regulátoru jejich sklonu - v tom momentě jsou halogenové projektory doslova na prd... Do HID xenonů jít nechci, protože nechci být takové čuně, kterých je na našich silnicích pořád víc (cpou xenonové výbojky do světel bez automatické regulace sklonu nebo ještě hůř do normálních parabol - PROČ JE VŮBEC TAKOVÉ SADY LEGÁLNÍ I JEN PRODÁVAT???). A ani nechci na čenich montovat něco á la kačena Citroen 2CV (světlomety "na šťopkách"). Takže zbývá jediná možnost - přídavné halogeny schovat za mřížku chladiče, protože nacpat je dolů k mlhovkám by znamenalo ucpat vstupy pro chladicí vzduch k předním brzdám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do HID xenonů jít nechci, protože nechci být takové čuně, kterých je na našich silnicích pořád víc (cpou xenonové výbojky do světel bez automatické regulace sklonu nebo ještě hůř do normálních parabol - PROČ JE VŮBEC TAKOVÉ SADY LEGÁLNÍ I JEN PRODÁVAT???)..

Jedno OT.

těch HID sad je dělaná jako náhrada žárovky do pracovních světel. Takže stropní pro traktory, kombajny, zadní osvětlení nářadí a tak.

Prostě jen na Pole, Skládky a na silnici vypnout. Na silnici to můžou mít maximálně popeláři na osvětlení zadní části auta při vysejpání popelnic a to ještě nesmí oslňovat a za popojíždění to musí vypínat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro pobavení ! Nejprve jsem si taky napsal do Škodovky - odpověď :

Vážený pane ,

prostřednictvím naší infolinky Škoda Info-Line jsme obdrželi Váš dotaz týkající se dodatečné montáže přídavných dálkových

světlometů na Váš vůz Škoda Roomster.

Je nám líto, že máte pocit snížené svítivosti projektorových halogenových světlometů. Naopak, objektivně bylo ověřeno, že

projektorové světlomety jsou účinnější než klasické halogenové, navíc jsme dosud neobdrželi takovou připomínku na nízkou

svítivost od našich zákazníků.

Jako výrobce nedoporučujeme žádné dodatečné zásahy do elektroinstalace vozu, zcela určitě nemůžeme doporučit vyřadit z provozu

mlhové světlomety, které jsou důležitým bezpečnostním prvkem vozu právě při snížené viditelnosti. Samozřejmě je technicky možné

nechat si provést zástavbu přídavných světlometů (napájení přes přídavné relé propojené s dálkovými světlomety) Vaším servisem,

vystavujete se však riziku ztráty záruky na části vozu dotčené montáží neoriginálního příslušenství. Vůz je však Vaším majetkem

a jako výrobce Vás můžeme pouze upozornit na možná rizika takové montáže, ztrátu záruky atd.

Tato úprava by byla provedena autorizovaným servisem na Vaši vlastní zodpovědnost.

Podávám Vám tuto zprávu, s pozdravem.

Zatím jsem to provizorně vyřešil žárovkami Tungsram Megalight + 9O a opravdu změna. Dokonce lepší než strýc na FII se žárovkou Philips Extrem Power. Otázka však je jak dlouho mi vydržejí. Stejně na ty dálky dojde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jop - tak přesně tou samou argumentací mi zamítli odsouhlasit vestavbu neorigo teploměru chladicí kapaliny - doporučili mi výhradně "upgrade" palubní desky na MaxiDot a to samozřejmě výhradně v autorizovaném značkovém ŠKODA-servisu. Holt servisy z něčeho žít musí - a oni jako výrobci jednoduše nemohou zákazníkovi říct, aby dával auto do opravy/úpravy k někomu jinému, nevázanému k výrobní fabrice smlouvou (rozuměj - LACINĚJŠÍMU)...

Každopádně - pokud si do auta dám přídavné relé spínané napětím odbočeným z přívodu "dálkových světel" a tímto relátkem budu spínat proud přes dodatečnou pojistku přímo z baterie na přídavná světla, upevněná nějakou pomocnou konzolou na fabrickou konstrukci vozu, a celou práci provedu v souladu s elektrotechnickými zvyklostmi a dopravně-bezpečnostními předpisy, nemá se mi co stát - ani při provozu, ani při kontrole od PaCh, ani na STK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil někdo z vás prvně vyměnit žárovky? Je to totiž velkej rozdíl. Další věc - nesmíte mít světla jako prasata, se znečištěním se osvětlení rychle zhoršuje. S čistejma světlama a kvalitníma žárovkama nemám problém, kór s poslední verzí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil někdo z vás prvně vyměnit žárovky? Je to totiž velkej rozdíl...

Doporuč značku & typ, případně prodejce žárovek. Já osobně budu jen rád, pokud to zabere. Jinak čistá krycí skla světlometů jsou samozřejmost. Kterou verzi a čeho máš na mysli - mám auto MR 2008, jsou nějaké rozdíly v projektorech u MR 09/10 nebo u FL?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkušenosti s FL nemám a ani jsem neslyšel žádnou referenci. A zajímalo by mě to, protože zřejmě natáčecí světla fungujou už jenom pro potkávací, dálková parabola je statická.

Já mám na svojem autě i tatík natáčecí. Ze začátku rozčarování, zhruba po půl roce jsem vyzkoušel tohle. Po dalším jsem zkusil tohle. Zkušenosti jsou ve vlákně k projektorovým světlům. Teď jsem viděl i 90%.

Plánuju teď výměnu a otestování nepoužitých levnějších oproti použitým dražším, jak moc se "vysvítily".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi stojí za to zkusit tyhle Bosch, je to relativně nejnovější výrobek v daném segmentu, a pro fajnšmekry to svítí bílo-modře, legálně a bez problémů s legislativou.

http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/17-1-Zarovky/152-3-BOSCH-Plus-90/5/864-H7-12V-55W-PX26d

a tady něco o nich :

http://www.bosch.cz/press/detail.asp?f_id=839

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...

Pokud je to správně nainstalované podle legislativy (vzdálenosti od obrysu a od povrchu cesty, poloměry hran a vyčnívajících částí atd), svítí to podle předpisů (tedy dá se to zapnout jen ve vyhláškou vymezených případech), má to má evropskou homologaci a je to určeno pro daný typ vozu (prodejce tvrdí že ano), tak případnému uživateli můžou nějaké státní orgány leda tak skákat na cara. Problém vidím jen v tom, KAM na auto je to určeno k instalaci - aby to fungovalo jako přídavné dálky, mělo by se to montovat do nějaké minimální výšky nad povrchem silnice - nejlépe stejně vysoko, jako originální světlomety. Umístění dole pod linii sériových světel je pro dálková světla dost na 2 věci - tam jsou mnohem užitečnější mlhovky... Navíc jestli je to určeno jako náhrada dolní mřížky, bude to dost omezovat vstup chladicího vzduchu jak k chladiči motoru, tak k výměníku klimy - a tam už to potom auto pocítí v záporném smyslu...

Ale vzhledem k tomu, že dotaz je směřován na příslušenství k fábuli I, je umístěn do špatné sekce - tady je F II/Room.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty jako myslíš,že kdo si tam dá přídavný,tak nebude ničím už svítit.Vezmi si takovýho tunera,co jenom aparatura má třeba 500W k tomu si připočítej osvětlení,topení aby mu nebylo zima,ohřev sedaček a si už za hranicí altíku v základu a to nepočítám,že někdo táhne přívěs.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrumr - je vidno, že elektrice moc nedáš a o paralelním chodu dvou nebo více zdrojů v jedné soustavě jsi asi nikdy neslyšel. Alternátor se až do určité konstrukcí dané zátěže díky regulaci chová jako zdroj napětí s malým vnitřním odporem, akumulátor jako zdroj napětí s téměř nulovým vnitřním odporem. Po překročení výkonového limitu alternátoru se jeho svorkové napětí začne snižovat až do okamžiku, kdy napětí poklesne na hodnotu odpovídající napětí na daným odběrem zatíženém akumulátoru - a tam je udržováno elektrochemickými procesy. Tím okamžikem alternátor setrvává na dané hodnotě napětí a jeho výstupní proud je určován pouze jeho vnitřním odporem = setrvává stále stejný.

Alternátor tedy přešel na své výstupní charakteristice do oblasti, kdy se chová jako ZDROJ STÁLÉHO VÝKONU - při setrvávajícím stálém napětí (vnuceném zvenčí na straně odběru připojeným akumulátorem) pak lze hovořit o režimu ZDROJE STÁLÉHO PROUDU. Zbytek spotřebovávané energie bude odebírán z akumulátoru. Tím je dáno, ža ani při odběru 200A ze soustavy běžný altík (+ regler) + akumulátor nebude alternátor dodávat větší proud, než na jaký je navržena jeho konstrukce = nebude ani odebírat větší mechanický příkon z řemenice.

Teprve dalším dlouhodobým odběrem z takto pracující soustavy dvou paralelně zapojených zdrojů by došlo postupným vybíjením akumulátoru k dalšímu většímu poklesu napětí v soustavě, který by dál zvýšil proudové zatížení alternátoru. Pro představu, jednalo by se o řádově hodinovou jízdu s nepřetržitě pracujícími spotřebiči, které jsi vypsal (tuc-tuc zesík, termodeky na sedačkách, halogeny jak na propalování Trabantů, ohřev zadního skla hraničící s grilováním...). 

Odpověz si sám, jestli je reálná taková jízda - nebo jestli je to jen výplod Tvojí fantazie. Navíc každý jen trochu do svého koně zahloubaný tunič si dává silnější nebo i jen druhý stejně výkonný alternátor právě z důvodu předpokládaného vyššího odběru. Tam už se dá hovořit o tom, že provoz alternátoru(ů) s celkovým nominálním proudem 150-200A může mít PŘI PLNÉM ZATÍŽENÍ ELEKTROSOUSTAVY vliv na setrvačný pohyb vozu - mechanický příkon při plném zatížení je (vzhledem k účinnosti přibližně 85%) cca 3,5kW na rozdíl od běžného 70-80A altíku, který spotřebovává jen asi 1,4kW mechanické práce... 

Ovšem, něco jiného by byl stav, kdyby altík pracoval bez podpory akumulátoru a jeho výstupní svorky byly zatíženy až k hranici zkratu - v tomto režimu by, ještě než by definitivně přešel do funkčního režimu "generátor dýmu", opravdu fungoval jako poměrně účinná brzda - byť pouze po dobu několika sekund... lol lol lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Neboj se, dělal jsem v navíjárně trakčních elektromotorů do drážních lokomotiv, i na elektrickým dynamometru jsem byl. A invarový vlásek v normálních hodinkách elmag. pole neovlivní. Retardéry do náklaďáku nebo do busu jsem nemontoval, ale zato jsem viděl "osmadvacítku" matkový klíč lítat přes celou rozvodnu, když se větrem šlusly dráty za fabrickou trafačkou a udělalo to BÁC!... A altík rozhodně není k baterce připojený tenkým drátkem - na poměry v autě je to drát jak sloní noha... 

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...