Přejít na obsah

Vysoká spotřeba


Speedlimit

Doporučené příspěvky

Na VAG to ukazuje reálné hodnoty.....občas mi to vyhodí chybu 16556. Cimbu mi psal že mi to přisává někde vzduch, přitom to sám ale zkoušel sprejem, nebo že můžou být špatné vstřikovače vlivem tankování nekvalitních benzinů.... Co myslíte? Mám ještě co měnit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim chlapi, mam 1,4MPi 44kw este pred upravami motoru mi to zralo okolo tych 7 litrov. pri beznej jazde 100vkou bola aktualna spotreba 5,3l neskor jeden clen z fabiaclubu vyvinul "chipbox" napaja sa na cidlo teploty vzduchu a posiela do RJ klamne info o teplote vzduchu, ta potom inak miesa palivo. spotreba mi isla cca o 0,3 0,4 litra dole. v sucastnej dobe to uz chlapik nevyraba. teda aspon pokial viem. za kvalitu uvedenych fotiek sa ospravedlnujem. na poslednej fotke pri 100km/h spotreba 4,9l

post-58327-0-16790300-1303157894_thumb.j

post-58327-0-26436700-1303157962_thumb.j

post-58327-0-81494200-1303157999_thumb.j

post-58327-0-62357100-1303158037_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ospravedlnujem sa, nehladal som ci tu take nieco moze byt. na ho*no to je len tym co cakaju ze im to stiahne spotrebu o liter dole a prida 5kw. mam to tam asi rok a bol som spokojny ked som mal motor este v serii, 0,3l je kvapka do mora ale aspon nieco ;) tak isto male + bolo ze sa mi ustalilo kolisanie otacok na volnobehu co je pre mpi dost odvykle

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napis uzivatelovi "Kubox" ja to mam od neho ale ako som uz pisal viem ze to uz nevyraba ale mozno mu ostal nejaky. montaz je lahka ak si zrucny. odpojis baterku vytiahnes snimac teploty vzduchu. su tam 4 kable, na 1 a 2 napojis kable z chipboxu paralelne, polarita nerozhoduje. potom to uz len niekde zavesis a mozes to ist skusit. auto preslo aj emisnou mame to vyskusane. napis mu ze som ta poslal.

reci ze to je na ho*no mozes mat u prdele kto nevyskusal nemoze vediet a kto si mysli ze mu to da liter dole je pako... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

netuším co uvnitř té krabičky je, ale osobně si myslím, že tam je pouze a jen odpor ( rezistor, odporník). Jednotka si pak myslí, že čidlo má vyšší odpor (nebo je paralelně a odpor je nižší) a tím pádem to, že vzduch je teplejší (nebo studenější?) a nevstřikuje zbytečně moc paliva???

Tak včera jsem jel do Brna (100 tam a 100 zpátky + 20 km po městě) a spotřeba vyšla 4,9 :prc: Vůbec to nechápu :) . Před Brnem jsem jel i 150, jinak víceméně předpisová jízda a po městě jsem jí dal taky občas napít...... Jinak 80% okresky a 20% město si vezme 8,3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoduše - studenější vzduch = řidší vzduch neboli určitý objem má menší hmotnost = ve stejném objemu nasátého vzduchu je menší hmotnostní množství kyslíku, ŘJ proto vstřikuje méně benzínu. Ten "tuning-box" doslova oblbne ŘJ tím, že jí po připojení k čidlu teploty tvrdí, že nasávaný vzduch je teplejší než skutečně je => ŘJ omezí dodávku paliva. Výsledkem je provoz motoru s chudší směsí = s vyššími emisemi NOx a s vyšší spalovací teplotou při zdánlivé úspoře paliva - ta úspora je dost diskutabilní, protože ŘJ stejně bohatost paliva ve směsi kompenzuje i podle údaje z lambda sondy. Navíc se takto provozovaný motor více opotřebovává - což se samozřejmě pozná až po delší době, není to rychlá likvidace stylem hrc-prc, ale žádné pohonné jednotce takový provoz mimo běžné parametry neprospívá. Pro dosažení stejného výkonu je potřeba stejně jako u motoru bez "tuning-boxu" šlapat více na plyn a vzhledem k tomu, že ŘJ dostává falešnou informaci o teplotě => hmotnosti nasátého vzduchu, je nejvyšší dosažitelný výkon tímto způsobem omezen. Jde tedy ve skutečnosti pouze o "šidítko" než o skutečný prostředek reálně upravující motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, sorry, patří tam samozřejmě teplejší - jinak všecko dál platí. "Tuning-box" skutečně nic jiného než odpor (součástku správně česky nazývanou REZISTOR) neobsahuje - jeho připojením k vedení mezi čidlem teploty a ŘJ se ovlivní údaj, který naměří převodník v ŘJ a ta se potom chová jako by nasávaný vzduch měl vyšší teplotu atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta hodnota ktoru vysiela box do RJ nie je rapidna, takze co ty tu pises ze motor sa po nejakom case znici je blbost

Ten box nic nevysílá, nevím, kdes tohle sebral - přídavný odpor v boxu jen ovlivní to, co si o teplotě čidla zjistí ŘJ motoru pomocí proudu, který do toho čidla pouští - a AD převodníkem měří ovlivnění toho proudu v závislosti na teplotě čidla. Přídavný odpor ten proud ovlivní stejně, jako vyšší teplota čidla. A že vyšší spalovací teplota chudší směsi a vyšší obsah NOx na životnosti motoru nepřidají chceš popírat na základě jakého dalšího moudra? Já jsem přece nenapsal, že se ten motor zničí hned - ale že se sníží jeho další životnost právě z těch popsaných důvodů. Nic víc a nic míň.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemyslel som to doslovne "vysiela" je to aj pre tych co nerozumia ako to s tym odporom funguje. je pravda co hovoris to nepopieram len sa ta opytam taku vec, keby si mal auto s MPi motorom niekde v krajine kde su nizsie teploty ako u nas, nemal by si box, cize teplota by bola realne nizsia, tiez si myslis ze by motoru uberalo na zivotnosti? preto hovorim ze box je skonstruovany tak aby rozdiel tych teplot nebol velky aby nedoslo k tomu co ty hovoris, keby bol ten rozdiel teplot 10° tak zamozrejme ze to uz by dochadzalo k daleko horsiemu davkovaniu paliva. mimochodom autor tohoto konkretneho boxu co mam ja a samozrejme aj on ho ma na aute bol na ek a hodnota NOx zostala nezmenena. akoze to co hovoris to je pravda len ja sa bavim o tomto boxe nie o vseobecnom rozsahu vsetkych powerboxov a chipboxov ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemyslel som to doslovne "vysiela" je to aj pre tych co nerozumia ako to s tym odporom funguje.

....

mimochodom autor tohoto konkretneho boxu co mam ja a samozrejme aj on ho ma na aute bol na ek a hodnota NOx zostala nezmenena. akoze to co hovoris to je pravda len ja sa bavim o tomto boxe nie o vseobecnom rozsahu vsetkych powerboxov a chipboxov ;)

U některých věcí je lepší vysvětlovat polopatisticky než maskovat skutečnost za nějaké termíny s jiným významem - "vysílat" znamená aktivně předávat informaci. Ten odpor jen pasivně ovlivňuje proud vysílaný aktivním prvkem uvnitř ŘJ. Proto říkám to co říkám.

A s těmi emisemi - samozřejmě že mu naměřili vyhovující obsah NOx - protože má v autě ještě lambda sondu a (předpokládám) fungující katalyzátor, který NOx rozloží na dusík a kyslík a kyslíkem následně zoxiduje zbytky nespálených uhlovodíků CHx. Ochuzením směsi ve válci se ale zhorší pracovní podmínky právě té lambdy i katu, protože ty jsou při své výrobě navrženy a konstruovány na určitý poměr míchání směsi - a když se tento poměr nedodržuje (chudá nebo naopak příliš bohatá směs), vždycky se to podepíše na životnosti i funkčnosti - jak motoru, tak všech ostatních dílů - katu, sond...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja jsem se byl vcera vecer projet a mel jsem napojeny vag a sledoval prave teplotu motoru a nasavaneho vzduchu....kratce po nastartovani, kdy bylo na motoru 65C byl nasavany vzduch 45C....pri jizde se zahratym motorem pak vyrostl az na 55C...takze nekde bude chyba, bud v klapce nebo v cidlu. ALE ze bych mel diky tomu zrovna nizkou spotrebu se rict neda. Pohybuju se porad kolem 8 litru LPG. Spis mi to po rozjezdu ma tendenci chcipnout a nez zaradim trojku, tak si obcas dost cukne s celym autem, takze si nemyslim, ze by takove oblbnuti jednotky bylo k necemu dobre....zvlaste za 25 Euro :-)

Editováno: , autor: Manek88
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny.

Mám problém.Poslední dobou mě auto vezme cca 12-13 /100.Mám 1,4 MPI 50kW asi.

V techničáku je to psané :Druh vozidla > OA-M1-KO < , typ AQW < , max výkon 50 /5 000.Je to kombi elegant r.v 2001.

Ta spotřeba je sice na courání do práce,která je cca 3 km a zpět.Sem tam nějaké ježdění do 30 km a zpět.

No jednoduše,natankuju za 200kč a najedu cca 52km a to je fakt strop.Počítač mi ukáže při natankování 95km dojezd a při příjezdu z benzínky což je cca také 3km mi to ukáže 60 a pak se to vleče až mi to druhý den zase začne pípat 50km při nastartování a to je cesta do práce.V práci už mám po 3km 25 a než dojedu 3km domu tak tam mám10,někdy 5 km.Je to normální?

Moc děkuji za každou odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...