Přejít na obsah

Jaká kola a letní pneu můžu dát na svýho YETIho


Cjoctavian

Doporučené příspěvky

Jel jsem s 215/60/16 a byly znatelně komfortnější,než 225/50/17 Jaký rozdíl ti připadá v rozměrech 215/60/16 a 215/65/16 ?

Musí tam být nějaká vůle v rozměrech,jinak by to přece nešlo (215/65/16) a musel by jsi to hned poznat ne? Takže logicky to musí jít !

V každým případě jsi trochu kaskadér a odvážlivec, jít do něčeho neznámého. Ale tím jseš právě užitečný pro nás ostatní a tohle forum.

Editováno: , autor: Sranki
prosim, necituj predchadzajuci prispevok ;)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s kaskadérstvím nevím, docela jsem to proměřoval a než jsem olo nahodil na disk, sundal jsem staré a zkoušel tu gumu jen tak, abych je případně mohl vrátit (do 14 dnů bez udání důvodu). Vzadu to je v pohodě, vpředu jsem točil s kolem doprava doleva a našel nejužší místo od podběhů a změřil, kolik tam zbylo:)

K rozdílu 215/60 vs. 215/65. Zas až tak velký už není. Někdo by čekal, že bude, ale je to jen nějaký jeden cm. Jízda je asi o něco komfortnější, stejně tak se ale o něco víc projevuje plavání v prudších zatáčkách, když jedeš dost rychle. Čeho jsem si všiml, že když si sednu do kufru, tak už vůbec nedosáhnu na zem, stejně tak jsem jel na jednu svou trasu, kterou vím, že jsem škrtal a neškrtám (a to byl účel těch gum).

Takže shrnuto, v komfortu rozdíl mezi 215/60 a 215/65 je, ale minimální. Hlavní rozdíl je ve výběru vzorků v kategorii poloterénní a terénní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s kaskadérstvím nevím, docela jsem to proměřoval a než jsem olo nahodil na disk, sundal jsem staré a zkoušel tu gumu jen tak, abych je případně mohl vrátit (do 14 dnů bez udání důvodu). Vzadu to je v pohodě, vpředu jsem točil s kolem doprava doleva a našel nejužší místo od podběhů a změřil, kolik tam zbylo:)

K rozdílu 215/60 vs. 215/65. Zas až tak velký už není. Někdo by čekal, že bude, ale je to jen nějaký jeden cm. Jízda je asi o něco komfortnější, stejně tak se ale o něco víc projevuje plavání v prudších zatáčkách, když jedeš dost rychle. Čeho jsem si všiml, že když si sednu do kufru, tak už vůbec nedosáhnu na zem, stejně tak jsem jel na jednu svou trasu, kterou vím, že jsem škrtal a neškrtám (a to byl účel těch gum).

Takže shrnuto, v komfortu rozdíl mezi 215/60 a 215/65 je, ale minimální. Hlavní rozdíl je ve výběru vzorků v kategorii poloterénní a terénní.

No vidíš,tohle jsou užitečný informace,klidně půjdu s čistou hlavou do 215/60/16. To jsem potřeboval vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal jinde tu, zásadní problém budeš mít při výběru vzorku, protože ve velikosti 215/60R16 toho moc není. Já osobně jezdím mimo silnice častěji, takže jsem nad touto problematikou též přemýšlel.

První krok byl, že jsem se rozhodl, že půjdu do 215/65R16, tam už je přecejenom výběr mnohem větší, no a pak jsem četl a četl.

V podstatě jsem vybíral mezi ContinentalCrossContact LX, Dunlop Grandtrek ST20 a Matador MP71 (ty už jsou víc do terénu jak na silnic). Už jsem byl poměrně rozhodnutý pro Continentaly, protože MP71 jsou opravdu terenní a občas po té silnici jedu a o grandtreku jsem slyšel, že jsou na silnici špatný a v terénu tě nevytrhnou - takže takový kompromis všude špatně.

Ale pak jsem objevil Michelin Latitude Cross a to byla jasná volba. Jsou poměrně nové, není o nich mnoho, ale většina pěla chválu, tak jsem do toho šel. Mám je obuté 14 dní, takže toho moc neřeknu, ale až je budu mít déle, určitě napíšu nějaké povídání s obrázky.

ad silniční pneu v terénu: No, jezdil jsem s montovanýma Contipremiumcontact2 a nebylo to nic moc. Záleží kam jedeš, jestli na chalupu do Beskyd tak je to ještě dobrý dokud a) nezačne pršet a za B) nebydlíš v kopci - púak se opravdu můžeš jít klouzat a to doslova. Dokud není bláto, mokrá tráva a podobný chuťovky, kamsi dojedeš i se silničníma, jenže většinou jen o kousek dál než bys dojel s fabií nebo 120 (pokud si po cestě neprorazíš nádrž). Bez pořádnýho vzorku to auto mimo silnice a cesty ztrácí část svýho já, abych to tak poeticky řekl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dnes som chcel menit letne pneu a hladal som miesto na podopretie zdvihakom. Na plastovom kryte prahu su sipky oznacujuce miesto.No nie je mi jasne, ci mam zdvihak dat na vysoky pozdlzny prieznik, ktory je hned za plastovym krytom, alebo az na vodorovnu plochu za priecnikom. Skuste prosi, poradit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a mužu dát ALU kola třeba s ET54 ?

Jak moc je důležité ET u kol ?

S ET54 budou uz kola dost zapustena dovnitr podbehu - teoreticky by mohlo dojit ke kontaktu pneumatiky s podbehem pri plnem rejdu, ale v realu asi u ET54 nebude problem - bude to jenom blbe vypadat.

ET mensi nez je v TP znamena, ze kola polezou vic s blatniku - kontakt s lemem blatniku pri propruzeni a kolech trochu vic ven u Yetiho asi nehrozi.

S mensim ET vypada auto lip, ale napravy a cepy dostavaji vetsi zahul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dnes som chcel menit letne pneu a hladal som miesto na podopretie zdvihakom. Na plastovom kryte prahu su sipky oznacujuce miesto.No nie je mi jasne, ci mam zdvihak dat na vysoky pozdlzny prieznik, ktory je hned za plastovym krytom, alebo az na vodorovnu plochu za priecnikom. Skuste prosi, poradit.

Pokud bude mit hever nahore gumu - je mozne to oprit i o ten lem.

Ja jsem kvuli vymene kol koupil original Skoda hever, ktery s opira tesne za lemem.

Editováno: , autor: mylys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S ET54 budou uz kola dost zapustena dovnitr podbehu - teoreticky by mohlo dojit ke kontaktu pneumatiky s podbehem pri plnem rejdu, ale v realu asi u ET54 nebude problem - bude to jenom blbe vypadat.

ET mensi nez je v TP znamena, ze kola polezou vic s blatniku - kontakt s lemem blatniku pri propruzeni a kolech trochu vic ven u Yetiho asi nehrozi.

S mensim ET vypada auto lip, ale napravy a cepy dostavaji vetsi zahul.

Tak co by jsi mi tak doporučil ?

Chtěl bych kola spíše 17", ale v garaží mám pneu 16" 215/60. (chci jen originál ŠKODA kola, stěmi vypadá yetík nejlépe)

Buď koupit nějaké 16" alu a nebo jsem

koukal na netu že se dá sehnat bazarová sada ALU kol ŠKODA ve velmi dobrém stavu 17" 225/45 do 10000,- (zase se ale bojim, že 45 bude u yetiho bude dost málo a taky dost cítit v autě)

Fakt už nevim co vybrat. :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám ET35 a skutočne žiadny problém, zniesol by som aj tých 32 (pod 30 by som už ale veľmi nešiel, to už je potom zaberák na podvozok). Auto sedí oveľa lepšie ako na zimných ET45 (nojono ono to bude aj tými pneu 205/55 R16 vs. 215/60..)

Rovnako by som neprekračoval mieru ET50. Z vlastných skúseností viem, že pri niektorých situáciách sa ti môže dotknúť nejakej "vnútornosti", napr. kotúča a to je potom veľký problém.

Hoď pod tie ET54 nejaké 12mm podložky a bude to v suchu ;)

Foto Dezent RE 7x16 ET35 obuté na Goodyear Excellence 215/60 R16 95H:

http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=552323.jpg&httpref=54342/206457

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar, tak přidávám další zkušenosti s 215/65R16. O víkendu jsme jeli v autě v 7 lidech, 7 krosnách, basou piv a 3 kytarách, takže si auto hezky sedlo k zemi, což byla ideální příležitost na prozkoumání, jestli nebudou někde drhnout - a nedrhnou. Takže s čistým svědomím prohlašuji, že kola se do toho auta vlezou a nedělají žádný problém.

A kdyby někdo třeba chtěl vyzkoušet 235/60R16, to by mě též zajímalo, jestli tam jdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nazdar, kdyby jsi mohl poslat foto jak to vypadá stěma 65. Mám podobný problém a chci tyto pneu taky pořídit,(prodat ty letní i zimní) jedny pneu na celý rok! zjistil jsem že ty letní co tam dávají originál tak jsou jen na asfalt, běda když je trochu mokrá tráva, pak jsou k ničemu! Nedrhnou ty 65 o podběhy či vnitřní strany? jak se to chová když ho naložíš úplně?

Díky a mej se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednak bych si dobře rozmyslel, jestli chceš opravdu jen jedny penuamtiky na celý rok. Záleží kolik toho projezdíš v zimě "v zimě" a jestli se hodláš třeba vydat někam do hor, ale myslím, že již brzy bude platit, že zimní pneumatika nebude jen ta s označením M+S, ale ta s vločkou. Navíc, já jsem přirozený skeptik a nevěřím tomu, že může celoroční pneumatika dosahovat podobných výkonů jak zimní (v zimě).

215/65 v žádném případě o podběhy nedrhnou, zkusím pak zaběhnout do garáže a podrobně vyfotit. Nejvíc jsem se bál vpředu při velkém rejdu, ale je to v pohodě. I při maximálním na obě strany je tam místa, no dost bych zas neřek, ale stačí to i na větší propérování. V zadu je to též v pohodě, jak už jsem někde psal (předpokládám, že ve fóru "Jaký rozměr pneumatik jde na Yetiho" nebo tak nějak se to jmenuje), jel jsem už i s plně naloženým autem, tj. 7 lidí, každý krosnu, dvě kytary a basa piv a zadní blatník tak akorát lícoval s kolem, takže dobré. Tohleto bylo necelých 700kg což už je za povoleným nákladem, čili by jsi víc stejně naložit neměl.

Ex post. Do galerie jsem přidal obrázky: http://forum.skodahome.cz/gallery/album/15027/854-21565r16-na-yetim/

Editováno: , autor: Milan Růžička
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, moc díky, ani nevíš jak jsi mně potěšil. Já mám zimní 205/55 94V a auto šlo o necelé 2 cm dolů!!! Což na zimu je to trochu proti řidičskému rozumu! Naopak jsem ty letní vyzouval až teď(4.6.) a spotřeba byla v normě a opotřebovávání nějaké nad míru jsem taky moc nepozoroval. Za to v bahně a na mokré trávě jsem mohl jezdit.

Proto si myslí že bych mohl dát ty zimní-65 na celý rok, vydrží 2 sezóny tak jako ostatní. Najezdíme tak 35-45t. km za rok a asi jen 1/4 v terénu ale když je to potřeba tak letní nepomůžou, naopak ani 4x4 nepomůže.

Pěkný den a díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mám objednaného Yetiho, bude na 17" kolech z výroby. Včera jsem byl v Kvasinách se podívat, jak se Yeti rodí. Zarazilo mne, že na každé auto dávají jinou značku pneumatik (a je-li stejná značka tak často i jiný typ) pneu (stejných rozměrů). Na 17" discích tam měli Dunlop, Continental, Good Year.... prostě všechny značky :) Prý pro každý trh dodávají jiné pneu, každý trh preferuje jinou značku. Na můj dotaz co tedy preferuje ČR trh mi neuměli odpovědět. Protože si na svá auta vždy pneu pečlivě vybírám, zajímalo by mne, na čem vám přijel z výroby váš Yeti. Ale předpokládám, že to ve výrobě při zadání auta asi změnit nejde :(

Zajímají mne hlavně 17" kola, ale myslím, že by tohle téma mohlo zajímat i ostatní velikosti :)) Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...