Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


Luďa

Doporučené příspěvky

Pánové - neřešit, je to u motorů TSI normální. Není to nic,proti ničemu. Nastartovat a vyjet. 100 oktanový OMW Carrera jsem jeden čas také tankoval a nemělo to na ty volnoběžné otáčky žádný vliv (ono to vlastně nemělo vliv na nic). To myslím kolega tommy1 pozná, až se zvedne venkovní teplota.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím všechny

tak v pátek jsem si udělal radost a zakoupil si po dlouhé rozvaze Yetti 1,4tsi 90kw je nový mám najeto asi 100km.Auto jede velmi dobře a celkově jsem moc spokojený,zvažoval jsem mezi Mitsubishi ASX 1,6 a právě Yettinkou 1,4tsi.Po sednutí z ASX do Yetti bylo rozhodnuto.Yetti je lépe udělané a interier určitě kvalitnější,motor mi připadnul rovněž lepší v zátahu.Dosud jsem jezdil v dieslovém 63kw T5 a osobním Roomsteru 1,4tdi 51kw obojí spokojenost akorát 1,4tdi byla rel.pomalá na dálnici a při 120km a výše i celkem při chuti jinak dobré auto.Mněl bych prosbu ve formě dotazu ke zkušenějším kolegům.

Chtěl bych si dát vyměnit rádio Blues za Amundsen který mám možnost zakoupit nový za 3,5t a na příp. Vaše zkušenosti s tím.

a druhý dotaz na výměnu oleje po 30t garančce zda není lepší olej již vyměnit po 15t a pak třeba přejít na olej s kratším intervalem,ne tedy longlife.

Spotřebu ted moc nehlídám,ale zdá se že to není nijak hrozné auto šlape výborně a snažím se jej za studena nevytáčet a za norm. prov. teploty jezdit trošku svižněji.

Předem moc děkuji za Vaše odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji, mně to taky příjde jako lepší řešení,tvrdí mi to i velmi dobrý mechanik z VW avšak zároven nijak špatně se o longlife olejích nevyjadřoval.Zřejmně je to věc názoru.Od motoru tsi mně hodně lidí odrazovalo,jezdil jsem většinou v tdi,před vw t5 a roomsterem jsem mněl II octavii v combi rovněž tdi a to 77kw ale pouze dva roky a již ojetou ale žádný problém.Jako první škodovku krom tedy 120 a favorita jsem mněl ale 1,4mpi fabii uplně novou combi, a s tou jsem najel přes 300tis naprosto bez poruchy.Škodovky jsem mněl tedy vždy rád a jak benzínové tak naftové motory mně nikdy nezklamaly.S yeti 1,2 tsi jsem jel s předváděčkou,jelo to velmi slušně avšak 1,4tsi se mi zdála malinko lepší a navíc byla zrovna v provedení jaké jsem chtěl a se zvýhodněním tak nebylo co řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám také 1,4TSI a měním olej sám doma-po roce,nebo 10 tis.Je to investice 1000KČ i s filtrem,není to vůbec složité a na tu výměnu ve 30tis si zajedu do servisu.Netvrdím,že je to nutné,pokud ale uvidíš,jak olej při výměně vypadá-navíc smrdí benzínem,tak mi dáš za pravdu. Mám najeto 19tisíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to zdravíme dalšího Yetistu, doufám, že se pochlubíš svým novým autem v sekci Můj Yeti, já si po koupi Yetiho nechal změnit servisní interval výměny oleje z QG1 na QG2 = 1 rok nebo 15 tis.km a u nového vozu bych doporučil výměnu oleje a filtru udělat preventivně již po 5 tis. km, to si můžeš udělat sám (divil by ses co v tom oleji je stříbrných částic) a na pravidelnou výměnu pak jít do autorizovaného servisu, nestojí to tolik a motoru uděláš jen dobře.

Editováno: , autor: WalkerT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vitaj cecil, želám Ti veľa pohodových kilometrov :kol-31: . Zaujímalo by ma však, kto a na základe akých kritérií nastavuje servisný interval nového auta. Ja som si kupoval môjho hnedáka (1,4TSI) vlani koncom októbra a mám tam servisný interval nastavený na 15 000km, alebo 365 dní ... servismani predajcu ?

Editováno: , autor: vadi58
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím a vítám Cecilku mezi námi Yetisty. I já doporučuji první výměnu oleje již v 5 až 6 tkm a pak až po roce nebo 12 - 15 tkm. Vím, že u některých asi nejsem normální. Človek na to přijde až časem, co motor potřebuje. Už dost, nechci tu být za radílka. Jinak všem tu na fóru vše nej. a samé km bez nehod a bez poruch. Zdraví Vás Choceňák. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove

Dekuji všem za kamarádské přijetí,a vážím si Vašich nazoru a rad.Dneska jsem jel z Opavy do Brna pro zimní kola na Yetiho,a aktuálne Mam tedy něco okolo 450km.Musim říci že spotřeba opravdu neni tak strašná,v průměru mi vychází cca na 7l,jel jsem svizne přes okresky, na dálnici na 6 v průměru kolem 125-130km/h.Vzhledem k tomu že vůz Jeste neni zajety tipuji že by se to Jeste mohlo trochu snížit ale vše je od stylu jízdy a zatížení.Jako zarytý naftomilec jsem mnel se spotřeby TSI obavy ale myslím že to bude dobre.Olej a filtry Vymenim jiz po 5tis, motor nijak neklape zvuk je velmi pěkný.Velmi příjemný je i zatáh motoru,oproti memu předešlé mu Romsteru 1,4tdi 51kw je to nebe a dudy a na druhou stranu Roomster pokud se s ním jelo do cca 110km jel za 4,5l a po zrychlení na 130 a více uměl brát hravě i 7l,coz přisuzují trivalcovemu motoru.Fotky Yetiho udělám co nejdrive a uz se těším na zabudování Amundsenu, Blues hraje sice velmi dobre ale ta díra pod ním mi trošku vadi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar Yetisti:

Zakoupil jsem si ojetého Yetiho 1.4 ambit. rok výroby 11/2011. Auto mě vyhovuje, až na tu spotřebu :kol-26:Auto má najeto 4000tis km ,ale ta spotřeba se pohybuje cca 9litrů a to stím jezdím dle rádce řazení. Přešel jsme z octavie I 1.9TDI a tam byla spotřeba 5-6litrů s jakýmkoli stylem jízdy. Nemůžu si zvyknout. Prosím o radu :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Firotur, zopakuji to, co napsal vadi58: to jezdíš stále 150, případně naložený až po střechu?

Pokud neblbnu na cestách - necestách, nejezdím brzda – plyn, vyhnu se rychlostem nad cca 120, nemám problém se dostat do 7litrů.

Má dlouhodobá spotřeba dle PP je za zimní období 7,1 a poslední dotankování do plné vyšlo cca 7,6l/100

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Tak to mame uplne stejny mesic i rok vyroby. V soucasne dobe jsem jeste v zabehu a mam nabublano cca 2200 km. Auto mam od prosince 2012. Stalo defakto rok jako predvadecka na salonu s 0 km najeto. Kdyz jsem jel lyzovat s rodinkou cca 50 km tam a 50 km zpet , mimo mesto , dostal jsem se na spotrebu 6 litru. Ale jsou doby, kdy jedu do mesta a vracim se zpet a mam tam devet litru. Jedine co jsem zjistil, ze kdyz se moc soustredim na spotrebu a snazim se radit dle napovedy vzdy to stoji za prdlacku. Dlouhodoby prumer mam kolem 7,5 litru. Po zajeti doufam, ze to pujde kolem 6,5 litru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zatím mám najeto já osobně asi 200km ale to jsem se znažil jezdit na spotřebu. Celkově to má najeto 4tisíce. Například trasa10km kopečky ráno do práce 9,5l /100. to jsem jezdil s octavii z 5,8l. :kol-32: Buď s tím neumím jezdit nebo nevím. Jsem zatím zklamán z té spotřeby. Ale řadím dle rádce jezdím jak slimák a žere to i trávu kolem přílkopů.

Nevím jestli se někdy dostanu na těch vašich 7-7,5l. Buď to je špatněj kus nebo s tím neumím. :kol-30:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím taky reagovat protože mám stejný auto i motor. Spotřeba u tohoto auta je hodně závislá na stylu jízdy na profilu jízdní trasy a taky na délce trasy. Já na krátkých trasách jezdím kolem 7-8 litrů, ale když jezdím delší trasy tak se dostanu pod 6 litrů. A teď v zimě je taky hodně znát promrzlé auto, což u mě dělá 0,5-1 litr navíc než když stojí v garáži, kde je cca 10 stupnů.

Po rovině budeš jezdit v pohodě za 6,5 i ve městě, ale v kopcovytým terénu to bude o 2 litry víc. Já po městě jezdím za 10 litrů.

Editováno: , autor: z.docekal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na deseti km cestou do práce se motor sotva stačí zahřát a tak nemůžeš dosáhnout spotřebu kolem 7 litrů ani kdybys jel jako ekonomyrunner, studený motor má ze začátku spotřebu přímo astronomickou, já ve služební OII 1.4 TSI mám ze začátku po studeném startu spotřebu jako malý tank a pak to postupně padá, až budeš mít za sebou nějakou delší trasu, tak uvidíš, že to půjde trochu dolů. Například já loni celý leden jezdil trasy do 5ti km po městě (takže studený motor) a výsledná spotřeba byla těsně přes 11 !!! litrů na sto, jinak je to kolem 8 litrů. Jo a na radílka se nespoléhej, nutí to dost podtáčet motor a to bych nedoporučoval (hlavně ne za studena)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zatím mám najeto já osobně asi 200km ale to jsem se znažil jezdit na spotřebu. Celkově to má najeto 4tisíce. Například trasa10km kopečky ráno do práce 9,5l /100. to jsem jezdil s octavii z 5,8l. :kol-32: Buď s tím neumím jezdit nebo nevím. Jsem zatím zklamán z té spotřeby. Ale řadím dle rádce jezdím jak slimák a žere to i trávu kolem přílkopů.

Nevím jestli se někdy dostanu na těch vašich 7-7,5l. Buď to je špatněj kus nebo s tím neumím. :kol-30:

Nesuď auto po 200km, v té době já ještě ani nevěděl, kde je motor. Mých prvních asi 1500 najetých km byla malá katastrofa, tedy pokud jde o spotřebu, pak jsem PP vynuloval a začal znova a bylo to o hodně lepší. Už jsem to někde psal, do práce to mám mírně z kopce a v létě to umím pod 5 i za 7. Zpět domů pak za 8 ale i za 12.

Víš co, vykašli se na nějaký čas na spotřebu a jezdi, užívej si nového auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Artigasi díky všem jdu na to. Zatím pošlu nějaké foto a spotřebu nebudu sledovat. Když jsem se rozhodoval mezi octavii a yetim tak jsem sledoval i toto forum a příklonil se k Yetourovi.Na nového Yetáka jsem neměl tak jsem koupil mírně ojetého a bouraného, ale zdáná se, že je po opravě vše OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak jak píší kluci nademnou-se studenným autem na krátkou trasu žádnou hitparádu neuděláš.Já mám průměrnou spotřebu kolem 7 litrů,moc se nehlídám-ale snažím se vyřazovat,dojíždět na volnoběh a také záleží co máš obuto za gumy-zimní kola mají většinou větší valivý odpor.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím, takový dotaz co Yetiho dát do LPG. Má to někdo? vyplatí se to na nájezd 17.000 ročně, životnost motoru a výkon se sníží a o kolik, na kolik to příjde zda se to vůbec vrátí. Se nějak bojím ,že mě ta spotřeba 9,5L neklesne je to sice jen 9km přes dva kopce v zimě ale nevím no octavia to jela za 5,5l vždy a když jsem pospíchal tak 6l. A Yeti je jinak super auto, tak když by provozní náklady klesly tak by to nemělo chybu.

Editováno: , autor: Sranki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...