Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


Luďa

Doporučené příspěvky

Jsem tu nováček, nevím jak to tu chodí. Já třeba nyní čtu vše bez rozdílu motorizace, ale co když někdo kouka třeba jen na tu svou 2.0TDI, tak jsem to napsal všude a pak, ta sleva není závislá od výběru motoru. Navíc mě prosím pochop, prodejce mi nedává moc času na rozmyšlenou.

No me koncil leasing na zacatku leta. A mym snem byl Scout, ale ten neodpovidal mym moznostem a ojetinu jsem nechtel. Yety se mi libil, ale manzelce ne. Ale vzal jsem ji do autosalonu. Meli tam predvadecku 1.2. Motor me prekvapil, ale nejak nechytl me. A manzelka si stale stala za svym. Ale do salonu privezli 4x4 2.0 103kw. Tyden nam trvalo nez jsem se tam jeli na ni podivat. A pri predvadeci jizde kdyz jsem na to slap, tak manzelka zacla menit nazor. A me se plni sen. Auto melo najeto 1890 km 3 mesice na znackach, ale vyroba 08/09. Cena katalogova 700t nam nabydli 530t. A bylo rozhodnuto. Ma to skoro vsechno co jsem si pral. Dnes uz ma skoro 14t najeto. A zatim jsem hned po prodeji reklamoval geometrii. Novy bych asi nemohl koupit, nebo bych musel do 1.2. Jsem moc rad, ze jsme ji koupili. Ale asi bych nevydrzel cekat 3 mesice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Yeti s motorem 1.2TSI se vyrábí už déle a je to znát zde na příspěvcích. Četl jsem je snad všechny a udávaná spotřeba je nejčastěji 6,8 - 7l/100km. Mě by však zajímalo více, kolik si vezme v reálném provozu motor 1.4TSI. Od kamaráda, který se pohybuje kolem testovacích aut mám informace o spotřebě u zajetého auta ( 40 000km) nad devět litrů a i když vezmu v úvahu že testovací jezdec ve snaze ujet svou denní porci km auto asi moc nešetří ( mají však prý zakázáno překračovat limity pro jednotlivé druhy komunikací), i tak mi to připadá dost.

S Yetim 1.2TSI jsem měl možnost jet asi 30km. V porovnání s fabii combi1.4/59kW jde motor hodně za plynem, při 130 v autě poměrně ticho. V kopcích při obsazení dvěma osobami se mi auto už ale nezdálo tak suverénní jako na rovině. Příplatek 23 000Kč za motor 1.4TSI mi připadá přijatelný a tento motor pro Yetiho jako vhodnější, jen se bojím spotřeby. Kdybych měl volit mezi autem línějším se spotřebou 7l a silnějším, které si vezme 9l, tak za těch 23 000Kč si snad raději vezmu větší výbavu a holt budu v kopcích více řadit a při předjíždění více přemýšlet jestli na to motor má.

Je to pár týdnů, vezl jsem manželku a dceru z Ol do Brna. Odjížděli na dovolenou. Kufr plný zavazadel, zpět jsem jel sám. 95% po dálnici, většinou na tempomat, nastaveno cca 110km/hod a spotřeba podle palubního počítače 5.5l/100km Pokud by tuto cestu Yeti 1.4TSI zvládl do 7l/100 byl bych spokojen. Devítka by mi už vadila .. Je tu někdo, kdo Yeti 1.4TSI má a dokáže odhadnout za kolik bych tu trasu jel.

1.2 tsi na testech zere 8.5 jen pro info :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vedle baráku mi stojí červený Yeti 1.4TSI. Přebíral jsem ho dnes v 16hod a mám jej jen na víkend. Auto má najeto cca 400km. Vynuloval jsem palubní počítač a za dnešek ( cesta v pátek odpoledne přes město do práce, pak z práce domů po okresce, pochlubit se kamarádce do sousední vesnice a domů) průměr 7.8l. Nikde jsem nejel více jako 100! Takže styl důchodce. Zítra pojedu někam dál a rychleji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro ty, které to zajímá tu mám pár čísel.

Yeti 1.4TSI Ambition – v autě jen řidič:

Do práce (11km) jezdím se svou fabii combi 1.4/59 v průměru za 5.2l. Yeti to dnes udělal při stejném stylu za 5.4l

Jiná trasa (6km) 2x do kopce, z kopce. Stoupání, či klesání jednou cca 6%, druhý kopec cca 12%. Pod tím větším zastavení a rozjezd. Jeden z vesnice to se svou Yetinou 1.2 dělá prý za 6.4l. Já to s fabii udělal za 6.2 a pak s Yetim 1.4 za 7.8l

Výlet do přírody – město - 6km, dálnice - 30km, mezi vesnicemi zbytek. Celkem 62km, průměr 7.0l, průměr 64km/hod.

Cesta zpět – celkem 50km, průměr 57km/hod, průměr 6.7l.

V autě dvě osoby

Ustálená rychlost na dálnici (zapnutý tempomat )

115km/hod – 6.5l

120km/hod – 7.0l

130km/hod – 8.2l

Auto má najeto 520km, z toho já najel cca 130km s průměrem 7.1.

V současnosti se mi zdá, že nejlepší údaj, který může palubní počítač ukazovat je okamžitá rychlost v digitální podobě, to se mi líbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem s Yetim 1.4 najel asi 130km a těchto několik km má na svědomí mé špatně spaní. K tomu jíst mi nechutná, pít mi nechutná na sex nemám chuť. A proč to? Nevím si rady s tím, jestli vzít Yetiho 1.2 a nebo 1.4.

Porovnal jsem výkonové křivky obou motorů. V pásmu 1000 – 3000ot je rozdíl 25Nm a asi 7% výkonu! Je to málo a nebo dost za 23 000Kč? Větší rozdíl ve výkonu je až v otáčkách 3500 a více. Někdo tu napsal, že smysl by měla až 1.8TSI, tam že ten rozdíl už bude hodně znát a teoreticky musím jen souhlasit, ale tato motorizace je jen ve verzi 4x4 a to už se v ceníku pohybuji někde, kde byt nechci a ani být nemohu.

Dnes, na dopoledne, jsem si domluvil jednoho, trošku známého, vlastníka Yetiho 1.2, aby se projel v 1.4TSI. Zvolil svou každodenní trasu do práce a pak kopec, kde se občas jezdí závod minikár. Do práce by prý dojel s průměrnou spotřebou o litr míň a do kopce prohlásil, že neshledává rozdíl ve výkonu. Cca 30km po kopečkách s průměrem 8.7l.

Venku pomalu, ale vytrvale prší. Po obědě mě napadlo vyzkoušet automatiku stěračů – trošku nervozita, že stěrače stírají, kdy se jim to líbí, ale nakonec pochvala, okna setřena tak asi vždy v právý čas. Jelikož na cestě nikde žádné auto, lehce jsem Yetiho prohnal. Okreska, samá zatáčka, všude kaluže vody. Yeti mi připomínal mého psa – Zlatého retrívra, tak nějak mu to bylo vše fuk. Trošku se v zatáčkách nakláněl, ale nevšiml jsem si nějakého „ústřelu“ Na konci okruhu - 25km, průměr 9.0l, průměr 65km/hod.

Na dálnici mě překvapil dost hlasitý zvuk bočního větru v autě.

Málo kdy dokážu odhadnout skutečnou rychlost auta. Mílím se na obě strany. Snad i proto se mi jeví na palubním počítači jako nejlepší digitální údaj o oktuální rychlosti.

Signalizaci překročení nastavené rychlosti, v mém případě 90km/hod, jsem vypnul po několika km - otřesný pípání.

Celkem jsem od zapůjčení ujel asi 200km s průměrem 7.4l.

Připomínám, že auto má najeto něco přes 500km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je tu nějaká nejasnost, tak Yeti 1.4 je předváděcí auto, mám jej půjčený do pondělí, ale já to snad někde dříve psal.

Na nějaké mé vlákno s názvem Robin si počkáte do dalšího roku, svého Yetiho budu asi objednávat koncem měsíce a už jsem byl varovám, že to bude nejspíše na leden.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak ja som si vyberal z tých dvoch možností - teba a Yetiho. Takže to bol Yeti :D (fotky nejaké spredu, interiér, zozadu, motor, popis výbavy.. veď mu založ vlastné vlákno :) )

Nějaké fotky už mám, zítra oběhnu auto opět s foťákem, ale napřed si ověřím, že uveřejněním fotek neporuším nějaký bod smlouvy o zapůjčení auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a sedím doma u piva (Litovel Moravan) a přemýšlím o Yetim. Před chvilkou jsem předal prodejci 1.4TSI. Tak něco málo postřehů.

Najeto asi 250km s průměrnou spotřebou 7.7l. Tuto spotřebu možná ovlivnil fakt, že jsem dnes zkoušel, co Yeti umí do kopce. Jeden kopec za Přerovem jsem si dal i dvakrát po sobě. Dokonce se mi podařilo dojet k jednomu prodejci Yetim 1.4 a tam si půjčit 1.2! Vybral jsem si příhodný kopec a projel si ho dvakrát oběma auty! Stoupaní odhadem 8% Není mým častým zvykem posílat pedál plynu k podlaze a podobným stylem jsem jel i nyní.

1.4 odhadem ¾ plynu, v půli kopce chtěla šestku … rychlost asi 110 a při stejném plynu rychlost klesla na 100 na vrcholu.

1.2 při odhadem při stejném plynu si řekla „jen“ o pětku, na vrcholu asi 90.

Otevírám další Moravan.

Závěr: Zkuste mě někdo po dnešku přesvědčit, že svezení s 1.4 není hezčí…. Já vím, někdo tu okamžitě napíše a za kolik! Jo, už jsem psal, že jeden človíček s 1.2 zajede trasu do práce za 6.5l a mnou zkoušená 1.4 to udělala za 7.7l! Ale auto mělo najeto 500km a snad spotřeba klesne. Ale kdo chce šetřit, tak má soukromá Fabie combi 1.4/59 tu samou trasu umí za 5.7! Majitelé dieselu by jistě přidali ještě menší hodnoty…1.4 TSI asi nebude o rozumu, ten můj by po dnešku volil 1.2 – auto jede hezky, akcelerace fajn, ale………… a zde nevím co napsat………. Pokud mě manželka nějak neovlivní, má volba je 1.4

Venku prší…. jé, jak to bylo v tom filmu… sere a sere… no prostě dnes byl zapnuty dešťový senzor na stíračích a po včerejšku, kdy mě jeho chod tak trošku vždy překvapil, tak dnes … mlask a ještě jednou mlask, tak to se mi líbilo. Prostě přidával a ubíral podle aktuální potřeby. Asi to znáte, předjíždíte v dešti nákladní auto a najednou není vidět – tady jen stěrače z nějakého cyklu přešly na trvalé stírání a pak dokonce na snad max. rychlost. Vřele doporučuji!

A ještě na konec. Ten Yeti 1.2 měl po 5000km průměr 7.1.

post-54880-302882_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím no, pořád si myslím, že rozdíl na kopci 10km/hod. to je prostě žádný rozdíl. A jestli koupit 1.2 nebo 1.4 jsou zbytečný úvahy . Rozdíl 10km/hod. setře například i pouhý styl jízdy ... 1.2 bude o něco víc pod kopcem rozjetá a víc v otáčkách a s 1.4 už to nahoře těžko budeš dohánět, ikdyž sešlápneš najednou plyn na podlahu. Kdo uvažuje o výraznějším rozdílu, tak má smysl asi řešit jestli 1,2 (1.4) a nebo 1.8 ? Tam se dá opravdu váhat, jestli si připlatit, jinak to nemá větší význam. :) Ale jen můj názor, každý tu může mít ten svůj :) Hlavně ať nám to jezdí a není to každou chvíli v servisu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak ako napisal Artigas je tam to ale.Velmi sa mi paci ako napisal svoje postrehy a jeho merania su myslim pre kazdeho dostacujuce.Ani po precitani takychto uvah by som si nevedel vybrat.Este dobre ze som vybral ,to by bolo dalsich dni stravenych na internete.Jednoznacne obrovsky rozdiel medzi tymi motorizaciami nemoze byt ked aj skodovka vidi iba 800 eurovy rozdiel a oni si za kvalitu vedia dat priplatit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po napsání svého posledního příspěvku jsem si dal oběd a před noční na gauči v obyváku „dvacet“, jenž se trošku protáhlo. Nyní u kafíčka opět přemýšlím co zvítězí: rozum / srdce a věřte, nevěřte, nevím. Kdo si dá tu práci a přečte všechny mé řádky zjistí, že na začátku jsem řešil spotřebu, pak výkon a nyní ? Nyní si připadám jako na začátku.! Vím jen to, že čím dýl budu přemýšlet, tím později auto objednám, tím později ho budu mít

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tazke rozhodovanie,mne by mal prist okolo 20.10 1.4 cool takze sosam vsetky informacie .Ja som jazdil s 1.2 a kupil som 1.4 neviem preco,ale uz to nezmenim. http://www.auto.cz/test-seat-altea-1-2-tsi-51530 Celkom spravne tam vystihli ten motor myslim si aspon ja.

Mám dotaz. Ty jsi měl půjčenou předváděčku Yeti 1.2 a nakonec objednal 1.4! Co rozhodlo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší výběr je ten,kdy si vybrat nemůžeš.

Takhle jsem to měl já-nejprve to měla být dlouhá F2 s TSI,protože máme 4měsíčního prcka a krátká Fabie 2 nám byla malá.

Pak jsem se jel projet s Yetim 1,2 a začal jsem si snít,jestli by nebylo lepší si trošku připlatit a vzít verzi Activ.

No a nakonec se vyskytla nabídka na Ambition,s výbavou za 40tisíc navíc,včetně kompletních zimních kol a to za cenu 440tisíc.

Takže bylo rozhodnuto.

15 října ji přebírám,momentálně už jsem bez auta,takže se nemůžu dočkat.Měl jsem půjčenou tu 1,2TSI 77kw na víkend domů a v porovnání s motorem 1,2HTP je to neskutečný rozdíl.

A vzhledem k tomu,že jezdím stylem "rychlejší klobouk" ,tak jsem si jistý,že mi to bude stačit.

Myslím,že na "závodění" nebude stačit ani ta 1,4 -já kalkuloval také s pojistkou,která je spočítaná u kooperativy(švagrová je tam ředitelka)-je tam krádež,bouračka,vnitřek proti zlodějům za 30 tisíc,povinné ručení,čelní sklo a to vše za 5800KČ u nového vozu.

Za silnější motor už jsem tam byl 7800KČ,což je zase víc.

Přeju,abyjsi si vybral a netrpěl potom pocitem,že to mělo být jinak.Zkazí to totiž radost z nového auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, nevím, co řešíte?! Jsme na fóru 1,4, tak jasná volba zní jedině: 1,4 TSI!!!! lol Těch 23 000 je opravdu zanedbatelných a 13 koníků navíc se fakt se hodí. Záleží na tom, z čeho na co přecházíte. Je to hodně vidět na testech aut typu Automag apod. Pokud sednu z mého Roomstera 1,2 HTP do 1,2 TSI, tak jsem uchvácen. Pokud sednu ze Supa II 1,8 TSI, jsem zklamán... Rozdíl se nejvíc projeví, až auto naložíte. Artigasi, 23 000 je průměrná mzda, tzn. měsíc, případně 1,5 makání. Co to je?! Pak se budeš 4 roky tlouci do hlavy, žes měl obětovat ty peníze a vzít o pár koníků víc. ;)

P.S: A to jsem si myslel, že jsem takový puntičkářský rapl jen já! :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, nevím, co řešíte?! Jsme na fóru 1,4, tak jasná volba zní jedině: 1,4 TSI!!!! lol Těch 23 000 je opravdu zanedbatelných a 13 koníků navíc se fakt se hodí. Záleží na tom, z čeho na co přecházíte. Je to hodně vidět na testech aut typu Automag apod. Pokud sednu z mého Roomstera 1,2 HTP do 1,2 TSI, tak jsem uchvácen. Pokud sednu ze Supa II 1,8 TSI, jsem zklamán... Rozdíl se nejvíc projeví, až auto naložíte. Artigasi, 23 000 je průměrná mzda, tzn. měsíc, případně 1,5 makání. Co to je?! Pak se budeš 4 roky tlouci do hlavy, žes měl obětovat ty peníze a vzít o pár koníků víc. ;)

P.S: A to jsem si myslel, že jsem takový puntičkářský rapl jen já! :smich:

Takový dotaz, co na to tvá kočka když řekneš že si přidáš zanedbatelných 23000 na lepší motor?

Editováno: , autor: Artigas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, nevím, co řešíte?! Jsme na fóru 1,4, tak jasná volba zní jedině: 1,4 TSI!!!! lol Těch 23 000 je opravdu zanedbatelných a 13 koníků navíc se fakt se hodí. Záleží na tom, z čeho na co přecházíte. Je to hodně vidět na testech aut typu Automag apod. Pokud sednu z mého Roomstera 1,2 HTP do 1,2 TSI, tak jsem uchvácen. Pokud sednu ze Supa II 1,8 TSI, jsem zklamán... Rozdíl se nejvíc projeví, až auto naložíte. Artigasi, 23 000 je průměrná mzda, tzn. měsíc, případně 1,5 makání. Co to je?! Pak se budeš 4 roky tlouci do hlavy, žes měl obětovat ty peníze a vzít o pár koníků víc. ;)

P.S: A to jsem si myslel, že jsem takový puntičkářský rapl jen já! :smich:

Aby to bylo ještě zajimavější, začíná se mluvit o 1.6 TDI CR. Nebude to žádný divoch, ale ta spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...