Přejít na obsah

Chiptuning


Luďa

Doporučené příspěvky

Jen malé info k chipování 1.4 tsi. Úpravci jak píše marek2 neupravovali původní 1.4, 90 kW a to zdůvodu problemových řetězových rozvodů. Ikdyž se někteří našli co to udělali. Nové 1.4 92kW, které už mají řemen není problém upravit. Pro mě idealní zvýšneí by bylo 110kW a 250Nm.

Editováno: , autor: martikk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Divná argumentace, vždyť 1.2 TSI měla také problém s řetězy a 1.8 TSI s rozvody taktéž a vesele se čipují, nehledě k tomu, že 1.4 se vyráběla až se 132 kW a rozvody má stejné, jako u 90 kW verze. Takže je to nesmysl.

 

110 kW / 250 Nm je u tohoto motoru (EA211) jedna z továrních variant.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Jen malé info k chipování 1.4 tsi. Úpravci jak píše marek2 neupravovali původní 1.4, 90 kW a to zdůvodu problemových řetězových rozvodů. Ikdyž se někteří našli co to udělali. Nové 1.4 92kW, které už mají řemen není problém upravit. Pro mě idealní zvýšneí by bylo 110kW a 250Nm.

Díky, konečně vysvětlení, proč to seriózní firmy nedělají u 1,4 TSI 90kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 2 roky později...

U generace EA211 se nakrmením SW v oblasti paliva a vzduchu se dostaneš se sériovým turbem (1.4TSi 92kW - kód motoru CZCA) na cca 117-122kW. Dál se dá dostat jen s větším dmychadlem z motoru 110kW (1.4TSi 110kW - kód motoru CZDA). A to je pak někde kolem 135-140kW. Další restrikcí z výroby je výfuk který je postavený přiměřeně k výkonu. Pro výkon cca 200koní je potřeba průměr trubek 55mm a třeba moje Fabia 3 edice R5 má hned za středním dílem redukován průměr na 50mm (z důvodů snížení hlučnosti). Ikdyž u turbomotorů není až tak důležitý zmiňovaný průmer potrubí, nicméně pomůže k lepšímu výplachu válců. Jinak každý motor má rezervy a to i třeba motory ze starší generace EA111 1.2TSi  (CBZA,CBZB - 63kW, 77kW), 1,4TSi (CAXA,CAVE,CTHE - 90kW,132kW,132kW), u všech zmiňovaných motorů lze bezproblémově chipovat v rozsahu cca 20-30%. Stav rozvodů nemá s upravou SW nic společného, je to výrobní defekt který se dá odstranit montáží polední nahrady rozvodového ústrojí. U 1.2TSi je to podmíněno dokonce výměnou nalisovaného kola na klice (které bývá většinou poškozené). V Praze můžu doporučit http://www.profituning-praha.cz - Michal Vojáček, je to člověk který ví co dělá a přímo na místě odbrzdí výkon před i po.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Dodal by som ešte jednu dôležitú poznámku ktorá sa tu nespomína. Je to fakt, že po načipovaní benz. variant sa môžete roslúčiť s tankovaním 95ky. Odborné firmy ako napr. nemecký ABT na to upozorňuje...min.oktan.číslo 98 a vyššie, v opačnom prípade môže dochádzať k predčasnému výbuchu palivovej zmesy vo valci (ešte skôr ako príde k iskre).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nás mají benziny obecně i tak horší oktanové číslo než se uvádí. Doporučuji aspoň vždy od půl nádrže paliva střídat lepší 100 s 95. Doporučuji nejezdit v nízkých otáčkách, tam hrozí detonace a karbon nejvíc, navíc jsou koncepční a nesouvisí tolik s oktanovým číslem. ke všemu začíná bludný kruh kdy platí ...více karbonu, více detonací. Pokud plánujete cestu do DE, stačí tam natankovat a máte jiné auto. Snad jsem to napsal k pochopení. Používejte VIF, je proti karbonu dle testů účinný. MPR

Editováno: , autor: motorpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...

Jo je pravda jak píšete že je lepší používat proti detonačnímu spalování kvalitnější benzín ( s vyšším oktanovým číslem), protože i pro bežné motory je probém karbon který vzniká při jízdách na N95 s nízkým zatížením. Osobně jezdím na Verva 100 nebo Maxmotion, a navíc do každé nádrže přidávám VIF benzin aditiv. Suběktivně můžu říct, že za studena je chod motoru klidnější než na N95.

 

Co se týká DQ200 (7°DSG / suché spojky) tak je seriově stavěná na 250Nm. Na trhu existuje několik úpravců kteří dokáží odstranit problém s "eko" řazením v nízkém spektru otáček a hlavně dokáží zvýšit tlak na spojkách kdy se posune maximální přenášený moment na cca 350Nm. Mezi ty renomované patří třeba TVS-engineering který je v ČR zastoupený minimálně jedním úpravcem. Co se týka vnitřku převodovky tak je to skříň srovnatelná s běžnou mechanickou převodovkou, jen vše řídí mechatronika a má dvě souosé spojky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...