Jump to content
Luďa

Chiptuning

Recommended Posts

Jen malé info k chipování 1.4 tsi. Úpravci jak píše marek2 neupravovali původní 1.4, 90 kW a to zdůvodu problemových řetězových rozvodů. Ikdyž se někteří našli co to udělali. Nové 1.4 92kW, které už mají řemen není problém upravit. Pro mě idealní zvýšneí by bylo 110kW a 250Nm.

Edited by martikk
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Divná argumentace, vždyť 1.2 TSI měla také problém s řetězy a 1.8 TSI s rozvody taktéž a vesele se čipují, nehledě k tomu, že 1.4 se vyráběla až se 132 kW a rozvody má stejné, jako u 90 kW verze. Takže je to nesmysl.

 

110 kW / 250 Nm je u tohoto motoru (EA211) jedna z továrních variant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psal jsem pár firmám co to dělají a odpověděli mi, že zdůvodu problémových rozvodů to nedělají, že neposkytnou záruku na motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, ty záruky na motor bych chtěl vidět v praxi, až se něco podělá... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já taky, oni to sice píšou, ale taková věc není nikdy uplatnitelná. Kdo stím počítá je blázen. Ale na ten dotaz proč to nedělají odpověděli takto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen malé info k chipování 1.4 tsi. Úpravci jak píše marek2 neupravovali původní 1.4, 90 kW a to zdůvodu problemových řetězových rozvodů. Ikdyž se někteří našli co to udělali. Nové 1.4 92kW, které už mají řemen není problém upravit. Pro mě idealní zvýšneí by bylo 110kW a 250Nm.

Díky, konečně vysvětlení, proč to seriózní firmy nedělají u 1,4 TSI 90kW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musím s Pawoukem souhlasit, protože tyto motory se upravují poměrně dobře, a úprava pokud necuká nemá na rozvodový řetěz vliv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U generace EA211 se nakrmením SW v oblasti paliva a vzduchu se dostaneš se sériovým turbem (1.4TSi 92kW - kód motoru CZCA) na cca 117-122kW. Dál se dá dostat jen s větším dmychadlem z motoru 110kW (1.4TSi 110kW - kód motoru CZDA). A to je pak někde kolem 135-140kW. Další restrikcí z výroby je výfuk který je postavený přiměřeně k výkonu. Pro výkon cca 200koní je potřeba průměr trubek 55mm a třeba moje Fabia 3 edice R5 má hned za středním dílem redukován průměr na 50mm (z důvodů snížení hlučnosti). Ikdyž u turbomotorů není až tak důležitý zmiňovaný průmer potrubí, nicméně pomůže k lepšímu výplachu válců. Jinak každý motor má rezervy a to i třeba motory ze starší generace EA111 1.2TSi  (CBZA,CBZB - 63kW, 77kW), 1,4TSi (CAXA,CAVE,CTHE - 90kW,132kW,132kW), u všech zmiňovaných motorů lze bezproblémově chipovat v rozsahu cca 20-30%. Stav rozvodů nemá s upravou SW nic společného, je to výrobní defekt který se dá odstranit montáží polední nahrady rozvodového ústrojí. U 1.2TSi je to podmíněno dokonce výměnou nalisovaného kola na klice (které bývá většinou poškozené). V Praze můžu doporučit http://www.profituning-praha.cz - Michal Vojáček, je to člověk který ví co dělá a přímo na místě odbrzdí výkon před i po.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profituning a Michal Vojáček = dobrá volba,mohu doporučit z vlastní zkušenosti,😀

Edited by cilda1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodal by som ešte jednu dôležitú poznámku ktorá sa tu nespomína. Je to fakt, že po načipovaní benz. variant sa môžete roslúčiť s tankovaním 95ky. Odborné firmy ako napr. nemecký ABT na to upozorňuje...min.oktan.číslo 98 a vyššie, v opačnom prípade môže dochádzať k predčasnému výbuchu palivovej zmesy vo valci (ešte skôr ako príde k iskre).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jsou věci, tak to asi není moc dobrá úprava, když si neumí poradit se standardním oktanovým číslem. K čemu je tam pak čidlo klepání a řízení motoru? Co na to motorpower?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nás mají benziny obecně i tak horší oktanové číslo než se uvádí. Doporučuji aspoň vždy od půl nádrže paliva střídat lepší 100 s 95. Doporučuji nejezdit v nízkých otáčkách, tam hrozí detonace a karbon nejvíc, navíc jsou koncepční a nesouvisí tolik s oktanovým číslem. ke všemu začíná bludný kruh kdy platí ...více karbonu, více detonací. Pokud plánujete cestu do DE, stačí tam natankovat a máte jiné auto. Snad jsem to napsal k pochopení. Používejte VIF, je proti karbonu dle testů účinný. MPR

Edited by motorpower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zopakuji dotaz Pawouka z první strany. Co na to spojka a převodovka (navýšení výkonu a točivého momentu) je stavěná na 200 Nm ne? Jsou s tím nějaké dlouhodobé zkušenosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U manuálu při dobré úpravě nic nehrozí, a suché DSG se ser.... jak na běžícím páse i bez úpravy. Tam už je to na velké zvážení. Osobně spíše nedoporučuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...