Přejít na obsah

Chiptuning


Luďa

Doporučené příspěvky

Hmm viem ze je to milion krat rozoberane, ale kazdy vravi inak... Zaujimalo by ma aky to bude mat vplyv na zivotnost. Kamarat co robi v skodovackom servise mi to dost vyrazne neodporucil... vraj tie diely niesu na to dimenzovane... nuz ... tusim je to skor o stasti ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Urobený chiptuning na 125kw z pôvodných 103kw, urobený cez člena tohto fora milhausek, cena €240.

Zdravím aj ja mám záujem o chiptuning vieťe niekto poradiť niekoho dobrého v bratislave mám yeti 103 kw a vcelku by ma zaujímali aj parametre po načipovaní počul som že je to vraj dobré aj kôli filtru pevných častíc dakujem za odpoveď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

www.cimbu.cz alebo www.cimbu.sk, nájdite si tam číslo na p. Švarca, ten vysvetlí podrobnosti, ale cenník majú aj na stránke. Našiel som ich a vybral po 2 rokoch študovania internetu, a inde by som asi nešiel.

Mám od nich upravené 2 autá, Yeti a Touran, som spokojný.

Úprava Yeti 125kW na viac ako 176kW a 417 Nm (po 30,000km), Touran 2.0 TDI PD 103kW na 139kW a 370Nm.

Je to omnoho živšie, lepšie reaguje na plyn, hlavne ťahá až do maxima bez straty apetítu.

Zlepší sa pomer výkon/hmotnosť auta na zaujímavé hodnoty, oceníte to pri predbiehaní do kopca s plne naloženým autom.

Pretekať sa dieselovým autom nedáva veľký zmysel, ale tá 1.8 TSI by po úprave mohla byť raketa, auto má cca 1.5t, náhon na 4kolá, výborný podvozok. Aj 1.4 TSI by som videl ako dobrý materiál na úpravu, a keď budú vedieť robiť aj tú českú 1.2, tak by to dávalo zmysel kvôli krivke priebehu točivého momentu v závislosti od otáčok.

Čo sa týka výhrad voči čiptuningu, väčšinou sú oprávnené, ale keď viete kto je kto a čo a ako robí, dá sa to. Podobne ako u plastického chirurga, jeden vás zmrzačí, iný výrazne vylepší, výber je na vás kam pôjdete.

Motory majú nejaké rezervy, navyše maximálny výkon sa nevyužíva stále (okrem pacientov, dymiacich a predbiehajúcich každého za hocijakých okolností kvôli svojej vlastnej psychiatrickej diagnóze).

Pozor na autá s DSG, 6st. má rezervu cca 380mn, aby ste ju neroztrhli. Viem o viacerých Touranoch so 7st. DSG, to má rezervu len tých cca 250Nm, ktoré skončili roztrhnuté po čiptuningu (nie u Cimbu, to by ani nerobili, pretože tam veci rozumejú a nestojí im za to robiť kvôli rýchlym prachom veci odsúdené na okamžitú katastrofu).

Napríklad Touran sa robil vo verzii 1.4 Twincharger 125kW iba so 7 st. DSG... aby sa ten skvelý motor nedal čipovať na viac, pretože to ide, ale hrozí likvidácia prevodovky.

Rovnako aj Superb 3.6 sa robí iba s DSG. Ten motor má na viac, ale mohla by to odniesť prevodovka. Takto sa dajú obmedziť výkony áut ktoré majú drahšie ekvivalenty.

Rovnako zabudnite okamžite na PowerBox-y akékoľvek, aj tie od MTM považujem za nezmysel.

Ak vám niekto preprogramuje riadiacu jednotku cez OBDII zásuvku, tak rátajte s tým, že na diagnostike na to môžu prísť a prídete o záruku.

Ak použijete niektorý z "urob si sám" programátorov od BSR alebo Superchips, mohlo by sa stať že sa vám to niekde zasekne a vy môžete reklamovať na internete nepojazdné auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm viem ze je to milion krat rozoberane, ale kazdy vravi inak... Zaujimalo by ma aky to bude mat vplyv na zivotnost. Kamarat co robi v skodovackom servise mi to dost vyrazne neodporucil... vraj tie diely niesu na to dimenzovane... nuz ... tusim je to skor o stasti ...

O štastí v zmysle šťastia trafiť na odborníka, pretože väčšina podnikateľov v tejto oblasti motoru rozumie veľmi málo, hlavne chcú prachy a predajú vám vedome alebo z lajdáctva hocičo, len aby predali. Podobne ako s nákupom auta z 2.ruky. Ak na Slovensku kúpite na inzerát auto ktoré nemá pretočený tachometer, obvykle tiež môžete hovoriť o šťastí. Žiaľ väčšina podnikateľov z tejto branže nie sú seriózni odborníci ani obchodníci. Čo neznamená, že každý je taký. Treba si zistiť kto je kto.

Vplyv na životnosť má najmä ako často meníte olej a filtre, aké palivo používate a ako sa k motoru správate, samotný kvalitný software riadiacej jednotky to neovplyvní. Je niekoľko motorov od VW ktoré sú z fabriky nastavené na svoje výkonnostné maximum, na hranicu klepania a pod., a nikto to nenazve čiptuningom. Na takom motore sa nedá dvihnúť výkon bez poškodenia motora, ale môže sa zmeniť software a tým mierne zlepšiť napríklad reakcia na plyn. Inde sa môžu dvihnúť otáčky voľnobehu, ak už to neurobil výrobca (ktorý to nenazval čiptuningom).

Niektoré diely sú dimenzované, iné nie sú. VW vo všeobecnosti vyrába vysokokvalitné a robustné diely a motory (samozrejme sú aj výnimky, niektoré konštrukcie sa vydarili menej oproti iným, napríklad 1.2 HTP z hľadiska umiestnenia katalyzátora, 2.5 TDI päťvalec R5 bolo tiež trochu nešťastie a taktiež zlepenec týchto dvoch R5tiek do V10 v Touaregu, motory TDI 103kW s kódom AZV z rokov 2003 a 2004 kvôli chybe v zlievárni trpeli praskaním hlavy ..., 125kW PD v prvej sérii trpelo zapekaním piezovstrekovačov a citlivosťou riadiacej jednotky na zmeny napätia). No ale to je oproti množstvu špičkových konštrukcií z dielne VW a škody úplný zlomok. Osobne si myslím že ich motory sú skvelé a oplatia sa najmä konštrukcie ktoré sa vyrábajú cca 2 roky, lebo tam sú už chyby vychytané. Považujem VW inžinierstvo za výborné, mnohé konštrukcie sú svetová špička a právom sú to motory roka na prvých troch priečkach niekoľko rokov po sebe, napríklad 1.4 TSI Twincharger, 1.8 TSI od AUDI, to ide aj do Yeti. Žiaľ tá 1.4 TSI ide to Škodoviek iba vo verzi bez kompresora, ten motor je úplná pecka. Dosahuje litrový výkon zhruba ako Formula 1 v 60.tych rokoch a 1400ccm zodpovedá výkonu atmosférického motora 2300ccm.

K tomu dimenzovaniu, pokiaľ niekto pridá viac paliva do vstreku a neupravuje množstvo ďalších vzájomne previazaných parametrov, tak môže dôjsť ku prepáleniu piestov, haváriám motora, havárii turbíny... samozrejme, ak sa dvihne teplota zo 650 C na 950 C, niet sa čomu čudovať, čudovať by sa dalo, keby to nejaká vydržala. Inými slovami, neodborné úpravy sú asi ako keby ste do krbu naliali benzín, že by to lepšie horelo. Určite to lepšie bude horieť. Úpravu software by mal robiť iba programátor, ktorý sa tým živí profesionálne, t.j. programuje riadiace jednotky motorov. Rovnako ak má motor vyšší potenciál ako je rezerva prevodovky alebo spojky, tak dovidenia a dopočutia. Lenže to by mal profík vedieť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

www.cimbu.cz alebo www.cimbu.sk, nájdite si tam číslo na p. Švarca, ten vysvetlí podrobnosti, ale cenník majú aj na stránke. Našiel som ich a vybral po 2 rokoch študovania internetu, a inde by som asi nešiel.

Mám od nich upravené 2 autá, Yeti a Touran, som spokojný.

Úprava Yeti 125kW na viac ako 176kW a 417 Nm (po 30,000km), Touran 2.0 TDI PD 103kW na 139kW a 370Nm.

Je to omnoho živšie, lepšie reaguje na plyn, hlavne ťahá až do maxima bez straty apetítu.

Zlepší sa pomer výkon/hmotnosť auta na zaujímavé hodnoty, oceníte to pri predbiehaní do kopca s plne naloženým autom.

Pretekať sa dieselovým autom nedáva veľký zmysel, ale tá 1.8 TSI by po úprave mohla byť raketa, auto má cca 1.5t, náhon na 4kolá, výborný podvozok. Aj 1.4 TSI by som videl ako dobrý materiál na úpravu, a keď budú vedieť robiť aj tú českú 1.2, tak by to dávalo zmysel kvôli krivke priebehu točivého momentu v závislosti od otáčok.

Čo sa týka výhrad voči čiptuningu, väčšinou sú oprávnené, ale keď viete kto je kto a čo a ako robí, dá sa to. Podobne ako u plastického chirurga, jeden vás zmrzačí, iný výrazne vylepší, výber je na vás kam pôjdete.

Motory majú nejaké rezervy, navyše maximálny výkon sa nevyužíva stále (okrem pacientov, dymiacich a predbiehajúcich každého za hocijakých okolností kvôli svojej vlastnej psychiatrickej diagnóze).

Pozor na autá s DSG, 6st. má rezervu cca 380mn, aby ste ju neroztrhli. Viem o viacerých Touranoch so 7st. DSG, to má rezervu len tých cca 250Nm, ktoré skončili roztrhnuté po čiptuningu (nie u Cimbu, to by ani nerobili, pretože tam veci rozumejú a nestojí im za to robiť kvôli rýchlym prachom veci odsúdené na okamžitú katastrofu).

Napríklad Touran sa robil vo verzii 1.4 Twincharger 125kW iba so 7 st. DSG... aby sa ten skvelý motor nedal čipovať na viac, pretože to ide, ale hrozí likvidácia prevodovky.

Rovnako aj Superb 3.6 sa robí iba s DSG. Ten motor má na viac, ale mohla by to odniesť prevodovka. Takto sa dajú obmedziť výkony áut ktoré majú drahšie ekvivalenty.

Rovnako zabudnite okamžite na PowerBox-y akékoľvek, aj tie od MTM považujem za nezmysel.

Ak vám niekto preprogramuje riadiacu jednotku cez OBDII zásuvku, tak rátajte s tým, že na diagnostike na to môžu prísť a prídete o záruku.

Ak použijete niektorý z "urob si sám" programátorov od BSR alebo Superchips, mohlo by sa stať že sa vám to niekde zasekne a vy môžete reklamovať na internete nepojazdné auto.

1) A byl jsi na brzdě pro kontrolu parametrů motoru? Pokud ne,tvoje pocity nejsou rozhodující

2) Mrkni na tento případ chiptuningu od Cimbu,je dost zajímavý:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=51370&sid=6e97a01bc9b5d88c2d0b387826a927dc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

1) A byl jsi na brzdě pro kontrolu parametrů motoru? Pokud ne,tvoje pocity nejsou rozhodující

2) Mrkni na tento případ chiptuningu od Cimbu,je dost zajímavý:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=51370&sid=6e97a01bc9b5d88c2d0b387826a927dc

Brzda ktorá naozaj dáva zmysel sa nachádza v Audi v Ingolstadte, ostatné sú výborný marketingový trik. Nemajú totiž vzduchový tunel s ventilátorom, ktorý by hnal vzduch na medzichladič vzduchu, atď. Presnosť merania je otázna, ale je to dosť mágie pre zákazníka.

Parametre motora sa dajú zmerať z VAGu jazdnou skúškou, čo je presnejšie ako brzda.

Čo sa týka pocitov, najlepšie pocity sú vo forme .xls z VAGu, rozhodne sú presnejšie ako pocity z brzdy kdekoľvek v ČR či SR, aj keď netvrdím to že niektorá nemôže dávať dobré meranie zhodné s tým z VAGu.

Mám tam preprogramované dve autá: Tourana a Yetiho, u Tourana sme žiaľ nerobili skúšku pred nahratím nového SW, takže mám iba údaje po optimalizácii.

U Yetiho mám údaje pred aj po optimalizácii.

Ten článok sa podobá na iné, ktoré som čítal na www.profituning.sk, www.cimbu.cz a podobne, líši sa tým, že tam majiteľ brzdy pridal hodnoty z brzdy od nejakého auta od "kamaráta", ktorý vraj bol u CIMBU. Ani kamarát ani pravdivosť toho, či ozaj bol u CIMBU alebo mu niekto ladil auto softwarom ktorý deklaroval že pochádza od CIMBU, navyše podľa ďaľších údajov asi aj s prakticky nefukčnými vstrekovačmi je overiteľná veľmi málo.

Píšem iba o svojej vlastnej skúsenosti, pretože som si na to dozrel osobne, a s oboma autami som bol v Sukoradoch pri MB.

Pre mňa nemá nijaký zmysel obhajovať pravdu alebo nepravdu toho článku, ale vzhľadom na moju osobnú skúsenosť s ing. Jandom (CIMBU) považujem ten článok z Dieselpoweru za dosť nepeknú negatívnu reklamu, a tipujem, že to bude na základe toho, že ing. Janda niekomu poriadne stupil na otlak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) A byl jsi na brzdě pro kontrolu parametrů motoru? Pokud ne,tvoje pocity nejsou rozhodující

2) Mrkni na tento případ chiptuningu od Cimbu,je dost zajímavý:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=51370&sid=6e97a01bc9b5d88c2d0b387826a927dc

Chrudimáku,

ospravedlňujem sa za možno trochu podráždený tón ktorým som napísal predchádzajúci príspevok ako reakciu na ten Tvoj, ak chceš tak pri niektorej mojej služobnej ceste do ČR sa môžeme stretnúť a keď si skúsiš ako vyzerá akcelerácia na mojom Yeti, verím že Ťa to presvedčí. Kontakt na mňa je navigator357@gmail.com

S pozdravom,

Tourudi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

...a nepřijde vám, že ty různé úpravy řídicích jednotek jen jakoby zrychlily reakce na sešlápnutí plynového pedálu (takže člověk dostane takový lehký dloubanec do zad a auto se zdá být pružnější), nicméně reálně se vlastně nestane zas tak nic dramatického?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chrudimáku,

ospravedlňujem sa za možno trochu podráždený tón ktorým som napísal predchádzajúci príspevok ako reakciu na ten Tvoj, ak chceš tak pri niektorej mojej služobnej ceste do ČR sa môžeme stretnúť a keď si skúsiš ako vyzerá akcelerácia na mojom Yeti, verím že Ťa to presvedčí. Kontakt na mňa je navigator357@gmail.com

S pozdravom,

Tourudi

V pohodě,já jsem si podrážděného tonu ani nevšimnul,nejsem taková citlivka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Proč by to nemělo být možné. Všechny motory 2.0 TDi jsou stejné, liší se prakticky pouze velikostí turba. Běžně se nejvýkonnější verze čipují na výkon 140 - 160 kW.

Různé výkony motorů jsou jen marketingový tah výrobce, kdy za stejný motor požaduje ve výkonnějších verzích neúměrně vysoké peníze. Dělají to prakticky všichni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč by to nemělo být možné. Všechny motory 2.0 TDi jsou stejné, liší se prakticky pouze velikostí turba. Běžně se nejvýkonnější verze čipují na výkon 140 - 160 kW.

Různé výkony motorů jsou jen marketingový tah výrobce, kdy za stejný motor požaduje ve výkonnějších verzích neúměrně vysoké peníze. Dělají to prakticky všichni.

Ano holý motor bude stejný ale jak je to konkrétně u tohoto motoru by šlo vyluštit pouze z ETKY zdali je stejné i turbo IC vstřikovače nebo už je tam něco jiného.

Nevěřím nárůstu na 138 kw které má mít po úpravě ta 81 kw.Ale tak změřit výkon není problém...

Viděl jsem zkutečné grafy úprav z brzd těchto 81 kw verzí a bylo tam cca 160 - 170 koní..což je i tak moc hezké :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

...řešil jsem to na začátku poměrně dlouho a vlastně mi nikdo nedokázal dát uspokojivou odpověď, ale rozdíly tam jsou.. jak píše valchaaa, tak holý motor stejný bude, ale třeba ta 125 kw verze by měla mít kované písty, jinou spojku atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...

Ahoj, pokud máte zájem o chipnutí 81kW verze, je možné po domluvě provést. Pokud budete chtít, je možné se svézt v naší Yetině která má úpravu z 81kW na cca 103-105kW (Ostrava). Vyšší výkon z důvodů životnosti motoru a hlavně spojky neděláme. Původní mapu ŘJ ukládáme pro opětovné uvedení do původního stavu. Doba úpravy trvá cca 60-90min, ŘJ je nutné demontovat z vozu. Pokud je auto v záruce a při servisu Vám ŘJ přehrají, provedeme opětovné nahrání zdarma. Chip Vám může provést v Ostravě nebo v Kladně, popřípadě po domluvě na jiném místě.

Pokud máte zájem o nachipování jiného vozu nebo motoru napište.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...