Přejít na obsah

Chiptuning


Luďa

Doporučené příspěvky

To celer...

Za prvý není hnusnej. Nepomlouvej zahrádkáře co jej pěstují.

Za druhé , už podle tvého hodnocení se mi zdá, že tomu moc nerozumíš. Řešit úpravu kvůli úspoře jako prioritě, a abych nemusel podřazovat je nesmysl.

Další nesmysl, že pokud máš auto co máš v popisku, tak díky DPF kouřit nebude, ani kdyby to dělal nejhorší garážista. Pouze se zkrátí životnost filtru pevných částic.

Pochopitelně pokud jsi spokojen, není co řešit, ale nechápu co je špatného na nabídce k brždění.

Editováno: , autor: motorpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Nedal bych tam čip. Viděl jsem pŕetrženou kliku 2x Octa původně 81kw a Yeti původně103Kw obě po čipu. Netvrdím že to je čipem ale změní se tím charakter točivého momentu a jeho průběh. A to je zakopanej pes. Ve Škodovce tvrdí že se CR nesmí čipovat ale lidé to neberou pŕíliš vážně. Pak to stojí jen peníze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádná automobilka ůpravy neschvaluje, ale dobře udělaná úprava, s dobrým řidičem který nejezdí jen na spotřebu funguje bez problémů. Konkrétně některé CR motory mi najely již více než 200tis.

Stejně tak vím i o motorech které bez úpravy sw skončily na reklamaci i po pár tisících.

Obecně platí to, že nové motory třeba proti starým rotačkám mají minimálně čtyřikrát menší životnost a 4krát vyšší poruchovost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nedalo mně to a podstoupil jsem i já chiptuning. Přece jen, 2.0 tdi 81kW a k tomu čtyřkolka, není ta nejlepší kombinace. Po čase mně ta lenivost auta začala vadit.

Chip byl proveden rozumně, s ohledem na turbo, DPF, spojku a ostatní s tím spojené věci. Ovšem ten rozdíl byl poznat hned po pár metrech jízdy. Auto má plynulejší jízdu, zabírá od nízkých otáček a nemusí se tolik vytáčet. Samozřejmě jsem zkoušel i maximálku - u 81kW byl strop 160km/hod. Teď, když u 160 sešlápnu plyn, tak to krásně táhne dál - u 190 km/hod. jsem už toho nechal :)

Mám teď větší jistotu například při předjíždění, kdy při sešlápnutí jsem hned pryč. Líbí se mi i zátah do kopců, třeba tam, kde jsem jel na čtverku, jedu nyní na šestku a auto se nijak nedusí. Jsem tedy s chipem velmi spokojený!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, to ses moc nerozepsal.  :kol-32:

Nevím, co k tomu ještě víc napsat. 

Snad jen, že nyní mám 105 kW. Příště ještě možná nechám odstranit DPF filtr. Nevím, kam až se dá 81kW motor bezpečně chipovat. Slyšel jsem dokonce o případu, kdy si borec chipnul Yetinu s 81kW motorem na 163 kW a jezdí tak už přes rok. To už je ale masakr. 

V každém případě mně ,,zatím,, tento výkon dostačuje. Nemám to na divočení, z toho jsem už vyrostl. Jinak cena byla 7tis. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím proč pořád musíte schazovat veškeré chipování, který není ušité na míru a odbržděné a neustále vyžadujete grafy. Vytváří se zde gloriola nějakých chiperů supermanů. Vždyť drtivá většina uživatelů má pouze nalito, a pokud jsou to běžné motory, a je to úprava s rozumem, jsou spokojeni a dlouhodobě jim to slouží ke spojenosti a bez problémů. V rodině mám tři a dalších pět jezdí kolem mě u přátel a všichni jsou spokojeni. Úprava může stát za hovno i od do nebes vynášeného specialisty. Podívejte se jak dopadl Janda, ještě nedávno do nebes vynášený, dnes špiněný ! Stejně tak může po čase dopadnout další dnes gloriolovaný specialista, který se bije v prsa jako kdysi Janda.

Opravdu se mi nelíbí připomínky, dej graf, přijeď na brzdu, až zjištíš, že to stojí za hovno jsi vítán. To lze rovnou napsat jsem mistr světa a mám zde skrytou reklamu, ale radu nedám-přijeď.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, mě by spíš zajímalo, co nutí lidi jako Džanek sem psát, že má čipnuto a přitom neuvede ani základní hodnoty = výkon a točivý monent. Pak to tady z něj člověk musí tahat. Já se tady k žádnému úpravci zásadně nevyjadřuji. Zajímají mě data. A jistě nejen mě.
 
... "To lze rovnou napsat jsem mistr světa a mám zde skrytou reklamu," - jak jistě vidíš, na motorpowerově ikonce je "Partner", a to jistě není jen tak samo sebou, tudíž to není skrytá reklama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dick...

Protože doba kdy to takhle šlo, je dávno v pryč. Auta jsou dnes vybavena filtry pevných částic , díky čemu snímají teplotu výfukových plynů/EGT/. Jednotka snímá spoustu parametrů a provádí korekce nastavení i výkonu. U špatné a nevyzkoušené úpravy dojde k tomu, že v závislosti prudkého nárustu EGT, jednotka ubere výkon, teplota jde dolů, výkon znovu přidá a auto cuká. Toto se neodhalí dokonce ani na nezátěžové brzdě. Teplota bez zatížení nahoru tolik neleze, jako když jedete z kopce.

Výsledek takové úpravy je potom, že auto pocitově kopne odspodu, a při vyšších otáčkách a vyšší rychlosti se koně rozutíkají po stráních. Nejede a nedosáhne ani maximální rychlosti sériového auta. Za toto jsou potom jakékoliv peníze moc. O ucpaných DPF, regenerujících dvakrát denně ani nemluvě.

A , že to jde i bez toho...jde, ale není to ono. Proč si kupujete navigace , když dojedeš i s mapou a kompasem.

Editováno: , autor: motorpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo, pokud jsou použity argumenty a vysvětlení, nemám nic proti. Ale hanit práci, kterou jsem nedělal, se mi nelíbí, protože o ní nic nevím, byť je jasné, že to nemá úplně tu TOP kvalitku, ale je to použitelné, stejně jako ta mapa, která mě většinou nezavede do rybníka jako někdy navigace :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk - nechápete, co mě k tomu nutí ? V podstatě nic, ale je to vlákno ,,chiptuning,, kde jsem napsal svoji zkušenost. Takže když jsem přijde běžný uživatel auta, stejně jako jsem i já a uvažuje o chipu, chce vědět zkušenosti od někoho, kdo už chip má. Nějaké grafy s výkonem apod. ho, stejně jako i mě nezajímají. To možná Vás, kteří v tom děláte. Pro mě je podstatné, že má nyní auto lepší jízdní vlastnosti. Kolik má teď kW vím taky. To je vše, co mě zajímá. 

Připomínka Motorpowera, že byl chip proveden u souseda, byla poněkud trapná a pouze tím motorpower dává najevo, že asi jen chip od něj, je ten správný.

 

Pokud Vás tedy můj příspěvek o chipování tolik irituje, prosím adminy o jeho smazání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když máš nutkání sdělovat své zkušenosti s čipem, bylo by záhodno to udělat pořádně - tady jsme na automobilovém foru (tudíž technickém), ne někde na Novinkách.cz a z podstaty věci je žádoucí uvádět výše žádané hodnoty výkonu a točivého momentu motoru, vždyť jsou to jeho základní údaje. Navíc, když to píšeš do čipovacího vlákna. A toto jsi v původním příspěvku neuvedl a hodnotu a průběh točivého momentu doposud také ne. Taktéž třeba kde ti to čipovali. Pocity uživatelů jsou sice zajímavé, ale vždy jsou to jen subjektivní dojmy. Nic víc jsem svými poznámkami  nechtěl dosáhnout. 

 

Nic se mazat nemusí, alespoň to bude návod pro další co a jak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Džanek, když už mě přežvykuješ, napsal jsem co jsem napsal a nemyslel jsem to nijak zle. Spíš proto, že už se čipuje v kadeřnictví i večerkách a časem možná i v Alze.

Pokud neuvedeš jméno firmy. kterou chceš pochválit, jedná se zřejmě o souseda, A i toho lze pochválit pokud jsi spokojen.

Ale kde jsi přišel na to, že jsi něco navýšil o 25% a je to přesně 105kw to jaksi nepobírám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...