Jump to content
Luďa

Chiptuning

Recommended Posts

davidek c., takže s výše zmíněnými firmami jsi spokojen a doporučuješ? U nového auta se toho docela bojím a dám na zkušenosti a hlavně na výdrž součástek.

Edited by charoon

Share this post


Link to post
Share on other sites

charoon:Ano jsem spokojeny a obe upravy jsou super...ma jeste superba a taky chci chipovat mam ale zaruku jeste,ale urcite je nejake reseni myslim ze kdyz napises Motopoweru tak ti rekne co a jak a to same plati o Tdi fun...nema smysl nekde neco zkouset,kdyz tady je to vyzkousene a funguje to..zalezi kam to mas bliz bud praha a nebo severni morava

Share this post


Link to post
Share on other sites

No,já právě koukal po netu na nabídky a všichni to podle mě ženou až nesmyslně vysoko,u 125 kw verze s jinejma vnitřnostma tomu ještě jakžtakž rozumím,ale fouknout 81 kW na 130 kw a krouťák hnát ke 400 Nm mi přijde už přestřelený a dělaj to takhle v podstatě všichni,nenašel jsem jedinou úpravu u těch nejznámějších,která by splňovala moje požadavky,tedy zhruba na úrovní prostřední varianty u Škody,konkrétně 103 kw a 320 Nm...převodovka má oficiální dimenzaci na 350 Nm,klidně věřím,že na nějaký čas vydrží zátěž i větší,ale já mám celkem vysoké km proběhy a nechci za tři roky řešit převodovku,přičemž 420 Nm už mi přijde jako dost extrém...můj cíl je takový,najít někoho,kdo zvládne udělat úpravu tak,že výkon bude v rozmezí 100-110 kW a krouťák bude do max 350 Nm,což jsou hodnoty,na který je celé to ústrojí bezpečně dimenzovaný díky přítomnosti 103 kw varianty

Tohle jde celkem obstojne vypocitat ze softweru a nastavit na pozadovane hodnoty, treba tim ze nemam 4x4 brzdu( haldex zmerim ale quatro uz ne)a potrebuji upravit napr novou q7 kde je 180kw a 8kvalt automat, potrebuji vypocitat parametry pro dosazeni bezpecneho momentu pro prevodovku. Je dan kroutici moment a je dan ztratovy moment treni motoru. Jen se nesmi rozkalibrovat dane korekcni mapy. Preci se neda ladit tak, ze se prida a jeste prida a jeste trochu. Ta ecu uz je tak promakana ze vse se da celkem presne propocitat, a kdyz se clovek vyzna v torque managementu je to faj kdyz vysledek cca pasuje s vypoctem a i diagnostika sedi a pocita s realitou. Edited by TDIfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeptám se,nemáš tam něco jako úpravu jednotky 81 kW 4x4 na cca 103 kW +- tak,aby krouťák nepřelezl 350 Nm,což má být dimenzace převodovky a pohyboval se někde kolem 320 Nm,aby tam byla ještě nějaká rezerva vůči dimenzaci převodovky?

Na stránkách vidím jen úpravu na víc jak 130 kW a krouťák daleko za 350 Nm,do čehož bych opravdu nešel u téhle jednotky

Pokud budeš chtít snížený požadavek, není problém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za reakci od obou,beru je v potaz. Momentálně ale nastaly jiné priority a tohle budu řešit zřejmě až v rozmezí březen-duben.Pak se přihlásím o víc info a případně se domluvíme na konkrétní úpravě

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevím proč ale Motorpower nemůže přijímat SZ, tak to napíši sem...

 

Ahoj/Dobrý den,
mám nového Yetiho (facelift) a zaujala mě Vaše nabídka úpravy tohoto motoru. Chci se zeptat jaký je kroutící moment a není 145kW opravdu trochu moc? Upravit motor rozhodně chci, jezdím jak ekonomickou jízdou, tak si jdu občas zajezdi na okruh do Mostu a potřeboval bych aby motor i převodovka vydrželi celou životnost auta. Můžete navrhnout nějakou úpravu, s ohledem na motor i převodovku? Děkuji

 

Pro některé šťouraly - ano vím, že to není auto na závody, okruh atd... rád se projedu rychle a místo silnic využiji raději okruh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorpower mohu jen doporučit. Nechal sem si u něj chipovat Octavii s tim, že mi to předchozí tuneři doje...., tak ze mi to padalo do nouzaku. Po odjezdu z prahy moje 81kw Octavie ukazovala na brzdě 105kw a 315Nm kroucak a jela jako blázen a za 5 litrů ;). Otec nechal chipovat yetiho který měl 170koni základ a dostalo se to na nějakých cca 230koni. Auto jezdí furt krasne a za hubičku :). A pan z motorpoweru si nás jistě musí pamatovat, z jednoho prostého důvodu. Při testovací jízde s otcem si údajne cvrknul do trenek tim zděšením na křižovatce :D :D. Za me je ti člověk, co chipovat umi :). Palec hore motorpoweru :)

Edited by Jany123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročti si s někým kdo dělá do aut a této problematiky, jejich stránky a zapoj trochu selského rozumu.

Posílám SZ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 81kW 4x4 upravenou v cca 4tis km od TDIfun.

Dnes najeto přes 42tis a vše zcela bez problémů. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podělím se o zkušenost s motortuningem mého Yetiho 4x2 81 kW v Lahovicích u Zbraslavi. Dělal jsem to vlastně na dvakrát, poprvé, před dvěma roky, jsem od toho ucuknul, protože auto bylo ještě v záruce a tehdy to uměli pouze s násilným otvíráním řídící jednotky. Později našli metodu na "nedestruktivní" přehrání nového SW, tak jsem to nechal vloni udělat. Protože mám, jak je u 4X2 - 81 kW obvyklé, pouze slabší 5-ti stupňovou převodovku, její zaručený konstrukční Mk je pouze do 280 Nm, tak jsem nechtěl žádnou brutální úpravu. Požadoval jsem pouze parametry blízké tovární 103 kW verzi, tj. 103kW/ 320 Nm, s tím že budu mít zásobu výkonu a Mk oproti 81 kw verzi, ale budu ji používat s rozmyslem, i když vyšší výkon je opojný a svádí k častému využívání, co si budeme povídat. Vozidlo ožilo, zejména v rychlosti nad 110 km, kdy mu s 81kW verzí docházel trochu dech, asi ta krabicoidní aerodynamika. Po roce užívání spokojenost. Spotřeba v pohodě, po okresce do 5,5 l, na dálnici při tempomatu na ca 135 km/h to vychází kolem 6,3 l.

Nyní jenom čekám jak to dopadne příští rok na jaře na emisích.., zda díky novému způsobu kontroly přes elekroniku vozidla nebude nějaký problém. Ale už i na toto mají nyní řešení, mají oficiální certifikát na tuning se schválením pro STK...s určitými parametry.

Pro potvrzení výsledku úpravy jsem si u nich nechal na motorové brzdě (válcích) přeměřit nové parametry motoru, zda jsou podle mého požadavku,

jak to vypadá - diagramy P/Mk viz. příloha...

Výkonová charakteristika YETI po Camp Performance.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 29. 7. 2017 na 18:22, jivacek napsal:

.... Ale už i na toto mají nyní řešení, mají oficiální certifikát na tuning se schválením pro STK...s určitými parametry.

Tu úpravu, ale musíš mít zapsanou v TP, jinak ti je ten "jejich" certifikát k prdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 11 hodinami, Wittmann napsal:

Tu úpravu, ale musíš mít zapsanou v TP, jinak ti je ten "jejich" certifikát k prdu.

 

Pro Wittmann

Ano, to zmíněné schválení pro STK je právě se zápisem do TP ! Jak jsem ale psal, pro tuto "legální verzi" jsou tam dané jisté limity úprav.

Odkaz: https://www.mereni-vykonu.cz/

Zdravím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím všetkých,

neprečítal som si sice všetky príspevky, ale i tak vidím že téma je stále živá. Sme chlapy,sme súťaživí a chceme aby nám to frčalo pokiaľ možno lepšie než ostatným.

Chcem sa podeliť o skúsenosti s autami ktoré som mal a chiptunning mali.

Začínal som        - Fabiou 1,4 16V 55kW po úprave 73kW 128Nm,chipnutá v Bratislave technikom okruhového teamu,jazdí dodnes má cca 210k

                                   -Octavia 1,9Tdi PD 4x4 74kW po úprave 104kW310Nm,chip V. Friedel Bratislava,najazdil som 115k a predal

                                   - Alhambra 1,9Tdi PD 4x4,85kW chip Cimbu 140kW400Nm,najazdené 150k a predaná

                                    -Yeti 2,0Tdi CR 4x4 81kW chip Cimbu 138kW370Nm,najazdené 96k a predaná,vidím ju dodnes jazdí,nový majiteľ si ju nevie vynachváliť

teraz                         -Polo 1,2 Tsi 66kW chip Cimbu 92kW 210Nm momentálne cca 40k-super zvezenie

                                   -Yeti 2,0Tdi SCR4x4,110kWDSG chip Cimbu141kW395Nm momentálne 14k,veľmi zábavné auto,pred 0-160 26s,dnes 0-160 17s

Všetky autá  upravovali ludia s ohromným prehladom a znalostou problematiky a asi i preto jazdia dodnes bez jedinej poruchy súvisiacej s chiptunningom ,tým chcem len povedať , že nám amatérom -spotrebitelom sa niečo nemusí zdať-páčiť-prestrelené a podobne,výkon je len spočítaná hodnota a kam a na koľko profík natiahne točivý moment je na ňom. Software vytvárajú uplne iní ludia než ktorí ho aplikujú do RJ.

Čo sa týka STK a EK nikdy nikto nič neskúmal a všetky vozidlá vždy prešli z veľkou rezervou a pochvalou od technika STK.

Áno,posledné autá robil p.ing. Zdeněk Janda-Mr. Cimbu,tento človek patrí k najlepším a i pre to s ním spolupracujú značkové servisy v ČR i SR kde dáva do poriadku veci po iných.

 

                               Inak prajem všetkým veľa štastných km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Až ten Yeti bude mít bez poruchy po chipu najeto 80-100 000 km, pak sem prosím něco piš a já milerád napíšu OK, fajn. ;)

Zejména stav převodovky a spojek by mě zajímal nejvíce, protože výkonový nárůst je jedna věc, ale kroutícím momentem 395Nm těžce přesahuješ doporučenou konstrukční hodnotu této skříně...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skříňka vydrží pokud není na krouťáku ostrý náběh. S Yeti můžete klidně přijet, je to moje nejodzkoušenější auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes opět po delší době jsem navštívil Zdeňka Hájka TDI Fun a nechal si upravit svoje Yeti 2,0 125 kw. Nárůst na cca 200 Ps a 420 Nm, Opět jako vždy osobní přístup a perfektní práce. Můžu jen doporučit?-))))

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 19. 8. 2018 na 15:06, motorpower napsal:

Skříňka vydrží pokud není na krouťáku ostrý náběh. S Yeti můžete klidně přijet, je to moje nejodzkoušenější auto.

S tím nejodzkoušenějším autem to bude u MOTORPOWERa asi pravda.

Přes autobazar jsem si pořídil vůz YETI, facelift 2014, 4x4, 2.0 TDI 103 kW, šestistupňový automat DSG. Najeto 93000 km, téměř nejvyšší výbava.

YETI proto, že jsem měl co do jízdních vlastností, velikosti, uspořádání atd. se svoji postavou a nenáročností na velikost zavazadlového prostoru, s tímto autem velmi dobré zkušenosti z pětiletého provozu (1,2 TSI). Ostatní parametry proto, že ke své práci potřebuji auto zvládající lehký terén - jízdu do lesa, k chatám ve zasněžené krajině atd.

Uvedená konfigurace a výbava vozu mě nadchla, do svých téměř 62 let jsem měl jen běžné vozy, vrcholem byla honda CR-V první generace.

Během najetí cca 10000 km a po postupném "sžívání" s automatem, mi přeci jen dost vadil nastavený způsob řezení v režimu D, kdy zejména zařazení pětky na rovině (třeba ve městě) při rychlosti např. 48 km/h nepovažuji za zdravé a přirozené. 

Celé měsíce jsem pročítel různá fóra, diskuse apod.,  - podobné zkušenosti zaznívaly často. Nakonec jesm se rozhodl, že poptám "jemný" tuning" spojený s vyladěním DSG právě u MOTORPOWER. Tuto volbu firmy jsem zvolil proto, že oproti druhému favoritovi (TDIfun) je pro mě blíž. Ostatní firmy neměly na diskusích tak příznivé reference.

Takže jsem v domluveném termínu přijel, naznačil jsem své požadavky a začala první fáze - měření na válcové zátěžové zkušebně. A přišel šok - nefunkční pohon 4y4 - závada čerpadla spojky Haldex. Pan Petr mi doporučil kontaktovat autobazar s tím, že se závada projevila až po více než půlročním užívání auta, teprve v době, kdy se měl pohon 4x4 poprvé použít. Reaklamační oddělení v prvním kole závadu odmítlo uznat, ovšem po předání stížnosti mě mile překvapilo jednání právního oddělení, které rámci v tzv. proklientském programu firmy nabídlo kompenzaci ve výši ceny náhradního dílu. Abych je taky pochválil - šlo o Auto ESA.

Po opravě jsem tedy u firmy MOTORPOVER absolvoval vlastní vyladění podle svých požadavků. Závěrečné měření ukázalo tyto hodnoty: 123 kW, 172 k, 360 Nm. Objektivní změny: DSG řadí tak, jak bych řadil já (hlavní účel tedy splněn), bezpečnější předjíždění při potřebě vyššího výkonu, snížení spotřeby cca o 0,5 litru (Praha-Žilina a zpět po dálnici ve 3 lidech - průměrná spotřeba 6 l/100 km). Subjektivní dojem: úprava se líbí i samotnému autu a na každou jízdu se vyloženě těším. Takže doufám, že to tak dlouho vydrží.

Závěr: MOTORPOWER určitě ANO - i přes více než dvojnásobnou cenu oproti většině konkurence. Ale kvalita se platí všude....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen tak mimochodem- na ten HALDEX si dej pozor a pravidelně měň filtr (ucpaný filtr znamená spálené čerpadlo)!

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, Fajerak napsal:

Jen tak mimochodem- na ten HALDEX si dej pozor a pravidelně měň filtr (ucpaný filtr znamená spálené čerpadlo)!

OK - díky za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechal jsem cipnout u Quantumu. Na 103/340Nm (bez mereni na brzde). Po par dnech jsem si vsimnul silnych vibraci a duneni motoru na 4.-6. rychlostni stupen na plny plyn od 1800 do 2100 otacek. Na jiny kvalt to nedelalo, stacilo ubrat milimetr plynu a taky to nedelalo. A dokud nemel motor cca 80°C tak to taky nedelalo (tlak turba byl vsak stejny jak na ohratem motoru). Nechal jsem si tedy nahrat zpet svuj puvodni SW. Jednani bez problemu, penize vraceny. Pan mi vsak tvrdil ze mam v prdeli dvouhmotu. Auto ma najeto 72tis km. Dle mych laickych zkousek a navozeni onoho problemu pouze pri plnem plynu na ohratem motoru a jen na posledni tri kvalty.
Co si myslite vy? Chyba na hw motoru nebo spatny cip?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...