Přejít na obsah

Denní svícení


Miloslav Janda

Doporučené příspěvky

Dobrý den / Ahoj,

 

využiji tohle téma k položení jednoho dotazu. Jeden známý mi říkal o poměrně zajímavém způsobu řešení denního svícení a sice pomocí předních mlhových světel.

 

Zhruba tak, že se udělá by-pass na napájení mlhových světel u "vypínače" světel tak, aby je šlo zapnout i bez světel parkovacích a tím je to vyřešeno (člověk si tedy zbytečně "nevysvicuje xenony" a zároveň nemusí provádět montáž čehokoli neoriginálního do vozu).

 

Někde jsem se ale dočetl něco o nadbytečném zahřívání lamp a dalších věcech spojených s tímto.

 

A další věc je ta, jak na tohle nahlíží zákon. V současné době používám mlhová světla jako denní svícení (abych šetřil xenony, jak píši výše) tak jak jsou zapojená (tedy i s parkovacími světly) a nikdo mi ohledně toho nic neřekl (resp. mě ještě nikdo nezastavil), ale podle mého názoru by mlhová světla měla mířit "níže" než světla potkávací a tedy by to nemělo nikoho oslňovat a hlavně, tím, že SuperB má mlhová světla v lampách tak to asi nikdo neřeší.

 

Co si myslíte?

 

Prochy20.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zakázáno. První chytřejší bengo Tě sejme (i když jich moc není). A naopak, denní svícení právě oslňovat má-ve dne, aby "slepí" řidiči (Ti, kteří to denní svícení vymysleli) to protijedoucí auto například při vyjíždění z lesa a proti slunci viděli. Tím, že svítíš mlhovkama do země, to ztrácí smysl. To, že denní svícení je jedna z největší hovadin vyhlášky v ČR je jasné, proto je nutné v rámci dodržení té vyhlášky s tím vyjebat. A to jedině s DRL. To se dává hlavně kvůli šetření parabol a menšímu zatížení alternátoru, potažmo menší (neznatelné) úspoře pohonných hmot. Dále také proto, že nemusíš patlat po nějakém vypínači po nastartování, nebo spíš (můj bývalý příklad) nezapomeš ty debilní světla ve dne zapnout. Jakmile jedeš ve dne na mlhovky, kde má žárovka odběr 2x55W a ještě zbytečně běží zadní světla, tak už to samozřejmě ztrácí smysl a ničeho jsi nedocílil. Takže já říkám jedině DRL a je klid

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mlhkovkama jsem svitil na octavce 3 roky a ok, na superbu jsem ze zacatku svitil taky (propoji se dratem pin c.6 a 8 s pojistkou -pokud jdes na stk jen vytahnes pojistku a nesvitis) ale pak prislo co pise sup, chytrej policajt jak radio a bylo to. Jeden z tech pinu je spinana stava pri otocenim klice a druhej pin ona mlhovka, svitilo to na poloze 0, proto ta pojistka na stk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj všichni,

mám také problem s dennim svicenim, mam superba r.v.:2007 a kdyz jsem vuz koupil od predchoziho majitele, tak uz tam bylo denni sviceni hlavnimi svetly(xenony) + zadni svetla. Chtel bych toto odpojit a dat si led denni sviceni, ale jaksi se mi nedari to denni sviceni odpojit. Podle vyse prilozeneho manualu na tusim asi orig. zapojeni denniho sviceni to nejde, nemam tam to rele ani pojistku č.17 jak je v manualu. A diagnostikou to taky nelze.Nemate nekdo s timto zkušenost, jak by to mohlo byt jinak zapojene (aktivovane) toto denní sviceni???

diky Michal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja mam v planu svitit taky mlhovkama (az vymenim vysviceny vybojky xenonu), ale do mlhovek chci dat led zarovky, nevite jestli sup ma kontrolu zarovek v mlhovkach?

 

Dale by me zajimalo jak to prepojit na originalnim dennim sviceni tak aby mi svitili mlhovky, obrysovky ale nesvitila palubka. Na stk bych holt prehodil zarovky a prepojil zapojeni..

 

Policajti to imho resit nebudou a hlavne by to s tema slusnejsima ledkama

(5w, 500lm) melo i barvou vypadat jako xenony, nebude to zrat a parabola se nebude hrat...

 

Netusite nekdo?

Editováno: , autor: lukas.pce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Chlapi jak se chci zeptat, dá se nějak přehodit nastavení denního svícení? Já mám problém v tom, že jakmile otočím klíč do polohy před startem, tak se mi rožnou Xenony a při startu zas zhasnou a pak zas rožnou... Nevím proč je to tak debilně udělaný, každopádně to solidně ničí ty xenony... Chtěl bych to nastavit tak, že dokud nenastartuji tak budou svítit jen parkovačky a po startu už se rožnou xenony. Jde to nějak udělat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano skutečně takto debilně to vymysleli ve škodovce. Máš to takto origo.

Udělat se to samozřejmě po Tvém dá, musíš si ale dokoupit automatické relé, které pozná (např na základě zvýšeného napetí z alternátoru) běžící motor. Zapojení hravě zvládne skoro každý

Dají se s tím pak dělat zajímavé věci, jako např. zhasnutí světel při zatažení ruční brzdy, atd

Např: http://www.audioland.cz/rele-denniho-sviceni-skoda-superb-vw-passat/

Za mě ale blbost a rozhodně denní DRL jsou lepší hned v několika směrech: šetří paraboly (tepelně), šetří žárovky/xenony,mají minimální oběr (šetří altík, akumulátor a ve finále pár mililitrů paliva)

Na Tvoji otázku jsem Ti ale odpověděl...

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Ahoj, doufám ,že mi někdo i po takové době poradí.

 

Koupil jsem originální sadu (relé a kabeláž) na dodělání denního svícení. Bohužel jsem předpokládal, že to bude fungovat tak, že jakmile nastartuji auto tak se rožnou xenony a bude svítit i palubka a všechno jako když manuálně zapnu světla. Když pak motor vypnu tak bych rád aby vše zhaslo. Ale funguje to tak že se mi rozsvítí xenony po nastartování ale nesvítí palubka. Tu pak musím rozsvítit růčo. Já prostě na ten ovladač sahat nechci, chci aby svítilo vše pořád po nastartování motoru. Jde to nějak přepojit? Aby se s xenonama nebo i se zapnutím klíčku zapnulo osvětlení palubky, klik dveří, SPZ apod.

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cau pane no ja s tim osobni zkusenost nemam ale pokud se nepletu kazda z tehle veci ma vlastni pojistku to jest osvetleni spz, osvetleni panelu pristroju a inteireru a obrysova svetla. takze se to musi prepojit podle me ve spinaci svetel. mozna je tu nekdo zkusenejsi co rekne jak se to ma udelat ale podle schemat je to takhle potreba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jde o to že bych potřeboval aby to fungovalo jako autorovi tohoto tématu (který se toho pro změnu chtěl zbavit), kdy se s rozsvícením xenonů po nastartování rozsvítí vše včetně palubky. Zkusím asi přepojit kabely v ovladači světel. Nejspíš asi najít a přepojit piny, které ovladač pustí pod proud po otočení na parkovačky ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...