Přejít na obsah

Mizí voda


nothing

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám jeden docela velký problém. V loni, v létě mi začala mizet voda z chladiče, myslel jsem, že to bude v topení, ale jak ustaly tepla a začala zima, voda přestala mizet. Teď v těch dvacítkách na slunci mizí zase a docela dost, všiml jsem si mokra v motor. prostoru, myslem jsem že to teče ze spoda nádržky na vodu,ale když jsem ji vyndal, bude to pravděpodobně z té přepusti na boku nádržky. Nevím proč tamtudy vytéká, ale dělá to jen v těhle teplech a mizí víc, čím víc auto honim. Při 160 ti na dálnici mi po 100km zmizí skoro litr. Netuší někdo, kde by mohla být chyba??? Ten přepad asi zatěsnit nemůžu, že?? Moc prosim, každá rada drahá, zatím tam dolévám jen destilku, fridex je na tohle dolévání přeci jen trochu drahý a hlavně bych to někde nerad uvařil.

Díky mockrát :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě taky začínam mít strach, že to bude to těsnění :-(

Jinak, kolem toho víčka to neteče, ale až pak tím přepadem, nádobka je vždy natlakovaná dost, když ji otevřu, hodně odfoukne a voda stoupne tak o dva centimetry nahoru.

Teď sem jel klidnějších cca 150 km a zmizli tak 3dcl, měl jsem i nádobku venku, vše kolem ní to pokreslil křídou a kolem toho přepadu to bylo jak mokré, tak smyté, to by mohlo dělat těsnění pod hlavou??? Taky se mi zdá, že to spíš tlakuje z5 do té nádobky. Na kolipa vlastně vyjde těsnění pod hlavou i s prací v servisu, tak asi??? Že bych ho třeba zkusil nechat vyměnit, alespoň prventivně... A maximálně vyřadil jednu možnou příčinu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravděpodobně bude špatný víčko zkus nejdřív to. Pak ten utěsňovač a pokud to nepomůže pak teprv demontáž hlavy.je to nejlevnější řešení a pak teprv to těsnění a to už levný moc není.Záleží na servisu značkovej je nejdražší.Raděj nějakýho soukromníka kterej to dělá delší dobu a umí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak prvni bych si nechal natlakovat okruh, tesneni pod hlavou i se zabrousenim je otazka cca 4 tis, ale jako vzdy zalezi kde, myslim ze ve skodovce ti 10 stacit nebude. Ja resil temer to same, jem me se straci fridex v zime. v lete ani kapka. Neresim to , protoze tusim ze to bude topeni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusim to tedy od toho víčka, nevíte, kde by se dalo sehnat? V rokycanech máme škodovku, ale tam bude za 500 :-( Jen je mi divné, že v zimě mi nezmilzela ani kapka, v létě to tlakuje o tolik víc?

Jinak soukromý servis u mam docela docela dobrý, tak uvidim, jak to těsnění.

Každopádně, když ji honim, tak zmizí i ten litránek na 100 km, při klidné jízdě tak 2 dcl a nevim, možná už jen z toho blbnu, ale zdá se mi, že když pustim klimu, nebo jedu na to economické s teplotou kolem 18 tak to mizí i více..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyby mu tekl chladič tak muto nebude tlakovat nádobku :aggressive: u mě jen těsnění,přebroušení hlavy výměna gufírek ventilů,výměna všech těsnění,vyčistění sacího potrubí,cena záleží jestli půjdeš do škodovky nebo zvolíš jinou značku já bral vše od Victor Reinz,cena poloviční než ve škodovce,dnes najeto 45tis od výměny a bez problémů :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zatím jsem vyměnil jen víčko a uvidíme, na těsnění jsem se taky ptal, ale cenu pořád nevim, jen mi ještě vyděsili s prasklou hlavou a to by bylo asi kapánek dražší. Ještě mi taky řekli jednu možnost, co takhle termostat??? Že by byl kaput? Jinak voda pod autem neni, jen u té nádržky z toho přepadu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by byla prasklá hlava tak při otevřeným víčku u zahřátého motoru by to bublalo.Kolik ti ukazuje teplota na budíku?To by muselo vařit aby to tak tlakovalo.

Bubliny jsou jen těsně po otevření, občas, pak už ne. Teplota se nemění, stále drží těch 90, jen jednou, když jsem to hnal, vylezla k maximu a zmizly asi tři litry vody. jinak stále jen dolévám..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to v pátek zas málem uvařil (nj, debil sem to v horku hnal) , víčko je vyměněné, tím to neni. Ale cestou zpět, bylo tak okolo 13ti stupňů a nezmyzelo nic, tj, zkusim ještě ten termostat, nejspíše to špatně chladí, pak možná, jestli je na chladiči nějaké čidlo teploty vody, protože i při vroucim motoru se ventilátory točily jen tak aby se neřeklo. Jinak kontakty k nim jsem taky kontroloval a zaoxidované nejsou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tesneni pod hlavou se vyser podle toho co pises to urcite neni ono, nekde ti to chcije. Netece ti vodni pumpa?

Vodní pumpa je dělaná před rokem s rozvody. Zatím mi neschůdnejší připadá ten termostar, protože v zimě když auto nepotřebovalo tolik chladit nezmizla ani decka a vše jde podle všeho tim přepadem v expanzce. Voda začala mizet až teď při vyžších teplotách. Loni to bylo to samé, jek začala zima, voda přestala mizet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

mám stejný problém s O1 TDI 81kw motor ASV - dle hlavní řídící jednotky motor necelých 250000km.

Když jsem auto koupil z bazaru, doléval jsem čtvrt expanzky až za 7 měsíců, což mohlo být normální (vypařování vody).

Asi po roce a půl jsem tohle doléval po třech měsících.

Voda vždy držela pěkně na 90st. bez ohledu na jízdě, olej krásně černej, žádný šlem kolem víčka oleje, nikde žádný náznak mokrosti v prostoru motoru a chladiče, hadice ok.

Dál po 2 letech dolévám celou expanzku jednou za týden (kontrolka pískne). Vždy platí, že když jedu normálně, tak voda odchází pomaleji. Pokuď auto občas honím, voda mizí dvojnásobnou rychlostí než v předešlém případě.

Nová zátka (kolem 300Kč) nepomohla.

Včera jsem to zkusil honit na dálnici s konkurentem. Sice jsem vyhrával do kopců :-), ale asi po 30 km velmi ostré jízdy pískla na mě kontrolka vody a koukám, ukazatel teploty opřený o 130st. Zajel jsem do odstavného pruhu, nechal jsem klapat motor, přepadem v expanzce unikala pára vody. Pomalu jsem otočil s víčkem o tři závity a nechal pomau odtlakovat vodní okruh - syčela mírná pára ven. Když přestalo syčet, otevřel jsem víčko a dolil 2,5 litry vody! Teplota klesla pomalu na 90, ale kontrolka vody svítila, v systému nebylo dost vody - voda nebyla vidět v expanzce. Sjel jsem opatrně do první vesnice (teploměr na 95st.), kde mi pán naplnil pro jistotu dvě 3l bandasky vodou a já dolil do systému ještě litr a půl vody - expanzka dolitá do 3/4 - po restartu motoru kontrolka vody konečně zhasla.

Dojel jsem na místo.

V noci jsem se vracel zpět a jel jsem klidně po dálnici 110km/h (cca 2100 ot. na 5.stupeň) a takhle jsem ujel zpět 70km a voda poměrně držela. Uteklo asi 2dl vody.

Podle mě to můžou být věci: buď voda uniká někde v oběhu mimo motor, nebo uniká v motoru do válců, kde expanduje na páru a pak výfukem spolu s popelem ven. Tak že těsněním pod hlavou, prasklá hlava nebo prasklý blok motoru. Popřípadě termostat (ale to si myslim, že s největší pravděpodobností nikoliv) nebo mikro dírka-y někde ve vodním oběhu mimo motor (hadice nebo chladič nebo vodní pumpa popřípadě topení v kabině) a jak má voda 90st., nezanechává stopy a vypařuje se ven. Na to existuje barvící látka, kterou v servisu nalejou do vody a ukáže stopy, kudy utíká voda.

A nebo trpaslíci, ty kurvy se dostanou všude :-)

Ještě poznatky: když jedu normálně, tak pak mám prvních 40s mikro bublinky ve vodě expanzky, pak už ne. Když povolím zátku, je v systemu podtlak, voda mi stoupne asi o 2-3 cm.

Auto moc nehoním od té doby. Voda vždy drží pěkně na 90st. bez ohledu na jízdě, olej krásně černej, žádný šlem kolem víčka oleje, nikde žádný náznak mokrosti v prostoru motoru a chladiče, hadice ok. Dolévám expanzku jednou za týden. Jezdím pro jistotu jen krátké trasy s kanystrem a čekám, až příjde stav kilometrů k výměně oleje.

Spolu s tímhle se mi podívají co s tím je.

Už se mi vizuálně dívali na chladič, roury a vodní pumpu a prý všude všechno suchý. Tak uvidíme.

Těsnění pod hlavu stojí do 1500Kč.

Zdvihátko ventilu do 300Kč kus.

Zavaření prasklé hlavy - 1 kanál do 4000Kč.

Ventil 600-800Kč kus.

Nevím, za kolik je tlaková zkouška hlavy.

Při demontáži a montáži hlavy většinou vymění i rozvodový řemen popřípadě kladky a vodní pumpu.

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Adnots: tak upřímnou soustras, někdo s podobným problémem, jak já, akorát mě ta voda mizí ven tím přepadem na xepanzní nádržce, mem pod ní v rohu mokro. Ale byl bys moc hodný, kdybys pak dal vědět, jak vaše bádání dopadlo..

Já už vyměnil to víčko, termostat a čidlo teploty vody a v pátek, po delší jízdě a pár stoupáních ve 140 mi to zas začlo vařit a teplota nepadala, dokud jsem to nechcíp. Nejspíš zkusim hold to těsnění a nejspíš při tom i novou expanzku. Jen mi nejde do hlavy, proč v zimě nezmizela ani deci vody...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nech si poradit coti píšou,já jsem taky 4 měsíce po koupi nedolíl ani dcl.jen to stačilo víc prohnat a už sem měl mokro okolo expanzky,nevím jak seš zvyklí auto vytáčet ale máš tu dost témat od lidí že po delší jízdě po dálnici se jim ztratí voda,sedni do auta bež ho pořádně prohnat 4000-4500ot.a uvidíš :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mám podobný problém.Dám do nádobky vodu na risku max(zhruba) a pokud mám topení na studenej vzduch tak naprostá pohoda nic se neděje,ale pokud ráno zapnu topení do červené polohy a jedu nějakej kus cesty tak při kontrole nádobky zděšení nádobka je skoro plná až po okraj a tlačí to vodu ven přes nádobku.Nevíde někdo náhodou co s tím.Když to dělá jen při topení napadá mě termostat? Je to tdi ALH 66kw s čipem. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...