Přejít na obsah

1.6 MPi (75 kW)


petrenka

Doporučené příspěvky

Máme v práci služebního Toura v kombíku a je to fakt bída. Nejhorší jsou rozjezdy do kopce, buď je plynu málo, nebo naopak moc, přesně vím, jak smrdí spojka a jak motor klepe (myslím detonační spalování) Motor je hodně citlivý na kvalitu benzínu (OČ) Zajímavé je, když vezmu na Shellce, zaklepe to často i při přeřazení s méně citlivou práci na spojce. Na benzín z Benziny je to podstatně lepší. Možná by to chtělo vyzkoušet Verva 100. Nemáte někdo zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sumeragi subaru: no to co jsem popisoval výše mam právě vychytaný...zkoušel jsem to s plynem na podlaze...stejně jako to dělá tempomat, jak je psáno...a ta reakce je o poznání pomalejší než na tempomat!!! Kdo ho máte tak to vyzkoušejte a uvidíte, že nekecam!!! :palec2: velkou zásluhu na takýsto dynamice má dle mě ten el. plyn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi, několikrát se tu probírala změna průběhu otáček a reakce na plyn úpravou od firmy CIMBU... myslel jsem, že to umí udělat na OII 1.6MPi 75kW ,ale odepsal mi že to nejde. Že v OII je nová generace ECU motoru, pro kterou zatím tuto úpravu neprovádí ...

Vy co jste si to nechali upravovat, tak máte všcihni Octavie první generace?

Zdalo se mi, že jsem tady zahlédl lidí , kteří to právě měli na OII.

Editováno: , autor: drastys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja psal Cimbu asi pred 1/2 rokem a rikal mi to same.

Podle me ma OII lepsi reakce na plyn. pedál nez OI, mozna diky te nove ECU. Vydedukoval jsem to z reakci lidi OI.

Nechal jsem si udelat upravu od SportMotoru za 4990,-(akce). Změna reakce plynu není příliš velká. Lepší krouták jde pocítit už od ca.3000ot a da se to lépe točit, motor okolo 6000ot tolik nevadne....ale auto musíš mít hodne v oku, abys to poznal, rozdíly josu nepatrné.

(mám ale vadné vstřiky, které budu brzy měnit, tak uvidím, možná se ještě něco zlepší.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sumeragi subaru: no to co jsem popisoval výše mam právě vychytaný...zkoušel jsem to s plynem na podlaze...stejně jako to dělá tempomat, jak je psáno...a ta reakce je o poznání pomalejší než na tempomat!!! Kdo ho máte tak to vyzkoušejte a uvidíte, že nekecam!!! :palec2: velkou zásluhu na takýsto dynamice má dle mě ten el. plyn.

Tak jsem to dneska vyzkoušel a vypadá to že máš pravdu.. i když ten rozdíl není zas takový.. ale je znát.. možná je to tím, že tempomatem to sepne hned od začátku naplno ale u plynu to (asi) vyhodnocuje nejakou chvilku než zjistí do jaké míry se ten pedál zmáčkl.. jinak nevím proč by tam měl být rozdíl..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj právě, že to určitě způsobuje zpožděné vyhodnocení údajů ze snímačů...z těch to jde do ECU a ta následně přes el. motorek nastavý správnou polohu klapky (jinak pokud vim, abych uvedl na pravou míru...měl by plyn u OII fungovat ne přímo jako potenciometr...ale jsou tam 2 nezávislý snímače v plošňáku...takže bezdotyk dá se říct...takhle jsem ho viděl rozebranej) :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

njnj ale tak máme oba MPi tak výměnou motoru to asi řešit nebudem :D v každém případě jsem za tenhle motor i rád, aspoň neblázním jako magor.. což by se mi asi s dvoulitrem stávalo :) kdž potřebuju tak to jede a jede to obstojně i se spotřebou kterou jsem schopný akceptovat :) hlavní je pohodlí a to octavka ma

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor je solidní základ, a celkem dobře se mi s ním jezdí, ale musím být sám, jak už je v autě víc lidí, tak to jde hodně z kopce s dynamikou.

Ale to už tady bylo psáno x-krát, stejně tak, to že čipovaní nemá obecně u atmosférických motorů cenu.

To s tím tempomatem se řešilo už u fábek, kdy tam to taky dává plný plyn tak nějak plnější :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Procetl jsem tohle vlakno a chtel bych se zeptat dosavadnich majitelu cipu u tohoto motoru - stoji to za ty penize? nejde mi o vykon, spise o ten lepsi nastup vykonu v nizsich otackach a lepsi odezve plynu. A otazka pro Prazaky - u koho jste si to nechali chipovat v Praze?

Diky

PS: Vim, ze to sem nepatri, ale Bud Spencer je rozhodne moje nejoblibenejsi postava z filmovych "bitkarskych" komedii:D

Editováno: , autor: Palad1n
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po chipu nečekej, že do toho sednes a hned poznáš rozdíl, bohužel, takový nárůst to není. pokud máš auto hodne v oku, rozdíly jsou poznat.

Změna reakce plynu není příliš velká. Pokud si hraju s plynem z volnoběhu do cca 2500ot, jsou citit prodlevy reakce (lankový plyn z toho asi nikdy nebude). Pokud si hraju s plynem od 3000ot výš, reakce je rychlejsí.

Lepší zátah jde pocítit už těsně pod 3000ot a da se to lépe točit, motor okolo 6000ot tolik nevadne. Do 2500ot jsem rozdil nepoznal.

Nižší spotřebu jsem nepocitil, spis bych rekl, že jezdim +- za stejno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řadit řadit a jede to...je to vcelku fajn motor, já na něj nemohu nadávat...dříve jsem vlastnil slabší motůrky...občas je cítit, že chybí Nm ale jinak zatim plně dostačuje...jak jste psali výše...mít třeba 1.8 TSi...jednou snad :w00t1: tak s tim sotva jedu do 8, to teď ne se zrovna lehkou nohou zvládam no problema :specool: asi už jsem svoje fast and furious choutky vyčerpal jako náctiletej parchant ve fáčku...na jiný nebylo :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Podle příruček je u benzínu jen pohledová kontrola opotřebení řemene v 90000km a pak každých dalších 30000km. V případě opotřebení nebo zjištění trhlinek atd.,... řemen vyměnit.

U dieselů PD je výměna řemene včetně kladky každých 120000km.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sam jsem jeste rozvody neměnil (mám 78000km), ale třeba příručka u OI 1,8 říká měnit rozvody až po 180000km.

Jestli budeš 100% měnit rozvody, měnil bych i kladku a mám za to, že tam v tom běhá i vodní čerpadlo a to bych asi taky vyměnil, když už.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vodní pumpa je taky jasná...chtěl jsem jen vědět co říká nejlépe právě příručka...někde jsem totiž četl jak si psal, že pro výměnu nemají určený interval ale rozhoduje až pohledová kontrola...mno těžko hodnotit ale...co když bude při 180tk vypadat stejně jak při 70tk...to už asi vítězí rozum :-)tak na jaře ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, zrovna minulý týden jsem se na výměnu rozvodového řemenu dotazoval aut.servisu a tohle je odpověď :

U výše uvedeného vozidla není jasně definována a předepsána výměna ozubeného řemene, jen jeho kontrola na 120.000, 150.000, 180.000, 210.000, 240.000 km v rámci servisních prohlídek. Dle našich zkušeností doporučeujeme preventivní výměnu po ujetí 120.000 km. Je ovšem možné, že bližší doporučení výrobcem bude v servisním plánu Vašeho vozidla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Koupil jsem O1 po dovozu z Německa a nechal jsem udělat u známého servismana ihned rozvody, náplně, svíčky, filtry. Měnil mi řemen i klatku, cena za material + práce 3.500,-Kč. Auto mělo při výměně najeto 98 tisíc, ověřených ze servisu v Německu. Rozhodně bych po ujetí 100 tisíc dlouho nečekal s výměnou. Dobrý je vědět , kdo Ti to udělá, zda je něho spoleh a má slušné ceny. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak vám nevím... V mé OII MR 2010 je "stejný" motor 1.6 MPI jako v "nové" Tour. Zatím, co moje OII plní jen EU4, tak nová Tour plní již EU5... Nevíte někdo, čím dosáhli technici ve Shade Fabrique toho, že nová Tour plní normu EU5? Tím, že motor nové Tour nemá ani plastový kryt, to asi nebude... :p

Editováno: , autor: tomekp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cituji:

"Nová emisní norma EURO 5 tentokrát postihuje více dieselové motory a snaží se je, co se obsahu zplodin týče, srovnat s motory benzínovými. To je docela běžná praxe, neboť „palivový dualismus“ například v USA vůbec neexistuje. Nutno však dodat, že zatímco v Americe tvoří naftové automobily pouze 5% podíl na trhu, v EU je to téměř polovina. Dalším úskalím je, že na naftu jezdí většina vozidel veřejné dopravy, nákladních automobilů nebo vozidel záchranné služby. EURO 5 snižuje emisní limit pro PM na pětinu oproti současnému stavu, což se dá splnit jen při instalaci řečených PM mikrofiltrů, které však nejsou zrovna nejlevnější. Rovněž bude třeba použít nových technologií pro dosažení limitů na NOx.

Naopak mnoho již dnes vyráběných benzínových motorů novou směrnici EURO 5 splňuje. V jejich případě půjde pouze o 25% snížení limitů na HC a NOx, emise CO zůstávají nezměněny. Nově přibyla povinnost montovat filtry na olovnaté částice do benzínových motorů s přímým vstřikováním paliva."

http://www.nazeleno.cz/nazelenoplus/emise-co2/euro-5-zdrazi-emisni-limity-automobily.aspx

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ale to mi taky nejde na rozum, proc by se mely instalovat filtry na olovo, kdyz uz peknou radku let jezdime na bezolovnaty benzin kol1 A pak, proc rovnou nepisou pro benzinaky rovnou EU5. Zatim porad v Evrope hrajeme na emise CO2 a nevim, jak upravili motor u noveho Touru tak, aby sel s emisema dolu. Co se deje ve slavnem USA je sice zajimave, ale nas to vzhledem ke kubature, co jezdi po EU moc nezajima. :blush:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...