Přejít na obsah

1.6 MPi (75 kW)


petrenka

Doporučené příspěvky

To Schneefall: vždy po sezóně (září) jezdím do HR a nemůžu si vůbec stěžovat...nemám sice nic na budce ale o to víc v autě (4 os, plnej kufr bez plata až po strop)...80 % dálnice 140km/h, zbytek okresky 100km/h a jezdím to s klima za 7,9l cca 1300 km jedna cesta...pružnost není bůhvíjak osilnivá...ale v kopci na tempomat to stále drží 140...za celou tu dobu jsem neměl pocit, že bych postrádal Nm...nutno dodat, že na dovolenou nespěchám a rád bych se dožil konce cesty...takže nejedu pilu :palec2:

To Haski: viděl bych to, že ušetřím radši i ty 2000,- za filtr a raději přihodím a koupím kožený volant :aggressive: - ale čekám až vyzkoušíš napasovat tam turbo...taková 1,6 TMPi :palec2::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s tebou, co se týče výkonu, je to zbytečnost. Jak chip, tak i KN.

Kdybych chtěl turbo, tak si pořídím auto s turbem :), ale atmosfera je atmosfera. Navíc tenhle motor je absolutně nenáročnej, tak na co si to komplikovat.

Ale spíš než turbo bych prubnul kompresor :-)...nee vtípek.

Ale někdo to asi udělal:

http://www.youtube.com/watch?v=w4urW8u3o40

KN-ko nezatracuju ani ho nedoporucuju. Papírák stojí 500,- a měním (tedy čistím) po 15k km. Mám ho i v motorce (papírák za 650,-, KN byl za 1650,-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čus 1.6 mpíčkaři. Chtěl bych se Vás zeptat jestli níže popsaná skutečnost je normální. Když jedu z kopce nechávám většinou zařazenou rychlost a okamžitá spotřeba spadne na nulu. Ale když z toho samého kopce jedu na neutrál, okamžitá spotřeba kolísá mezi 3-4 l a až když auto úplně zastaví spotřeba tak po 2-3 vteřinách klesne na 0,8 za hodinu. Je to normální a nebo je něco špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to normalne

ked mas zaradenu rychlost a ides bez plynu a su dostatocne otacky tak RJ nevstrekuje palivo = spotreba 0

ked mas zaradeny neutral a ides tak to ukazuje spotrebu 3-4l na 100km(hodnota zalezi od aktualnej rychlosti) , ked stojis tak sa to prepne na 0,8l za hodinu.. ale do motora by malo tiec rovnake mnostvo, mozno za jazdy na neutral trocha viac, neviem ako to je v serii ale mne na fabii po cipe ked je auto v pohybe a nieje zaradena rychlost drzi otacky trocha vyse

opravte ma ak sa mylim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zatím má tatík na Tource cca 1400km a tak jsem zkusil trochu vzít za uzdu v naději, že alespoň od 4t otáček ten motor bude mít nějakou chuť do života... ale marně.. Motor je prostě nemastnej, neslanej, bez výraznější chuti do života.. Holt pro sice tichou a úspornou ale defenzivní a na emoce nenáročnou jízdu... Možná se ještě trochu rozjezdí, přecijen není konec záběhu, ale tak výrazné zlepšení to už nebude.. Fakt nechápu, jak můžou novináři v recenzích básnit jak krásně (oproti dřív) ten motor jde za plynem.. Co do živosti, tahu v běžným spektru otáček a reakce na plyn je to oproti "ex" Felině 1.6 krok zpět :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zatím má tatík na Tource cca 1400km a tak jsem zkusil trochu vzít za uzdu v naději, že alespoň od 4t otáček ten motor bude mít nějakou chuť do života... ale marně.. Motor je prostě nemastnej, neslanej, bez výraznější chuti do života.. Holt pro sice tichou a úspornou ale defenzivní a na emoce nenáročnou jízdu... Možná se ještě trochu rozjezdí, přecijen není konec záběhu, ale tak výrazné zlepšení to už nebude.. Fakt nechápu, jak můžou novináři v recenzích básnit jak krásně (oproti dřív) ten motor jde za plynem.. Co do živosti, tahu v běžným spektru otáček a reakce na plyn je to oproti "ex" Felině 1.6 krok zpět :-(

on si ještě sedne řekl bych až kolem 10tkm je zajetej a vše uvolněne , jinak ve feldě 1.6 byla 55kw tu sem měl v octavce 1 a super na město lepší podle mně než 74 tu sem měl zase radši na dalnici

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Prosím tě Haski, jak si vyřešil ty teplé starty. Dnes jsem startoval při 30 stupních až napočtvrté.

Kdyz stojím asi 3 hodiny na slunci, tak nikdy nenastartuju napoprvé. Jinak v zimě a asi do 22 stupňu nemám nikdy problém.

Při servisní prohlídce jsem se na to ptal a bylo mi řečeno, že vše je ok a že nevědí čím to může být.

Jinak s autíčkem naprostá spokojenost. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím

Taky by mě zajímalo zrychlení na mojí 1.6 MPi BFQ.Když je auto prázdné tak to je poměrně živé s postupným zatížením akcelerace výrazně klesá a při plném zatížení už byla otrava stim jet (5 lidí, kola na střeše,plnej kufr).V jednom táhlejším stoupáním jsem málem prošláp podlahu a auto se rozjelo jen na 80 km/h.Jinak mám po vyčištění škrtící klapky.Autu se mírně zlepšila dynamika a zkultivoval se chod motoru ikdyž to pořád není vono.Po chorvatsku mě čeká překroužkování pístů.Auto si teďka vzalo na 2000 km 0,5 l oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na stránkách škoda auto jsem se dočetl, že tento motor může jezdit na etanol. Zajímalo by mne, zda se dá etanol použit jako 100% palivo. Jaká je pak spotřeba, životnost motoru. Nemá toto palivo nějaké zápory. Děkuiji za odpověď.

Tak pokud mysíš E85 tak to stejně není 100% ethanol ale 85% ethanol a 15% N95. Vyzkoušel jsem to a dospěl jsem k následujícím poznatkům.

Pokud natankujes jen E85, tak auto jede a jede relativně solidně, nicméně spotřeba je hooodne vysoká, protože E85 má daleko čistší spalování a lambda sonda si myslí že směs je příliš slabá a láduje do motoru o to více paliva, takže jezdit jen na E85 bez přestavby(stojí kolem 8000kč) je sice možné ale nedoporučuju to.. nehledě na to že v zimě je problém s nastartováním.

Další možností je mixnout 50:50 E85 a N95, pak již odpadají problémy se startováním v zimě, nicméně auto už jezdí relativně normálně(vzhledem k palivu jako cistý N95), ale spotřeba je o cca 1-1,3l/100km vyšší. Když jsem si to tak počítal, tak jelikož se ušetří na litru místo cca 6Kč jen 3kč, tak jsem si řekl, že to za to zase tolik nestojí protože vyšší spotřeba ještě roste, nejedeš-li hoodně defenzině a na spotřebu.

Výsledek je ten, že bez přestavby to sice jede, a motor ti to rozhodně nezničí, ale kvůli vysoké spotřebě a horšímu chování motoru to nedoporučuju. Nevyplatí se to ani cenově. Kdyby tam nebyla taková spotřeba paliva, oželel bych poněkud horší jízdní vlastnosti a šel do toho(moc pěkně voní výfukové plyny :D),ale takhle to prostě není ono.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím tě Haski, jak si vyřešil ty teplé starty. Dnes jsem startoval při 30 stupních až napočtvrté.

Kdyz stojím asi 3 hodiny na slunci, tak nikdy nenastartuju napoprvé. Jinak v zimě a asi do 22 stupňu nemám nikdy problém.

Při servisní prohlídce jsem se na to ptal a bylo mi řečeno, že vše je ok a že nevědí čím to může být.

Jinak s autíčkem naprostá spokojenost. :palec2:

Tady jsem to vyřešil.

http://forum.skodahome.cz/topic/72099-spatne-starty-u-o-16l-75kw/page__view__findpost__p__1440658

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto s velice dobrými jizdními vlastnostmi, nenáročným motorem(možnost jezdit na E85), spolehlivé, pro klidnou rodinnou jízdu úplně v pohodě.. moc si s tím nezazávodíš, ale pokud jedeš sám, dají se s tím dělat celkem dobré věci a při klidné jízdě spotřeba kolem 6l/100 při trošku agresivnější kolem 8. Hodně tomu ale chybí 6q převodovka, bo to točí 3000rpm při 100km/h, ale jak říkám, pokud se s tím nelítá po dálnici, dá se se spotřebou dostat i pod 6l. Motor je pravda už překonaný a pokud bys měl za srovnatelnou cenu jít do 1,2TSI(nebo 1,4TSI) běž do toho..ale pokud ne tak 1,6MPi je velice dobrý a hlavně poslehlivý motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to vidíte se spojkou? Tatík má faceliftovanou 2009 1,6MPi. Já 2005 1,6MPi. Když sednu do té jeho, tak nejen že se rychlosti řadí jemněji,spojka je o dost měkčí, ale především se po zařazení vyšší rychlosti neprojevuje žádné "zaškubnutí" a auto stále krásně zrychluje. Kdežto v té mojí prostě po zařazení dalšího stupně nedocílím prakticky nikdy plynulého přechodu. Máte to taky tak? Samozřejmě kdybych do té jeho nikdy neusednul, tak si ani na tohle nevzpomenu, ale prostě to člověka tím pádem trocha naštve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Problém s teplými starty vyřešen?

Byl jsem v servisu s těmi špatnými teplými starty a řekl jim jak to vyřešil Haski, no a oni řekli, že to tím být nemůže. Auto je ještě v záruce, tak jsem to chtěl reklamovat, ať mi to spraví, tak udělali diagnostiku a ukázalo to vadnou spínací skříňku. Skříňku vyměnili, že kdyby to zase blblo, tak si tam auto nechají na pozorování. Z toho jsem nebyl nadšený, protože nevím jestli by tam půlku věcí nevyměnili za staré. Nicméně právě jsem se vrátil z dvoutýdenní dovolené a auto nastartovalo vždy napoprvé a žádně problémy jsem neměl. Nějak se mi to nechce věřit, že by to bylo tou skříňkou. Tak čekám na nějaké pořádné vedra, ale pořád jenom chčije...... :)

Editováno: , autor: ***tom***
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je divný, o tom jsem ještě neslyšel, ale uvidiš, všechno je možné.

Ja mam rocnik 2006 a opravdu jsem měl vadné vstřiky a nebyl jsem sám. Pravdou je, že to byly take rv.2006.

Ale koukám, že máš novější auto, že už tyhle trable této faceliftové motorizace možná nejsou.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...