Přejít na obsah

Xenony


Kokisss

Doporučené příspěvky

Ahoj potřeboval bych poradit jak zapojit naklápění u xenon. světlometů na tlačítko naklápění vedle spínače světel.

Mám oct 97. jsou tam dva nezapojené konektory na každé straně jeden třípinovej (od těch orig předface) a xonon. mají čtyřpinový konektor.

V prvé řadě je potřeba koupit patici. ale nevím jak to přepinovat. Poradí někdo? (vím že tam mají být orig. nivelační čidla a nějaká jednotka ale někdo to už někde řešil že by to mělo jít i na to kolečko zapojit) z tohodle co se týče motorků naklápění moudrej nejsem

http://www.skodaoctavia.cz/clanek/octavia-zapojeni-svetel-piny

světla mám podle toho zapojené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych takovou prasárnu nedělal. Pokud někdo chce xenony, pak komplet a tak jak mají být, protože proti takovému blbci, s vytaženejma xenonama ručně aby "lépe" viděl, je zážitek v noci jet.

Já bych za to bral techničák od auta...

Editováno: , autor: Lonanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děláš jak kdybych měl na autě xonony 1000000k v neseřízenejch parabolách s H4kovou paticí, Neptal jsem se tě na tvůj názor (navíc mám je tam už rok a nikdo mě ještě nevyblikal)

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Klucí měl bych taky jednu otázku jak je to s xenonama...Kámoš má octavii kupoval xenony origo, ostřiky dodělával a nivelaci vše funguje jak má... v Sobotu narazil v noci na PČR a dostal za origo xenony 500kč pokutu že ve světlech nesmí být xenony ale halogeny! Co je na tom pravdy? Policajt říkal že na světlech má nápsáno HC/R což je světlo určené pro halogen a pro xenon by tam mělo být DC/R? Slyším to poprvé tak se ptám. Vždy když ho stavěli PČR tak se koukli na ostřiky a na naklápění zda tam je a víc to nikdo neřešil...Foto je ilustrační stáhnul jsem ho na netu, ale ten štítek tam je vidět.

post-33253-0-95994700-1362415181_thumb.j

Editováno: , autor: laky911
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Policejní prezidium ČR

Ředitelství služby dopravní policie

Č.j. --------------------------

Praha 15. dubna 2009

dle rozdělovníku

cestou náměstka policejního prezidenta

pro vnější službu plk. Mgr. Ing. ---------------

Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání

Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.

Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98.

Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že „Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů).

Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy

Předpis EHK č. 48

(Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci)

Zajištění čištění světlometů

Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů.

Zajištění automatické regulace sklonu světlometů

Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů.

Předpis EHK č. 98

(Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami)

Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem „D“. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR.

Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony.

V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona o přestupcích“) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.

S těmito informace seznamte policisty vykonávající dohled nad bezpečností silničního provozu

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

H - halogenový světlomet
D - výbojkový (discharge) světlomet

CR (C/R) - asymetrický potkávací / dálkový světlomet
HC - halogenový potkávací světlomet (v praxi jsem jej jako samostatný neviděl)
HR - halogenový dálkový světlomet
HCR (HC/R) - halogenový potkávací / dálkový světlomet
B (HB) - halogenový mlhový světlomet
RL - Running Light, světlomet pro denní svícení
A - poziční, či parkovací světlo
HCR DCR (HCR/DCR) - duální světlomet pro halogenovou žárovku i xenonovou výbojku (existuje to?)
DC - světlomet pro xenonovou výbojku potkávací
DR - světlomet pro xenonovou výbojku dálkovou
DCR (DC/R) - světlomet pro xenonovou výbojku potkávací i dálkovou
DC/HR - světlomet pro xenonovou výbojku potkávací a halogenovou žárovku dálkovou

PL - povinné přídavné označení pro plastové rozptylové sklo

 

 

 

 

Na tejto stranke je to vysvetlene aj nakreslene uplne do podrobna.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1976L0761:20040501:SK:HTML
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo super dík za info tohle jsem nevěděl, ale na druhou stránku nechápu jaktože to označení pro xenony (DC/HR - světlomet pro xenonovou výbojku potkávací a halogenovou žárovku dálkovou) není na světlech určených pro xenonová světla na octavii I??? Kámoš je kupoval nový přímo ve škodě a chtěl pro xenony proč má tyto teda? Dávali se do origo světel třeba jen halogeny?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, prosím nemá někdo nějakej podrobnej návod jak zprovoznit naklápění xenonů? Bud koečkem nebo senzorem na nápravě..

Jak už tu někdo psal, mám ten adaptér se žlutýma kabelama, ale nejsou všechny piny ze základního konektoru (hranatého).

 

Mám origo xenony, 2x xenonovy vybojka + asi h4 na dálkové světla. Další problém nastává, že levé světlo mám asi z anglické verze a světlo se láme z prava do leva nohoru. Někdo psal že nastavit nějaký plíšky v čočce, ale prý neůspěšně.

 

Jsem opravdu zoufalý a v létě chi z autem jet do chorvatska a myslím že rakouským policistům by se to nelíbilo :)

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdarec lidi, dokázal by mi někdo poradit. Před dvěma týdny jsem pořídil O I a s dodělávanýma xenama. Teď mi jeden začal svítit do červena. Kdesi jsem četl , že by to měla být špatná výbojka ale to mi přijde jako blbost. Nebude to spíš třeba spálená parabola (oprejskanej chrom). Popřípadě kdyby byla, tak bude lepší udělat repas na obou světlech ? 

Díky za odpověď ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Přesně tak, je to špatná výbojka. Když jí vyměníš bude ti ta nová svítit trošku jinou barvou než ta druhá zahořelá - řekněme víc do žluta, postupně se to srovná - tak cca za 50 hodin svícení. Proto v origo servise doporučují měnit rovnou obě zároveň, ono totiž - pokud byly instalované zároveň, tak počítej, že ti brzo odejde i ta druhá.... ale je to vše taky o penězích ;)  Ale pokud to auto neznáš, nevíš to tam kdo a kdy dával... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Doma to jde hůř, ale měli by to udělat na každé STK či lepší servis co má na to ten měřák, ale s kámošem jsme to dělali, že jsme dali octavii s xenony proti zdi, nakreslili lom světla na karton, naznačili kola kde jsou a pak dali auto s novými xenony místo něj a seřídily podle toho, po roce jelo auto na STK a docela to sedělo, jedno světlo bylo o něco níž

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Klucí měl bych taky jednu otázku jak je to s xenonama...Kámoš má octavii kupoval xenony origo, ostřiky dodělával a nivelaci vše funguje jak má... v Sobotu narazil v noci na PČR a dostal za origo xenony 500kč pokutu že ve světlech nesmí být xenony ale halogeny! Co je na tom pravdy? Policajt říkal že na světlech má nápsáno HC/R což je světlo určené pro halogen a pro xenon by tam mělo být DC/R? Slyším to poprvé tak se ptám. Vždy když ho stavěli PČR tak se koukli na ostřiky a na naklápění zda tam je a víc to nikdo neřešil...Foto je ilustrační stáhnul jsem ho na netu, ale ten štítek tam je vidět.

tak to vypada jen na to že si zase chtěli na někom zchladit žáhu protože dát mu pokutu jen kvůli tomu že má jiné označení.. a asi se stala někde chyba jelikož by světla s čočky měli být určený pro xenon--

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...