Přejít na obsah

Topeni klima


zzdeny

Doporučené příspěvky

To mě tak trochu připomíná co dělala kdysi moje Fabie 2002. Já když zapnul stěrače tak mě zhasly komplet budíky, tacho, otáčkoměr ... Nemohli na to přijít tak vyměnili řídící jednotku elekroniky ale za chvili to dělalo znovu tak mě napadlo aby vyměnili (v záruce) budíky a to pomohlo a bylo po problému. Budeš mít určitě nějaký problém v elektro.

Editováno: , autor: Escrito
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj Yeťáci,

mám problém s klimatizací na Yeťouru 2010 2.0TDi 4x4 103kW. Někde mi utíká chladivo, protože vždy po cca měsíci se začne z klimatizace linout zvuk syčení, což je známka toho že je náplň bez tlaku. Už jsem to nechal doplňovat min 3x a vždy do čtvrt roku je klima prázdná. Min. 2x bylo chladivo doplněno s kontrastní látkou. Zkontroloval se s UV lampou a s brýlemi celý motorový prostor, všechny spoje, chladič, kompresor. Lehký únik se zdál být na přírubě kompresoru, to se přetěsnilo a preventivně se vyměnili plnící ventilky. Bohužel mám opět pocit, že je klima zas prázdná. Teď v zimě se to nedá moc vyzkoušet. Mám ale podezření na dvě místa, která by to mohla způsobovat. Jedno by mohlo být vzadu za motorem jak vstupuje potrubí klima do kabinového prostoru (jak je turbo), protože tam prostě není vidět s UV lampou a když se motor víc ohřeje, tak je cítit pach spáleného oleje (ne vždy). Za jízdy vpřed není cítit nic, ale po zastavení a hlavně při jízdě vzad je to cítit dost. Jak ventilátor nasaje ten pach. Jako když něco ukapává na rozpálený výfuk a vypaluje se to tam. Prý to může být turbo, ze kterého prolíná olej, což je u těhle motorů dost častá závada, nebo právě nějaká netěsnost v potrubí klimatizace. Druhé místo úniku klima už může být snad jen ve výparníku uvnitř kabiny (i když není cítit žádný zápach toho chladiva). Ještě než dojde k nejhoršímu a celá palubka se vykuchá na kontrolu výparníku. Chtěl jsem se podívat pod autem na tu hadičku sloužící pro odvod kondenzátu z výparníku, jestli tam nebude vidět hrdlo hadičky obarvené kontrastní látkou, což by signalizovalo, že je výparník opravdu netěsný. Bohužel jsem žádnou hadičku nenašel, asi bude schovaná někde pod plasty/kryty.... Nemáte někdo nějaký tip nebo zkušenost s podobným problémem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Pro ty, které zajímá můj boj s klimatizací: Včera opět provedena důkladná kontrola za pomocí UV lampy celého okruhu kimatizace (90% míst bylo vidět). Zkontroloval jsem částečně i výparník v kabině a odtokové potrubí kondenzátu. Po barvivu ani stopy. Závady, které jsem objevil při poslední kontrole (O kroužky tlakových hadic na kompresoru) byly také v pořádku. Plnící ventilky před posledním plněním také vyměněny. Jediná věc, kterou se nepodařilo ohledat je pojistný tlakový ventil přímo na kompresoru (není se na něj bez většího rozebírání jak podívat). Každopádně okruh zase ztratil tlak (při zapnutí klimatizace "syčení" z průduchů ventilace a po studeném vzduchu ani památky). Takže než to nechám po x-té naplnit, chci zajet ještě někam na servis klimatizací, kde provádějí zkoušku těsnosti inertním plynem (kombinace dusík, vodík). Nemáte někdo tip v ústeckém kraji(Chomutov, Most, Teplice, Ústí)? Brouzdám na internetu a zatím nejbližší jsem našel v Praze.Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, takže jelikož jsem nikde poblíž nikoho nenašel, vydal jsem se dnes navštívit chlapíka v Praze, kde jsme otestovali těsnost respektive netěsnost systému pomocí naplnění okruhu klimatizace inertním plynem. Nakonec se netěsnost objevila na plastové matici vysoušeče chladicího prostoru. Při pohledu na masku je to na kondenzátoru(chladiči) v pravé části (dlouhá kulatá věc). Zatím nejsem rozhodnut jak proběhne oprava, neboť se mi nepodařilo povolit onu matici, abych se jí pokusil přetěsnit a bohužel verze chladiče s vysoušečem je vcelku. Pravděpodobně se tedy nedá vyměnit vysoušeč zvlášť....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Rok se s rokem sešel a po loňských útrapách s klimou (nakonec jsem byl nucen vyměnit celý chladič) a po dobu letní sezony bezproblémovém chodu klimatizace, jsem si už myslel, že mám vyhráno. Bohužel opak je pravdou. Klimatizace je opět nefunkční. Opět jsem to směřoval na to, že je díra někde v systemu. Po odsátí chladiva jsem zjistil, že díra tam určitě není (odsáto +- 550g chladiva). Tentokrát z nějakého důvodu nespouští kompresor. Tak by mě zajímalo, jestli s tím někdo nemá zkušenost popř. jestli nemá někdo nějaké fígle, jak ho otestovat.

Varianty, co odešlo, jsou vpodstatě tři-čtyři:

1. Odešel snímač tlaku klimatizace - Ten mi měnili vloni ve škodovce, protože si mysleli, že chladivo utíká přes něj. Takže si myslím, že jím to nebude. Ale chtělo by ho pro jistotu také asi odzkoušet. Po rozpojení jsem zjistil, že je 3pinový a najednom z pinů je napájecí napětí 12V. Zbývající dva jsou bez napětí. Spínací kontakty?

2.Odešel elektroventil na kompresoru - Dá se nějak odzkoušet? Existuje opravná sada viz.https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0820859topr-opravna-sada-klimakompresoru-sanden-22732.html

3.Odešel celý kompresor - asi nejjednodušší varianta opravy a zároveň také nejdražší. Mít a nemít 5800 - 7100, toť otázka....

4. Odešlo ještě něco jiného, co jsem opomněl?

 

Proto bych nejraději odzkoušel vše co je možné, než se pustím do nějaké opravy. Ještě to projedu diagnostikou, ale myslím, že v tomto případě bude hluchá a slepá. 

 

Díky za každý nápad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj pánové,

 mám problém s klimkou na manželčino YETISKU. Pravá strana jede v pohodě, ale levá chladí asi o 6 stupňu míň je to samozřejmě v poloze auto, jo a je to dvouzonová klimatizace. V autorizáku jim na diagnostice nic nevylezlo. Co s tím? Existuje nějaký trojhmat nebo něco takového na základní nastavení? - klapky fungují, to jsem již zkoušel. Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen dodám výsledek mého pátrání po nefunkčnosti klimatizace.Jak psal majkl.s, tak skutečně došlo k nějakému mechanickému problému na kompresoru klimatizace. Po demontáži a porovnání s novým kompresorem jsem zjistil, že na starém kompresoru se točí pouze řemenička (nedochází k přenosu momentu z řemeničky na kompresor), kdežto u nového se točí řemenička i s centrálním zajišťovacím šroubem z čela řemeničky (při pohybu řemeničkou je slyšet práce kompresoru). Ještě jsem zjistil, že ten centrální šroub je spojen s kompresorem, protože když s ním pohybuji klíčem na starém kompresoru, také slyším, jak kompresor pracuje. Zkusím se podívat na internetu, zda by šel kompresor repasovat a když tak ho pak prodat za nějaký peníz. Teď jen doufám, že jsem o klimatizaci v Yetim slyšel na dlouhou dobu naposledy, protože mě za poslední dva roky tahle sranda stála +-20 tisíc (chladič, kompresor, tlakový spínač, cca 5x plnění okruhu, 1x test vodíkovou metodou) a to jsem si výměnu náhradních dílů obstaral sám svépomocí.

Editováno: , autor: Ota Rákosník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 23. 1. 2012 na 18:44, Petryeti napsal:

Autoklimatizace při nižších teplotách nefunguje, protože by poškodila sama sebe. Nestačila by se dohřívat a celý systém by doslova zamrzl. V žádném autě nefunguje pod 5°C. V podstatě žádná malá klimatizace nefunguje pod 5°.

Nevím jak je to v autě, ale serverová klimatizace má zimní provoz a není to drahé 

"Aby bylo možné klimatizační jednotky použít pro chlazení i v zimním období, je potřeba zařízení doplnit o následující příslušenství:

Souprava pro zimní provoz (proporcionální regulátor nebo presostat)
Vyhřívání kompresoru

Cena za dodávku kompletní zimní úpravy se pohybuje okolo 5.000,- Kč."

Tak že proč by to nemělo auto? Jsou lidi co mají puštěnou klimu na auto celoročně.  Není důvod ji vypínat, alespoň tolik nesmrdí :-D

Moje zimní zkušenost se škodovkama (Oct2, Fabia 1,2, teď Yeti), pokaždé v zimě když pustím ofukování leze z předního ofuku kurňa veliká zima a dle mne normálně klimoškuje. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
V 22. 1. 2012 na 18:59, aeropavlov napsal:

V základní výbavě 1.2 Active vidím nezávislé elektrické topení (poslední řádek v prvním odstavci) : http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/yeti/equipment/Pages/equipment.aspx?m=69384

Opravdu ho tam mám ?Nějak to nepozoruji.

Díky Pavel

Kdy dojde k aktivaci PTC elektrického topení ? :

    Když je nastaveno topení na MAX a zároveň teplota vnějšího vzduchu pod 5 st C. ( Climatroniku to může být možná trochu jinak, já mám manuál.)
    Pokud je teplota chladící vody motoru  nižší než 75 ° C
    Údajně - pokud je průtok vzduchu v topení vyšší než 500 l/min. Zdá se mi, že od cca 2. stupně.
    Není-li aktivováno tlačítko ECON (u Climatroniku)

 
Kde je PTC umístěno:

PTC prvek je zasunut do tělesa topení ze strany řidiče. Vedle plynového pedalu. Je třeba odkrytovat boční kryt středového tunelu. Starší typy (1K0963235E) měly v sobě CAN elektroniku, ta byla poruchová. Novější typy (1K0963235F) jsou bez elektroniky, tělíska jsou ve dvou stupních spínána z ECU relé (1/3 a 2/3 výkonu, 173W a 346W při 14,4V a 25 st C). Při vyšší teplotě těles bude proud do PTC klesat, ale o kolik jsem neměřil.

Pokud byste chtěli topení dodělat, pak je třeba natáhnout z motorového prostoru dva kabely, 4 a 6 mm2. Instalovat ve vhodném místě relátka. Jejich sepnutí podmínit během ventilátoru. Považuji za nezbytný i jednoduchý obvod, termostat hlídající teplotu tělesa, a vypínající tělíska při jejím stoupnutí nad rozumnou mez. Takový ubastlí každý elektro-hobbista :).
Při plném výkonu do tělíska teče 36A. Jestli je v autě alternátor 130 nebo 140A asi nebude zase takový rozdíl.

 

Mimochodem mám tu jedno zánovní PTC, plně funkční, typ F (relátový). Pustím ho za 1490,-.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Měl bych dotaz, na Yeti  2010 se spuštěnou manuální klimatizací mi z levých průduchů fouká o několik stupňů teplejší vzduch než z pravých. Může to být způsobeno i např. úbytkem chladiva nebo levá strana někde přisává teplý vzduch?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...