Přejít na obsah

Lambda sonda


jboruta

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...
  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 4 měsíce později...

Ahoj,také jsem řešil problémy s lambda sondou.Svítící kontrolku elektroniky motoru a kolísající volnoběh.Počítač ukazoval chyby 16524-sonda 2,řada válců 1,žádná aktivita signálu a chybu 17526-řada 1,sonda 2,topný okruh-přerušení.  

Sehnal jsem za necelých 600Kč na Internetu sondu STARK.Lambda sondu se mi podařilo vyšroubovat,musel jsem přeletovat původní svorkovnici na novou sondu.Po zamontování,zapojení a vymazání chyby z řídící jednotky,se okamžitě upravil volnoběh a chyba už se neopakovala.Jelikož už to je půl roku a tato sonda zatím spolehlivě funguje,tak ji mohu doporučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
V 25. 1. 2016 na 22:56, MarkusDelRey napsal:

No len ma zaujalo ze je totozna ako mam od výroby aj ako je v eshope za 83eur

Uz si ju objednal a vyskusal? Cena tej istej veci s nalepkou cina versus zlate ceske rucicky a nemecka kvalita moze byt bezne 3-4 nasobna, cize to moze zodpoveda pravde. :D No ja aj tak potrebujem (mozno) 6 dratovu pred katalyzator. Ale ako pozeram na tvoj predchadzajuci prispevok, kde pises o merani napajacieho napatia pre sondu, tak si tiez zhanal 6 dratovu. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

 

mám problém se svou Fabií 1. gen. r.v. 2000 motor 1.4 MPI. Závada se projevuje tak, že při rozjezdu auto divně škytá a škube a přidávání plynu nic neřeší. V prostoru motoru jsem odpojil lambda sondu a auto jezdí bez problému, akorát teda s trochu vyšší spotřebou. Chtěl bych se utvrdit v tom, že na vině je lambda sonda a také bych se chtěl zeptat, kde a jakou lambda sondu koupit náhradní, nebo jestli jsou univerzálně kompatibilní a jestli je její montáž obtížná nebo to zvládne každý sám doma.

 

Děkuji předem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ak myslis LS na zvode vyfuku z motora, tak to zvladnes sam. Aka by to mala byt sonda sa pise aj na tejto strane a typ som uviedol aj tu https://forum.skodahome.cz/topic/144256-řj-nevidí-lambda-sondu/?do=findComment&comment=2333707 Niekto je s cinskymi spokojny aj roky a niekto tvrdi, ze sa pokazia hned. Otazka je, ci bola prvotna chyba v sonde, alebo v zmesi, co nici sondu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím vespolek

Nemám sice 1.4 MPI ale zkusím se tady zeptat

měl jsem v jednotce chybu první lambdy (viz obrázek )

Tak jsem udělal kontrolu LS přes VAG a ( viz druhý obrázek) Chvilku tam byl kod 101

Otázka zní, je LS odepsaná nebo jsou na to ještě nějaké postupy kontroly.Podle toho třímístného kodu a DP vyhřívání LS funguje 

Díky 

omlouvám se za kvalitu fotek ale snad to bude čitelné

Chyby.jpg

kontrola LS.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 MPI nema spatne vedenie vyfukovych plynov, takze mozno bude uplne mimo, co tu popisem. Chybu LS moze simulovat X veci - derave potrubie, chyba na kabli napajania, alebo na zvysnych kabloch k LS. Moze to byt chybne meranie tlaku a teploty/vahy privadzaneho vzduchu a toto vsetko moze budit v RJ info, ze "to nie je mozne" a RJ prehlasi, ze je LS na figu. Alebo jej vyhrievanie. Dokonca niektore prve fabie mali problem zleho softu v RJ a od neustalej opakovanej vymeny LS pomohla vymena softu v RJ https://motofocus.sk/technika/13715,aktualizacia-software-riadiacich-jednotiek-motora

Podla prispevku inde vraj soft prehrieval LS a tieto sirokopasmove su citlive na prehriate zhavenia a tak im odislo zhavenie. Alebo sa tymto znicil v RJ cip CJ125 http://www.bosch-semiconductors.com/automotive-system-ics/engine-management-systems/cj125/

Ja osobne planujem v autorizovanom servise dat skontrolovat dostupnost tejto aktualizacie. Vyhadzuje to vsetky mozne chyby s obidvomi sondami a Readiness code su tiez na figu, ALE fyzickou kontrole emisii to preslo. Je to nastastie auto z 2002 a aspon na Slovensku plati, ze kody nemuseli byt ok, staci, ked to splna limity a lambda je v limite. Novsie auto by nepreslo.

 Takze udajna chyba vyhrievania je casto iba "dojem" riadiacej jednotky, ze LS nefunguje pre vyhrievanie. Ale je to mozne - treba vyskusat odpor vyhrievania LS pri beznej teplote (10-30C) a mal by byt 5-10ohmov. (Pri prednej sirokopasmovej su to tusim piny 3 a 4 na 6 pinovom konektore. V DP to je popisane.) Ak to bude v poriadku, treba skontrolovat kable od RJ az po konektor LS, ci nie su zalomene a ci im nevypadava signal/nezvysuje sa prechodovy odpor. To umiestnenie je tragedia....

Obrazky sa na PC dau dobre robit funkciou printscreen, kde na pravo od F1-F12 mate tlacitko PrtScr, ktorym to urobite a Ctrl-V vlozite do Malovani/skicaru, alebo ako sa to teraz vola a mozete aj obrezat iba potrebny vyrez. Google pomoze pri nejasnostiach - snimka obrazovky.

Pozeram z komentarov

ze tam mate aj LPG a to uz som niekde cital problem par ludi s LPG a LS, ked RJ pre LPG nebola spravne nastavena a zmes bola prilis bohata a nevedela sa dostat do korektnej zmesi. To mozno sposobuje aj popisovane "prdenie"

(ale zas nie sycanie).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ked citam tento prispevok

tak je teoreticky mozne, ze to robi aj ine LPG palivo, na ktorom bola fabia nastavovana a ine, ako tankujes bezne. Viac horlavin spotrebuje viac kysliku a ked sa s tym RJ nevie vyrovnat, moze jej to robit problemy a moze si mysliet kadeco o inych castiach motora. To si ty tam nechal namontovat LPG, alebo uz bolo? Siel by som po tejto LPG inicializacnej stope. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 10. 2018 na 2:11, AppleCinaNoNameCina napsal:

1.4 MPI nema spatne vedenie vyfukovych plynov, takze mozno bude uplne mimo, co tu popisem. Chybu LS moze simulovat X veci - derave potrubie, chyba na kabli napajania, alebo na zvysnych kabloch k LS. Moze to byt chybne meranie tlaku a teploty/vahy privadzaneho vzduchu a toto vsetko moze budit v RJ info, ze "to nie je mozne" a RJ prehlasi, ze je LS na figu. Alebo jej vyhrievanie. Dokonca niektore prve fabie mali problem zleho softu v RJ a od neustalej opakovanej vymeny LS pomohla vymena softu v RJ https://motofocus.sk/technika/13715,aktualizacia-software-riadiacich-jednotiek-motora

Podla prispevku inde vraj soft prehrieval LS a tieto sirokopasmove su citlive na prehriate zhavenia a tak im odislo zhavenie. Alebo sa tymto znicil v RJ cip CJ125 http://www.bosch-semiconductors.com/automotive-system-ics/engine-management-systems/cj125/

Ja osobne planujem v autorizovanom servise dat skontrolovat dostupnost tejto aktualizacie. Vyhadzuje to vsetky mozne chyby s obidvomi sondami a Readiness code su tiez na figu, ALE fyzickou kontrole emisii to preslo. Je to nastastie auto z 2002 a aspon na Slovensku plati, ze kody nemuseli byt ok, staci, ked to splna limity a lambda je v limite. Novsie auto by nepreslo.

 Takze udajna chyba vyhrievania je casto iba "dojem" riadiacej jednotky, ze LS nefunguje pre vyhrievanie. Ale je to mozne - treba vyskusat odpor vyhrievania LS pri beznej teplote (10-30C) a mal by byt 5-10ohmov. (Pri prednej sirokopasmovej su to tusim piny 3 a 4 na 6 pinovom konektore. V DP to je popisane.) Ak to bude v poriadku, treba skontrolovat kable od RJ az po konektor LS, ci nie su zalomene a ci im nevypadava signal/nezvysuje sa prechodovy odpor. To umiestnenie je tragedia....

Obrazky sa na PC dau dobre robit funkciou printscreen, kde na pravo od F1-F12 mate tlacitko PrtScr, ktorym to urobite a Ctrl-V vlozite do Malovani/skicaru, alebo ako sa to teraz vola a mozete aj obrezat iba potrebny vyrez. Google pomoze pri nejasnostiach - snimka obrazovky.

Pozeram z komentarov

ze tam mate aj LPG a to uz som niekde cital problem par ludi s LPG a LS, ked RJ pre LPG nebola spravne nastavena a zmes bola prilis bohata a nevedela sa dostat do korektnej zmesi. To mozno sposobuje aj popisovane "prdenie"

(ale zas nie sycanie).

Vím jak se dělá print screen.

Tohle bylo rychlejší představ si to

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím chlapy, dotaz- budu měnit přední díl výfuku (vlnovec,katalizátor) takže budu mět vytáhlý lambdy, chtěl jsem se zeptat-můžu je něčím opatrně vyčistit, od spalin, které na nich určitě budou, například technickým benzínem, lihem, opatrně ocelovým kartáčem, nebo je to přesně návod na to jak je poslal do koše? Díky všem za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V ‎16‎. ‎4‎. ‎2019 na 20:34, Jan Pospik napsal:

Tady odkaz dílenská příručka Fabie Prirucka snad poslouzi.. :) 

JJ díky, stáhl jsem si, ale nenašel jsem tam nic o tom, jestli lambdy můžu očistit, nebo ne. Nevím, nechci to dodrbat,nevím jestli to opatrmě hadříkem s lihem očistit, nebo na to nesahat, ať se do toho nedostane bordel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Vyjadrim sa obcne ako clovek rozumejuci sa do PC systemov, trochu do elektroniky, nie konkretne do RJ motora a LS.
Udavana teplota -32C je mimo rozsahu beznych teplot a je to asi teplota, ktoru RJ vyhlasi, ked je teplota ziskana meranim prudu prechadzajuceho sondou bud obecne mimo rozsahu, alebo prilis mala, aby sa nou RJ zaoberala. Mozno to znaci aj ze sonda nezhavi, co moze byt aj zlym kontaktom/kablom/elektronikou v RJ a samotnym prepalenym vlaknom v LS. Preto ja by som zmeral odpor zhaviacich kontaktov na LS a potom skontroloval tie dva kable do riadiacej jednotky a ocistil kontakty. Nevyhrievana LS urcite nebude pracovat spravne.

 

Precital som si vsetky 3 dalsie prispevky o LS na predchadzajucich 2 stranach a zaujimalo by ma, ci okrem toho testu LS funguju dobre a ukazuje zmeny pri zmene sposobu jazdy? Teoreticky to moze byt aj chyba pevodnika napatia na digitalnu informaciu, ktory signal nevie dobre vyhodnotit, softwaru RJ, alebo RJ funguje uplne spravne okrem casti, co posiela informaciu do VAGu, alebo sa to vyhodnocuje zle vo VAGu. Ja som to este netestoval. V ktorej prirucke sa to konkretne pise?

 

V prirucke Elektrická schémata od 1999.pdf je napriklad k motorom 1,4l -4LV/55 kW, typ motoru AUA, od srpna 1999 a 1,4l -4LV/74 kW, typ motoru AUB, od srpna 1999 uvedene toto zapojenie. (Vyhrievaci drot v LS ma bezne teplotnu zavislost svojho vnutorneho odporu. Cim vacsia teplota, tym vacsi odpor. Teplota v LS sa meria meranim odporu zhavenia, respektive meranim prudu pretekajuceho zhavenim. Vyhodnocuje a riadi sa to pomerne zlozitym chipom v RJ.)

1,4l 55 a 74kW LS zapojenie z dielenskej prirucky.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím všechny a také přisypu trošku do mlýna: Mám fabii r.v.2001 motor 1,4MPI AQW, auto škube, netáhne, volnoběh mě s..re neskutečně, výměna rozvodů, svíček, pal. filtru-vše origo škoda dle vin,filtr dle VIN-3bar, vzduch. filtr, komplet novej výfuk pod celým autem,včetně katu,

diagnostikavyhodila:

IMG_20190624_180314.thumb.jpg.208829377c352429ce47ce0173ef435d.jpg

Smazáno dva dny jeřdená cca180km nic, pak diagnostika vyhodila:

Ten snímač otáček neřešte, ten jsem měnil za novej -proto tam je.

IMG_20190625_170733.thumb.jpg.8426b97e55888874462b871b94fdc71f.jpg

 

Bin.Bits:111 a Bin.Bits:110

 

A teď teda babo raď, která lambda je ok a která je ko, prosím o radu, ať zbytečně nekupuju lambdu, která funguje.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teraz som pozrel do dielenskej prirucky a G130 je lambda ZA katalyzatorom a G39 pred. Sonda ZA je štvoržilová, čiže lacnejšia úzkopásmová. Obecne problém môže robiť aj deravý výfuk, alebo olej v spaľovaní, čiže piestne krúžky.  Viem, že predná širokopásmová origo "škoda" stojí 120-130€, ale v podstate je to Bosch za 80-90€. Toto by podla mojho amat. pohladu skor hovorilo o kabloch od sondy do RJ, kontakty na konektore... Ja by som si kupil, alebo od niekoho pozical ELM 327 OBD II WiFi modul za 3€ z Číny a ked budete mat stastie(zavisi od SW RJ), pripojite sa cez mobil a budete vidiet signaly z jednej aj druhej sondy. A budete vidiet, kedy sa co deje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Ahojte už som zúfalí mám fabiu 1.4 mpi 16v 55kw. Svietilo 6 chýb obidve lambda sondy aj vyhrev aj napájania a ešte niečo so splodinamy. Prišiel som na to ze su poistky vyhasene  vymenil som poistky a ostali už len 2 chyby chyba el. Obvodu sondy s1 b1 a ohrev sondy s1 b1. Vymenil som lambdu   pred katalyzátorom orogonal za 130€ a sviečky NGK a stále svieti ohrev lambda sondy na emisnej je problém že ide bohatá zmes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...