Přejít na obsah

Tažné zařízení na OII


Igor

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás. Koupil jsem OII r.v. 2008 a zjistil jsem, že za nárazníkem je namontované tažné zařízení se zásuvkou, komplet. Jediné co chybí je samotná odnímatelná koule. Zkoušel jsem nějaké vrakoviště, ale bez úspěchu. Nevíte někdo o samotné odnímatelné kouli na prodej? už nevík kde ji sehnat nebo koupit. Jedná se o vertikalni odnimatelnou kouli, značku výrobce nevím. Štítek jsem nikde nenašel. už se na tažném zařízení oloupala i barva. Udělal jsem pár fotek, tak kdyby mi někdo uměl pomoci byl bych vděčný.

P7070830.JPG

P7070831.JPG

P7070829.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě napadlo, jestli z TP nevyčtem jestli tam nebylo tažný dodělaný a zapsaný dle typovýho listu od nějakýho aftermarketu. Ale auto bylo prvně registrovaný na Slovensku(?), takže asi máme smůlu.

Možná uživatelé co mají přístup k ETCE podle VIN zjistí jestli nevyjelo z továrny z tažnym. Pak by stačilo koupit v ŠA.

Jestli to není z výroby a nedohledáš kdo to vyrobil  achceš tažný zachovat tak bude asi nejjednouší hodit nový "železo" a přehodit stávající elektroinstalaci.

 

Btw. podle TP je to auto r.v. 2007, může to být MR2008 (nevím kdy se lámou MR, někdý v létě po celozávodce to bývalo) a nebo taky jen MR2007

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 1 rok později...
  • o 3 týdny později...

Zdravím,

mám problém se zásuvkou tažného zařízení, nejde mi vysunout více z pod nárazníku viz. obrázek. 

Má někdo nějakou radu? Návod bohužel nemám, auto koupené již s tažným zařízením. 

 

Tažné zařízení TMB PS 016A.

 

Děkuji za jakékoliv rady.

IMG_20190421_095922.jpg

IMG_20190421_100548.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 6 měsíců později...

Ahoj, mam v planu dodelat tazne zarizeni a mel bych dotaz. Elektroniku chci rozhodne pouzit originalni, zelezo pravdepodobne taky.

 

Zajimalo by me, v cem se lisi jednotlive verze ridici jednotky tazneho a jestli (pripadne ktere) budou fungovat v mem aute. Ridici jednotky maji oznaceni 1K0 907 383 + index. Na Skodateile (podle fotek) prodavaji verzi s indexem D a E, na Skodaparts s indexem E a na oficialnim e-shopu Skody s indexem F.

 

Chtel bych 13polovou zasuvku. Potrebuji nejaky konkretni index, nebo na indexu nezalezi a lisi se jen kabelaz a samotna zasuvka?

 

Dale na e-shopu Skody pisou: Octavia Combi II (rok výroby 2004 – současnost) - při montáži do KT 42/2008 zkontrolujte SW stav řídicí jednotky Gateway, SW stav musí být 0178+. To logicky nemuze platit pro vsechny indexy, protoze tazne urcite Skodovka davala i pred tim nez prisla se SW 0178. Takze jak toto mam chapat?

 

Moje auto:
Octavia II Combi MR06 1.9 TDI BJB

Gateway: 1K0 907 530 F, SW 0120 (puvodni z vyroby)

BSG: 3C0 937 049 AJ, SW 2202 (vymenena, puvodni byla 3C0 937 049 E, SW 1002)

PDC: 1Z0 919 283 B, SW 0020 (dodelana, z vyroby PDC nebyl)

 

Pokud jsem na cokoliv zapomnel, potrebne info dodam. Prosim o pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj všem, mohl by mi někdo stručně nastínit, jak velký zásah do auta je domontování originál tažného na O2 (combi). Musí se někde něco vrtat, řezat, svařovat, tahat dráty přes celé auto atd.? Bohužel neplánovaně potřebuji jednou za rok tahat vozík, půjčení auta s koulí je jak se ukázalo téměř neřešitelný problém, tak se nejjednodušší řešení jeví to dodělat, ale své auto mám rád a nemám rád nějaké velké zásahy do něj. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Koupil jsem si tažné s touto elektrikou https://www.svcgroup.cz/elektro-pripojka-7-univezalni-canbus-tazne-zarizeni-skoda-octavia-kombi-07-2008-04-2013-p1872-v942 

Nějak mi nechce fungovat, můj dotaz tedy je, můžu napájet kabely od tažného rovnou na kabely k žárovkám? Bylo by to jednodušší, než hledat problém. A k čemu ta řídící jednotka vůbec je? 

PS: nejde mi o funkci vypnutí senzorů, mám tlačítko vypnutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, rovnou to napojit nemuzes. RJ tazneho je tam z vice duvodu, ktere asi nema smysl rozepisovat. Jsem si celkem jisty, ze je tady vse popsano mnohokrat. Pro tebe je dulezite, ze pokud zarovku voziku pripojis na zarovku auta, bude to vyhodnoceno jako zkrat a nebude ti svitit ani auto ani vozik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spravne se to zapojuje jen na CAN bus, ale ta jednotka, na kterou jsi poslal odkaz, se skutecne pripojuje jen na zarovky. Takze presne tak jak jsi psal. V navodu, ktery je ke stazeni na tom odkazu, je to popsane dost pekne. Mas tam i obrazky. Ted bude zalezet, jestli mas Liftback nebo Combi.

 

Liftback ma pokud vim na brzdova a mlhova svetla zarovky se 2 vlakny, takze tam by to zapojeni nemel byt problem, budes se ridit obrazkem STANDARD ZAPOJENI MODULU PRO TZ.

 

Combi ma jedno vlakno spolecne pro brzdove a obrysove svetlo a jine vlakno zase spolecne pro mlhove a obrysove svetlo. Ale zaroven tam jsou i vlakna ciste pro obrysova svetla. No teoreticky by to taky mohlo jit zapojit podle STANDARD ZAPOJENI MODULU PRO TZ. Ale zalezi, jak tuto magickou krabicku maji udelanou/naprogramovanou.

 

Ze zvedavosti, proc jsi kupil takovy bastl? Ja na vrakovisti za 1500 Kc koupil originalni ridici jednotku i s originalni kabelazi (no vlastne to neni uplne original, je to Westfalia, ale to je v podstate original). Takze mam za mene penez perfektne fungujici vec a navic mi auto hlasi praskle zarovky i na voziku. Tobe to nebude na voziku hlasit nic a jeste navic ti to bud prestane hlasit praskle zarovky na aute, nebo to po prasknuti zarovky na aute zhasne i zarovku na voziku (alespon ja jinou moznost nevidim).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravdě mě nenapadla možnost vrakáče, prostě jsem koupil celé nové TZ i s elektrikou. 

Mám kombi a právě jsem zkoušečkou hledal který kabel je na co, a mám tam fakt kabel pro brzdu+obrys a mlhu+obrys, tak obrysovku přivedu asi z tý malý žárovičky. 

Ale asi zkusím kabely napájet, nebo střihnu a spojím čokoládou, ty přiložený nacvakávací zlodějky jsou k ničemu. Zítra napíšu jak jsem uspěl, či ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil bych to zapojit presne jak rikas a uvidime. Je mozne, ze to bude fungovat (myslim, ze by mohlo a tohle zapojeni by bylo nejlepsi).

 

Ale taky je mozne, ze pri zapnutych obrysovkach bude na voziku porad svitit brzdove a mlhove svetlo. Pokud by to tak bylo, tak bych zkusil drat pro obrysove svetlo voziku z te ridici jednotky prepojit na bzrdove nebo mlhove svetlo auta. Kdyby nefungovala jedna moznost, zkusil bych i druhou. Muze v tom byt rozdil. Auto tem zarovkam nastavuje ruznou intentitu, i kdyz to tak nevypada.

 

Potom dej vedet.

 

PS: Zatim bych ty draty nestrihal. Zkusil bych ty vodice jen nacpat k pinum do konektoru svetel. Na zkousku by to melo stacit. Az bych vedel ze to funguje, tak bych to pripajel. To mi prijde nejlepsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám vyzkoušeno, s výše uvedenou elektrikou funguje vše jak má. Prasklé žárovky na autě to hlásí stejně jako dříve, na vozíku ne, ale když vyndám žárovku blinkru, její funkci převezme obrysovka, tzn neblikám obrysovka svítí, blikám obrysovka bliká za blinkr. Ostatní prostě musím kontrolovat jako za stara. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste bys mohl zkusit vyndat zarovku mlhovky, na kterou jsi podle schema MULTIPLEX 2 pripojil cerny a modry drat. Predpokladam, ze v tomto pripade ti prestane svitit jedna obrysovka na voziku. To neni idealni, ale je tam jeste druha.

 

Pripadne jeste zkusit vyndat zarovku brzdy, na kterou jsi pripojil cerveny drat. V tomto pripade asi na voziku prestanou svitit brzdova svetla. Ale zase je mozne, ze misto nich bude svitit mlhovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vyndám z auta

1: brzdovou žárovku, vozík brzdy svítí dál

2: blinkrovou žárovku, vozík blinkrová žárovka svítí, zbytek auta bliká rychle

3: mlhovkovou žárovku, vozík svítí mlhovka dál

Na každou vyndanou žárovku se ozve kontrolka jak má

 

Když vyndám z vozíku 

1: brzdu, auto nic nepozná

2: blinkr, auto nic nepozná, ale na vozíku převezme funkci obrysovka

3: mlhu, auto nic nepozná

 

Podrobněji to asi napsat nedokážu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nakonec funguje celkem pekne. Parada.

 

Ja vychazel z ruznych veci, ktere jsem vsude mozne precetl. Predevsim z toho, ze kdyz v aute praskne zarovka, auto do ni prestane poustet stavu. Takze to bud neni pravda, nebo tam neco malo pousti a to ridici jednotce voziku staci. Nikdy jsem to nemeril, protoze jsem to nepotreboval.

 

Jinak ze u tebe auto nikdy nepozna prasklou zarovku na voziku je logicke. To by ta ridici jednotka musela byt pripojena na CAN bus, stejne jako napr. original nebo Westfalia. Ale ocividne ta ridici jednotka praskle zarovky detekuje. Nebo minimalne blinkr. Jen to nema jak rict autu.

 

Kazdopadne diky ze jsi odepsal i po vyreseni problemu. Na to se casto lidi vykaslou a pritom to muze pomoct dalsim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...