Přejít na obsah

Škubání motoru


Hugo z hor

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám Felicii LXi, 1,3 BMM, r.v. 1995, na Benzin i LPG

mám problém se škubáním motoru, dělá to na benzin i LPG, častěji se to projevuje při

teplém motoru. Dělá to náhodně několik kilometrů v pohodě a potom to citelně škubne

jakoby se chvilku vypnulo zapalování a zase nějakou dobu klid. Čím víc mám sešláplý

plyn tím je škubnutí citelnější. Dělá to v různých otáčkách motoru i rychlostech.

Volnoběh drží dobře.

Svíčky najeto 3.000 Km. Palec rozdělovače i víčko - nové. Vzduchový filtr nový.

Rozvody seřízené.

Díky za rady. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mam uplne ten samy problem. Nemam LPG, ale obcas motor skubne a vsiml jsem si, ze je trosku vyssi spotreba. Diagnostika nic nerekla. vse je v poradku. Kabely,vicko a palec jsou nove, modul zapalovani take a svicky maji najeto maximalne 2000km. Nekdo mi radil ze to muze byt palivovy filtr. ten budu nejspise zitra kupovat a zkusim ho vymenit.

Popripade pokud bys na neco prisel dej mi vedet.

Diky Honza

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak jak jsi dopadl s tou výměnou filtru? Já si myslím, že v mém případě, když to dělá na LPG i na benzin, ten problém asi nebude v palivové soustavě, ale spíš bych se přikláněl k elektrice. Někde jsem na netu vyčetl, že by to mohl dělat snímač otáček, ale nevím. Doufám, že to vyřešíme brzy, protože to škubání je děs.

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejný problém avšak s MPI 1,3 1999 - diagnostika = nic, nové svíčky = nic, stává se to hlavně při déletrvajícím vlhkém prostředí ... ptal jsem se jestli to nedělají třeba kabely ke svíčkám - prý ne ... problém jsem se snažil řešit ve více servisech - nikdo neví .... :aggressive: vidím to také na elektriku .. ale těžko říci, v čem to je ...

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, tak už jsem to vyřešil. Nakonec byl špatný palec rozdělovače. Měl najeto 3000km původně na něm nebylo nic vidět, ale teď se to škubání zhoršovalo, tak jsem všechno prolezl a palec měl upadlý ten kontakt na konci a byl dost ohořelý. Asi to byl zmetek. Vyměnil jsem ho za nový, zatím ujeto jen 20km, ale úplně bez škubnutí.

lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, tak už jsem to vyřešil. Nakonec byl špatný palec rozdělovače. Měl najeto 3000km původně na něm nebylo nic vidět, ale teď se to škubání zhoršovalo, tak jsem všechno prolezl a palec měl upadlý ten kontakt na konci a byl dost ohořelý. Asi to byl zmetek. Vyměnil jsem ho za nový, zatím ujeto jen 20km, ale úplně bez škubnutí.

lol

Měl jsem naprosto totožný případ :-) koupil jsem nový palec za 30 kč a od te doby klid :-P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jakou to máš feliciu? Prohlídni si to sám.

Je dost pravděpodobné pokud diagnostika nevykazuje závady, že je problém v zapalování. Teď je otázkou co máš za typ felicie.

Je to 1,3BMM 50kW, palivovej filtr vymenen, stredovy dil vyfuku taky novy a mechanik rikal ze je koncovy dil vypaleny. Ten se bude menit zacatkem tydne.

Jinak co se tyce zapalovani byl v haji zapalovaci modul. Ten je novy stejne jako kabely, vicko a palec rozdelovace a svicky maj najeto max 2000km (momentalne). Serizovaly se ventily a nastavoval se rozdelovac (byl kousek pretoceny).

Uz mne jen napada skrtici klapka ale neumim ji nastavit do zakladni polohy kdybych ji cistil. :(

jeste mne napada ze je znat i ztrata vykonu.

diky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to 1,3BMM 50kW, palivovej filtr vymenen, stredovy dil vyfuku taky novy a mechanik rikal ze je koncovy dil vypaleny. Ten se bude menit zacatkem tydne.

Jinak co se tyce zapalovani byl v haji zapalovaci modul. Ten je novy stejne jako kabely, vicko a palec rozdelovace a svicky maj najeto max 2000km (momentalne). Serizovaly se ventily a nastavoval se rozdelovac (byl kousek pretoceny).

Uz mne jen napada skrtici klapka ale neumim ji nastavit do zakladni polohy kdybych ji cistil. :(

jeste mne napada ze je znat i ztrata vykonu.

diky za rady.

Problem částečně vyřešen. v elitu i v autokely maji v katalogu špatně uvedene typy svíček. Přiznal mi to i prodejce v autokely. Prodavaji tam svíčky s teplotnim oznacenim 5, ale do 1,3BMM 50kW patří teplotni oznaceni 6. Po výměně za svíčky co předepisuje výrobce, tj. NGK BCPR6ES se motoru vratil opet vykon. Sice minimalni skubani za jizdy je stale znatelne, ale to se nejspis vyresi poradnym serizenim ventilu a rozdelovace. Jeste se vymeni koncovy dil vyfuku a bude to uz vsechno v pohode. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ahoj,

mám také problém se škubáním. Mám Felicia 1,9D r.v.1998 (nová maska). Volnoběh je v pořádku, motor šlape jako hodinky. Jde pěkně za plynem. Ale když držím konstantní rychlost a otáčky, tak prostě občas sem tam škubne a někdy škube docela dost. Když přidám plyn, tak neškube. A škube v rozmezí 1500-2500 ot./min. Mám nový naftový i olejový filtr (dělalo to před výměnou i po). Vyčistil jsem nádrž i trubky od nádrže k filtru. Stejně to pořád cukne. Známý říkal, že by to mohlo být čerpadlem? Jo a mám nové svíčky od února originál od BOSCH.

Díky za radu.

Jo a co se týče rady změny benzinky, tak tankuju někdy u Globusu, někdy u SHELL, někdy u OMV v Plzni.

Editováno: , autor: RappiN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl za celý rok 2010 3x problém s motorem, Felda combi 1.3 MPi, r.v. 1999. Po pár servisech, kde na nic nepřišli, jsem to zjistil sám, že příčinou neustálého škubání, vysoké spotřeby, ztráty výkonu a častého zničehonic zdechání byl nekvalitní benzín. Vyměnil sem stálou benzinku Lukoil za jinou a k tomu jsem doplnil čistič paliva a od té doby žádný problém. Takže přinejhorším zkuste vyměnit benzinku a uvidíte ;) Jinak co se týká svíček, tak mám celou dobu svíčky Champion RC 8, který výrobce doporučuje pro tento motor a nikdy sem s tím neměl problémy, fungovalo to na výbornou. Takže co se týká svíček bych doporučoval Championy.

Doporučené svíčky Škodovkou:

1.3 BMM - 40 kW - NGK - BCPR 5ES, Bosch - FR 8DC, Champion RC 12YC

1.3 BMM - 50 kW - NGK - BKR 6ES, Bosch - FR 7DC, Champion RC 9YC

1.3 MPi - 50 kW - Brisk DR 15TC, Bosch - FR 8LTC, Champion RC 89PYC

1.6 MPi - 55 kW - NGK - NGK - BUR 6ET, Bosch - W7 LTCR, Champion RN 8VTYC4

Editováno: , autor: Joppien
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Zdravím všetkých... Mám Feliciu 1,3 LXi (mpi) 50kW r.v.1999 el.zapaľovanie cez zapaľovaciu lištu

- má najazdené necelých 37 000. ked som ju dostal mala cca 36 400.

Môj problém je, že auto má nepravidelný chod, resp. "cuká" naštartovať ide v pohode, pri voľnobehu sa do pár sekúnd kolísavé otáčky ustália na klasických 800... hned ako pridám (stále na N) na 1500-2000 ot/min. motor ide veľmi nepravidelne a má taký hlučnejší a hrkotavejší zvuk... Som takmer vyštudovaný autoelektrikár ale diagnóz ma napadlo strašne veľa a netuším kde začať...

-sviečky? sú ako nové, bez problémov odpaľujú

-zapaľovací modul? je možno že predchádzajúciu majiteľ tomu dal zabrať (chodil väčšinov raz-dva krát do mesiaca pár kilometrov po meste)

-snímač nas. vzduchu? káble sú v pohode

-lambda regulácia?

- RJ?

-škrtiaca klapka?

-... takto sa dá pokračovať dalej... filtre by mali byť ok... napadlo ma aj že dávnejšie som pri takmer kolíznej situácií zaradil skoro (lamela nebola úplne uvoľnená) bez spojky zo 4 na3 pri 40-50 km/h ... samozrejme zaškrípalo,ale neverím žeby som očesal vstupný, alebo výstupný hriadeľ... a keby aj robilo by to zrejme pri všetkých otáčkach...

máte niekto podobnú skúsenosť? vďaka za ohlasy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau,

hele mě to cukalo sice jen při konstantních otáčkách a rychlosti, ale pomohlo mi hejbnout potenciometrem na čerpadle o 1mm a je to OK. Tak zkus nejdříve tohle.. tady najdeš návod, co a jak na to:

http://felicia-diesel.ic.cz/?p=21

PS: doporučuji prostudovat i další články. Hodně zdaru, ahoj...

Podotknul bych, že je zde řeč o benzínech a ne o dieselech!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj. je to benzín... Ndes som musel meniť olej... a neviem prečo, všetko šlapalo. skúšal som všetky druhy "funkčných systémov auta" (rýchla jazda, pomalá jazda, dusenie motora, vysoké otáčky, ...) auto zaberalo okamžite, bez najmenších problémov... akcelerácia bez problémov voľno beh bez problémov... chystám sa vyčistiť škrt. klapku a niekde ju dám nastaviť, za pár stoviek KM sa bude meniť pal. filter a sviečky...

ak by sa náhodou niečo udialo, ihned vás budem informovať 8-)

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím... tak po dvojdňovom funkčnom stave mojej felície (1,3 lxi 1999) sa dnes zázrakom v mestskej premávke pri otáčkach 1500-2000 prehrievala cez 100 stupňov...malo to dosť chudobnú zmes, takže ak "spojím" môj predchádzajúci problém s týmto, vychádza mi to len na lambda sondu... tot by škrtiaca klapky nikdy nespravila, sviečky tiež nie, palivový filter takisto nie... vidím to na vadnú lambdu, alebo RJ... čo vy na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej Ok, voda Ok... všetko vyzerá bez problémov... rozmýšlam prečo ho jeden deň dusí a o dva dni neskôr ho zohrieva... bohatá vs. chudobná zmes... lambda alebo RJ mi z toho vychádza... tesnenie by malo byť tiež v pohode, ale do vnútra nikto nevidí, takže toto je len skôr dohad... ale samozrejme chcelo by to všetko skontorolovať... najbližší týždeň sa budem častejšie voziť a skúšať a pozorovať čo robí, možno že sa ukáže niečo úplne iné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...