Přejít na obsah

Klimatizace-zvýšená hlučnost


Honza 29

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny kolegy,chtěl bych se zeptat,mám trochu problém na R s klimatizací.Po startu,zapnutí klimatizace a jízdě asi 10km začne být klimatizace hlučná.Jako kdyby kompresor.Např.při průjezdu zatáčkou,někdy i při rozjíždění.Jde to poměrně dobře slyšet i při zapnutým rádiu.Když tlačítko AC vypnu,hluk okamžitě zmizí.Dělá to od koupě auta.Tak přemýšlím co s tím.Je to 1.6 16V s climaticem.Dělá to někomu taky?Nevím jestli je to vada,nebo je to normální...Dokud je to v záruce,tak bych to chtěl pořešit.Jinak to funguje normálně bez problémů.Ale ten hluk mi vadí. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde to slyšet hlavně při nízkých rychlostech? Mění se zvuk podle sešlapávání plynu /jako kdyby klesaly pomalu otáčky/? Pokud jo, tak tohle mně de taky slyšet. Ne vždycky (neplatí úměra čím tepleji, tím víc). Nejčastěji se to objevuje při jízdě nízkými rychlostmi, ideálně s rozjezdy z křižovatek apod.

Celej červen čekám, až budu moct tohle vyzkoušet v autě tatínka. Výrazněji jsem si toho všiml loni ve Francii při jízdě po okreskách. Tam to docela hučelo. Po zmáčknutí ECON nebo vypnutí ventiátoru zvuk ihned mizí. Já mám 1.6 a Climatronic, on 1.4 a Climatronic. Bohužel tento týden bude mimo bydliště, takže testování až další sobotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bojler,přesně jak píšeš.Dělá to hlavně při jízdě po okreskách,a mění se to s otáčkami motoru.Takže ti to dělá taky...Zajímavý,co jsem se ptal kamošů co mají O1 nebo O2 tak jim to nic nedělá.Pro jistotu jsem zkusil odsát náplnˇv klimatizaci a znova naplnit,ale bylo to v pořádku,množství dle štítku v motor.prostoru.Takže to hučí pořád.Takže asi je to u F/R normální..Uvidíme,co napíšou ještě ostatní,a jak zkusíš to druhý auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, presne jak popisujes to mam taky. Tady jsem o tom psal vice:

Auto mam dva roky, myslim, ze prvni rok to nedelalo (jak se znam, urcite bych si toho vsiml :-)). Vloni jsem to uvadel jako reklamaci, ale "samozrejme" se jim to neprojevilo, at sleduji dale...tak jsem sledoval a dosel k tomuhle:

- souvisi to s teplem, v zime mi to nedelalo, ale ted jak zaclo teplo to je slyset. Uz v dubnu, jak bylo hezky, to zaclo delat. Na prvni stupen pri pustene klimatizaci (mam Climatik) se po chvili projevi huceni vetraku nebo kompresoru. Nevim, neco zacne hucet :-(. Jak pisu (viz odkaz vyse), treba rano se to neprojevi, ale odpoledne jo. Ono, kdyz je teplo, tak vice huci i predni vetrak u motoru (za mrizkou), ale to je asi normalni. Ale treba to spolu muze souviset...?

- taky sem si vsiml, ze to pri pridavani plynu to jde jakoby do vyssich otacek (zacne to hucet v jinem tonu). Pak uz to neni slyset pres motor.

- vypnu klimu a zmizi to, zapnu a pochvili to zacne zase hucet

Myslim, ze to je vada, ze zacatku to nedelalo. Zatim to do servisu nedam, akorat by mi rozebrali predni palubku a testovali...az budu aspon neco vedet. Tenkrat mi taky neco rikal o vymene vetracku, ale ze to menili a bylo to stejne. No az to bude zase evidentni a zacne to hucet, hned zajedu do servisu a pokusim se jim to zatepla ukazat, jestli budou tusit, co by to mohlo bejt....

Editováno: , autor: martyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,to je možný,protože když po startu auta a zapnutí klimatizace na plný výkon to nedělá,a po ujetí cca 10-15km a snížení výkonu klimatizace nastavením na vyšší teplotu,např.na 22st.celsia to začne hučet.Někdy to hučí dost,za chvilku méně...Těžko říct jestli je to vada.Zjištoval jsem to a výrobce nemá žádný přípis k tomuto problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Naprosto stejně, jako se "prázdná klimka" projevila až půl roku po skončení záruky u mého Drobka - záruka končila v prosinci, 14dní před koncem byl na prohlídce, kde bylo jasně požádáno o hloubkovou kontrolu celého auta... Výsledek - "...vaše děťátko je úplně zdravé, maminko..." A to že klimka nechladí se projevilo samozřejmě až po příchodu venkovních teplot > 30°C, které samozřejmě v prosinci lze očekávat leda tak v rovníkové Africe. Nevěřte značkáčům, kamarádi - pokud tam mechána nedělá váš brácha - a i tak jen půlku toho, čím se vás snaží oblbovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak v servise miřekli že se jim záváda neprojevila aggressive.gif třeba při další prohlídce se záváda vyskytne _icon_smich.gif

tak tohle jsem uz dvakrat absolvoval (zavada se neprojevila), potreti mi doporucili zkontrolovat, zda neunikla chladici kapalina (coz by pry mohla byt taky jedna z pricin hluku kompresoru klimatizace) - po jejich prohlidce mi doplnili pouze 40g kapaliny, coz je po dvou letech v norme. Takze tim to neni, protoze samozrejme hluk a vrceni trva dale, zitra tam jdu znovu, vyzadam si mechanika a ukazu mu to hned nazivo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hluk při úniku chladiva je pitomost - klima má tlakové čidlo, když uteče chladivo pod jistou mez množství náplně, poklesne v systému tlak a řídicí jednotka klimy vůbec nesepne elektromagnetickou spojku na hřídeli kompresoru = řemenice se dál protáčí naprázdno. Při motoru na volnoběh a vypnutém rádiu je krásně slyšet po zapnutí klimy plynulý záběr té elektromagnetické spojky a postupné narůstání takového bublavého bafání kompresoru. Kdo má PP, může přitom i zaregistrovat současný nárůst okamžité spotřeby z cca  0,6l/h na 1,2 - 1,6l/h podle kompresorem spotřebovávaného výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nedávno jsem to zkoušel - vypnul jsem si rádio (jinak skoro trvale puštěné), nechal ohřátý motor blafat na volnoběh (cca 900 otáček), stáhnul okna a klepnul jsem do spínače "AC". Po zhruba sekundě - dvo jsem zaregistroval bublání, které připomínalo miniaturu "hospodského kompresoru", jak býval slyšet dříve z každé hospody a které pozvolna zesilovalo. Při zavřených oknech a puštěném rádiu bez šance něco uslyšet. Ale když jsem pak o několik dní později při návratu z noční nastartoval auto se studeným motorem a ihned zapínal klimu, několik kolegů se otočilo a ptali se, co to tak bublá - že to zní jako dehťák (souzvuk bublání kompresorku klimy a studeného klepajícího benzínu, než se natlakovaly hydroštely...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak shodou okolnosti mě to dneska dělalo tak výrazně, byl jsem ve městě a tak jsem hned za tepla jel do servisu. Vzal jsem je na projížďku, přijímací technik si vzal sebou i mechanika, a konečně to slyšeli. Mám pocit, že to souvisí s počasím, čím větší dusno, tím vyraznější hukot (bublání, vrnění či jak to nazvat). Poslouchali motor ale nic nevykoumali, nejvýrazněji to je slyšet v kabině. Tipovali si spíš na ventilátor, kterej se spuští s klimatizací kvůli chlazení a jestli jdou od něj nějáký zvuky do trubek a do auta. Slyšeli a viděli to poprvé. Takže dát jim to do servisu, otázka je, jak se to projeví, prý jen tak zkusmo měnit něco nemůžou. Případně si pozvou mechanika ze škodovky, otázka je, jak se to projeví či neprojeví. Samozřejmě říkali, že to je blbá náhodná závada a kdoví jak to půjde reklamovat. Nic ze škodovky o tomhle problému nemají. Já mám 1,6, dělá to někomu i s jiným motorem?

Editováno: , autor: martyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...