Přejít na obsah

Klimatizace-zvýšená hlučnost


Honza 29

Doporučené příspěvky

Jenže ani tam není běžně dostupná právě ta "er-stotřicetčtyřka", která se spešl dává do aut - tu dodávají právě firmy, který vyrábějí klimošky, servisní mašinky na jejich čištění a rekuperační plnění - protože odsátí původního obsahu je jednou ze základních diagnostickejch metod stavu klimy. Tím, že se odsátý množství zváží a porovná s původním množstvím se zjistí o kolik obsah "vytěkal" a z toho se taky dá usoudit, jak moc jsou poškozený těsnění atd.

 

Běžný chladicí zařízení pro domácnost a třeba obchod a reštyky neboli obyčejný stojací a vestavný ledničky používají freony R-111 nebo R-112 (známej dělá servis chlazení, proto to vím takhle přesně) - a pokud se jedná o průmyslový chladicí zařízení, jako jsou mrazírny a třeba umělý zimní stadióny, tak tam se chladí čpavkovýma agregátama s přenosem "chladu" na ochlazovanej prostor (ve skutečnosti se samozřejmě vynáší teplo z ochlazovanýho předmětu nebo prostoru ven) pomocí koncentrovaný solanky (aby čpavek nepřišel do styku s ochlazovaným prostorem, kde by mohl ohrožovat lidi = je dusivej).

 

No a aby klima v autě správně fungovala, musí se doplnit jak správným množstvím chladiva, tak i olejem na mazání a chlazení kompresorku, nemluvě o tom, že když se cokoliv mění na uzavřeným okruhu chlazení, musí se chladivo nejdřív vypustit  = odčerpat. Fakt je, že když je servisák prase, tak utrhne koncovku, nechá obsah vysyčet do vzduchu a do protokolu napíše "klima bez obsahu chladiva" - a když ho u toho nikdo nechytne za paprču, tak mu to projde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem si té hlučnosti z výduchů taky všimnul. Poskakoval jsem v zácpě po Praze, auto bylo vychlazené a když jsem se rozjel a následně brzdil, byl na chvíli vždy slyšet takový zvuk jak nějakýho servo motoru. Při normální jízdě po městě a po dálnici to bylo ok. Jak vypnu klimu, tak to nedělá. Zkoušel jsem to pak i doma a od kompresoru to slyšet nejde, zvuk vychází z výduchů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, to by časově odpovídalo. Ale já mám manuální klimu, to je stejný? A nevíš proč to dělá po každém rozjezdu např. při popojíždění? Jediný důvod co mě napadá, že se neustále mění zátěž motoru s volnoběhem :-)

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám takovej pocit, že i "manuální klima" má minimálně jednu klapku řízenou elektronicky - tu, která určuje odkud se saje vzduch. Při couvání nebo při poskakování v koloně se saje zvnitřku auta, z prostoru nad nohama spolujezdce, jak auto zrychlí (respektive když se vyřadí zpátečka), přesune se klapka a sání pokud není vysloveně zvolenej nucenej recyklační režim se přepojí na vstup před čelním sklem. Důvodem je, aby se nenasávaly výfukový plyny s velkým obsahem CO a CO2 = můžou přiotrávit posádku auta. Já třeba mám cosi, čemu v manuálu říkají "Climatic" - tam nastavuju jen odhadem teplotu mezi 16 a 28 stupněma (možná to je 26°, já si to teď z fleku nevybavím) - a klima ji udržuje ne v interiéru, ale ve výstupním kanále klimy. To je jediná automatika, která tam je - kromě toho přepnutí na sání z kabiny při couvání. Směrování proudu vzduchu na sklo/nohy/proti pasažérům mi řeší mechanicky = bowdenem přesouvaná klapka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, to dává logiku ;-) navíc je to doopravdy bzučení jak říkáš, a né žádné hučení od kompresoru. A jde to vyloženě z výduchů. Já jen, že jsem si toho nikdy dřív nevšimnul až dnes, kdy jsem hodinu poskakoval přes Prahu :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Manuály uvedené před časem v téhle diskuzi jsem si přečetl, no a výsledky jsou tu...

Ano v manuálech se píše, jak vyměnit cokoliv a co by měl dělat autorizovaný servis,

a nechám opravu na nich, určitě, ale doporučuji si poslechnout a identifikovat prostor

odkud zvuk vychází. Mám už určitou představu a to je pro mě záruka, že nebudu

měnit kompresor u chladiče, pokud zvuk nejde od tamtud.

 

Koukněte >> Dílenská příručka topení a klimatizace 2013

 

Je tam popsané kde hledat ventilátor, kde expanz venil, kompresor, servo od klapky

pokud tam vůbec je, kdy a jak funguje kompresor atd.. prostě kde co hledat a pokud

máte odvahu, určitě najdete a pak se můžete rozhodnout, jak necháte opravit.

 

Tohle mi připadá jako konstruktivní přístup, když se nikdo nechce podělit o to, jak se mu podařilo problém vyřešit!

Vůbec mi nepřipadá normální, že v kabině slyším pazvuky od pohonu klimy, třeba jen 1-2 vteřiny ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Teploty jdou nahoru, tak to tu trochu oživíme. :)

 

Co se týká expanzního ventilu, mně to spíš syčí než bručí, ale podmínky jsou pravděpodobně stejné - zahřátý motor, nachlazená klimatizace jenom udržující teplotu. Zvuk se objevuje zároveň s plynem s krátkým zpožděním - když "plachtím" je klid nebo je zvuk hodně tichý, zato při akceleraci to syčí jako had. Před třičtvrtěrokem jsem si nechal naplnit klimatizaci, ale po prvotním nadšení jsem zjistil, že to nepomohlo.

 

Položím znovu otázku, kterou zatím nikdo nezodpověděl - měnili jste někdo expanzní ventil a pomohlo to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak s klimatizací mám taky problem a je to asi jediný problém co s autem mám. Podle toho co jsem se tady dočetl tak mě to asi dělá to stejné. U mě se ten zvuk nejvíc projevuje mezi 1500 - 3000 otačkami motoru (potom to motor možná přehluší tak to není tolik slyšet).

 

O výměně expanzního ventilu jsem četl a dokonce jsem jej vyměnil. Předělával jsem climatic na climatronic a vyměnil jsem celý vnitřní rozvod vzduchu i s expanzním ventilem jako jeden komplet takže nevím číslo toho co jsem tam dal. Nicméně nějaký efekt to mělo, před přestavbou byl zvuk natolik intenzivní že se v autě prakticky nedalo vydržet, člověk měl nutkavou potřebu utéct/zacpat si uši. U climatiku to mělo jednoduché řešení: nastavit chlazení na co nejmenší teplotu aby kompresor pořád běžel na vyšší výkon a teplotu v interieru regulovat jak se dalo (rychlostí ventilátoru, foukáním na rozpálená okna, pootevřeným oknem a pod.) jenomže potom ta spotřeba :kol-32: Teď po výmeně za jiný expanzní ventil je ten zvuk stále slyšet ale už není tak intenzivní aby byl vyloženě nepříjemný, ano vadí mi to a chci se ho zbavit, ale už se s tím dá žít.

 

Nevím jaké by přesně mělo být číslo toho správného expanzního ventilu, který by tohle měl eliminovat, v dobách FI se mluvilo o číle 6Q0820679A, podle etky je náhradní díl pro FI a FII před fl 6Q0820679F, pro FII po fl je psaný náhradní díl 6Q0820679G a to od výroby 28.5.2015 a tohle by podle všeho měl být nejnovější expanzní ventil. FIII má už jiné čílo dílu a pravděpodobně to nebude zaměnitelné.

 

Ještě dodám že u mě na to množství chladiva v klimatizaci vliv nemá protože před tím než jsem do toho začal rejpat, tak jsem si nechal chladivo odsát a bylo ho tam 535g (předpis je 550g +- 25g) po přestavbě jsme doplnili 550g.

Editováno: , autor: scootey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

scootey: tebe tá klíma syčí alebo vydáva zvuky ako keby sa točil nejaký zotrvačník a so zvyšujúcimi sa otáčkami ten zvuk sa aj stupňuje na intenzite. 

 

Moje príznaky sú zhodné, ja mám problém s tým zotrvačníkovým zvukom na dvoch fabiach, obidve majú Climatic klímu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mě to dělá oba zvuky ale takový syčení/bublání/přelévání je z expanzního ventilu a je to velice slabounký je to slyšet jen na volnoběh, jakmile se rozjedu i z kopce jen po odbržtění tak to okamžitě přehluší pneu/podvozek - tento projem klimatizace mě nevadí.

 

Problém mám s tím zvukem co tady popisujete jako setrvačník i když mě to přijde jako spíš takový "kňučení" ale ano je to závislé na otačkach a dělalo mi to už když jsem měl climatic a to teda výrazně hlasitěji.

 

Když jsem poslouchal v motorovým prostoru tak ten zvuk jednoznačne vychází z kompresoru ale není tak hlasitej jako uvnitř auta, tam se asi šíří trubkama klimatizace a potom přes výparník do ventilačního rozvodu a po cestě se asi nějak zesiluje. Ono šíření zvuku je vůbec svinstvo.

 

Chtělo by to aby někdo zkusil vyměnit ten expanzní ventil za nějakej o kterým budeme vědět jeho přesné číslo a hlavně aby mu to pomohlo. Až budeme vědět co vyměnit tak to bude pohoda :kol-47:.

 

Ještě mě tak napadá kolik různých výrobců dodávalo klimakompresor do prvovýroby? Jestli to nedělá jen od nějakého výrobce když se to někomu projevuje a někomu ne.

Editováno: , autor: scootey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bavil som sa o tomto z jednym kamaradom, on mi povedal ze moze byt naprd volnobezka kompresora ale ze mu to mam doviest a ze by sa na to kukol, asi mu to buduci mesiac zavezem. Ja som nemal cistenu klimu 4 roky.(nemal som potrebu, chladi dobre a nesmrdi) Sestre som dal ale vysat a naplnit okruh myslel som ze to je ok ale neni to tym. V okruhu chybalo 30g aj ked je uplne tesny. Vtedy mi ten panko povedal ze by sa mal menit vysusac (nejake gulicky) ze ten by to mohol sposobovat. Este upresnim obudve auta su rv.2008 jedno ma najazdene 223tkm a druhe 183tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to teda trochu syčí/bublá taky, nejvíc je to slyšet když klimu zapnu při stojícím vozidle na volnoběh. Jde to z výduchů, v motorovém prostoru to neslyším. Klimošku jsem nechal nedávno kontrolovat, doplnili asi 30g. A to kňučení slyším občas taky, nejvíc při častých rozjezdech a když je venku fakt vedro. Pokud, ale jedu konstantní rychlostí tak o klimošce nevím. Auto vyrobeno 5/2015 a dělá to od začátku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem byl v autě a opravdu je to jak autíčko na setrvačník, climatronic mám 4 dny tak jsem si ten zvuk pořádně nevybavil. Před přestavbou to bylo víc takový knučení.

Ten vysoušeč by se měl vyměnit při každém otevření okruhu, ale já jsem jej teď nevymenil a zvuk je výrazně slabší takže vysoušečem to asi nebude.

Volnoběžka je dobrej nápad ta by to klidně být mohla. Určitě dej vědět jestli to pomohlo až ji budeš měnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

A jak je to s maximálníma otáčkama zapnutýho klimakompresoru?

Jak sem tu již někde pral, tak občas žádně zahřátej motor tak jednou za čtvrt roku profouknu od pavučin tim, že zařdim dvojku a do mírnýho kopečku ho vytočim na max dokud ho nezastaví omezovač. A pak to v tom omezovači držim ještě tak 5 až 10 vteřim. No v pohodě, řekli ste mi na to, že motor neni z tvarohu a vydrží to.

Jenže sem to teď naposled udělal a když sem zas motoru ulevil na běžný otáčky, tak sem se zděšením zjistil, že sem měl při tom vytáčení motoru do maxima zaplou klimatizaci.

Nemoch sem nějak ten klimakompresor poškodit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...