Přejít na obsah

VAG-COM/VCDS/HEX CAN - kabely, sw, atd.


KRYSIMLADE

Doporučené příspěvky

No takhle to právě nefunguje, to by jinak byly jen klony a originální kabely by nikdo nekupoval. Mají to chytřeji ošetřené. V každém kabelu je HW klíč, který má své vlastní číslo. Klon, jak už je z názvu jasné, je kopií originálního kabelu a tedy i jeho čísla. Pak každý další klon z té série má stejné číslo HW klíče. Dejme tomu, že je to kabel ve verzi 10.6. Ve verzi 11.1 je již tento kód HW klíče uveden na "blacklistu". Po instalaci každé verze VCDS je třeba provést test kabelu - jinak program nefunguje. Pokud tohle uděláš s verzí VCDS, kterou dostaneš společně s kabelem, vše bude OK, pokud s nějakou novější, tak si zničíš kabel.

Jediná možnost, která ale také moc nefunguje, jelikož nové labely jsou kódované, je nainstalovat novou verzi VCDS a z ní jen vytahat soubory, ale to je celkem nepoužitelné teď, kdy jsou snad všechny nové kódované a takto to nejde.

Pokud člověku jde jen o nastavení nějaké funkce, nebo zjištění, co je kde špatně, tak doporučuji se obrátit na někoho, kdo to umí a za nějakou stovku mu to zjistí. Pokud to člověk chce dělat častěji a věnovat se tomu, doporučuji koupit originální kabel a nejlépe i s VIS, stojí to pár korun vzhledem k ceně auta.

(klon - kabel, který je označován například VAG106 a stojí pár dolarů / korun a je jasné, že se nejedná o originální kabel

label - soubor, ve kterém jsou uložené popisky pro kódování řídicích jednotek)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za rozbor jak to funguje.

Rozvedu myslenku proc si chci ten kabel vubec poridit - resim problem ze se mi nuluje startovaci davka nafty (http://forum.skodahome.cz/topic/117383-nestartuje-nulovani-startovaci-davky/), takze pokud by se mi to v budoucnu zase objevilo, tak jsem chtel mit ten kabel primarne na tohle.

Pokud teda koupim vyse zmineny kabel a nainstaluju prilozenou verzi VCDS a nebudu VCDS updatovat, melo by to na tuhle potrebu stacit, ne? Nerikam, ze original kabel v porovnani s autem je drahy, ale pokud bych to mel pouzivat jen na toto a kabel z ciny bude schopen davku nafty zvysovat, nevidim duvod kupovat original.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Taky bych se chtěl zeptat, mám O2 předFL MR08 v Eleganci. Kdybych eventuelně koupil nějakej ten kabel z Číny, ať už 908, 106 nebo něco jinýho, musel bych ještě k tomu někde stahovat nějakej program, nebo už je všechno potřebný na kódování (např. podsvětlení nohou) přímo na tom CDčku který k tomu kabelu dle fotek dostanu? Díky za odpověď a nejlépe polopatické vysvětlení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Program dostaneš na CD co přijde s kabelem a bude anglicky. Pokud bude CD poškozené a ty stáhneš nějaký program z netu, tak jedině nižší verzi, než byla ke kabelu, jinak riskuješ, že už tvůj kabel bude na blacklistu a zničí se ti.

Pokud koupíš originál kabel, tak dostaneš i kód na stažení nejposlednější české verze programu (čeština horší jak z Google translator), můžeš stáhnout přímo ze stránek Ross techu poslední verzi VCDS a nebo třeba německou verzi, která bývá nejaktuálnější a neriskuješ zničení čehokoliv.

Na té O2 co nastavíš? Corner, možná Comming home pokud nemáš a pár drobností, které nastavíš jen jednou a pak na ně už nesáhneš a kvůli tomu myslím, že není potřeba kupovat kabel a stačí se jen obrátit na někoho, kdo ho má a hlavně to umí a nastaví to. To samé s diagnostikou poruch - máš celkem nové auto, nebudeš potřebovat každý měsíc pětkrát zjišťovat co je špatně... To je ale jen můj názor, samozřejmě si kup co potřebuješ, pokud myslíš, že to využiješ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

program ti přijde větsinou na prasklém CD ano ale přijde, stihl jsem ješte za MU sehnat data z CD, 95% činských kabelu jsou jedny a ty samé jestli se jedna o poslední verze 11.3 nebo 11.8 nebo 11.11 jeto jedno pokud kapnes na dobry ks tak rozjdes i CZ verzi 10.6.5 ale celá tato sranda je kompletně bez zaruky tak ono visí v tom 5kilo zase to není zavratná častka když by to nejelo no a jeste ti ho muzou na poste v praze vzit celníci a to te vyjde pak na víc nez na 5kilo :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Prosím o radu, v používání Vagu jsem začátečník.

Mám velký problém, a to ten že se mi ani nedaří nainstalovat ten ovladač na usbkabel.

Stahnul jsem výše uvedený Vag 409.1 nainstaloval verzi US a pak překopíroval Vagcom.exe do nainstalovaného souboru a když chci zpustit VAGUSBUN.EXE tak mě vyskočí tato tabulka i když mám kabel připojený nebo odpojený a pak skočí dalši error a nic se neděje.

Když připojím kabel do počítače a do auta a otočím klíček, tak ani tak to ten kabel nenajde a prostě mě to jebe nervy jelikoš pak už vím jak v tom dělat, ale když se nemůžu připojit a nainstalovat olvadače pro kabel, tak nevím jak to udělat ?

Tabulka skáče tato a nevím proč:

If your USB device is connected, please unplug it now...

Press Continue to uninstall the drivers, or Cancel to quit.

a potom toto:

Error, file not found

C:\Windows\system32\FTD2XXUN.INI

Press Finish to exit.

Potřebuji poradit co nejdříve :oops:

OP systém mám Win 7, ale když jsem to zkoušel i na stolním PC kde je systém XP tak to dělá uplně to samé...

Kábel mám ten modrý s průhlednou šnůrou OBD 2 a u kamaráda byl dříve testován a fungoval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mam VCDS 10.6.0 s klonem. Na O II FL z roku 2009 jde auto-scan bez problemů. Pomoci CAN se najdou všechny řídící jednotky. Zkusil jsem to i na OII FL vyrobené 2012 a tam se ohlásí jen motor. Pripojit se na ně ale můžu bez problémů, pokud znám adresu např. 17 - Instruments. Kde může být problém? Změnila se nějak komunikace na CAN sběrnici nebo je potřeba něco nastavit ve VCDS?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, někdo se chce napakovat na lidský neznalosti a vhledem k tomu že to random dal na víc míst to smrdí buď přihlouplou iniciativou nebo mířenou lidskou spam reklamou která je horší než spambot.

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi jsem i uvažoval o tomhle (http://www.vag-can-pro.cz/) polském řešení, možná je výhoda i teoretická možnost zápisu nového FW do ŘJ, čtení PINu a zápis FLASH paměti, což samozřejmě Ross-Tech neumí, na druhou stranu jsem se nesetkal snad s nikým, kdo by tenhle kabel měl a používal, tak jsem vsadil raději na ověřenou kvalitu od Ross-Tech. Ale můžeš zkusit koupit ten, na který tu odkazuji a pak se podělit o zkušenosti. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na VAG-COM/VCDS/HEX CAN - kabely, sw, atd.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...