Přejít na obsah

Kontrolka mazání


KALIMERO

Doporučené příspěvky

Nejde ani tak o to kolik máš oleje. Jestli max nebo min nebo i pod risku. Ale o to jakej máš tlak v motoru. A tady je víc možností. Buď jen čidlo nebo uhnilá kabeláž k němu nebo máš bordel ve vaně a "ucpali se ti trubky"-čerpadlo nemůže nasát dost oleje nebo máš v háji čerpadlo.

Jezdit rok a půl s prasklím těsněním není moc dobrý. A pokud nevíš jestli máš tlak oleje a jezdit s autem není dobrej nápad. Teda pokud ti záleží na motoru.

Čidlo si zkus pučit z jinýho auta a uvidíš. Nebo si nech opravit to těsnění a asi i přebrousit hlavu, propláchnout chladící a mazací okruh-samozřejmě vyčistit vanu a při tý příležitosti se mrknout na čerpadlo.

Jianak

Hledání termínu tlak oleje v sekci 1.4 MPi vrácený 15 výsledky

kontrolka mazania stale svieti!!! http://forum.skodaho..._1#entry1511695

kontrolka mazania http://forum.skodaho..._1#entry1430922

Kontrolka mazání http://forum.skodaho..._1#entry1406189

svíti červená kontrolka oleje http://forum.skodaho..._1#entry1598783

Výměna čidla tlaku oleje http://forum.skodaho...__fromsearch__1

Pokud bys měnil těsnění pod hlavou, tak návod jak seřídit ventily

Seřízení ventilů Fabia 1,4 MPI http://forum.skodaho...tlak%20%20oleje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte, mám podobný problém s kontrolkou ako kolegovci vyššie, len nikde som nenašiel tento špeciálny prípad:

Kontrolka začala blikať a pískať pri 2000 otáčkach, niekedy nepískala vôbec, inokedy zhasla a tak ako sa jej chcelo. Prvé sme vymenili olejové čidlo. Po prvom naštartovaní nič, po 30 km sa to zase ozvalo, keď som dal viac plynu.. ale teraz to už nerobí vôbec. Začne to pískať len vtedy, ak dám kľúčik do 1. polohy a neštartujem, asi po 10 sekundách. Keď naštartujem tak zhasne a zase je kľud.

Nemáte niekto s týmto skúsenosť alebo netušíte, čo skontrolovať?

Díki moc za všetky nápady.

p.s. motor 1.4 MPi 44kW 2002

Editováno: , autor: Brevis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mě se to stalo dneska taky:-) Nastartoval jsem, rozjel se a po uleti cca 50 metru prerusovane pipani a blikala mi kontrolka mazani. Dobrej sok:-) Rychle jsem to chcipl a sel se podivat do motoru. Mam v něm  oleje lehce nad spodni rysku. Tak doleju a uvidim. Cidlo tam mam nove. Menil jsem loni v kvetnu potom co se mi potkali ventily:-) A pak budu predpokladat pokud to bude blikat ze to bude ten saci kos v olejove vane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jak tak koukam, tak Fabka 1.4MPi na tohle hodne trpi co?

 

Mam ten samy problem...

Po vymene oleje cca pred 2 mesici a najeti tech 1500km zaclo problikavat.

Takze jsem vymenil cidlo a dela to porad, uz teda mnohem mene ale stale :(

 

Tak jsem se bal co se deje, sundal jsem viko ventilvoe a natocil, maze to nahoru az az :)

Nechapu jak to ze to zablika parkrat a pak to prestane a funguje to normalne trebas 50km...

 

Jak teda muzu vyzkouset jestli to cidlo tlaku funguje ci ne?

Musim teda odpojit a projet auto? Nebo kdyz ho ukostrim, tak by to melo blikat ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mam uplně stejný problém. Měl jsem prasklé těsnění  pod hlavou, to mam ted vyměněno, rovnou i nový olej, a začal mi pípat tlak oleje. ale oleje dost.

Takže na poprvé zkusím čislo. Jen nevím, jestli stačí samotné čidlo nebo i nějaký těsnící kroužek na to čidlo, nebo jestli je to už komplet.

A olej se nemusí vůbec vypouštět při výměně čidla??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, nevypouští se. sice ho trochu vyteče, ale rozhodně ne víc jak do "frťana" - pokud teda máš nový čidlo při demontáži připravený a hned jak otočíš starým o poslední závit tam nacpeš to nový. Odpoj si od něj nejdřív elektroinstalaci, abys nepřekroutil kablíky a až ho budeš mít povolený, tak se podívej jestli je pod ním těsnicí měděná podložka - někdy tam je, někdy chybí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to nesmysl, protože nízkej tlak maziva může bejt způsobenej i jeho nedostatkem = sací "koš" čerpadla se vynoří nad (jakýmkoliv způsobem) sníženou hladinu oleje a cucne si vzduchu, čímž v systému vznikne bublina, svojí pružností vyvolávající efekt poklesu tlaku. Takže jako první nejdu po "policajtovi", ale po množství oleje v motoru - teprve když se ujistím, že ho tam je opravdu dostatek, hledám závadu jinde... A třeba právě v tom "policajtovi"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to myslel tak, že spousta lidí si myslí, že ta kontrolka značí množství oleje (resp. jeho nedostatek), ačkoli to tak není... Ta souvisí jen s tlakem oleje. Ale je možné, jak píšeš, že kdyby došlo k větší ztrátě oleje, tak to může vyústit v problém s tlakem  (třeba ta Tebou zmíněná situace). Takže pokud člověk nejdřív zkontroluje stav/množství oleje, dělá to pro ověření, jestli nedošlo k tomuto problému, ale ne, že by si šel ověřit, jestli mu kontrolka správně indikuje malé množství oleje (když tam žádné takové čidlo není).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 4 měsíce později...

1,4 MPI najeto 212000 a rosvícení kontrolky oleje. Oleje je tam dost. Výměnil jsem čidlo tlaku oleje. Už po sundání konektoru z něj vytekl olej. Po výměně je to nemlich stejný. Teď jsem vypozoroval, že pokud jedu na volnoběh tak kontrolka nesvítí. Jen zvýším otáčky začne pípat a blikat kontrolka. Jak sundám nohu z plynu, tak zhasne. A je klid až do dalšího přidání otáček. Jak to tady tak čtu, tak tohle už já nezvládnu. Sací koš bude někde ve vaně a olejové čerpadlo nevím kde je. Jediný co bych jako laik zvládnul by mohla být cvičná výměna olejového filtru. Může to být tím, že je přicpanej? Je tam asi půl roku od výměny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 roky později...

Zdravim, asi stejnej problém jako jsem se tady nesčetněkrát dočetl. Oleje dost, na volnoběh nic ale při plynu se rozsvicí hláasí a zase zhasíná. Spíš mě zajímá teoretická otázka, trošku pitomá - ale nejsem bohužel doma. Dá se s tímto dojed cca 30-40 km bez úhony?

 

Jinak všem hezkej Novej rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Řešil jsem podobný problém.
Po výměně těsnění pod hlavou 1.4Mpi první jízda a po cca 15km se rozsvítil kontrolka oleje. Zastavil jsem, počkal, zkontroloval olej - vše OK. Rozjel jsem se a za chvíli opět - kontrolka se rozsvítila. Poslouchal jsem motor a po chvíli svícení kontrolky při vyšších otáčkách byl slyšet slabý cvrkot. Asi málo maže - první myšlenka. 
Návrat do dílny a diskuze s mechanikem. Čidlo oleje je vadné zněl závěr. Následovala 200km cesta, kontrolka problikávala, poslouchal jsem zvuk motoru, občas cvrkot. Proto jsem motor "šetřil" a jel v klidu, cca mezi 2-2.500 otáček. Po každém zastavení, kdy jsem motor vypnul, následovala chvíle, kdy kontrolka nesvítila. 
Večer parking. Ráno další jízda, kontrolka se rozsvítila až po delší chvíli. Když jsem vyřadil na neutrál, tak po chvilce zhasla. Celodenní pojížďky a kontrolka zlobila stále méně. Večer finální jízda (návrat) 150km a zvuk motoru naprosto v pořádku, kontrolka se již nerozsvítila. 
Tolik vlastní praktická zkušenost.
Čidlo oleje jsem po návratu domů vyměnil a po týdnu namontoval zpět staré. Bez problémů.

závěr - čidlo bylo OK, závada nebyla na "přijímači", ale někde jinde...    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

U mne to byl špatně nacvaklý konektor na čidlu.
Také jsem vyměnil za nové, a problém zůstal :-D
Pak asi po týdnu jsem trošku zatlačil na konektor, a bylo po problému.

 

Jen pro info, na kolik prosím vyjde výměna těsnění pod hlavou?
Klidně napiš do zprávy :-)

Editováno: , autor: FabiaOva
Doplnění informací
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ahoj, včera se na fabii rozblikala červená kontrolka mazání. Na volnoběh nebliká dokuď motor nevytočim do cca 3000 ot. Mám podezření na čidlo tlaku, je kolem něj trochu novýho oleje. Matka s tím už ujela 20km tak si říkám že kdyby to nemazalo tak už je motor KO. Může to být ještě něco jinýho? 

 

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přicpanej sací koš nebo umírající čerpadlo.

 

Na volnoběh to stíhá a v točkách maže, ale málo. Většinou je to koš. Bylo tady na to i téma , jestli si to nepletu s jiným motorem, tak se rozpadal. Bylo na to i téma.

 

Nebo máš hustej olej, ale to by blblo u studenýho motoru\oleje a po zahřátí ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím,

u Fabie 1.4, 16v, 55kW když se motor zahřeje začne zvukový signál a blikání olejničky. Poté sporadicky zmizí a zase znovu se objevuje. Když je motor zahřátý a stojí se tak nic, jakmile se kola dají do pohybu opět pípá a bliká.

V servisu vyměněno: 

- olejové čidlo (cca 5x) 

- pojistný ventil na olejovém čerpadle

- vyčištění vany a síta

- diagnostika u servisaků a ani u elektrikáře nic neukázala  

 

Nevíte, čím by to mohlo být? Už je to zoufalá situace. 

Děkuji za každý nápad. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A měřil vůbec někdo tlak oleje, jestli je chyba v tlaku oleje nebo v elektronice? Připadá mi to jako měnění dílů naslepo, takže nejlépe najít někoho kdo dělá paralelní diagnostiku a umí změřit vstupní veličiny (lak oleje).

 

Editováno: , autor: kartarhk
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...