Jump to content
Sign in to follow this  
Vinnic

Studený start - problém

Recommended Posts

Tak dnes se mi stala taková zajímavost.

Vyjel jsem s autem z garáže, vše brobíhalo normálně, motor si srknul benzínu a chytl na poprvé.

Pak jsem auto nechal venku asi minutu s vyplým motorem a mírným náklonem na lenou stranu (pod pravými koly byl asi 5-10cm vysoký obrubník, nájez před garáží)

No a když jsem chtěl odjet, tak si motor nesrknul ani při startování a nechytal. Musel jsem ho hodně přemlovat, asi po čtvrtém pokusu konečně s donucením chytl. Měl jsem sice prázdnou nádrž, ale né úplně rezerva ještě nesvítila, rafička ukazovala něco málo před rezervou.

Taková maličkost s motorem se stala zatím po prvé, ale i tak je to zajímavé, stav tacho zatím jen pouhých 3280km, ale i tak za tu dobu, už jsem měl problém se zámkem pravých zadních dveří (stačilo pouze seřídit západku zámku) a vypadeným spínačem v pátých dveřích (kvůli čemu nešli otevírat, v nejméně vhodnou dobu kdy byl kufr plný nákupu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja nevim, ale to ze si podruhe nenatah benzin (predcerpani) je v poradku, dela to jen po nejake dobe.

A ja teda pri behu starteru nedokazu posoudit, zda cerpadlo bezi nebo ne.

Podle me to byla shoda okolnosti. Obcas kdyz vyjedu ze dvora, vypnu motor a za minutu ho startuju, taky nechyta uplne optimalne, ale vzdy na poprve a tak do 1,5 sekundy.

Sleduj to, pokud se to bude opakovat, res to, jinak bych to nechal byt - jak rikam, pravdepodobne shoda okolnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dnes to udělalo znovu.

Nastartoval jsem jenže v tom jsem si všiml že jsem neodemkl řadící páku, tak jsem motor vypl a odemkl si ji a pak znovu chtěl nastartovat, a ono nic. Motor točil jak zběsilí ale nechytal, šlapání na plyn bez výsledku.

Když se mi tohle stalo u Felice tak motor bez broblému chytl na první drc.

By mě zajímalo kde je chyba, dělá Vám to taky?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Těžko říct jestli je to stejný problém, stav tacho zatím jen 3300km je to skoro nový čtyři měsíce starý. Při jízdě to žádný problémy nemá, ještě před tím nežli jsem to zpozoroval jsem byl v servisu kvůli jiné záležitosti, a bylo mi řečeno že žádný záznam v paměti nebyl, kontrolka motoru také nesvítí. Konkrétně jsem v tom servisu byl den předtím nežli se mi to stalo poprvé.

Zkuste někdo také jestli Vám to dělá na stejné motorizaci. Nastartovat studený, zhasnout a pak se pokusit znovu nahodit. Třeba je to normální?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to určitě normální není. Je sice pravda, že když nastartuju a vyjedu z garáže, pak motor vypnu abych zamknul garáž a pak startuju podruhé, tak to naskoči o malinko později, ale ještě se mi nestalo, že by to nechytlo. V zimě jsem se naučil po vyjetí z garáže motor nevypínat, aby se rychleji zahřál. Jediný problém za 30 měsíců co auto mám a najetí 23000 km byl, že jsem jednoho rána nenastartoval vůbec, protože mi alarm během 24 hodin vybil baterku, ale to netočil ani startér. Jinak vždy na první pokus....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak v diagnostice nic, bez záznamů, by mě zajímalo k čemu ta diagnostika je, když v ní nic není.

Teď už mi i špatně startuje, chytne a hned zhasne, problém aut s karburátorem.

Zajímavý, když je tohle stříkačka. :w00t1:

Jelikož to dělá jen studený tak si auto nechali v servise přes noc, jsem zvědav na co přijdou, u Felicie při 190 000km, mi stále chytá na drc a tady při 3 700km mi začíná motor haprovat.

Je vidět že škoda auto dělá kvalitní auta, a ještě stíhaj stávkovat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak v servisu na nic nepřišli, jak naschvál jim to chytalo bez problémů, a když není žádná závada, tak není co hledat.

A tudíž co opravovat, nu což až se jedou motor zastaví tak to bude alespoň tutovka.

No a v diagnostice taky nic, prý to zaznamenává i ty sporadické závady, ale jen asi v 96%, a tenhle problém patří mezi ty 4% které motor bere jako nepodstatné.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak v servisu na nic nepřišli, jak naschvál jim to chytalo bez problémů, a když není žádná závada, tak není co hledat.

A tudíž co opravovat, nu což až se jedou motor zastaví tak to bude alespoň tutovka.

No a v diagnostice taky nic, prý to zaznamenává i ty sporadické závady, ale jen asi v 96%, a tenhle problém patří mezi ty 4% které motor bere jako nepodstatné.

Mně to udělalo jednou v zimě, kdy jsem den před tím přemísťoval auto z jedné garáže do druhé, čili akce tak na 20-30 vteřin, podotýkám že byla zima kolem -15°C, takže motor běžel na bohatší směs. Pak jsem auto zhasnul. Druhý den ráno jsem měl jet do práce a ejhle první nastartování, tak jenom škytlo jako že jo a nakonec nic. Když jsem se pak pokoušel s přestávkama startovat znovu, tak nic, startér prostě točil a točil a motor nic. Volal jsem tehdy Škodovku (páč jsem stál v garáži a auto nejelo, říkám si k čemu jinému by byla doživotní záruka mobility). Čekal jsem více jak hodinu a furt nikdo nejel, říkám jsi půjdu to ještě jednou zkusit. Startuju a slyším jak se pomalu chytá, nejdříve na dva válce a k nim se sporadicky přidával třetí, nakonec se rozběhl i ten a motor se konečně nesměle dostával do otáček. Vyrazil jsem tedy do práce, ve druhé dědině jsem potkal servisní vůz, tak jsem na ně mávl, no a oni že když už vyjeli, že to píchnou aspoň na PC. Byla tam zapsaná vada na cívkách (už nevím co konkrétně), ale po krátkém popsání jsme se shodli že to prostě po tom krátkém pocuku a vypnutí bylo prostě nějak přechlastané. Od té doby si na to dávám majzla a když nemusím tak nesháším.

Edited by Malta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me se stalo neco podobneho jednou.

Chtel jsem se rozjet do kopce, ale nepridal jsem plyn, takze auto samozrejme chciplo.

Pote mi nechtelo nastartovat. Musel jsem nekolikrat tocit a az pak se horko tezko rozebehlo a nechtelo se mu do otacek. Za chvilku se vzpamatovalo a od te doby 50 000km startuje super :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

problém....když je motor studený chytí bez problému,ale teplý nejdřív nechytí a když jo po několikátým startování tak běží na 2válce....po čase po nastartování běží na 3válce....stává se to dost často teď....jinak když nechce chytit tak nechám rychlost a pootočím klíčkem a pak auto normálně chytne,nevím jestli to má smysl...jo a svítí kontrolka motoru....a u kamaráda to ukázalo chybu teplotního čidla.asi radši do servisu co????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne občas ak teda auto / 1.2htp 2007/ dlhšie stojí v garáži štartuje tak, akokeby šla reťaz na prázdno alebo take niečo ale naštartujem na 1krát. Je to ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
problém....když je motor studený chytí bez problému,ale teplý nejdřív nechytí a když jo po několikátým startování tak běží na 2válce....po čase po nastartování běží na 3válce....stává se to dost často teď....jinak když nechce chytit tak nechám rychlost a pootočím klíčkem a pak auto normálně chytne,nevím jestli to má smysl...jo a svítí kontrolka motoru....a u kamaráda to ukázalo chybu teplotního čidla.asi radši do servisu co????????

vymen to cidlo a je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
problém....když je motor studený chytí bez problému,ale teplý nejdřív nechytí a když jo po několikátým startování tak běží na 2válce....po čase po nastartování běží na 3válce....stává se to dost často teď....jinak když nechce chytit tak nechám rychlost a pootočím klíčkem a pak auto normálně chytne,nevím jestli to má smysl...jo a svítí kontrolka motoru....a u kamaráda to ukázalo chybu teplotního čidla.asi radši do servisu co????????

vymen to cidlo a je.

Přesně tak vyměnit čidlo a mělo by to být OK.

Mě to v diagnostice nic nehlásí, a tak ani v servisu si s tím neví rady. Teď mi přišel dotazník ze škodovky jak jsem spokojen s novým vozem, tak jsem jim to tam vylíčil jak jsem spokojen s tím že mi auto někdy nechce jet, když mu nic není. Jenže to nemá stejně žádný smysl. A těch závad co už tam je po 4000 km, když to tam píšou tak jsem to pouze potvrdil... Beztak to nikdo nebude ani číst, já bych to teda nečetl, by se mi nechtělo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mne občas ak teda auto / 1.2htp 2007/ dlhšie stojí v garáži štartuje tak, akokeby šla reťaz na prázdno alebo take niečo ale naštartujem na 1krát. Je to ok?

myslim, ze to co popisujes je nastavovanie vole ventilov (hydrostel) , je to prirodzene a normalne

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ak mi pri rannom naštartovaní vydá motor kovový zvuk akokeby kladivom po motore, je to ok? Každé ráno počujem pri studenom motore pomerne hlasné kovové klepnutie, počas jazdy nieje nič počuť a pri naštartovaní teplého motora taktiež nič nepočujem, /ináč motor beží ako švajčiarske hodinky/ čo je to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by mohl dělat hydraulický napínák rozvodového řetězu. Aby řetez správně napnul, musí se nejdříve vytvořit spávný tlak oleje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak v diagnostice nic, bez záznamů, by mě zajímalo k čemu ta diagnostika je, když v ní nic není.

Teď už mi i špatně startuje, chytne a hned zhasne, problém aut s karburátorem.

Zajímavý, když je tohle stříkačka. :w00t1:

Jelikož to dělá jen studený tak si auto nechali v servise přes noc, jsem zvědav na co přijdou, u Felicie při 190 000km, mi stále chytá na drc a tady při 3 700km mi začíná motor haprovat.

Je vidět že škoda auto dělá kvalitní auta, a ještě stíhaj stávkovat....

Ne každý to s diagnostikou umí. Zkus změnit servis, nejlépeší je najít člověka, který tomu hoví a nejde od toho, pokud mu výpis z hlavní paměti závad nic neukáže. Podle diagnostik see dá poznat hodně věcí, ikdyž tam žádná závada zapsána není. V autorizovaném servisu takového člověka asi nenajdeš. Tam nejraději rovnou mění řídící jednotky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To by mohl dělat hydraulický napínák rozvodového řetězu. Aby řetez správně napnul, musí se nejdříve vytvořit spávný tlak oleje.

no a je to v poriadku ten zvuk? tiež si myslím, že to má niečo s tou reťazou ale nieje tam niečo uvoľnené? motor mi problémy nerobí len ten krátkodobý kovový zvuk pri naštartovaní studeného motora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to OK. Mně to dělá jen při delším stání (2 dny a víc). Záleží také na použitém oleji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam zvycajny problem 1,2htp,nepravidelne problemy so startom......o ktorych sa tu uz pisalo vela.No dnes som bol u jedneho mechanika spravit vag,vymazal mi dve chyby jedna z nich bola imobilizer,druha lambda sonda,na lambda sondu sa mi pozrie na dalsi tyzden.......potom sme sa boli previest a znova sme to napojili na pocitac,uz bolo v poriadku.Tvrdil mi ze to mohlo byt kludne aj tym imobilizerom.Uvidime ako sa to bude javit......

Co si o tom myslite???maju problemy so startom htp nejaky suvis s imobilizerom?

dik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...