Přejít na obsah

Studený start - problém


Vinnic

Doporučené příspěvky

V 8. 2. 2020 na 12:31, aldino napsal:

Já jsem měl také problémy se studeným startem FABIA combi 2005, 1,2HTP/47kW najeto 192 000 km, a každým dnem se to zhoršovalo. Během jízdy se ale žádná porucha neprojevila. Na diagnostice nebyly žádné chyby, Nakonec se ukázalo, že byly ne zcela vadné zapalovací moduly 1 a 3 válce. Na druhém válci byl zcela vadný zapalovací modul měněn již ve  180 000 km. Měl jsem štěstí, že se moduly zcela zničily až při vyjíždění ze servisu, kdy už se valil kouř z výfuku a válce znatelně vynechávaly. Na vadných zapalovacích modulech byly viditelné deformace ve tvaru kruhu, akorát jsem je nestačil vyfotit.

Spíše to vypadalo jako malé prohlubně kruhového tvaru, budu se snažit ještě sehnat foto.

Takže porucha studený start má pokračování. Nakonec se navíc ukázalo, že skutečná příčina studených startů byla ve částečně vadném čidle teploty chladicí kapaliny 06A919501. Nové čidlo má při teplotě 7°C odpor 4 kOhm a vadné čidlo mělo při stejné teplotě odpor 1,98 kOhm, což dle připojené charakteristiky odpovídá teplotě cca 30°C. Charakteristiku čidla jsem našel, až zde, je to sice z oktávky, ale hodnoty odpovídají tomu co jsem naměřil

https://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk1/drive_unit/1.6_ltr./75_kw_engine_mechanical_components/engine_cooling/parts_of_cooling_system_summary_of_components/removing_and_installing_coolant_pump/testing_coolant_temperature_sensor_g83__(radiator_outlet)/

 

Jen pro zajímavost, když jsem úplně vychladlým motorem, vadným čidlem zapnul klíček a přístrojovka se rozsvítila, tak byl vidět nepatrný pohyb ručičky ukazatele mírně nad 50°C. S novým čidlem ručička se ani nehnula. Vadné čidlo jsem montoval před 04/2017 takže vydrželo necelé 3 roky.

 

octavia-mk1-2213.png

Editováno: , autor: aldino
Pokračovaní opravy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 12. 8. 2019 na 16:46, Rostišrot napsal:

Zdravíčko,

Mám tady jistý problém s Fábii od mamky a už nevím co dál vyzkoušet. (Celý problém, který zde popisuji jsem i natočil a přikládám dolů). Auto se koupilo nedávno, je to Fábie 1.2 HTP 47kW r.v. 2007 (původ ČR, vedena serviska do posledního km, dle servisky auto pravidelně dostávalo co mělo). Problém je následovný, vždy když se přijde ráno do auta, tak první start je úplně hrozný, startér točí pak auto chytne, ale motor se doslova třese pár sekund...po chvilce se ale dostanou otáčky a vše do normálu a už jede motor jak má, pak už je každý další start úplně v pohodě. Jen ten první dělá problémy (někdy chytne třeba až na po páté, ale pak se vše ustálí a už každý další start v pohodě až do druhého dne, nebo do doby kdy auto několik hodin stojí). Jelikož se to začalo dít hned chvíli po pořízení auta, tak v rámci "záruky" nám to bývaly majitel což je i známý a automechanik vzal s tím, že údajně vyměnil všechny svíčky + jednu cívku + čidlo teploty vody preventivně. Chvíli se zdálo, že je po problému, ale začalo to zase. Tak jsem si řekl, že to zkusím sám, ale už nevím co dál. Diagnostika mi nevypisuje žádnou závadu, měřil jsem tlaky - taky ok. Pak jsem ještě vyměnil palivový filtr, zda by náhodou nemohl byt přicpaný a taky nic. Nejsem moc znalec benzínu, já měl všechny své auta TDI a tady nějak nevím kudy kam. Napadá někoho něco? Čím to může být? Podotýkám, že svíčky a cívky jsem neměnil já osobně a tudíž ani nemám žádnou jistotu, že to bylo fakt v rámci té záruky poctivě vyměněno, takže pokud by se někomu mohlo zdát, že to může být tím, tak to udělám "znova". Budu rád za každý TIP na možnou příčinu, mamina už je nešťastná, chce se už auta zbavit, ale v takovém stavu ho stejně prodávat nemohu, navíc mimo toto je auto v TOP technickém stavu, takže by to byla i škoda. Dolů dávám odkazy na dva natočené videa startování (zrovna na těchto záznamech jsou starty ještě relativně dobré, někdy to takto chytne a zdechne a musí se na vícekrát než chytne na stálo). Díky předem za reakce

 

ZDRAVÍM, JAK SE PODAŘILO VYŘEŠIT TENTO PROBLÉM? DĚKUJI MOC ZA ODPOVĚĎ TAKÉ MĚ TO TRÁPÍ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mal som ten isty problem s prvým studenym startom asi pol roka. Tu som sa docital ze treba aktualizovat RJ motora na vagu mi ukazovalo ze je novsi software rj motora tak som siel do skodovky. Tam mi to urobili a odvtedy pekne startuje. Pomohlo to na 100%

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...