Jump to content
Sign in to follow this  
Vinnic

Studený start - problém

Recommended Posts

to jsem tez vygooglil. ovsem nejsem zadny profi mechanik a tak nevim zda mam cistit senzor nebo egr ventil, nebo hledat problem jinde.

Edited by šakalino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na úvod se omlouvám za založení tohoto tématu, ale na netu se mi moc odpovědí najít nepodařilo a podobné téma v rozcestníku tohoto fóra nefunguje.

 

Fabia I, motor 1,2 HTP 47 kW, 2004, 265 tis. km. Dnes ráno (teplota venku -3°C) poprvé problém se startem - auto nastartovalo až napotřetí. To ale není takový problém, horší je podle mě druhá věc - ihned po přidání plynu se začal motor dusit až skoro ke chcípnutí. Po sundání nohy z plynu se vzpamatoval a nechcípnul, otáčky se ustálily. Druhé přidání, opět to samé. Až cca. po minutě (asi drobné ohřátí motoru) začalo být vše OK.

 

Baterie se stará cca. 2 roky (Varta Silver 52 Ah), v létě vyčištěna škrtící klapka, svíčky měněny před 30 tis. km. Jediná oprava před cca. měsícem byla výměna čidla teploty chladící kapaliny, protože jsem s tím neprošel na emisích.

 

Podle diskuzí jinde by to mohly být zapalovací cívky nebo to čidlo. Ale nevím... Poradíte, prosím?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes ráno se situace opakovala, dokonce během těch 3 startů problikla i kontrolka oleje. Ale tipuji, že olej bude OK, hladina je v pořádku.

 

VAGem jsem na to kouknul včera odpoledne:

 

1. 17811 - System zpetneho vedeni vyfukovych plynu Regulacni odchylka
        P1403 - 35-00 -  -

2. 17851 - Potenciometr zpetneho vedeni vyfukovych plynu (G212) Signal prilis maly
        P1443 - 35-10 -  - - Sporadicky

3. 16502 - Snimac teploty chladici kapaliny (G62) Signal prilis velky
        P0118 - 35-00 -  -

 

ad 1) To je podle mě EGR ventil, tato závada je na autě už několik let

ad 2) Zde netuším

ad 3) To je onen snímač. Nicméně stejnou chybu to psalo i před jeho výměnou

 

Takže selským rozumem si říákám, že buď je opět vadný senzor (může se stát) nebo je závada jinde. A teď babo raď :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém vyřešen B)! O co šlo (snad to třeba někomu v budoucnu také pomůže... Problém byl skutečně u čidla chladící kapiliny, ale ne přímo čidlem. Do něj totiž vedou 2 kabely - modrý a hnědý. A ten modrý byl úplně přetržený, hnědý byl dost "načatý." Bohužel to nebylo na první pohled vidět, protože jsou oba kablíky schované ve společné černé bužírce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, mám Fabii 1,2HTP 47kW, 2005, 202 000 km, LPG. Poslední půl rok pozoruji delší startování zejména za studena. Dříve startoval na škrk, teď už tak 3 vteřiny musím točit. Naskočí normálně i volnoběh hned po startu drží krásně i pěkne jede. Svíčky vyměněny. Vyměněno i palivové čerpadlo, protože již dávalo slabý tlak, ale startování se nezlepšilo. I když jezdím na LPG tak na benzin stejně startuje a zahřívá se. Pročítal sem forum a kdo měl problém ze startováním tak všichni měli problém spojený i se skapáváním a špatným volnoběhem. Mě to jede jak na benzin tak na LPG krásně. Neví někdo čím by to mohlo byt? Díky za tipy a nápady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,

 

Mám problém se startem u me Fabie, auto špatně startuje pouze za studena. Např. pokud auto stoji přes noc pred barakem a rano chci jet do práce, tak mi nechce chytnout. Přijdu odpoledne z práce sednu do auto a na poprvé chytne.

Není to pravidlem, auto občas chytí na poprvé, občas na potřetí, atd..

Jak mile nastaruji, tak žádné další problemy nemám. Po nastartování, to mohu chcipnout a pak to startuje už napoprvé furt. Více méně se jedna o první start.

U auta jsem již vyměnil svíčky, palivový filtr, vzduchový filtr, sytíci klapka vyčištěna, čidlo na teplotu a tlak vzduchu vyměněno a čerpadlo nabírá.

 

Jsem z toho zoufalý, díky moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caute chalani , Prosim Vas  vedeli by ste mi pomoct  ? Mam  problem  so studenym startom  auto sice nastartuje ale  do  10 sekund  zacne   chrchlat a nakoniec  skape. 2 start    je   to  iste  a 3 start   uz  zacnu  otacky  skakat  ako keby sa to snazilo  dorovnat   do  volnobeznych  otaciek , a potom  sa to  ustali .   Ked  je motor  teply    tak  je to bez problemov  , LPG    tam neni  namontovane .  Vymenil  som aj  cidlo  teploty chladiacej kvapaliny /origos/  a   nic ,   chybovy kod ziadny . ,  zbadal som len     ze   mi vyskocila  hodnota   na pocitadle  vynechania  zapalenia  na prvom  valci   az  na  5   ostatne    valce su  0 .  kuknem   zajtra  sviecky  este  ale  menim to  pravidelne  kazdy   60 000.    auto   ma    175 000 .    Mal by niekto  prirucku  ze ake  hodnoty  su spravne   na  volnobeh    pri studenom  a pri teplom   motore ?  

Dakujem za rady  .

Zajtra  pridam    video   ze  co to robii  .  

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj,nějak mě začala špatně startovat Fabia.Myslíte že je špatné čidlo polohy vačkové hřídele?Je to složité na výměnu nebo to mám dát do servisu?

 

fabia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dle těch chyb bych ty špatné starty přičítal spíše té chybě s teplotním čidlem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den, potřebuji poradit. Mám Fabii 1.2 HTP + LPG. Při startu studeného motoru a vzduch 20 c  rozhozene otáčky a motor chcipa dokud se trošku nezahřeje.Když je venku 12c tak nastartuje za jízdy je celkově auto při přidávání plynu lenive. Na plyn vše ok aninecukne. Vyměněné vstřiky, benzínové čerpadlo, palivový filtr,teplotní čidlo. Diagnostika nic neukazuje ani plynová ani benzínová. Děkuji za každou radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zdravíčko,

Mám tady jistý problém s Fábii od mamky a už nevím co dál vyzkoušet. (Celý problém, který zde popisuji jsem i natočil a přikládám dolů). Auto se koupilo nedávno, je to Fábie 1.2 HTP 47kW r.v. 2007 (původ ČR, vedena serviska do posledního km, dle servisky auto pravidelně dostávalo co mělo). Problém je následovný, vždy když se přijde ráno do auta, tak první start je úplně hrozný, startér točí pak auto chytne, ale motor se doslova třese pár sekund...po chvilce se ale dostanou otáčky a vše do normálu a už jede motor jak má, pak už je každý další start úplně v pohodě. Jen ten první dělá problémy (někdy chytne třeba až na po páté, ale pak se vše ustálí a už každý další start v pohodě až do druhého dne, nebo do doby kdy auto několik hodin stojí). Jelikož se to začalo dít hned chvíli po pořízení auta, tak v rámci "záruky" nám to bývaly majitel což je i známý a automechanik vzal s tím, že údajně vyměnil všechny svíčky + jednu cívku + čidlo teploty vody preventivně. Chvíli se zdálo, že je po problému, ale začalo to zase. Tak jsem si řekl, že to zkusím sám, ale už nevím co dál. Diagnostika mi nevypisuje žádnou závadu, měřil jsem tlaky - taky ok. Pak jsem ještě vyměnil palivový filtr, zda by náhodou nemohl byt přicpaný a taky nic. Nejsem moc znalec benzínu, já měl všechny své auta TDI a tady nějak nevím kudy kam. Napadá někoho něco? Čím to může být? Podotýkám, že svíčky a cívky jsem neměnil já osobně a tudíž ani nemám žádnou jistotu, že to bylo fakt v rámci té záruky poctivě vyměněno, takže pokud by se někomu mohlo zdát, že to může být tím, tak to udělám "znova". Budu rád za každý TIP na možnou příčinu, mamina už je nešťastná, chce se už auta zbavit, ale v takovém stavu ho stejně prodávat nemohu, navíc mimo toto je auto v TOP technickém stavu, takže by to byla i škoda. Dolů dávám odkazy na dva natočené videa startování (zrovna na těchto záznamech jsou starty ještě relativně dobré, někdy to takto chytne a zdechne a musí se na vícekrát než chytne na stálo). Díky předem za reakce

Edited by Rostišrot

Share this post


Link to post
Share on other sites

řeším teď naprosto totožný problém u našeho rooma, je to taky HTP, nicméně kód motoru BZG. Ale musím říci, že ten start je jak přes kopírák. Taktéž žádné chyby, palivový filtr měněn před dvěma roky, na prvním válci černější svíčka, svíčky mi měnil servisák, ačkoliv bylo na těch "mojich" jen cc 5 000km (ale to on nevěděl). Pak jsem po něm chtěl, aby mrkl na čerpadlo, poslední dobou je nebylo při otevření dveří moc slyšet. Tvrdil že na něm nic není a chtěl jsem aby měřil tlak na liště, jakmile s ním ale začal šachovat, naráz nedostal na lištu více jak 2 Bary a nebyl schopen to nastartovat už vůbec. Takže jsem koupil new čerpadlo, nechal je vyměnit. Pak už tlak OK. Nicméně první start zase nic moc. Když jsem auto přebral, zkoušel jsem na VAGu experimentovat sám za jízdy, a zjistil jsem, že tam sem tam naskáče pár vynechání zážehů na prvním válci (v řádech jednotek), takže jsem ještě objednal vstřik na první válec (měnil jsme tento rovněž před dvěma roky, protože vynechávalo vstřikování přímo brutálně). Po výměně vstřiku se to zlepšilo, ovšem jak stojí auto více jak den, ten první start je špatný, než se to rozběhne. Ještě mám poslední tip, že bude špatné těsnění pod sáním a bude to přisávat někde vzduch, protože podle toho startu, mi to furt přijde jako nesprávně nastavená směs (málo benzínu, nebo moc vzduchu), než se s tím po pak dvou třech vteřinách popasuje jednotka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to na Roomsteru BZG take uz 3 roky, ale jen pri startovani pri venkovni teplote 18 az 22 stupnu, pri mensi  i vetsi teplote startuje bez problemu, i za hlubokoho mrazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to chyba softvéru, treba v škodovke na online diagnostike prepálit riadiacu jednotku motoru. Dal som to spraviť a odvtedy pokoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jsem si taky říkal, jestli by to nechtělo udělat nějaký flash jednotky. Máš k tomu více informací? Kdy jsi tak dělal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozriem doma či nemám k tomu niečo ešte popísané, ale tiež som nad tým maturoval dosť dlho, až kým som sa tu na fóre nedozvedel, že bola nejaká akcia, že to robili v rámci garančky... Ja som auto kúpil jazdené tak to neviem ako to bolo s predošlým majiteľom... Ale išiel som do autorizovaného servisu Škoda a povedal som že potrebujem zistiť akú verziu softu mám v RJ motora, lebo som mal info, že od nejakej verzie to rieši upgrade... Pozerali na mňa, že odkiaľ mám tieto ingormácie a keď som trval na tom, tak mi to spravili, s tým že negarantujú... Nahrali mi nový soft... Dosť vysoké číslo verzie oproti tej mojej..  Zaplatil som cca15 €, poďakoval a už viac ma nevideli, lebo odvtedy som už tento problém nemal :) Robili mi to asi cca 2,5 roku dozadu a to som riešil rok tento problém, lebo to robilo len ráno pri prvom štartovaní auta a aj to len v určitých teplotných rozsahoch. Auto mám r. v. 2006 Roomster 1,2 htp 47 kW. A som spokojný :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je otázka, zda to platí i pro ostatní kódy motoru, já mám třeba BZG 51kW (2007), ty budeš mít jiný

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě bych zkontroloval stav vstřikovačů. Co když jsou zalepené pryskyřicí a při startu se nasytí (tudíž motor nedostává dost bohatou směs) a až při určité teplotě pustí? Ten volnoběh na studeném motoru je sakra nízký. Úsady z dnešního benzínu pak jsou samozřejmě všude ve válci, na pístu, ve spalovací komoře, na svíčkách,... jen moje hypotéza, ale pár lidí už podobnou věc řešilo a stálo je to pár baterek, startérů... nakonec to bylo tohle. V teplého motoru se to (zřejmě) neprojeví. Nevim, zda zrovna HTP je na to citlivé. Aditivace čističem preventivně je jasná.

Na opravy v tomto případě bych si dal pozor. Všechno by mělo být aspoň originál, ne-li lepší; což ovšem asi nebude tento případ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...