Přejít na obsah

O1 Klima DIAVIA


MarkS

Doporučené příspěvky

díky za snahu pánové, nastudoval jsem climatronik, což je jediný zdroj info pro moji obecnou představu,

tam jsou skutečně dvě čidla z kterých se bere venkovní teplota - tedy v nárazníku a ve vstupu vzduchu za

kabinovým filtrem (dle nákresu), diavia nemá nikde na netu žádné info, takže jsem odstranil kastlík spolujezdce

a hledal čidlo, leč bez úspěchu. Do nárazníku jsem zatím nelezl a to hlavně z důvodu, že po cestě do praglu

(parking v podzemní garáži)se to prohřálo na 18°C a hodnoty začly korespondovat s palubním PC a klima běžela

celkem v pohodě

to samo neznamená že končím s hledáním, ale alespoň nejsem pod tlakem času, v DP u climatroniku píší že se nedají

některé kontroly provést pod teplotou 12°C, takže bych chtěl zajet do molpiru v praze, nechat provést doplnění klimy

a s tím i diagnostiku (bohužel tady mi VAG nepomůže), jo a u stěračů to vlastně není přímo čidlo ale teplotní spínač který

vypíná klimu z hlediska ochrany pod danou teplotu dle MR

prostě hledám info a doufám že se to do jara nebude srát, tak asi tak :palec2:

ale ještě jednou dík za pomoc !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
díky za snahu pánové, nastudoval jsem climatronik, což je jediný zdroj info pro moji obecnou představu,

tam jsou skutečně dvě čidla z kterých se bere venkovní teplota - tedy v nárazníku a ve vstupu vzduchu za

kabinovým filtrem (dle nákresu), diavia nemá nikde na netu žádné info, takže jsem odstranil kastlík spolujezdce

a hledal čidlo, leč bez úspěchu. Do nárazníku jsem zatím nelezl a to hlavně z důvodu, že po cestě do praglu

(parking v podzemní garáži)se to prohřálo na 18°C a hodnoty začly korespondovat s palubním PC a klima běžela

celkem v pohodě

to samo neznamená že končím s hledáním, ale alespoň nejsem pod tlakem času, v DP u climatroniku píší že se nedají

některé kontroly provést pod teplotou 12°C, takže bych chtěl zajet do molpiru v praze, nechat provést doplnění klimy

a s tím i diagnostiku (bohužel tady mi VAG nepomůže), jo a u stěračů to vlastně není přímo čidlo ale teplotní spínač který

vypíná klimu z hlediska ochrany pod danou teplotu dle MR

prostě hledám info a doufám že se to do jara nebude srát, tak asi tak :palec2:

ale ještě jednou dík za pomoc !!!

Nazdar tak to čidlo nasavaného vzduchu najdeš, keď daš pelový filter preč a pozrieš do otvoru, potom je ešte skutočne druhé čidlo v nárazniku, a vozidla s klimatronikom majú spoločne čidlo vonkajšej teploty s PP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super, díky moc, já se dostal pod schránku spolujezdce a hledal co nejblíž ke vstupu nasávaného

vzduchu, ale vodiče k případnému čidlu nikde, to v nárazníku jsem našel je rovnou pod krytkou ale

u diavie si myslím není s klimou tak jako u climatroniku společné (pouze spekuluji).

Zkusím to pod filtrem najít, Dík !!! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Tak páni kolegové, problém snad vyřešen. Takže pro ty co mají klimu Diavia:

Čidlo je skryto přímo v nárazníku, našel jsem ho spíš náhodou, byla tam předvrtána díra

a z něho vyčuhuje malý černý plast (konec čidla). Čidlo jsem sehnal přes kolegu z SK, naštěstí

on ho nepotřeboval. Dle mých informací používá Diavia pouze jeden typ venkovního čidla teploty,

takže by neměl být problém se záměnou.

Po výměně zatím vše OK, tak doufám, že bude chvíli klid. Dík všem za připomínky a rady. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Tak páni kolegové, problém snad vyřešen. Takže pro ty co mají klimu Diavia:

Čidlo je skryto přímo v nárazníku, našel jsem ho spíš náhodou, byla tam předvrtána díra

a z něho vyčuhuje malý černý plast (konec čidla). Čidlo jsem sehnal přes kolegu z SK, naštěstí

on ho nepotřeboval. Dle mých informací používá Diavia pouze jeden typ venkovního čidla teploty,

takže by neměl být problém se záměnou.

Po výměně zatím vše OK, tak doufám, že bude chvíli klid. Dík všem za připomínky a rady. :palec2:

No ja mel celej predek rozebran - a u narazniku nebylo zadne dalsi cidlo - myslim ze si to bere z cidla pod tou krytkou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že hodně závisí na tom kdo to konkrétně montil. Třeba 3D controler,

co mě prodával čidlo, ho měl natvrdo napájený na kabel, já přes konektor,

kde ho ale měl konkrétně on, přesně umístěný to nevím. Bylo by dobrý kdyby

se ozval a upřesnil to, protože sám čidlo řešil (chyba E1).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

HEH :smich: az teraz som to tu objavil. Ja som senzor vonkajsej teploty nemenil len mi raz zacala svietit chyba E1. Isiel som po kabloch a zistil som ze je poskodeny kabel s senzoru vonkajsej teploty. Ja som ho mal v prednom naraznik uchyteny na 2 malych skrutkach, ale podla mna zalezi umiestnenie senzora z velkej casti na mechanikovi ktory tuto klimatizaciu montuje. Diavia je predsa klimatizacia pre DODATOCNU montaz. Takze ako sa mechanik vyspi, tak umiestni senzor. Kable som zaizoloval a fungovalo. Lenze som menil predny naraznik za novy a urobil som tu chybu, ze som ten senzor zabudol naskrutkovat na novy naraznik. Takze sa mi stalo, ze zapadol ku chladicu, kde som ho asi uvaril. Teraz mi ukazuje vonku bud -20 az -40 stupnov alebo naopak +50 az +65 stupnov. :feve: Takze teraz uz zhanam novy - ak by ste nahodou niekto mali tak kupim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je opravdu smůla, já jsem si zase v létě zkusil novou montáž čidla do nárazníku,

vyjížděl jsem z opravdu nepřehledný křižovatky se zrcadlem a chlapík s felicií mě škrtnul

o předek, takže výměna - obě světla, blinkry, výztuha, chladičová stěna, nárazník prostě

paráda :wacko:

P.S. čidlo už víc jak rok funguje OK, takže dík. :palec2:

Bohužel oplatit ti nemohu, rezervní nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte mam octaviu 1,8 T s original klimatronikom vsetko funguje len onkajsiu teplotu neukazuje dobre čital som ze snimač je v narazniku alebo pod stieračom . Pod stieračom nič nemam tak som to pozeral a v narazniku nemam žjadne čidlo iba prazdne uško na čidlo a nasiel som tam aj konektor taky ako na čidlo tak neviem či tam ma byt to čidlo alebo nie podotikam ze vonkajšiu teplotu ukazuje ale nie dobre kak zčoho ju mera ????? a na palubnom PC nemam teplomer iba na klimatroniku .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 let později...

Zdarec, mám v O1 dodělávanou klimu, resp. klimatronik od Diavia. Mám to auto už snad 4 roky a vůbec jsem netušil, že to není origo, až mě nedávno kluci zde na foru nasměrovali na Diavii. Můj problém je, že auto normálně klimuje, ale netopí. (chladiče, termostaty a pod už jsou vyloučeny). Vypadá to, že na autě byla klima již origo, je předělávané jen ovládání klimy, z manuálu na ten blbinec s displayem. Dokáže to někdo poznat z čísla topení ? (event. z VIN po SZ)

Octa_1_topeni_Valeo.jpg

Editováno: , autor: rebelle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj problém na klimě je ten, že klimuje stále, a kompresor vypne až když navolím teplotu na HI. Příjde mi to, jako kdyby čidlo teploty v kabině dávalo větší hodnotu než je skutečnost. Přikládám pár fotek, nevíte někdo, jestli čidlo teploty kabiny je ten malý kulatý nesmysl pod volantem? A netušíte někdo, k čemu a jak slouží ten akčí člen s nápisem Diavia vedle štítku Valeo? Event. Jak vypadá origo? Ten má totiž nějak opálené konektory.

Kdyby bylo po mém, klidně bych to předělal zpět na manuální klimu, stejně s octou jezdím jen v pondělí do práce a v pátek z práce, a manuálka je příjemnější než pátrání po tajích italské dodělávky.

 

Nemáte někdo fotku, jak to pod kastlíkem spolujezdce vypadá s origo manuálkou?

Octa_1_celek_diavia.jpg

Octa_1_cidlo_diavia.jpg

Octa_1_jednotka_diavia.jpg

Octa_1_ovladani_diavia.jpg

 

Editováno: , autor: rebelle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten kus Diavia je v podstatě elektrické topné těleso, které po zapnutí topení při nastartovaném motoru začně hřát. Toto těleso mělo vypálené kontakty na přívodních drátech od ŘJ Diaviatroniku. A po opravě auto opět topí. I tak zůstává zbytek mých otázek i tak nadále zůstává aktuální. Moc mě to neuklidňuje, když teď vím, že mám v autě takový patvar, o kterém nikdo nic neví a docela mám hrůzu, až se opět někde něco ses....re. 

WP_20170902_014.jpg

WP_20170902_009.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Chalani tiež mám problém z Diaviou.Kde sa nachádza šteker od tohoto čidla vnútornej teploty.Je to cca 20cm dlhé a už to mám prejdené inspekčnou kamerou,bohužiaľ som nikde nenašiel druhú časť pod palubovkou.

Díky za konštruktívne odpovede😉

EEFA8557-CFF3-4179-BEF9-295A8A463489.jpeg

D054AA64-79BC-4C1C-8C9D-75CC37D4FDCB.jpeg

D55EF187-5358-41B5-BC08-E7C187F9C737.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
V 20. 1. 2008 na 15:56, Sudetak napsal:

Super, díky moc, já se dostal pod schránku spolujezdce a hledal co nejblíž ke vstupu nasávaného

vzduchu, ale vodiče k případnému čidlu nikde, to v nárazníku jsem našel je rovnou pod krytkou ale

u diavie si myslím není s klimou tak jako u climatroniku společné (pouze spekuluji).

Zkusím to pod filtrem najít, Dík !!! :palec2:

Je tam ešte druhé čidlo v nárazníku a toto robilo bordel s klímou😉Error1🤷‍♂️

CECF093D-0BEC-48BF-82ED-5F276F358E97.jpeg

5BD3D289-5D04-4EA9-AAF3-C2A768B6A737.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...