Přejít na obsah

Fabia 1.2 TSI 77kw problem


Misiak

Doporučené příspěvky

ja ked idem cca 5km do prace, tak mi PP ukazuje od 12.1-14.5l/100km cca. normalna premavka, zopar semaforov, hned ako sa da davam tam 4.stupen, ak je rovinka, idem 60km/h na 5. stupni. ked je motor zahriaty a idem konstante dlhsie jednotnou rychlostou, mam to za 10. 7l mi to zere na okreske pri rychlosti 70-80km/h. uz mi aj prisla odpoved od Importera co mi jeden uzivatel poradil nech tam napisem ale odvtedy nic... neviem no, 10l mam na Fabii, 10l+ mal aj Golf VI co som skusal, aj Polo. vsetko 1.2 TSI 77kW. mna nikto nepresvedci ze to zere udavanych 6.5-6.8 po meste, skusal som na troch autach, vsade rovnake.

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Misiak: Tak nevim, ale ty musis mit neuveritelnou smulu. Motor 1.2 TSi je bohuzel novy a jak se zda, objevuji se u nej detske nemoci - tak jak uz to byva u novych motoru a produktu. To ze to nikdo neumi napravit je vec jina, bohuzel.

Nicmene sam jsem najel se zapujcenou Fabii Combi Elegance 1.2 TSi 77kW pres 4tkm a nemel jsem jedinej problem, z motoru jsem byl nadsen. Sila odspodu, krasne plynuly zatah...

A spotreba? Silne zavisla na stylu jizdy, ale tak to u turbobenzinu proste je. Moje odpozorovane spotreby pri dodrzovani rychlostnich limitu (dle tacho +cca 10%, tedy 55, 100, 140).

Ve meste (Praha) dle semaforu a provozu max 7.4, dalnice pri dodrzovani 140km/h tacho cca 6.4, mimo mesto dle profilu trate 4.8(!) - 5.5 l/100km.

Preji hodne stesti a hlavne pevne nervy pri reseni tveho problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja ked idem cca 5km do prace, tak mi PP ukazuje od 12.1-14.5l/100km cca. normalna premavka, zopar semaforov, hned ako sa da davam tam 4.stupen, ak je rovinka, idem 60km/h na 5. stupni. ked je motor zahriaty a idem konstante dlhsie jednotnou rychlostou, mam to za 10. 7l mi to zere na okreske pri rychlosti 70-80km/h. uz mi aj prisla odpoved od Importera co mi jeden uzivatel poradil nech tam napisem ale odvtedy nic... neviem no, 10l mam na Fabii, 10l+ mal aj Golf VI co som skusal, aj Polo. vsetko 1.2 TSI 77kW. mna nikto nepresvedci ze to zere udavanych 6.5-6.8 po meste, skusal som na troch autach, vsade rovnake.

kamarade neviem co si skusal a jak si skusal ale ja mam 1,2 tsi 77kw a v meste do 6 sa zmestim.a to v bratislave.ked vies jazdit s tymto motorom vies urobit krasnu spotrebu.mimo 5l,dialnica 6l.zatial som tankoval 2nadrze na obe dojazd vyse800km.zajtra budem tankovat dalsiu a zas mi vychadza vyse 800.a to mam pomer 50dialnica,40mesto a 10mimo.takze pokial nieje chyba v motore bude chyba medzi volantom a sedadlom:) naposledy som mal priemerku 5.44.nechodim sportovo ale nebrzdim a ked treba aj vytocim a obehnem.takze tak:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi to přijde, že má Misiak spíš sloní než myší nohu - což ale nevylučuje chybu/závadu v autě, samozřejmě...

Fakt je, že aby mně PP ukazoval 10litrů a více průměrné spotřeby za poslední ujetý úsek, je potřeba už docela solidně šlapat na krk i mé 1,4ce 16V - motor TSi by měl být podle všech parametrů úspornější než atmosférický, tak nevím... Abych já měl takovou průměrku, musel bych se pokaždé rozjíždět s hvízdáním gum (sem-tam-fóry máme naštěstí ve městě jen dvoje, jedny na hlavní křižovatce v centru a druhé na "mačkacím" přechodu u jedné školy, bohužel situované zrovna na průtahu městem...) a po městě jezdit na vytočenou 3ku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemam tazku nohu, na Punte 1.2 60HP som dokazal ist vonku aj za 4.8 v meste do 6 vzdy. Na O1 SDI ked som isiel dlhsiu trasu som urobil na jednu nadrz 1240km - konstantne 90km/h. Honda Civic 1.8 140HP tiez nikdy nikdy nemala nad 8l po meste. a to je uz slusna kubatura a vykon. Ked sa snazim robit spotrebu na Fabii tak sa normalne uz bojim, ze motor znicim podtacanim, lebo skutocne sa snazim ist najviac setrne ako sa len da. A ked som sa rozhodoval nad kupou noveho auta, tak kazdy kto so mnou isiel v predvadzacke sa divil ze kolko 1.2 TSI zere. Ked sa podari, miesto TSI bude 1.6TDI CR 55kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou to jenom stroje a bohužel se vždycky v určité sérii najde vadný kus a je to tak se vším a všude. Takže nějaké dramatické závěry bych z toho nedělal. Myslím si osobně, že TSI je dobrej motor, ale bohužel budou mezi nimi i ty kusy poruchové. 7 let jsem jezdil v Hyundai Gallopru, mrkněte na net a uvidíte co problému to auto má a já za celých 90 000 km měnil pouze olej a základní provozní záležitosti, je to hold záležitost individuální. V práci máme FII 1,4 benzin a jezdí hrozně, motor je línej, nějak se mu nechce makat, já mám své soukromé taky 1,4 benzín a motor šlape jak hodinky a nemůžu si zatím na nic stěžovat. Navíc na firmě nám taky přibylo jedno TSI 63 kW, má zatím náběh cca 7 000 km a včici co s ním jeli si to pochvalujou, bohužel jsem ještě neměl tu možnost:/Pokud auto má nějaké problémy šup s ním do servisu a důsledně trvat na řádné opravě a pokud se k tomu nemají řvát a řvát na vyšších a vyšších místech. :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zere mi to kolko mi to zere, aj uzivatel David pisal ze pozoruje o 2l vacsiu spotrebu. Na nete je kopa prispevkov o podobnych problemoch, kazdemu druhemu pomaly svieti kontrolka vyfukovych plynov, EPC a co ja viem co. Tam kde som kupil auto tak tam chodili s novymi autami do servisu ako na hodiny klavira, ja nehovorim ze to auto je zle, skratka sa nepodarilo. Jedine auto kde som pozoroval 10l bolo Punto HGT, ale to to bola riadne vykonna 1.8cka 16v a aj 7 - ckove. BMWcka sa cudovali ked do rychlosti 100km/h nemohli obehnut puntika. A to vtedy zralo 10l a nie ako pri komotnej jazde s 1.2 TSI. Mozno je David tym tretim co ma pokazene auto od vyroby

Editováno: , autor: Misiak
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mas na mysli ze svietia kontrolky vyf.plynov,epc a neviem co este (ako si napisal:)) pri motore 1.2 tsi? uff no neviem.obvykle tu ludia pisu ked maju problem.ked je vsetko ok tak nie.to moze budit dojem ze kazdy druhy ma problem a pritom to moze byt realne kazdy 200 ci 500 realny sofer.keby sa clovek riadil hlavne forami tak nekupi ziadny motor bo na forach ma kazdy motor problem:) apropo mam znameho v ba v skode a tie tsi u nich este neboli reklamovane.tak neviem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne prisiel akurat takyto pekny mail a tym sa starostlivost o zakaznika a jeho problem skoncila.

Dobrý deň,

Je nám veľmi ľúto, že Vám vznikli komplikácie s užívaním nového vozidla Škoda Fabia.

Na základe Vašej správy sme požiadali o bližšie informácie týkajúce sa Vášho vozidla na našom technickom oddelení. V súčasnosti prebieha analýza daného problému v spolupráci s odbornými útvarmi výrobného závodu Škoda Auto. Žiaľ v túto chvíľu Vám nevieme poskytnúť bližšie technické informácie no chceme Vás uistiť, že na zistení príčiny a odstránení poruchy Vášho vozidla intenzívne pracujeme.

Vážený pán xxxxx, dovoľte nám vysloviť naše ospravedlnenie v mene značky Škoda za vznik danej poruchy. Pevne veríme, že sa nám spoločne s Vašim autorizovaným servisom Škoda, xxxxx xxxxx podarí uvedenú poruchu odstrániť v čo najkratšej dobe. Zároveň nám dovoľte Vám poďakovať za Vašu trpezlivosť a pochopenie.

S pozdravom xxxx

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se spotřebou jsem u své Fabie 1.2 TSI 63kw celkem spokojen...cesta do práce 18km z toho polovina přes město 7 - 7,5l, podle hustoty provozu. Delší jízdy za 4.8 - 5,3l. Navíc ten motor začal kolem najetých 700km krásně "ožívat". Ale jak jsem výše psal o problému co se objevil, spotřeba vylétla o 2l nahoru, navíc turbo si ani neškrtne a o kopcích a předjíždění ani nemluvím. Už jsem v pondělí ráno objednaný do servisu, tak jsem zvědavý co tam najdou. Tajně doufám, že budou stejně ochotný jako když jsem jim tam sázel love na stůl. Určitě sem pak napíšu jak jsem dopadl a kde byl zakopanej pes. Navíc auto potřebuju, takže jim tam snad nebude ležet dýl jak dva dny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no vidis 7.5 + 2 litre a si na tom ako ja. a potom sa tu vsetci uzivatelia divia ze mame taku spotrebu, aku mame. kazdopadne daj vediet ako si dopadol. a ty to mas "este dobre" ze ti aj ked netaha, ale ide. mne auto prve dni obcasne vobec nereagovalo na plynovy pedal, takze si vies predstavit aka to bola sranda :)

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked som sa rozhodoval pred kupou auta, skusal som Golf, Polo, aj Fabiu - vsetko predvadzacky, vsetko 10l cca. uvidim ked to bude mat najazdene aspon 3000km. Aj surove TDI malo vyssiu spotrebu a po zabehu sa znizila. ale rozdiel nebol az taky, cca liter. A napr svagor co ma yetiho, tak ho ma v zakladnej vybave s tymto motorom a po meste nech sa snazi ako snazi, 8.5 je minimum. Sused ma Fabiu I 1.4 a ten jazdi po meste za 9-11. Fakt neviem ako vsetci jazdite, ale mat spotrebu 5.5l na benzinaku po meste mi pride absolutne nerealne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám takový dojem, že to celé (stížnosti v nedávné minulosti na haťapky, dnes na TSi-lky = čti TESILKY   :D   :D   :D )  je způsobené dvěma věcmi:

1) vždy šlo o dobu těsně po náběhu nového, do té doby nepříliš starého typu motoru do výroby. Je tedy jasné, že nová věc má vždycky i po skončení továrního vývoje a provozně-životnostních zkouškách své schované brouky, kteří se zakuklí a vylezou až po náběhu série, kdy daný typ začne využívat větší počet lidí, v to počítaje i naprostých laiků nebo uživatelů, kteří do auta lejou akorát benzín a náplň do ostřikovačů - se vším zbylým jezdí do servisu. Taky se projeví určitý skok ve kvalitě, protože vývojové motory skládá prototypová dílna, kde si každý svou práci hlídá a 3x kontroluje, zatímco po nájezdu série na lince v motorárně se teprve začne zjišťovat, kde je nějaké zakleté místo, na které je potřeba při výrobě komponentů/montáži celku dávat zvýšený pozor, aby výsledný motor byl OK - tedy dejme tomu první rok výroby je "zabíhačka", kdy se jednak personál učí montovat, druhak kontrola jakosti se učí odchytávat chyby, případně jim předcházet. Zákonitě tím proti už dlouhodoběji zaběhlým typům naroste % kusů, obsahujících vadu. Ať se jedná jen o montážní komplety (motor), nebo celá auta, vždy je v prvním roce vyšší závadovost. Později se právě tyto dětské nemoci i právě díky postupně vylézajícím závadám daří odchytávat a léčit = výrobky z pozdějších sérií jsou %álně méně závadové, než z náběhu výroby. To si musíme uvědomit především.

2) a ruku na srdce - česká, potažmo slovenská povaha je dosti kverulanská, stěžuje si a hudruje - pokud má na co, zato místo chvály většinou drží kušnu. Proto si myslím, že na každého jednoho stěžovatele (klidně i oprávněného) je několik těch, kteří jsou spokojeni - a jednoduše si říkají "abych to nezakřiknul a nepřechválil, radši budu mlčet". Takže viditelní jsou převážně ti, kterým "vylezl" nějaký zakuklený brouk a jejich auto nedělá dobrotu. Samozřejmě, výrobce spolu se značkovou servisní sítí musí být připraven a ne strkat hlavu do písku jako v nedávno zde na fóru publikovaném případu, kdy na celém Slovensku nemá tovární zastoupení k dispozici VAG-soft pro nastavení nulových poloh vyměněné škrticí klapky u TSička a musí improvizovat nastavení softem k VW Polo. To je ostuda, kterou si výrobce zaslouží mít rozmazanou po celém xichtě od ucha k uchu. Jak už tady padlo výš, jedinou starostí takto postižených majitelů by mělo být postavit auto do záruční opravny a trvat na odstranění závad a uvedení vozidla do pořádku. A až teprve potom, co se snaha po nápravě minula účinkem a auto zůstalo šmejdem a stejný problém postihl větší počet stejných kusů daného typu, by se mělo usuzovat na "vlastnost typu". Konkrétně u TSička je na takové hodnocení ještě moc brzo - auta s touto motorizací ještě neprošla českou zimou, sice věřím tomu, že byly testy v polární oblasti i klimatických komorách, ale "hromadný test" typu, spočívající v denním parkování u chodníku a v couravém dojíždění do zaměstnání včetně všech nectností a zlozvyků českých řidičů ještě tato motorizace neprodělala... Počkejme do roka a do dne, jako ten Lomikar, až se do provozu uvede pár desítek tisíc kusů jak se bude typu dařit - a jak si povede značková podpora při vychytávání much a dětských nemocí. Pak budeme moci hodnotit...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Misiak:vyfoť tam také průměrnou rychlost. Já jezdím služební FII TSI 63 kW,podotýkám,že pouze po okrajových částech Prahy,a za asi pět týdnů máme najeto 2400 km při průměrné spotřebě 8.1 a průměrné rychlosti 30 km/h. Při popojíždění od semaforu k semaforu,nebo po sídlištích kilometr sem,kilometr tam,se spotřeba pohybuje okolo 10 litrů. Podotýkám,že to není jízda ve stylu rally. Ovšem když s tím kolega jel z Černého mostu na Smíchov brzo ráno po jižní spojce,tak to bylo za 5.5 l. Ono je asi ošemetné kupovat nové auto s motorem,který se vyrábí teprve několik měsíců. Myslím,že zářným příkladem toho je HTP a jeho problémy ze začátku výroby s rozvodovým řetězem,nebo nepovedené vedení kabelového svazku ve Fabii I,o čemž je tady na foru dost příspěvků. Osobně bych nekoupil žádný nový model vozu nebo motoru (myslím tím nejenom značky Škoda),než se aspoň trochu podaří vychytat mouchy. Dneska to bude asi záležitost všech výrobců. Modely se rychle střídají a vývoj a zkoušky určitě dostanou na frak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked najblizsie pojdem nejaku trasu 3km na nakup, tak odfotim, ako ma TSI podla PP spotrebu 10-12 litrov. A schvalne sa pojdem previest na Golfe a odfotim to tiez, pri normalnej premavke v BA

Jeste par slov k tomuhle - cim dal vic si zacinam myslet, ze Misiak nejak srovnava jabka s hruskama a plete pate pres devate.

Jestli posuzujes prumernou spotrebu ve meste dle 3km trasy na nakup a zpet, tak to pak uz nemam co bych dodal. :feve:

Zkus se zamyslet, snad sam prijdes na to, ze to je skutecne spatně (=blbost).

BTW: To bys to taky mohl merit jen na 2km trase do kopce a mohl bys postovat, ze ti to zere 25 l/100km. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je fakt, že problémy jsem měl také, ale ne s motorem, ten šlape čím dál tím lépe, dokonce i státní policie, když jsem spáchal rychlostní a ( ježiš jak to nazvali, když jsem s nimi závodil v kopci, a nemohli mě předjet - já vím je to hrubý přestupek, ale budiž mi omluvou, že jsem v noci netušil, který vůl se mi od Blanska lepí na kufr - doslova na 10 cm a v Olomučanech mě chtěli předjet, tam jsem si mohl dovolit zrychlit, je vidět, kdyby někdo jel v protisměru, ale u školy jsem je pustil, takže maják - STOP, a pak nevěřícně čuměli na motorizaci). Takže jsem sklopil uši, a naštěstí se obešlo domluvou, ale z 1.2 HTP - červené P s klimou, byli doslova v tranzu, a ač techničák jasně hovoří, ještě se ptali, je-li pravdou onen motor. Je to velmi hrubý přestupek. ale občas v člověku chytnou saze!!!!!

Tak vyvalený augle jsem dlouho nezgómnul, člověče vono to jede.

Hele,a ta policejní hlídka jela ještě na Š 120,ne? ;) Do Olomučan je to pěkný kopeček.To věřím,že poldové vyvalily bulvy. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste par slov k tomuhle - cim dal vic si zacinam myslet, ze Misiak nejak srovnava jabka s hruskama a plete pate pres devate.

Jestli posuzujes prumernou spotrebu ve meste dle 3km trasy na nakup a zpet, tak to pak uz nemam co bych dodal. :feve:

Zkus se zamyslet, snad sam prijdes na to, ze to je skutecne spatně (=blbost).

BTW: To bys to taky mohl merit jen na 2km trase do kopce a mohl bys postovat, ze ti to zere 25 l/100km. lol

ja jazdim 50dialnica,40mesto,10mimo....zatial s tymto pomerom 3tiu nadrz.priemerka do 6l.myslim ze to moze byt realne co sa da vytazit.zatial najazd 2300km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A když navážu na svůj "elaborát" o kousek výš - tak se taky bude muset běžná veřejnost s těmi turbomotory nejdřív naučit jezdit!

S haťapkami se nejdřív jezdilo jako s 1,3 fávem/felinou - a to bylo stížností, než si lidi zvykli, že ten motor potřebuje svoje zacházení, dosti odlišné od předchozích 4válců. TSíčko je zase něco jiného, a pokud má být nejslabší, rozuměj nejrozšířenější motorizací, tak se dostane do rukou hlavně právě těm, kteří jsou většinou stále ještě zvyklí jezdit klasický atmosférický 4válec - ať už měli stále ještě fávo/feli, nebo F I s 1,4MPi. Těch, co přejdou na TSi z "trojhrnku" bude míň než těch, co dříve přešli ze 4válce na HTP - protože ty HTP ještě nějaký rok budou jezdit a není celkově takový hlad po jejich výměně. Většina nás je zvyklá jezdit "podle ucha" a než si prostě zvykneme, budeme se divit a postupně se to budeme muset učit. Známý si koupil Priuse - a co se narozčiloval, že v tom autě vůbec nemůže zjistit, jak se mu jede, protože motor točí skoro stále stejné točky - a elektropohon skoro vůbec není slyšet... Já to měl to samé, než jsem si zvykl v práci na služební Octu 1,9TDi, tak jsem taky jezdil o litr-dva "žravěji", než kolega, který se s tím autem sžíval od jeho pořízení. Prostě jsem byl zvyklý na benzín, na jeho průběh výkonu a krouťáku - a než jsem se naučil, kdy a jak šlápnout "turbodehtu" na plyn a kdy řadit, byl jsem jak Alenka v říši divů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...