Jump to content

Olej 5w-50


martin.s
 Share

Recommended Posts

vlasto nechci se hadat ale vyrobce bohužel u 1.2htp je blbej to není jen muj názor ale poptej se kdekoliv kde opravujou auta a setkali se s htp....ono kdybys ses každych 40tis km bál že budeš mit tlaky v prd.li tak bys koukal po nějakym lepším oleji a na nějaky doporučení vyrobce se z vysoka vys..l.

ja už hlavu při 40 měl v háji ted mam přes 80 a zase cejtim na volnoběh klepaní v nejbližší době se chystam na servisku tak chci nechat přeměřit tlaky a docela se bojim že se to opakuje.

Link to comment
Share on other sites

vlasto nechci se hadat ale vyrobce bohužel u 1.2htp je blbej to není jen muj názor ale poptej se kdekoliv kde opravujou auta a setkali se s htp....ono kdybys ses každych 40tis km bál že budeš mit tlaky v prd.li tak bys koukal po nějakym lepším oleji a na nějaky doporučení vyrobce se z vysoka vys..l.

ja už hlavu při 40 měl v háji ted mam přes 80 a zase cejtim na volnoběh klepaní v nejbližší době se chystam na servisku tak chci nechat přeměřit tlaky a docela se bojim že se to opakuje.

V oleji bych chybu nehledal. 145tis. km. 7x 5W40, 2x 10W40 vymena vzdy po 15tis. km a dobry. Chyba nekde bude, ale olej to neni.

Link to comment
Share on other sites

Niekedy mam pocit, ze tento motor vymyslel idiot, ale na druhej strane dostal pochvalu od vedenia ako lacno to zvladol. Hej problem je v deformovani sedla ventilov a nasledneho vylagrovania voditka ventilu a sme doma :) Problem je nespravna konstrukcia. Tie 1.2 12V aspon tych 150tkm vydrzia ale 6V je loteria, uz som videl aj po 20tkm.

Link to comment
Share on other sites

V oleji bych chybu nehledal. 145tis. km. 7x 5W40, 2x 10W40 vymena vzdy po 15tis. km a dobry. Chyba nekde bude, ale olej to neni.

chyba je stoprocentně někde jinde už jen podle toho že výměnná sada obsahuje i katalyzátor :-),já jen psal že ti co tomu rozumí radí lepší olej(na vyšší teploty) a kratší výměny aby se to aspon trochu snížilo riziko ale zachrana to není.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Taak a teraz (včera ) som nalial do fabie 47kw olej VR1 racing 5w-50 a realita je taká že ten olej čo tam bol cca 1 rok a mesiac...najazdil 25.000km vyzeral nezvyčajne čierno....a to som tam za cca pol roka dolial 0,7 L vtedajšej 5w-40 (istu dobu to žralo) no zrazu nezere vobec olej... nechapem preco tomu je to tak.

tak k tomu novemu oleju mozem povedat zatial tolko ze auto pri jazde ide kultivovane (vobec netrha) - nemyslim trasenie) a ide tichsie.... viac ukaze čas.

Link to comment
Share on other sites

vazne si na jednej olejovej naplni jazdil 25tisic km? fuha, vcelku dost ked interval je 15 tisic. moj olej je cierny po 10 tisicoch, vtedy ho radsej uz menim.

ja som si vsimol, ze pri poloprazdnej olejovej vani je motor akysi hlucnejsi, resp. ked je hladina oleja pri dolnej ryske alebo kusok pod nou, skrina motora ako keby rezonovala. ked nalejes po hornu rysku, motor je o poznanie tichsi. asi si teraz nalial viac oleja, nez si ho mal pred vymenou. nemyslim ze je to tym inym olejom, ja tam davam stale tu w40 a tiez sa mi po vymene zda tichsi.

Link to comment
Share on other sites

cooo? to akoze je aj 60-tka ??? :p

Tak na toto si netrufam.... pockam na niekoho kto to odskusa a uvidí sa...

Ale tych 10W - to je nic moc.... u nas v zime tych 5W viac nie... nakolko tu byva riadne zima par dni....

a to cislo 5W/10W/0W sa mi zda ze udava viskozitu pri minimalnej teplote......snad sa nemylim

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Já byl nedávno s manželky Fabií (HTP 12V) na první garanci a nalili mi tam automaticky 10W-40 od Shella. Před tím tam byl 5W-40. Auto má najeto jenom 11 tisíc. Trochu mě ten 10W-40 nejdřív vyděsil, ale teď co to tu čtu tak si říkám, že to bude snad v pohodě. Moc "odborníkům" v autorizovaých servisech nevěřim.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nejen z vlastní zkušenosti můžu doporučit ten 5W-50... jak už někdo psal, není to záruka zamezující výše zmíněným závadám, ale riziko opravdu sníží podle mě natolik, že se určitě vyplatí připlatit si za olej. Další důležitá věc, která tu nebyla zmíněna je zkrácení výměného intervalu na polovinu (7.500km)...

A kdo chce koupit 5W-50 s normou VW502.00 (kterou výrobce pro Fábky 1.2 12V požaduje) ať si koupí MillersOils... Mám ho vyzkoušenej a např. od

mobilu se parametry téměř neliší, ale cenově podstatně. (navíc mobil normu VW502.00 uvedenou nemá, což ale neznamená že ji nespňuje).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

v dubnu na garančce jsem si donesl olej Milers oil 5w50 a můj pocit je,že motor jde lehce což by odpovídalo i spotřebě 5.8 l po městě.Teplotu oleje bohužel měřit nemůžu,ale věřím že vydrží víc než 40ka.A v létě na dovču dostane zabrat.Ta tepolta oleje v motoru by mě celkem zajímala,nedá se nějak dodělat čidlo teploty oleje?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...