Přejít na obsah

FSI 1.6 - výdrž motoru


dakule

Doporučené příspěvky

zdravim všechny přiznivce a majitele FSI mužete někdo poradit mam možnost koupit FSI 1.6 puvod čr 1majitel plna servisni knižka ale ma najeto 182000km je to moc na ten motor nebo kolik vydrži a měni se tam řetěz nebo jake jsou intervaly vyměny co mužu očekavat za negativa při takovych km děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, asi ti moc neporadim, ja mel OII 1.6 FSI ale prodal jsem ji kdyz mela najeto 64 000km. Do te doby byla naprosto spolehliva a myslim ze dalsich 150 000km i bude a novy majtel s ni bude spokojen. CO se tyce tveho najezdu, tak as bych se podival po necem mene jetem, prave neco kolem tech 60 - 70 tisic km. Retez je beuzdrzbovy, ale je mozny ze se take meni, minimalne by se mel zkontrolovat a take napinaky retezu. Jinak intervaly asi klasicke, 30k km olej, brzdovka, chladici kap., filtry, po 60k km svicky

Jak rikam s takovym poctem najetych km s tim motorem nemam zkusenost, ale jinak byl vyborny, tichy, usporny a vcelku rychly

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...
  • o 11 měsíců později...

Ano agent2236 má pravdu já svojí 1.6fsi koupil když měla 121000km a ve 250000km jsem musel dělat go motoru. Netáhla, žrala vodu i olej a tak jsem vyměnil pístní kroužky, těsnění, rovnání, broušení hlavy, simeringy na klice, nechal vyčistit vstřiky, vyměnil svíčky, udělal komplet rozvody, pořádně vyčistil motor a olejovou vanu od zapečeného oleje a najednou auto přestalo žrát olej, vodu a začalo zase krásně jezdit... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Pokud bude auto jezdit krátké trasy tak je FSI problematická volba, většinou se dostává benzín do motorového oleje, a to je jen začátek. Obecně FSI motory rády karbonují. Matka od přítelkyně má 1.6 FSI, najeto 305 000 km, měnilo se na tomu už kde co, vč. „hlavy dolů“. Asi bych šel do jiného motoru.

Rozvod bych měnil preventivně tak při 200 000 km nebo začne-li chrastit, potkaný motor už nikdy pořádně nepojede, ale bude žrát jako tank palivo i motorový. Cena výměny rozvodu je možná 10 % oproti nákladům na pomlácený motor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 8 měsíců později...

Zdravím majitele Octavia II, konkrétně s motorizací 1,6 FSI. A k mému předchozímu článku doplním, že Octavia II 1,6 FSI nadále "slouží" - v současné době 230 487 km  (mám ji od r. 2006).  V polovině roku 2022 (220 777 km) byl ale trochu větší servis - opětovná závada EGR, nové svíčky, olej, filtry a rovněž oba zadní tlumiče /nedostatečná účinnost a částečný únik náplně/. - Pokud vše půjde dobře, někdy v březnu / dubnu 2023 - při nájezdu 235 777 km (po 15 000 km) plánuji výměnu oleje a filtrů. Jako palivo kvůli spalování a karbonizaci (EGR) výhradně používám N98. Celkem pozorně sleduji "potřebu dolévat" olej, zpravidla se kontrolka rozsvítí po cca 1500 - 3000 km / naposledy při 229 500, kdy jsem doléval cca 0,25 - 0,3 l. Jaromír

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Octavia II 1,6 FSI nadále "slouží" - v současné době 234 000 km

Moje O2 1,6FSI Elegance_2023.docx

Octavia II, 1,6 FSI, 85 kW, Elegance
Vážení kolegové, po přečtení řady příspěvků na těchto stránkách k vozidlu Octavia II, 1,6 FSI, 85 kW, jsem se s Vámi v květnu 2021 podělil o mé tehdejší zkušenosti s tímto vozem a motorem. Možná se to někomu hodilo. Tehdy jsem měl nájezd 203 500 km a v současné době (5/2023) je nájezd 234 000 km. Provoz vozidla se postupně prodražuje, řada dílů si už za tu dobu používání „odsloužila svou“ technickou životnost.
V květnu 2021 jsem uvedl: Nastala chvíle zvažování, jak dál, co mne čeká, zda se to vyplatí „dál držet doma“, nebo vyměnit za něco jiného. Je potřebná výměna zadních brzdových kotoučů /jak mi předpověděli na posledním servisu/ a …. co ještě ?
=> Možné ponaučení - asi by se vyplatilo kvůli spalování a karbonizaci (EGR) používat N98 i na kratší trasy, mít i kratší intervaly výměny oleje (cca po 15 000 km) a možná častěji měnit i svíčky (já - poprvé při 48085 km, pak 137 000, 177 900 a naposled 220 777). Nicméně, řada dílů si za tu dobu „odsloužila své“, dá se očekávat, že pro zajištění provozuschopnosti vozidla přijdou další neodkladné výdaje.
Běhen roku 2021 jsem se ale „nerozhoupal“ ke zvažované výměně vozu a používal ho dál. Ty neodkladné výdaje v roce 2021 přišly nakonec na docela dost korun (popsáno detailněji ke konci zprávy), ale nakonec v důsledku aktuálního hospodářského stavu a i zvýšené ceny jak nedostatkových nových vozů tak i bazarových ojetin jsem se rozhodl auto „dál držet doma“ a následně do něho i v roce 2022 investoval další finanční prostředky (rovněž popsáno detailněji ke konci zprávy – chronologický vývoj údržby).
Mám tento vůz od roku 2006 (Octavia II, BLF 1,6 FSI, 85 kW, Elegance) a byl jsem s ním dlouhou dobu na výsost spokojen. Výkonem, spotřebou, servisními nároky … až začaly vleklé problémy s chodem motoru. Vše začalo cca od nájezdu cca 170 000 km. Prakticky nedlouho poté, co jsem přestal jezdit delší trasy a vůz převážně využíval k dennímu dojíždění do zaměstnání, tj. krátké trasy (ráno 15 km tam a odpoledne 15 km zpět) a tehdy používal zpravidla N95 (rozmezí let 2010 – 2018) místo předtím používaného N98.
Ale po pořádku - historie: nákup 2006, zpočátku výhradně používán N98, servisní prohlídky dle servisní knížky, servis ve značkových provozovnách Škoda (zpočátku Din Bil Stockholm AB, ve Švédsku, kde jsem v té době pracoval a vůz zakoupil), a poté servis v ČR. V posledních letech používám vůz většinou na kratší cesty, cca do 100 km, několikrát týdně, a tankuji zpravidla N95. Verzi N98 jsem zpravidla tankoval v případě cesty nad 500 km, aby byl motor „živější“, tak 1 – 2x ročně. => Pozn. Po výměně ventilu EGR (2019) už opět výhradně používám N98 v dobré víře, že snížím tvorbu karbonových usazenin na ventilech a pístech.
Větší výdaje a „opravy“:
2012: kontrolka ABS – činnost snímače brzdového tlaku G201 a následná výměna řídící jednotky ABS (1K0698517B); a dále v tomto roce výměna akumulátoru, který „odešel“ (JZW915105A),
2014 – stahování pravého zadního okna (1Z0839462A); 2015 – kotouče předních brzd (1K0615301AK) – opotřebované a vibrace přenášené do volantu /111 550 km/; 2017 – čelní sklo (1Z0845011BL);
2017 – silentbloky ramen uložení motoru (1K0407183E) /otlačené, nález při STK/;
2018 – opět „odešel“ akumulátor, a dále 2018 – „volná“ ruční brzda, páka až na doraz, tak výměna třmenu zadní kotoučové brzdy (1K0615423M) pří 166 000 km; a bohužel opět čelní sklo …;
2019 – výměna EGR (03C131503B) – při 177 943 km; a poté cívky zapalování (036905715G, 036905715H),
2020 – rozvodový řetěz (03C109158A) + opravárenská sada klikového hřídele (03C198159A) – při 191 670 km => Jinak vše ostatní (spojka, tlumiče, aj. byly v té době původní, tj. v době zveřejnění první zprávy v květnu 2021 / zadní tlumiče byly poté vyměněny až v roce 2022);
2021: brzdy vpředu i vzadu (destičky 1K0698151F, 1K698451P + kotouče 1K0615301AS, 1K061501AJ) a dále pryžové zarážky tlumičů (3C0511359) a manžeta vnějšího kloubu (6R0498203) při 194068 km;
2022 – spojovací tyč stabilizátoru, tzv. „kost“ (1K0505465AA), poté opět EGR (03C131503B), svíčky (10100068AA), a dále zadní tlumiče (1K0513029ES) a levý zámek pásu předního sedadla (1Z1858471C FCN) při 220 777 km.
Olej – ano, spotřeba stoupá (zejména od 150 000 km), občas se rozsvítí oranžová ikona „stav oleje“, a proto jsem s sebou vozil litrové balení (Castrol EDGE Professional Longlife III 5W-30), abych stav na místě napravil. Zpravidla se spotřebuje tak litr oleje mezi servisními prohlídkami. ŠA servis standardně dle dokladu o zakázkách při servisních prohlídkách doplňoval a doplňuje Castrol Longlife, servisní prohlídky byly doporučeny a prováděny po cca 30 000 km. Teď jsem se ale (2021) rozhodl výměnu oleje zkrátit na cca 15 000 km - důvody v dalším textu - /problémy s EGR/.1
Zapalování a EGR. Prakticky od nájezdu cca 177 000 se začaly objevovat problémy se zapalováním. Nejprve se rozsvítila kontrolka „motoru“ = systém kontroly výfukových plynů + ztráta výkonu / => tedy výměna ventilu EGR, vyčistit „prý“ nešel, musel být nový. Pak při cestě na dovolenou po 500 km opět kontrolka (+ cukání) – a tak návštěva českého servisu v Chebu => výměna cívky 4. válce + všech 4 svíček. Po dalších cca 1000 km opět „cukání“ => výměna palivového filtru, vyčištění škrtící klapky, a po dalších cca 10 000 km opět kontrolka „motoru“ => zapalovací cívka 2. válce.
Pak v r. 2020 (při nájezdu 191 670 km) samovolně rozjeté Ford Mondeo na parkovišti ve svahu zezadu narazilo do mého vozu – drobná oděrka na nárazníku /neřešil jsem to/, ALE při odjezdu se rozsvítila kontrolka „motoru“ a v servisu byla následně detekována chybná poloha snímače polohy vačkového hřídele => měl jsem zařazenou rychlost, hydronapínače byly v základní poloze –> tj. „přeskočený“ rozvodový řetěz. Celková oprava, tj. nový řetěz + opravárenská sada, napínák, těsnění, šrouby + nastavení časovaní ventilů atd. stála 16 000 Kč. /Moje chyba – zařazená rychlost – POZOR na to (!), bylo to drahé …=> řadící páku nechat vždy při parkování „v neutrálu“ !/.
Běhen roku 2021 jsem se ale „nerozhoupal“ ke zvažované výměně vozu a používal ho dál, jak jsem psal v úvodu. V červenci 2021 jsem tak nechal udělat servisní prohlídku (205 972 km), včetně výměny motorového oleje a údržby předních a zadních brzd (nové kotouče + destičky), a dále potřebné výměny pryžových zarážek tlumičů a manžety vnějšího kloubu.
A pak v polovině února 2022 jsem řešil opravu „tlumených ran“ ze zadní částí vozidla po přejetí nerovností na vozovce (při nájezdu 216 261 km) – ukázalo se, že je prasklá jedna spojovací tyč stabilizátoru, tzv. „kost“. Vzhledem k tomu, že je doporučeno měnit po oba kusy, tj. vždy „kosti“ na celé nápravě, nechal jsem je vyměnit obě a „hluk“ byl odstraněn. Následně vůz v listopadu 2021 úspěšně absolvoval měření emisí a STK.
Takže ty neodkladné výdaje v roce 2021 přišly na docela dost korun, ale nakonec v důsledku aktuálního hospodářského stavu a i zvýšené ceny jak nedostatkových nových vozů tak i bazarových ojetin jsem se rozhodl auto „dál držet doma“ a následně do něho i v roce 2022 investoval další finanční prostředky.
1 Hodnocení GARÁŽ.CZ: Motory 1.6 FSI „dojely“ na natažené intervaly výměn oleje, neboť malá třílitrová náplň v motoru rychle zdegradovala. Ten, kdo měnil olej v intervalu 10 až 15 000 km, obvykle takové potíže neměl a někteří mají Octavii 1.6 FSI dodnes a slouží jim dobře. Dalším negativem tohoto motoru byla zrychlená tvorba karbonových úsad na ventilech a pístech.
Tj. při následné servisní prohlídce v červnu 2022 při nájezdu 220 777 km bylo nutné mj. řešit odstranění „signalizace“ opětovné závady na EGR (předtím byl měněn v 2/2019) a dále závady zámku bezpečnostního pásu u řidiče (nevypínal zvukový varovný signál).
Kromě ventilu EGR a LP zámku bezp. pásu byly dále vyměněny zapalovací svíčky (po 55 000 km), motorový olej (po 15 000 km), filtry, brzdová kapalina, a rovněž oba zadní tlumiče /diagnostikována jejich nedostatečná účinnost – a mj. netěsnily, tekly/. Servisní prohlídka a odstranění závad v autorizovaném servisu přišla cenově (32 700 Kč) prakticky tak na polovinu aktuální hodnoty 16 let starého vozidla s nájezdem 224 500 km. Zatím ale vůz (i motor) dále slouží a ještě nějaký čas asi bude.
2023 - Původně jsem plánoval při nájezdu 235 777 km (tj. po 15 000 km) výměnu oleje a filtrů, ale opětovná závada - kontrolka EGR při nájezdu 233 400 km mne donutila ke změně opatření a servisního plánu.
Po konzultaci s techniky, kteří „odhalili“ nejen zanesený EGR ventil, ale i sací potrubí a ventily, jsem se rozhodl přistoupit k celkové dekarbonizaci motoru použitím sady BG 6577 od americké firmy BG Products pro dekarbonizaci benzínových motorů (GDI, FSI, TSI, TCE, THP).
Původně jsem myslel, že budu muset jet do Liberce, kde je BG Centrum, ale pak jsem dostal tip na servis „skoro v Praze“ – v Dolních Chabrech, kde příslušné práce provedli –tj. dekarbonizaci sání, spalovacího prostoru, ventilů, EGR atd. Sice trochu nákladnější proces, ale při porovnání s náklady v předchozích letech (2x EGR, palivová pumpa, 3x zapalovací cívky + 3x svíčky, palivové a vzduchové filtry, výměny „degradovaného“ oleje + práce) tak to zase nebylo teď až tak hrozné. Trvalo to 10 dní … natlakování a výplach vodíkem, chemie BG, tlakové čištění… a v současné době vše funguje „jak před lety“ – komprese, výkon, snadné startování atd. Řídící jednotka už nemusí „vymýšlet způsoby“, jak udržet správný poměr směsi, výkon, emise atd. – a nájezd 234 000 km.
Současně mi doporučili přejít na olej s menším obsahem síry, aby se snížilo „opětovné“ riziko zanášení motoru: Petro-Canada Supreme Synthetic C3-X 5W-30 (Splňuje mimo mnoha jiných norem i normy VW pro vozy Škoda ve viskozitě 5W-30, tj. VW 504.00 (zážehové) a VW 507.00 (vznětové)). //
„Dvojková“ Octavia byla na trh uvedena v roce 2004 , a modernizací prošla na sklonku roku 2008. První generace byla po představení následníka (II) pak dále úspěšně prodávána pod názvem Octavia Tour. - Celkem bylo vyrobeno 2 604 100 kusů Octavií druhé generace.

Editováno: , autor: Jaromír_Dr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, Jaromír_Dr napsal:

Moje O2 1,6FSI Elegance_2023.pdf 169.31 kB · 1 stažení

před 31 minutami, Jaromír_Dr napsal:

 

před 34 minutami, Jaromír_Dr napsal:

Octavia II 1,6 FSI nadále "slouží" - v současné době 234 000 km

Moje O2 1,6FSI Elegance_2023.docx 50.62 kB · 1 stažení

Octavia II, 1,6 FSI, 85 kW, Elegance
Vážení kolegové, po přečtení řady příspěvků na těchto stránkách k vozidlu Octavia II, 1,6 FSI, 85 kW, jsem se s Vámi v květnu 2021 podělil o mé tehdejší zkušenosti s tímto vozem a motorem. Možná se to někomu hodilo. Tehdy jsem měl nájezd 203 500 km a v současné době (5/2023) je nájezd 234 000 km. Provoz vozidla se postupně prodražuje, řada dílů si už za tu dobu používání „odsloužila svou“ technickou životnost.
V květnu 2021 jsem uvedl: Nastala chvíle zvažování, jak dál, co mne čeká, zda se to vyplatí „dál držet doma“, nebo vyměnit za něco jiného. Je potřebná výměna zadních brzdových kotoučů /jak mi předpověděli na posledním servisu/ a …. co ještě ?
=> Možné ponaučení - asi by se vyplatilo kvůli spalování a karbonizaci (EGR) používat N98 i na kratší trasy, mít i kratší intervaly výměny oleje (cca po 15 000 km) a možná častěji měnit i svíčky (já - poprvé při 48085 km, pak 137 000, 177 900 a naposled 220 777). Nicméně, řada dílů si za tu dobu „odsloužila své“, dá se očekávat, že pro zajištění provozuschopnosti vozidla přijdou další neodkladné výdaje.
Běhen roku 2021 jsem se ale „nerozhoupal“ ke zvažované výměně vozu a používal ho dál. Ty neodkladné výdaje v roce 2021 přišly nakonec na docela dost korun (popsáno detailněji ke konci zprávy), ale nakonec v důsledku aktuálního hospodářského stavu a i zvýšené ceny jak nedostatkových nových vozů tak i bazarových ojetin jsem se rozhodl auto „dál držet doma“ a následně do něho i v roce 2022 investoval další finanční prostředky (rovněž popsáno detailněji ke konci zprávy – chronologický vývoj údržby).
Mám tento vůz od roku 2006 (Octavia II, BLF 1,6 FSI, 85 kW, Elegance) a byl jsem s ním dlouhou dobu na výsost spokojen. Výkonem, spotřebou, servisními nároky … až začaly vleklé problémy s chodem motoru. Vše začalo cca od nájezdu cca 170 000 km. Prakticky nedlouho poté, co jsem přestal jezdit delší trasy a vůz převážně využíval k dennímu dojíždění do zaměstnání, tj. krátké trasy (ráno 15 km tam a odpoledne 15 km zpět) a tehdy používal zpravidla N95 (rozmezí let 2010 – 2018) místo předtím používaného N98.
Ale po pořádku - historie: nákup 2006, zpočátku výhradně používán N98, servisní prohlídky dle servisní knížky, servis ve značkových provozovnách Škoda (zpočátku Din Bil Stockholm AB, ve Švédsku, kde jsem v té době pracoval a vůz zakoupil), a poté servis v ČR. V posledních letech používám vůz většinou na kratší cesty, cca do 100 km, několikrát týdně, a tankuji zpravidla N95. Verzi N98 jsem zpravidla tankoval v případě cesty nad 500 km, aby byl motor „živější“, tak 1 – 2x ročně. => Pozn. Po výměně ventilu EGR (2019) už opět výhradně používám N98 v dobré víře, že snížím tvorbu karbonových usazenin na ventilech a pístech.
Větší výdaje a „opravy“:
2012: kontrolka ABS – činnost snímače brzdového tlaku G201 a následná výměna řídící jednotky ABS (1K0698517B); a dále v tomto roce výměna akumulátoru, který „odešel“ (JZW915105A),
2014 – stahování pravého zadního okna (1Z0839462A); 2015 – kotouče předních brzd (1K0615301AK) – opotřebované a vibrace přenášené do volantu /111 550 km/; 2017 – čelní sklo (1Z0845011BL);
2017 – silentbloky ramen uložení motoru (1K0407183E) /otlačené, nález při STK/;
2018 – opět „odešel“ akumulátor, a dále 2018 – „volná“ ruční brzda, páka až na doraz, tak výměna třmenu zadní kotoučové brzdy (1K0615423M) pří 166 000 km; a bohužel opět čelní sklo …;
2019 – výměna EGR (03C131503B) – při 177 943 km; a poté cívky zapalování (036905715G, 036905715H),
2020 – rozvodový řetěz (03C109158A) + opravárenská sada klikového hřídele (03C198159A) – při 191 670 km => Jinak vše ostatní (spojka, tlumiče, aj. byly v té době původní, tj. v době zveřejnění první zprávy v květnu 2021 / zadní tlumiče byly poté vyměněny až v roce 2022);
2021: brzdy vpředu i vzadu (destičky 1K0698151F, 1K698451P + kotouče 1K0615301AS, 1K061501AJ) a dále pryžové zarážky tlumičů (3C0511359) a manžeta vnějšího kloubu (6R0498203) při 194068 km;
2022 – spojovací tyč stabilizátoru, tzv. „kost“ (1K0505465AA), poté opět EGR (03C131503B), svíčky (10100068AA), a dále zadní tlumiče (1K0513029ES) a levý zámek pásu předního sedadla (1Z1858471C FCN) při 220 777 km.
Olej – ano, spotřeba stoupá (zejména od 150 000 km), občas se rozsvítí oranžová ikona „stav oleje“, a proto jsem s sebou vozil litrové balení (Castrol EDGE Professional Longlife III 5W-30), abych stav na místě napravil. Zpravidla se spotřebuje tak litr oleje mezi servisními prohlídkami. ŠA servis standardně dle dokladu o zakázkách při servisních prohlídkách doplňoval a doplňuje Castrol Longlife, servisní prohlídky byly doporučeny a prováděny po cca 30 000 km. Teď jsem se ale (2021) rozhodl výměnu oleje zkrátit na cca 15 000 km - důvody v dalším textu - /problémy s EGR/.1
Zapalování a EGR. Prakticky od nájezdu cca 177 000 se začaly objevovat problémy se zapalováním. Nejprve se rozsvítila kontrolka „motoru“ = systém kontroly výfukových plynů + ztráta výkonu / => tedy výměna ventilu EGR, vyčistit „prý“ nešel, musel být nový. Pak při cestě na dovolenou po 500 km opět kontrolka (+ cukání) – a tak návštěva českého servisu v Chebu => výměna cívky 4. válce + všech 4 svíček. Po dalších cca 1000 km opět „cukání“ => výměna palivového filtru, vyčištění škrtící klapky, a po dalších cca 10 000 km opět kontrolka „motoru“ => zapalovací cívka 2. válce.
Pak v r. 2020 (při nájezdu 191 670 km) samovolně rozjeté Ford Mondeo na parkovišti ve svahu zezadu narazilo do mého vozu – drobná oděrka na nárazníku /neřešil jsem to/, ALE při odjezdu se rozsvítila kontrolka „motoru“ a v servisu byla následně detekována chybná poloha snímače polohy vačkového hřídele => měl jsem zařazenou rychlost, hydronapínače byly v základní poloze –> tj. „přeskočený“ rozvodový řetěz. Celková oprava, tj. nový řetěz + opravárenská sada, napínák, těsnění, šrouby + nastavení časovaní ventilů atd. stála 16 000 Kč. /Moje chyba – zařazená rychlost – POZOR na to (!), bylo to drahé …=> řadící páku nechat vždy při parkování „v neutrálu“ !/.
Běhen roku 2021 jsem se ale „nerozhoupal“ ke zvažované výměně vozu a používal ho dál, jak jsem psal v úvodu. V červenci 2021 jsem tak nechal udělat servisní prohlídku (205 972 km), včetně výměny motorového oleje a údržby předních a zadních brzd (nové kotouče + destičky), a dále potřebné výměny pryžových zarážek tlumičů a manžety vnějšího kloubu.
A pak v polovině února 2022 jsem řešil opravu „tlumených ran“ ze zadní částí vozidla po přejetí nerovností na vozovce (při nájezdu 216 261 km) – ukázalo se, že je prasklá jedna spojovací tyč stabilizátoru, tzv. „kost“. Vzhledem k tomu, že je doporučeno měnit po oba kusy, tj. vždy „kosti“ na celé nápravě, nechal jsem je vyměnit obě a „hluk“ byl odstraněn. Následně vůz v listopadu 2021 úspěšně absolvoval měření emisí a STK.
Takže ty neodkladné výdaje v roce 2021 přišly na docela dost korun, ale nakonec v důsledku aktuálního hospodářského stavu a i zvýšené ceny jak nedostatkových nových vozů tak i bazarových ojetin jsem se rozhodl auto „dál držet doma“ a následně do něho i v roce 2022 investoval další finanční prostředky.
1 Hodnocení GARÁŽ.CZ: Motory 1.6 FSI „dojely“ na natažené intervaly výměn oleje, neboť malá třílitrová náplň v motoru rychle zdegradovala. Ten, kdo měnil olej v intervalu 10 až 15 000 km, obvykle takové potíže neměl a někteří mají Octavii 1.6 FSI dodnes a slouží jim dobře. Dalším negativem tohoto motoru byla zrychlená tvorba karbonových úsad na ventilech a pístech.
Tj. při následné servisní prohlídce v červnu 2022 při nájezdu 220 777 km bylo nutné mj. řešit odstranění „signalizace“ opětovné závady na EGR (předtím byl měněn v 2/2019) a dále závady zámku bezpečnostního pásu u řidiče (nevypínal zvukový varovný signál).
Kromě ventilu EGR a LP zámku bezp. pásu byly dále vyměněny zapalovací svíčky (po 55 000 km), motorový olej (po 15 000 km), filtry, brzdová kapalina, a rovněž oba zadní tlumiče /diagnostikována jejich nedostatečná účinnost – a mj. netěsnily, tekly/. Servisní prohlídka a odstranění závad v autorizovaném servisu přišla cenově (32 700 Kč) prakticky tak na polovinu aktuální hodnoty 16 let starého vozidla s nájezdem 224 500 km. Zatím ale vůz (i motor) dále slouží a ještě nějaký čas asi bude.
2023 - Původně jsem plánoval při nájezdu 235 777 km (tj. po 15 000 km) výměnu oleje a filtrů, ale opětovná závada - kontrolka EGR při nájezdu 233 400 km mne donutila ke změně opatření a servisního plánu.
Po konzultaci s techniky, kteří „odhalili“ nejen zanesený EGR ventil, ale i sací potrubí a ventily, jsem se rozhodl přistoupit k celkové dekarbonizaci motoru použitím sady BG 6577 od americké firmy BG Products pro dekarbonizaci benzínových motorů (GDI, FSI, TSI, TCE, THP).
Původně jsem myslel, že budu muset jet do Liberce, kde je BG Centrum, ale pak jsem dostal tip na servis „skoro v Praze“ – v Dolních Chabrech, kde příslušné práce provedli –tj. dekarbonizaci sání, spalovacího prostoru, ventilů, EGR atd. Sice trochu nákladnější proces, ale při porovnání s náklady v předchozích letech (2x EGR, palivová pumpa, 3x zapalovací cívky + 3x svíčky, palivové a vzduchové filtry, výměny „degradovaného“ oleje + práce) tak to zase nebylo teď až tak hrozné. Trvalo to 10 dní … natlakování a výplach vodíkem, chemie BG, tlakové čištění… a v současné době vše funguje „jak před lety“ – komprese, výkon, snadné startování atd. Řídící jednotka už nemusí „vymýšlet způsoby“, jak udržet správný poměr směsi, výkon, emise atd. – a nájezd 234 000 km.
Současně mi doporučili přejít na olej s menším obsahem síry, aby se snížilo „opětovné“ riziko zanášení motoru: Petro-Canada Supreme Synthetic C3-X 5W-30 (Splňuje mimo mnoha jiných norem i normy VW pro vozy Škoda ve viskozitě 5W-30, tj. VW 504.00 (zážehové) a VW 507.00 (vznětové)). //
„Dvojková“ Octavia byla na trh uvedena v roce 2004 , a modernizací prošla na sklonku roku 2008. První generace byla po představení následníka (II) pak dále úspěšně prodávána pod názvem Octavia Tour. - Celkem bylo vyrobeno 2 604 100 kusů Octavií druhé generace.

 

před 32 minutami, Jaromír_Dr napsal:

Doplním pár snímků "očisty"

 

IMG_9018.jpg

IMG_9021.jpg

IMG_9024.jpg

IMG_9187.jpg

IMG_9189.jpg

IMG_9193.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...