Přejít na obsah

Zvuk při řazení


Jz73

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny Yetisty,

koupil jsem z MB předváděcího Yetiho přes bazar - roční ojeté vozy.

Yetík je v perfektním stavu a jsem z něho unešen.

Jen jedna vada na kráse mi kazí radost.

Velmi často, když řadím na vyšší stupeň se z ozve jaké si "cvaknutí" z převodovky (nebo z jiného místa, nemůžu přesně říci).

Napadá mě, že by to mohlo být ložisko ve spojce či něco kolem Haldexu (který neznám).

Zvuk je markantnější při řazení v nižších otáčkách.

Pokud řadím při více vytočeném motoru, zvuk je méně patrný.

Auto má najeto 16.000 km, tedy skoro v záběhu. Motor 1.8 TSI, 4x4

Sice nevím, jak se k němu škodovácký jezdec choval, ale že by odešlo spojkové ložisko tak brzy se mi nezdá.

Nemá někdo podobné zkušenosti? Nebo je to díky 4x4 normální jev?

Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes se mi podařilo "závadu" mnohem snadněji vyvolat.

Auto stojí v klidu, zařazený neutrál, motor běží.

Sešlápnu spojku a pak rychle pustím.

V ten okamžik se ozve zvuk, který bych charakterizoval jako cvaknutí a následně slyším slabý točivý zvuk.

Zřejmě je to zvuk roztočení převodovky, to je ok, ale co způsobuje ono cvaknutí při povolení spojky?

Díky za indicie.

Jz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Choď sa radšej spýtať do servisu :)

Veď na tom musíš predsa mať ešte záruku (ak si to samozrejme nechipoval, tak zničíš spojku a záruku raz-dva..) ;-)

alebo im napíš mail. Myslím si, že neodborne sa rýpať do auta v záruke je silná hlúposť.

Editováno: , autor: Tomino Men.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny Yetisty,

koupil jsem z MB předváděcího Yetiho přes bazar - roční ojeté vozy.

Yetík je v perfektním stavu a jsem z něho unešen.

Jen jedna vada na kráse mi kazí radost.

Velmi často, když řadím na vyšší stupeň se z ozve jaké si "cvaknutí" z převodovky (nebo z jiného místa, nemůžu přesně říci).

Napadá mě, že by to mohlo být ložisko ve spojce či něco kolem Haldexu (který neznám).

Zvuk je markantnější při řazení v nižších otáčkách.

Pokud řadím při více vytočeném motoru, zvuk je méně patrný.

Auto má najeto 16.000 km, tedy skoro v záběhu. Motor 1.8 TSI, 4x4

Sice nevím, jak se k němu škodovácký jezdec choval, ale že by odešlo spojkové ložisko tak brzy se mi nezdá.

Nemá někdo podobné zkušenosti? Nebo je to díky 4x4 normální jev?

Díky!

Mám taky 1,8 TSi, a převodovka ( resp. řazení ) je největším zklamáním. Řazení 1 a 2 je jak z tanku, a ne v autě za 700 tisíc. Dále pravidelně cvakne na doraz 4 ( "úžasný" ). Poslechnutí si řazení v motorovém prostoru napovídá, že někde udělali soudruzi chybu. Manželčina Panda 100 HP má 6 st. převovovku,řazení a dosah na řadící páku proti Yetimu je přímo unikátní.

Editováno: , autor: JosefP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě nechci do auta zasahovat.

Ale dříve než se vydám do servisu, rád bych věděl zda někdo nemá podobné problémy a případně, jak je servis řešil.

Přiznám se, že mám noční můru z toho, že mi u nového auta budou rozpojovat motor od převodovky a měnit spojkové ložisko či podobně.

Zvláště, když je to ještě relativně nový typ vozu a ne všichni mechanici budou zdatní, jako když kuchají Octavku.

JZ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny Yetisty,

koupil jsem z MB předváděcího Yetiho přes bazar - roční ojeté vozy.

Yetík je v perfektním stavu a jsem z něho unešen.

Jen jedna vada na kráse mi kazí radost.

Velmi často, když řadím na vyšší stupeň se z ozve jaké si "cvaknutí" z převodovky (nebo z jiného místa, nemůžu přesně říci).

Napadá mě, že by to mohlo být ložisko ve spojce či něco kolem Haldexu (který neznám).

Zvuk je markantnější při řazení v nižších otáčkách.

Pokud řadím při více vytočeném motoru, zvuk je méně patrný.

Auto má najeto 16.000 km, tedy skoro v záběhu. Motor 1.8 TSI, 4x4

Sice nevím, jak se k němu škodovácký jezdec choval, ale že by odešlo spojkové ložisko tak brzy se mi nezdá.

Nemá někdo podobné zkušenosti? Nebo je to díky 4x4 normální jev?

Díky!

Zdravím asi viem o čom hovoríš ten zvuk tam mám aj ja mne to robí hlavne pri pomalej jazde pri stlačení spojky pri preradení ale neurobí to vždy. Mám tdi 4x4 a mám najazdené 19000 km.To cvaknutie som si všimol už od začiatku. Auto malo 8km. Kamarát má tiež to isté a má tam to cvaknutie tiež. Mne to pripadá skôr od prevodovky ako keby mala vôlu alebo zotrvačník či to náhodou nerobí. Ale pred tým som mal octaviu2 tdi a aj tam to raz za čas cvaklo veľmi podobným zvukom len tá mala 250000 km a pohon jednej nápravy. Až pôjdem na prehliadku tak sa chcem na to opýtať snáď poradia. Tiež mi ten zvuk vadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se právě vrátil ze servisu. Servisní technik, který se mnou auto projel řekl, že to je normální stav.
Je to prý dáno konstrukcí a projevuje se to při rychlejším puštění spojky.
Fakt ale je, že se popsané cvaknutí projeví i po sešlápnutí spojky, pokud je motor v záběru při jízdě do kopce.
Tedy zase tak moc mě obav nezbavil smile.gif

Mluvil též o ventilu, který spojku pouští pomalu i v případě rychlého uvolnění pedálu,
ale to prý žádnou vazbu na popisovaný problém nemá.

Každopádně se nechám svést jiným předváděcím autem stejné motorizace a uvidíme.
Pokud to bude stejné tak asi nezbývá nic, než věřit, že má pravdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes sami podarilo zastaviť sa v jednom autorizovanom servise kde som strávil asi hodinu a pol. Bol tam perfektný technik hneď sa išiel pozrieť na ten zvuk. Povedal že to je normálne a vedia o tom cvaknutí vraj sa ich na to pýtalo viac ľudí dokonca ma previezol v dalších dvoch autách a ani som mu to nenavrhol až som sa sám čudoval. V jednom bol ten zvuk taký istý a v tom druhom nám to spravilo iba raz. Najazdili sme spolu asi tak do 10 km na oboch autách. Autá boli skoro nové jedno malo 550 km a druhé 1600 km. Pridal sa nám do debaty jeden mechanik a že má tiguan tdi a aj ten to sem tam spraví a ma ho niečo cez rok. Vraj je to vôla v prevodovke lebo je 4x4 a vraj to tak musí byť a nedá sa s tým nič robiť. Ten mechanik mi povedal aby som to sledoval pre istotu či sa to nezhorší kým je to v záruke a ak sa to bude zhoršovať tak trvať na oprave. Ono je divné že s tým autom sa dá jazdiť tak že sa to aj vôbec neozve. Asi by sme sa mali na tom naučiť jazdiť mám taký dojem. Vraj iba na prednom pohone to nerobí ale ja som chcel zrovna 4x4. Tak mám dojem že si budeme musieť zvyknúť na to občasné cvaknutie lebo ak je to naozaj normálne tak mi to odo dnes nebude vôbec vadiť. Inak som zvedavý čo povedali tebe a či ťa previezli v inom aute. Inak som nad mieru spokojný s týmto autíčkom (nie že by som pred tým nebol spokojný s octáviou aj tá bola perfektná a hlavne spoľahlivá.)ale yeti je yeti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj radoo, díky za přínosné informace. Já jsem dnes testovací jízdu nestihl, ale snad se mi to do konce týdne podaří.
I když je zřejmé, že to bude podobné, jako v tvém případě.

Zjistil jsem, že když změním své letité návyky a pustím plyn o chvilku dříve, než sešlápnu spojku, tak se zvuk téměř neprojeví.
Po chvíli jsem si na to docela zvykl.
Také pomáhá pomalejší sešlápnutí spojky.

Co se Yetiho týká jsem na to stejně, jako ty. Před ním jsem řídil Octávii se kterou jsem měl jen dobré zkušenosti.
Po letošní pořádné zimě jsem si řekl, že další auto bude 4x4, no a když se tomu přidal elegantní hranatější vzhled Yetiho, bylo jasno smile.gif

Ozvu se po své zkušební jizdě s jiným autem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak som tu zasa. Dnes som bol pre istotu ešťe v ďaľších dvoch servisoch. V prvon som sa nedozvedel nič nové ako že to je normálny zvuk. V tom druhom som ale pochodil lepšie vďaka perfektnému technikovi. Ten sa vcelku venoval a aj poradil. Išiel sa so mnou previesť a povedal že ten zvuk poznajú vraj to robí dvojhmotový zotrvačník a je to normalne. Keď je v zábere je napružený a pri stlačení spojky občas vystrelí lamelu a cez hriadeľ to prenesie na zuby v prevodovke a tie robia ten zvuk. Samozrejme že to platí aj pri ubratí plynu pri zaradenej rýchlosti a aj pri iných okolnostiach ťažko definovať. Zdvihol mi jedno predné koleso zaradil rýchlosť a hýbal s ním dopredu a dozadu a bol tam ten ťukot. čiže vôla v prevodovke ktorá je ale vraj normálna a má to tak byť. Ale poradil mi aby som si pre istotu otvoril zakazku na oficiálny príjem auta do servisu a sťažoval sa na ten zvuk kôli záruke lebo čo je od začiatku na papieri to už neodškriepia. Tak som to urobil technik prevzal auto zavolal mechanika ktorý sa previezol a zhodnotil že je tam ťukot asi z prevodovky alebo spojky ale zaťiaľ to riešiť nebudú mám jazdiť a sledovať a pri každom servise na to upozorniť technika nech to sledujú (aj keď neviem si predstaviť ako by si mohol pamätať aký bol zvuk pri prvom servise) nevadí nechám na nich oni sú servis. Tak a už mám o tom záznam v servise a doklad. To kôli tomu ak by sa tam niečo pokazilo aby netvrdili že je to moja chyba a zle zaobchádzam s autom a nikomu som nič nereklamoval už na začiatku. O tých dvojhmotových zotrvačníkoch som už dosť počul vraj sa trhajú a potom hrkocú a je jedno aká je to značka auta sú vraj už v každom dízli a každom druhom benzíne. A vraj to nechcú v servisoch meniť v záruke lebo ludia si za to vraj môžu sami že to zničia nesprávnym zaobchádzaním????? No čo už. Ak sa ten zvuk meniť nebude je dobre ale ak sa mi to pokazí po záruke budem strašne nadávať. Teda ak sa to pokazí po 200000 km tak nebudem lebo to už bude mať nárok. Ale nechcem o tom počuť dovtedy ak áno tak v záruke ale radšej nech slúži ako do teraz. No nič radšej končím lebo sa mi už nechce na to myslieť a moc kecám. Ak môžem poradiť skoč tiež do servisu a uvidíš ako to dopadne čo sa dozvieš nové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes zjistil, ze mi to asi dela taky. Kdyz popojizdim na 1, tak tam cvaka jak slapu na spojku. A taky pri jizde, ale ne kdyz radim, ale kdyz poustim spojku a nebo kdyz jedu bez plynu a pridam. Nedela to vzdy. Jen v urcitych pripadech. A dela mi to od zacatku. Jen jsem si myslel, ze to je normalni pri cukani na 1 nebo spatecku. Pri jizde jsem mel vetsinou pustenou muziku, tak to jsem si nevsiml.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Vy mě teda strašíte, fakt je i u 1,8TSI ten dvojhmotný setrvačník? Já s ním mám totiž špatnou zkušenost když se mi roztrhl na VW Transporter, který měl najeto nějakých 55000km a byl asi 20 dní po konci záruky. V servisu mi řekli že se o tom ví a že se to stává, nakonec to byla oprava za nějakých 25t .... naštěstí to bylo auto firemní.

No nic, v úterý si jdu pro svojeho nového Yetiho a doufám že mě nic podobného nečeká!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dávám Vám tady něco k dvouhmotovým setrvačníkům:
Chronickým bodem selhání bývají dvouhmotové setrvačníky, které se začaly uplatňovat asi před devíti lety. Kvůli nerovnoměrnému chodu bývá oběžné kolo setrvačníku u vznětových motorů odpruženo vůči náboji. Zabraňuje se tak přenosu vibrací do převodovky, také namáhání silent-bloků je menší.

Tento vynález možná zlepšuje kulturu běhu motoru, ale zejména při podtáčení nebo brzdění motorem může velmi rychle odejít. Zničený dvouhmotový setrvačník o sobě dává vědět rázy při změně zatížení – například řazení nebo přidání plynu. Postupně to dospěje tak daleko, že rána provází každý pohyb plynového pedálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...

Zdar kolegové Yetisti,

chci se zeptat, jestli je nějaký vývoj s tím cvakáním při sešlápnutí spojky. Mám 4x4/TDI81kW, cca 7000 km, a dělá mi to taky, asi od začátku. Jinak mám stejnou zkušenost jako Jz73, jak s tím, jak to "snáz vyvolat", tak jak to cvaknutí omezit, ale trochu mě to taky znervozňuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten zvuk znám, ale slyším ho většinou jen u studeného motoru, když řadím v nižších otáčkách. Jde o to naučit se se spojkou pracovat a sešlapovat jí v tu chvíli kdy není plně zatížena přenosem síly. Těžko se to popisuje, ale chce to dát nohu z plynu dřív neš sešlápnete spojku, je to otázka cviku. Snažší je to když se motor víc vytáčí, pak je přeřazení hladké bez zvuků a cukání.

Editováno: , autor: raca01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas. Navštívil jsem - nezávisle - dva servisy v Olomouci. V obou jsem dopadl stejně: a/ dostal jsem prohlášení servisu pro případnou reklamaci po uplynutí záruky, že jsem závadu hlásil. b/ oba technici označili zvuk při řazení jako konstrukční projev Haldex 4x4, tedy nikoli jako závadu. Podotýkám, že jsem měl v servisech mírně nadstandartní péči a přístup, nicméně resume bylo takové. Jsem pochopitelně na rozpacích, jestli auto za ty prachy má vydávat divný zvuky při řazení, ale v tuto chvíli s tím zřejmě víc nenadělám. Tož tolik moje postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...