Přejít na obsah

OII topení PTC


Seiger86

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Buďte opatrní. Takové opravy nemusí vždy skončit jen nefunkčním ptc. Upadený váleček rezistoru dokáže vyzkratovat další části tišťáku nehledě na možnost vyhoření auta. Už jsem viděl podobnou ''opravu'', kdy takový zkrat na mosfet způsobil trvalé sepnutí a nekontrolovatelné žhavení jedné ze spirály. Žádná pojistka se nepřepálí v tomto případě, jede to na plné nespínanané palubní napětí a tento typ ptc je řízen PWM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 4. 2017 na 18:14, rolbař napsal:

relé se napojují na pojistku a do RJ motoru

Mám Yeti 1,2TSI a, ač benzín, má kupodivu PTC. Typ"F". Vadí mi, že spíná až od 4st celsia. Dále, že musí být ventilátor na max (Klima manuál).
Už se tu lidi ptali, ale bez dopovědí...

 

1) Tedy prosím Rolbaře, ten asi ví:  Lze překodovat tak, aby PTC spínalo od 10st C ?

 

2) Pokud bych to řešil ručním spínačem - vadilo by RJ kdybych na ovládací kontakt relé přivedl napětí, když z jednotky půjde 0 ?
 Jinak bych to musel oddělit diodou.

 

3) Lze PTC přetížit altík ? Nemá ten ještě jiné ochrany?
 Říkal jsem si, že by odběr snad vykryl akumulátor. Ale altík dává cca 14,4V a aku je níž, tak proud poteče skutečně z altíku.

 

Mno, pokud bych spínal jen 2 články PTC (2/3 výkonu) tak je to cca 24A, tedy 350W, to altík utáhne.
Má někdo tušení, jaký je příkon vyhřívání zadního okna?

Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro uživatele Nikac:

Celá tato úprava není dobrý nápad. Jednotka ovládá PTC na základě několika faktorů, viz předchozí příspěvky. Obejít jednotku a spínat PTC nezávisle na těchto faktorech je nebo může být problém. Takže se ti třeba může stát, že PTC ručně sepneš a pak na to zapomeneš a vypneš třeba ventilátor atd. Vzhledem k tomu, že je vše uložené v plastu, můžeš se jen dohadovat, co to může udělat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to chápu, i podobná rizika řešení.

Plánuji podmínku běhu ventilátoru zahrnout - napětí ovládání z něj může být vyvedeno. S takovou ochranou jsem počítal a je jednoduché ji realizovat.

Ale chtěl bych se vyhnout složitějším řešením, např. naprogramovat PIC, který by hlídal více parametrů. Třeba i snímal proud z altíku. 

Tedy přijatelně realizovatelný kompromis :)

Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tu ještě jedna možnost, jak zajistit start PTC při vyšší teplotě. Upravit čidlo, které snímá teplotu vzduchu. Jenom nevím, které to je, kde je umístěno. A dále, zda měřená teplota vzduchu je použita jen pro vytápění nebo i pro jiné regulace. Pokud by bylo jen pro topení, a snímač je termistor, pak lze pracovní bod posunout paralelním nebo sériovým odporem na něm.

Nevíte, odkud je údaj teploty okolního prostředí brán?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Tak se mi taky podařilo PTC-Element 1K0 963 235 E s chybou defective nakonec opravit svépomocí :-) Díky všem moc za užitečné rady ;-)
Kdyby někdo potřeboval poradit nebo opravit (zabývám se elektronikou, což mi při této opravě docela pomohlo) tak kdyžtak jsx86@seznam.cz, nějak se domluvíme ;-) Už zbývá jen vymyslet co udělám s ušetřenými 15 000,- za nový PTC element :-)

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0963235e-elektricke-topeni-oe-23594.html
Tomu se říká česká zlodějina..škoda mluvit ;-)
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlastně už evropská :-) Já chápu že koncern je hladový po zisku, ale prodávat odpory za 15K mi příjde spíš vykořisťováním svých oveček O:-)
Za 15K si tam můžu nacpat klidně hi-end grafiku z počítače a ještě při tom na ní těžit bitcoiny :D
Co je trestuhodné je návrh samotného PTC členu, kdy řídící elektronika je montována přímo na topidle.
Ideální si takové přídavné topení za tu cenu vzít rovnou na splátky, nejlépa na dva roky. Za tu dobu se DPS dostatečnš zapeče na to, aby jste si po záruce mohli kupovat další ;-)
Připomíná mi to situaci nejmenovaného výrobce ledniček, který svou zvýšenou cenu obhajoval výradně delší životností zařízení..co se ale nestalo po skončení záruky si asi každý v dnešní době umí představit :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky je problém s ROHS. Cín bez olova a montážní plocha některých dílců není dostatečně odolná těm proudům, co tam tečou. Zbytečně komplikovaná konstrukce, u které je sice pěkné, že integrovaná ŘJ tělesa ovládá 3 stupni pomocí PWM, ale na co? Jen to ohřívá vzduch a řešení "silové" přes 2ks relé byl vlastně krok zpět, ale ve spolehlivosti krok dopředu. Bohužel, cenovka 15K je vyšroubovaná tím, jak se to kazí, ne složistostí. Podívej se na páčky z Golfa 2002 a Peugeota 307 z téže roku- zatímco u Peugeota se to furt s.re, tak u Golfa to drží doživotně, rozdíl 3500Kč. Poptávka a nabídka,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, mám dotaz. Vyndaval jste někdo v OII PTC? Nějak nevím co všechno se vyndavá. Jednotka je to plastové vpravo od toho plechového (co to je? To je výměník tepla?) Nejde mi to vytáhnout. Co mám povolit dalšího, abych to mohl vytáhnout ven? Mám sundaný plastový kryt, vypojené silové kabely i konektor. Horní servo mi asi nefunguje, zkoušel jsem přepínat na klimatroniku a nic nedělalo (měla by to být klapka ofuku nohou ne?) Jeho táhlo mi zakrývá jeden šroub, takže budu muset vyndat asi i to servo, ale taky netuším jak...e94d07ce4b00e1638856793ab45abb5c.jpg&key=62814f1aed2bf67eac76cb028ec0eaccdd00aae6c224735e1eeaf3d09188ac87afc5fdf34513a5bf9f4b2a3dc894de74.jpg&key=a53a9ae06131e7c66adb400697ecfc0cf5901c122b77482e8960515e7a847f4e

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Zdravím, nově jsem přesedlal do octavie 2 1.9 tdi 2008. Má dvou zonovou klimu a kupovaná v ČR. Takže by ptc měla automaticky mít že? Jde to nějak zjistit bez vagu? Mám jen základní diagnostiku caristu :) z cebie jsem to nezjistil, dle štítku v kufru taky nic, ale nechce se mě věřit, že to tam není. Poznam to třeba podle pojistek? Jsem tady hledal ve vláknu, že tam je nějaká 100A pojistka. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...