Přejít na obsah

OII topení PTC


Seiger86

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

zdravim tak mne tiez ukazuje chybu 00361 topne teleso pro pomocne topeni (Z35) 014 - defekt takze mi neide.. ale mam otazoku v centralnej el. vo VCDS som nasiel tiez pridavne topeni s odskrtnutou kolonkou to nema nejaku súvislosť s PTC? alebo je to fakt len tym chybnym vyhrevnym elementom.. IMG_20190206_180252.thumb.jpg.ca95e90df2f3749702bfbd4e6d37eb6f.jpg

IMG_20190206_180126.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dobrý den,

včera jsem demontoval nefunkční PTC - chyba 361. Proměřil jsem všech pět trubičkový odporů 2x 10 Ohm a 3x 62 Ohm - všechny byli OK. Po přeletování těchto odporů již šla chyba na PTC vymazat. Kolega s OII 2007 řešil identický problém v lednu. Klasika použití bezolovnatého cinu po čase dělá své i přesto že pro automotiv je výjimka a můžou používat cin s obsahem olova.  Jen výrobci chtějí byt ECO. Snad to vydrží.

Editováno: , autor: indet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Upozorňoval jsem na to mnohokrát. Pokud na to nemáte vybavení a nemáte zkušenosti s mikroelektrinikou, měřením, pájením, co používat atd... není pomoci. Zapájet vodič od žárovky není to stejný, co pájet mikroelektroniku. Po tom, co do toho někdo "vrazí" s trafem a vypáli cesty, urve kdejaký SMD...tak po tom je to skoro pokaždé neopravitelné. Nehledě na to, že když se nekomu podari "oprava" tak, ze za dva dny na vstup tech MOSFETů upadne pecka apod., tak si koleduje o problemy. Nekde mozna najdu fotky, jak se dokáže PTC vypálit do fialova, kdyz se "opravuje". A pokud to uz tak dopadne, zadna tepelna pojistka neni. Vypnutim klicku se nic nezastavi- PTC tohoto typu je primo spojene na baterku auta pres proudovou pojistku, ktera pred touto chybou neochrani.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 26. 2. 2019 na 14:53, indet napsal:

Tak za dva dny opět to samé 361 + 14. Zkusil jsem to znovu rozhodit, oddělal jsem desku, napružil kontakty, přilepil zpět na pastu a zase naskočila.

Otázka je na jak dlouho. Pájel někdo ten napruženy spoj mezi deskou a spirálou?

Tak po 3 měsících PTC stale běží. Zjevně ten problém jsou nejen odpory, ale v mém případě i spoj mezi deskou a spirálou.

Jinak pokud s pájením nemáte moc zkušeností, tak v každem městečku se najde šikovný opravář elektroniky co vam za par pár korun  ty odpory přepájí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 24. 10. 2011 na 6:44, rolbař napsal:

fungovalo, jen by sis ho musel spínat sám, motorová jednotka ho neumí spínat.

PTC je určeno z výroby jen pro diesel

Takže je tam pro to topení místo na dodatčnou montáž u benzináku? Rolbi neměl bys číslo dílu které se tam dá vmontovat? Moc děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj mám manuál klimu ale to se mi už do toho nechce investovat. To je zase určitě minimálně 5tisic navic. Chtěl bych do toho jen fláknout to topeníčko at se mi to dřív v zimě rozmrazí. 1.2 Tsi fakt trvá než se zahřeje. Dnes dělam komplet rozvody a těch peněz fakt není nazbyt. Zítra zkusím okouknout jestli je tam ta krytka na případnou domontáž. Děkuji.

jen mě to zajímalo jestli je v té krabici ta krytka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zimě s vadným PTC mi auto začalo čelní sklo rozmrazovat cca po 7km, s opraveným po 30s šel vlažný vzduch na okno a než jsem ujel 2km, bylo okno rozmrazené. Význam to má v zimě znatelný, pokud neparkuješ v garáži, ale investice v případě předělání systému ventilace u takto starého auta nemá dle mého smysl - bude to stát spoustu peněz. Podíval bych se jestli tam náhodou není box (prázdný) pro PTC z výroby a pokud není, dal bych to neřešil. Pokud tam je, tak jde o to natáhnout silové kabely od pojistkovky v motoru, kabely z jednotky, vložit PTC do boxu a nakodovat (pokud to bude jednotka umět). Možná jsem na něco zapomněl, protože jsem to jen demontoval a nechával opravit, ale tak nějak zhruba by to mělo být. V případě manuální klimy odpadá jednotka a bude se muset vyřešit samostatné zapínání/vypínání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle me tam misto pro PTC urcite bude. Prece by nevyrabeli 2 ruzne verze, kdyz diru pro PTC muzou jednoduse zaslepit krytkou. Ja mam auto vyrobene pro Francii, do kterych se PTC nedavalo a misto tam na to bylo. Stacilo oddelat krytku a zasunout PTC. Je teda fakt, ze mam diesel, ale ze by pro benzin delali jiny rozvadec vzduchu, to se mi fakt nezda...

 

Druha vec je elektronika. Jak uz psal Rolbar, samo se ti to spinat nebude. Takze sehnat novejsi verzi PTC, ktera se nepripojuje na CAN a spinat si to rucne. Bylo by dobre to vyresit tak, aby se to nedalo zapnout s vypnutym ventilatorem. Tezko rict, co by PTC bez proudiciho vzduchu zpusobilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Určitě nezkoušejte dodělávat PTC s jiným zapojením, než jak originálně je (podle roku,  buď CAN nebo ovládanou přes ECU motoru). Není jenom podmínka zapnutí ventilátoru, ale další podmínky, podle kterých je řízené PTC (např. i otevřená klapka směšování vzduchu na horký vzduch, zatížení alternátoru atd). Zapojení originální není o nic složitější, než to, které byste vymýšleli a s ohledem na bezpečnost vyhrává originální zapojení. Stačí jenom nakódovat přes diag, otázka 5 minut. Možná se PTC nezdá jako nebezpečné, ale neřízené spuštění dokáže PTC rozžhavit dočervena a celé je to v plastu.

U benzínu nepůjde pravděpodobně PTC nakódovat, minimálně nebude možno spouštět přes ECU motoru novější verzi PTC, ovládanou relátky, u CAN PTC jsem to nezjišťoval. V topení jsou jenom záslepky, to problém není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Chlapi mi ukazuje,ve vagu takove hodnoty,ale jeto pri motoru zahratem na 70° skusim jeste pri studenem,jestli seto zmeni,.,protoze mi popravde nepride zemito hajcuje,ale kdyby bylo k.o. tak byto neukazovalo hodnoty ne?

Oc ll 12.2005 climatronic

IMG_20200207_113436.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...