Jump to content
Pawouk

1.2 TSI - teplota oleje, spotřeba oleje

Recommended Posts

Majitelé TSI co máte Maxi Dot, jakou míváte teplotu oleje? Já se s TSI nedostanu mimo město, takže maximum, co jsem tam měl, bylo 95 stupňů. Jinak se to po ujetí několika km většinou pohybuje okolo 92-94 st. Taky vám tu teplotu začne ukazovat až od 50 stupňů? Dále by mě zajímalo od jaké teploty je už motor možno považovat za zahřátý. Po ujetí cca 2400 km jsem se podíval na olejovou měrku, no je tam nepatrně pod polovinou mezi ryskami. Kolegové, co mají najeto asi 3100 km, tam mají dokonce jenom asi 2 mm nad spodní rysku. Bohužel nikdo se na stav oleje nepodíval, když byla auta převzata s několika málo najetými km. Podotýkám, že je to všechno najeto pouze ve městě. Jak jste na tom vy se stavem motorového oleje?

  • Upvote 2
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Četl jsem si tvůj příspěvek a sice nemám TSI, ale mám 1,4 benzín s náběhem cca 8 000 km a olej kontroluju cca po každých 3000 ujetých km. Auto jsem kupoval nové a to jsem olej kontroloval a měl jsem tam cca 2-3 mm od horního okraje, prostě zhruba ve 3/4 te měrky a od té doby mi hladina neklesla, je tam pořád stejné množství. Před tím jsem jezdíl v turbodieslu a ten si maličko oleje po záběhu vzal. Údajně to bylo tím, že něco málo oleje vezme v záběhu turbo a jiné části, takže ten úbytek bych připisoval asi tomu. Ovšem kdybych zjistil já, že mám v záběhu cca 2 mm nad spodní hranou oleje, tak bych asi trochu dolil, přece jenom při záběhu bude motor trochu oleje potřebovat. No a k té teplotě oleje - sice nemám numerický výstup jako máš ty, ale viděl jsem nějaké video a teplota oleje po úplném zahřatí byla stejná jako uvádíš ty. Samozřejmě, že rychlejší jízdou se bude zvyšovat, viděl jsem případy teploty při jízdě po dálnici klidně kolem 115 st.TAk to jenom na okraj.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sice nemam TSi, ale ukazatel teploty oleje na MaxiDOTu u me OII 1.9 TDi mam. Bezna provozni teplota oleje kolisa podle vnejsi teploty, ale rekneme ze ted v lete pri bezne jizde v rozmezi 90-95°C. Kdyz byly vedra nad 30°C, na dalnici teplota stoupala nad 100°C (102-106).

A ano, ukazatel ukazuje hodnotu az nad 50°C, je to popsano i v navodu. Provozni teplota oleje (a tedy dobre zahraty motor) je od tech alespon 85°C vys.

Diky tomuhle ukazateli je vyborne videt rozdil v zahrivani vody a oleje. A pritom prave olej je ten rozhodujici pro dukladne prohrati motoru.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ja TSI teda mam, a mohu potvrdit to co napsal maverick, na maxidotu to ukaže až nad 50 stupňu. Jinak ja jezdim sice taky většinu město, ale dostanu se i dál mimo město a ta teplota se stale pohybuje od 85 až 95 stupňů. Ubytek oleje jsem nesledoval, ale mužu se zitra mrknou. Mam teď najeto cca 1100km, na začatku jsem se dival kolik tam bylo oleje, ale už to přesně nevím, myslím že to bylo cca ty 2-3 mm od vrchního okraje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maverick, jak říkáš, teploměr chladící kapaliny naběhne hodně rychle na 90 st.(připadá mi to jenom jako "orientační ukazatel") a přitom motor podle teploty oleje ještě není pořádně zahřátý. To se pak nedivím, že se do hodně aut už ani nemontuje. Na mé soukromé FI to taky docela rychle naběhne na 90 st., ve Feliciích, bych řekl, že to trvalo o dost déle a asi ta teplota víc odpovídala realitě. Ta hodnota 85 st. mě právě zajímala, zatím jsem totiž nikde s teplotou oleje nesetkal. S TSI teď tři týdny nebudu jezdit (dovolená), tak jsem zvědavý, jak se za tu dobu pohne hladina motorového oleje. Počítám, že po návratu bude na tachometru cca 4000 km, podle toho jak se kolegové budou činit.

  • Upvote 2
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

U aut s elektronickou palubovkou se už přístrojům z výroby nedá věřit - viz vlákno, kde se probírá teplota chladicí kapaliny a případně "modrá" kontrolka u pozdějších modelů - že modrá zhasíná daleko dřív, než by odpovídalo skutečnému ohřátí aspoň na 60°C. Čekám, kdy začnou "kecat" i otáčkoměry, když už tachometry mají podle jakési "interní směrnice" výrobců automobilů uměle vnesenou záměrnou chybu "do plusu"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pawouk: S tim teplomerem mas pravdu. Felicie stejne jako Favorit totiz merila realnou hodnotu teploty chladici kapaliny termistorem (cidlo v telese termostatu).

U Fabie uz je to jinak, rucicka ti ukaze provozni teplotu (tedy 90°C) ve chvili, kdy realna hodnota je cca 75°C. Stejne tak Felicia pomerne presne kopirovala zmeny teploty - napr. pri pomale jizde v kolone jsi na budiku primo videl, jak teplota stoupa. To na Fabii uz neni, je to vsechno rizeny elektronicky. Kdyz se u Fabie rucicka hne za 90°C, je bud auto extremne zatizene (napr. stoupani do hor s tezkym privesem) nebo je neco spatne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blbý je, že člověk zvyklý např. na Felicii (můj případ wink.gif ) o tom neví. Mě už to překvapilo na Fabii I, ale tady bych řekl, že to je snad ještě rychlejší. V návodu k obsluze dokonce drze píšou, že když se ručička dostane do střední části stupnice, tak motor dosáhl své provozní teploty... Vzhledem k tomu,ž e na Maxi Dotu se ukazuje teplota oleje, bych o tom dost pochyboval. Tam je jasně vidět jak teplota oleje zaostává za teplotou chladící kapaliny.

  • Upvote 2
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak s FII TSI 63 kW najeto přes 4500 km (v čistě městském provozu) a hladina oleje se drží jak jsem psal v prvním příspěvku. Jinak spotřeba benzínu za poslední měsíc podle PP 7.5 a podle tankování 7.6 l (najeto necelých 2000 km při průměrné rychlosti 34 km/h). Je to nejspíš tím, že se motor zajíždí (i když pocitově to nijak není znát), protože zpočátku byla spotřeba něco málo přes 8 litrů.

  • Upvote 2
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to sa nediv, to je normalna spotreba. to TSI si v meste zobere svoje. Aj pri nedavnych testoch v autobilde a inych skusali ist na spotrebu, rekord bol 4.9 a to isli fakt ze na hranici zakona, cize 200km rychlostou 80km/h. pri 90-100 si zobere 5.2 ; 110 - 5.5l. po meste od 5.5 - 9. a ten kto pise ze mu po meste zere TSI 5l, no to chcem vidiet, aj si za to zaplatim. V Bratislave pod 8 litrov nikdy nejdem, vacsinou mam 9. ale v takom Presove neni problem ist za 6,5-7. holt, preplnene mesto si ziada svoju dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dnes jsem po nějakých cca 2-3 měsících provedl kontrolu provozních náplní u naší služební FII TSI (najeto přes 12 000 km pouze ve městě) a moc jsem nebyl potěšen. V nádržce chladící kapaliny bylo 0.5 cm pod minimem a oleje v motoru na minimální rysce. Vzhledem k tomu, že při minulé kontrole byl stav stejný - jak popisuji v prvním příspěvku - přičítám přinejmenším tu spotřebu oleje nízkým venkovním teplotám. Kam mizí chladící kapalina, to zatím netuším. Auto je většinou parkované pod střechou a žádné loužičky, nebo kapky pod ním nebývají.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

K tej teplote oleja. Ked som preberal auto tak mi chlapik v salone hovoril, ze ked je teplota cez 110 stupnov tak mam pred vypnutim motor najskor vychladi, az potom vypnut kvoli teplote turba. Uz mam najazdenych okolo 2500 km a zatial co to sledujem mi teplota nad 100 C nevystupila. Obycajne sa pohybuje okolo 85 az 90 a to poslednych 1000 km motoru aj nalozim. Hold, asi je este zima a dobre sa to chladi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já se za prosinec a leden horko-těžko dostávám aspoň na 80 - 85 st. (některé dny sotva 75...), prostě v mrazu a v pouze městském provozu se to pořádně neohřeje.

  • Upvote 2
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

K tej teplote oleja. Ked som preberal auto tak mi chlapik v salone hovoril, ze ked je teplota cez 110 stupnov tak mam pred vypnutim motor najskor vychladi, az potom vypnut kvoli teplote turba. Uz mam najazdenych okolo 2500 km a zatial co to sledujem mi teplota nad 100 C nevystupila. Obycajne sa pohybuje okolo 85 az 90 a to poslednych 1000 km motoru aj nalozim. Hold, asi je este zima a dobre sa to chladi...

mam stejnou motorizace a nad 100 stupnu se dostanu jen rychlejsi jizdou po dálnici. například rychlost cca 160-170 na tempomat je olej okolo 105-110stupnu.....jinak se pohybuji okolo 85-92 při bežné jízdě

Share this post


Link to post
Share on other sites

TSI má turbo chlazený vodou,tak horkýho oleje bych se nebál,spíš jestli funguje to čerpadýlko,který to chladí,jak tam je a jestli to honí i při vypnutým klíčku :help:Třeba v DP brno je příkaz,že nesmí zastavit motor na točně tuším do deseti minut u tych iveco motorů a ty mají taky vodou chlazený turba.

Edited by petrumr

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ničeho takového jsem si zatím nevšiml. Mně se v létě podařilo maximum někde 92 - 95 st. a po vypnutí motoru mi nepřijde, že by běželo čerpadlo. To by asi muselo být slyšet? Takže majitelé TSI, dochlazuje někdo z vás turbo, po např. rychlé jízdě po dálnici tím, že než vypnete motor, necháte to chvilku běžet na volnoběh?

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Třeba v DP brno je příkaz,že nesmí zastavit motor na točně tuším do deseti minut u tych iveco motorů a ty mají taky vodou chlazený turba.

To myslíš u autobusů MHD? Se zeptám bráchy, jezdí u DP Praha, jestli tam mají něco podobného.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ničeho takového jsem si zatím nevšiml. Mně se v létě podařilo maximum někde 92 - 95 st. a po vypnutí motoru mi nepřijde, že by běželo čerpadlo. To by asi muselo být slyšet? Takže majitelé TSI, dochlazuje někdo z vás turbo,po např. rychlé jízdě po dálnici, tím, že než vypnete motor, necháte to chvilku běžet na volnoběh?

Nevim jestli to dělá pokaždý ale čerpadlo běhá i po vytáhnutém klíčku. Když parkuji v garáži a je ticho tak je slyšet a i vidět jak proudí voda nádržkou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voltys, můžeš uvést, kolik ti ukazuje Maxi Dot teplotu oleje, když slyšíš běžet to čerpadlo a případně jak dlouho přibližně běží?

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti teď neřeknu přesně nesledoval jsem to ale bylo to v zimě tak teplota oleje byla nízká cca 80° a jak dlouho běželo čerpadol, no vylezl jsem z auta a slyšim jak proudí voda ci co tak otevřu kapotu a koukám jak v nadobce proudí voda otevřel jsem jí a čučim jak to pěkně cirkuluje. Zavřel jsem kapotu a odešel, tak nevim jak to mohlo dlouho trvat pak už jsem to nestudoval. Skusim to někdy změřit. Jinak čerpadlo je tichounké to slyšet není spíše je slyšet ta cirkulace vody v nádobce, normálně to ani nezaregistruješ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voltys dík, tak někdy budu muset otevřít kapotu po skončení jízdy, na ulici to totiž asi neuslyším

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To myslíš u autobusů MHD? Se zeptám bráchy, jezdí u DP Praha, jestli tam mají něco podobného.

Jo to se zeptej a jestli má převodovku VOITH tak jestli garážmistr používá žalující program :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

voltys dík, tak někdy budu muset otevřít kapotu po skončení jízdy, na ulici to totiž asi neuslyším

Tak jsem to dnes po zajetí do garáže sledoval teplota oleje byla 79°C po vytažení klíčku jsem otevřel kapotu a šel se podívat, otevřel jsem kapotu a slyšel jak běží čerpadlo, ale než jsem stačil zajistit kapotu tak se vyplo. Asi záleží na teplotě jak dlouho má běžet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Sicco
      Zdravím,
       
      chtěl bych se zeptat jestli by někdo neporadil. Diag hlásí špatné čidlo Teploty paliva, koupil jsem nové, ale v nabídce at se dívám kdekoliv jsou jen 2pin zatímco já mám 4 pin, mohu použít vzhledově totožné čidlo na chladící kapalinu které je 4pin? Tohle trochu nechápu jak se může stát?
       
      Další problém mám s telotou na budíkách, která je stále 0, test akčních členů proběhne vpořádku, ručka se pohybuje nakonec a zpět, takže předpokládám špatné Teplotní čidlo. Ale nemohu ho v motoru najít, na spodní tlusté hadici do chladiče je nějaké čidlo, je také 4pin, ale má modrou barvu a stříbrnou plochou hlavu - podle katalogu by to měl být Termospínač ventilátoru. Ale kde je pak tedy čidlo chladící kapaliny?
       
      Díky!
    • By cestmir001
      zdravim snazil jsem se hledat na netu ale nikde nemuzu najit  nic kde by mi neco prozradilo kde je druhej senzor teploty   polsedni dobou mi lita teplota 75-90  vymenil jsem senzor kterej sem nasel u chladice na prave strane  ale  furt nic  mate nekdo obrazek nebo  navod kde ho najit ?
    • By Romeceks
      Když jedu od 0 do 150 km/h  je jedno jestli na to šlapu nebo jedu úsporně tak teplota chladící kapaliny je pořad na 90°C.
      Jakmile jedu nad 180 km/h chladící kapalina mi klesne na 60°C  a to vše při venkovní teplotě 3°C (termostat, chlad.kapalinu, vodní pumpu jsou nový vyměněný a rozvody dělaný asi měsíc zpět) a když jedu zase min jak 150 třeba 120 nebo 90 tak se chlad kapalina vrátí zase na 90 °C.
      Plus přitom všem mi skoro vůbec netopí, i když je zahřátej na 90°C tak nezatopí, pouze lehký závan tepla... A od tech 150 km/h do 220 km/h fouká studený vzduch tak že mi jsem v autě musel sedět v bundě a byla mi zima na ruce a na nohy...
       
      Předem děkuji za rady je to opravdu záhada....
    • By solarisurbino18
      Mate někdo pro tohle rozumný vysvětlení a nápad  jak to opravit  ?
       
      Jen podotýkám ze veškerý čidla spojeny s chadící soustavou jsou vyměněny včetně termostatu a řídící jednotky pro spínání sahary s klimatizací.  Totonse dějei když všechny tyhle prvky odpojim. A další věcí je pokud jedu a je motor ve v otáčkách fouká i teplý vzduch, jak nechám ale běžet na volnoběh jde okamžitě studený.
       
      Dekuji za jakoukoliv radu a nápad.  ja se stim nikdy nesetkal.
       
       
       
    • By ddddawe
      Zdravím, 
       
      Mám problém s budíky v Roomsteru 2007 1.9tdi, verze s maxidotem a analogovými ukazately které nefungují, ani při testu akčních členů se nepohnou. 
       
      Dokázal by mi někdo poradit zda půjdou opravit nebo raději rovnou shánět nové?
       
      popřípadě zabývá se tady tím někdo? Hledal jsem ale nenašel. 
       
      Děkuji za postřehy.
       
       

×
×
  • Create New...