Přejít na obsah

1.2 TSI - teplota oleje, spotřeba oleje


Pawouk

Doporučené příspěvky

Ja zase hladinu oleja už prestal sledovať.
Olej mením často (max. 10 tisíc km), takže aj keď si motor náhodou málo zoberie, určite mi za tie kilometre neklesne hladina pod minimum. Okrem toho asi po 6-7 tisíc km dolejem asi 0,15 litra čo mi vždy ostane po výmene. Takže iba jazdím a neriešim.
Ak sa niekto s 1.8 TSI iba posúva po meste, a má tam 5W-30 ktorú mení raz za 30 tisíc km, tak ma problémy s motorom až tak moc neprekvapujú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mi nezere oleju. Na vymene davam na max. Za 15000 km na nasledujici vymene mam neco vice nez minimum nebo minimum. Ja davam olej ktery kupim v Aso Skoda Lellek Group. Obvykle davam castrol professional longlife 5W30 s normou 504.00/507.00. Jeden krat mel Vw oel longlife 5W30 s normou 504.00/507.00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

U Fabie 1.2TSI/77kW (ročník 2011) se mi spotřeba postupně vyšplhala na 2L/15.000km a servis v tom nevidí problém. Hledali netěsnosti a nikde to nekape, asi ho to opravdu spaluje. Teď mám najeto 92.000km a při delší jízdě najednou nepříjemný zvuk, motor spadl do nouzového režimu (EPS, kontrolka motoru...), jen tak tak jsem s tím dohrkal do servisu. Tam zjištěna nulová komprese na jednom z válců a po demontáži hlavy i podpálený ventil a vše co k válci náleželo plné karbonových úsad. Úplně trnu jestli bude oprava ekonomicky únosná a jak dlouho se to potáhne, naprosto mě však dostalo vyjádření servisu: Není žádná souvislost mezi spotřebou oleje a zakarbonování ventilů až k smrti. Závadu musela způsobit kuna která ohlodala izolaci zapalovacích kabelů, neboť nějaké otisky zubů tam našli a porucha se vyskytla zrovna na tom válci kde byly kousance největší.

   

Dokáže mi někdo tuto teorii potvrdit nebo vyvrátit? Opravdu může být zapalovací kabel poškozený tak aby vynechával jenom tak často aby se to neprojevilo na chodu motoru a nezaznamenala to ani elektronika a přesto stačilo nespálené palivo vytvořit takové škody? Nebo jenom snaha ŠA vyhnout se jakékoliv zodpovědnosti za závadu a všechno hodit na tu kunu? Díky za rady jak postupovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je somarina. Ja som mal osobne uz dva krát poškodený zapalovaci kabel. Prvý krát, mi ho kuna prehrizla až na dva kusy. Druhý krát mi pravdepodobne odisiel sam od seba, pričom okolo toho kolienka v gumenej casti som si vsimol trhlinu. Aj keď bol kabel takto poskodeny, som este pár stoviek km. najazdil. Vymenil som poškodený kabel za nový, sprejom proti kunam som to riadne vystriekal, urobil sa taky mazlavy film. Pokial ti odíde kábel, tak to ti riadiaca jednotka okamzite vyhodí chybu a da ta do nudzoveho rezimu. Je pravda, ze tie káble su dosť citlivé, a tiež nie každé su kvalitné a dost casto odchadzaju. Veď pokial by to bolo v tych kabloch, tak by som to mal aj ja ako ty, ale ja fungujem v pohode. Auto slape. Toto nemôže mať súvis so zakarbovanim a podpalenym ventilom. Skús reklamovat v servise skodovky. Možno ti dajú kulanciu :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Škodovka pripúšťa spotrebu oleja 0,5 litra na 1000 km, takže si v norme. Čo sa týka jazdy na diaľnici, tá sama o sebe nie je dôvodom na zvýšenú spotrebu. Ono to je vlastne ideálny spôsob prevádzky ak to nie sú presuny iba na pár kilometrov. Samozrejme bavíme o diaľničných rýchlostiach vrámci povolených limitov u nás a nie v Nemecku.
Inak nepíšeš, že ne aký olej jazdíš. Ak je to nejaká 30-ka, tak by som zvážil prechod na 40-ku. Ak už teraz dávaš 40-ku, skús inú značku, alebo jednoducho skráť interval výmien oleja na 10 tisíc km. Motor ti "poďakuje" a ty tiež nebudeš musieť dolievať.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skús si doniesť do servisu vlastný olej. Ak chceš spotrebu zraziť, tak si k tomu sadni a začni preliezať jednotlivé technické listy všetkých olejov xW-40 a xW-50 ktoré zároveň majú schválenie VW 502.00, a hľadaj taký, ktorý má najvyššiu kinematickú viskozitu pri 100°C! Vrámci rovnakej viskozitnej triedy bude rozdiel malý, ale nejaký tam stále je, a nakoľko tvoja spotreba oleja nie je kritická, môže aj ten malý rozdiel stačiť na zrazenie spotreby oleja.
Čo som pozeral, tak dobre (14,5) na tom sú Mogul 5W-40 Extreme PD, Elf Evolution 900 NF 5W-40, ďalej Total QUARTZ 9000 5W-40 (14,7). Potom môžu byť ešte zaujímavé oleje Penrite, konkrétne Premium 0 (14,9) alebo Premium 5 (nenašiel som technický list), ale toto je v našich končinách už cenou moc prémiová značka oleja.

Moja rada: meniť olej radšej každých 10 tisíc km. Ak sa doleje hladina oleja pri výmene na maximum, tak do ďalšej výmeny nemusíš dolievať a zároveň sa vyvaruješ tomu aby si jazdil s moc nízkou hladinou oleja.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc děkuji za radu..určitě něco pročtu..... no přemýšlím že se na servis vykašlu....akorát mi auto většinou jen dojebou...... takže plánuju že se začnu o auto starat sám...jinak sem koukal na místo kolem škrtící klapky a je tam kolem toho plastu mastno..mám najeto 105 000 km...kámoš má Spacebacka najeto 75 000 km a nemá tam žadnou mastnotu od oleje.....myslíš že může jít olej přes turbo a ztrácet se tak? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Aha, díky, hledal bych ho někde dole. Rozvinul bych svůj dotaz -  Používám na zimu plastové clony na masku chladiče, horní i dolní. Na krátké jízdy je to dobré, na delší je sundavám. Minulý týden fest mrzlo, tak jsem je nechal a jel trasu Praha - Liberec. Po asi půlhodině na dálnici (cca 130) byl olej na 115°C. Ubral jsem a teplota klesla na asi 105. Vzhledem k tomu, že normálně je teplota oleje na dálnici kolem 95, tak jsem se chtěl zeptat, zda se olej tímto neznehodnotil, zda ho nemám vyměnit. Mám asi 56tkm a v 60 bych ho měnil stejně (měním po 30tkm). Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, HonzaR napsal:

Aha, díky, hledal bych ho někde dole. Rozvinul bych svůj dotaz -  Používám na zimu plastové clony na masku chladiče, horní i dolní. Na krátké jízdy je to dobré, na delší je sundavám. Minulý týden fest mrzlo, tak jsem je nechal a jel trasu Praha - Liberec. Po asi půlhodině na dálnici (cca 130) byl olej na 115°C. Ubral jsem a teplota klesla na asi 105. Vzhledem k tomu, že normálně je teplota oleje na dálnici kolem 95, tak jsem se chtěl zeptat, zda se olej tímto neznehodnotil, zda ho nemám vyměnit. Mám asi 56tkm a v 60 bych ho měnil stejně (měním po 30tkm). Díky.

 Jaksi  mi to vyznívá nějak divně. Na jedné straně máš starost, že při teplotě oleje cca  115 stupňů Celsia si znehodnotíš olej a ptáš se jestli ho radši hned měnit  a na druhé straně  jedeš na výměnné intervaly oleje Long Life tedy po 2 letech nebo 30.000 km.  Osobně si myslím, že dáváš motoru o hodně více zabrat tím intervalem výměny na 30.000 km ( i když pravděpodobně máš na to ten správný olej), než když krátkodobě se Ti zvýší teplota oleje. Pokud si dobře pamatuji, tak i ve Světě motorů psali, že např motor HTP může mít teplotu oleje až 150 stupňů Celsia. 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Súhlasím s Dušanom. Používať zimnú clonu, riešiť jemné zvýšenie teploty oleja, ale a pritom jazdiť na jeden olej 30 tisíc km je naozaj trochu divné. Ale aby som odpovedal na otázku. Pri tej porcií kilometrov ktoré ten olej musí vydržať, tých 115°C jednorázovo vôbec netreba riešiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za postřehy. Doplním ještě pár náležitostí. Ptal jsem se proto, že se mi to ještě nestalo (aby olej byl tak zahřátý) a nikde jsem nenašel zmínku o tom, jakých teplot olej může bez úhony dosahovat. Samozřejmě tam mám ten správný olej, já si sám ten prodloužený interval nevybral, ale auto ho mělo z výroby, ještě jsem se na to prodejce zvlášť dotazoval. Jelikož po prvních 30tkm se na prohlídku musí i tak po 15tkm (bez výměny oleje), uvažuji, že bych přešel na klasiku.    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...