Jump to content
Pawouk

1.2 TSI - teplota oleje, spotřeba oleje

Recommended Posts

Taky jsem se byl podívat na stav oleje. Mám těsně před garančkou, najeto 14500km a olej přesně uprostřed mezi ryskama. Za celou tu dobu jsem nedoléval ani kapku.

Milan

Edited by mida

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meli jste z fabriky olej az na max pri prevzeti? Tohle jsem pri prevzeti nezkotroloval, ale kontroloval jsem stav cca po 3000 tak sem mel asi 2-3 mm pod max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To si nepamatuji, už to bude rok. I na starým autě kde jsem měl motor 1.4 16V 55kW, jsem od výměny do výměny nic nedoléval a pouze kontroloval hladinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto pri preberani malo 11km ..olej medzi ryskami.....pri 14960...vymena olej...olej medzi ryskami....uvidime dalej,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes doplněno 0,8 litru motorového oleje. Najeto 22 600 km.

Historie doplňování oleje:

12000 km - doplnění 0,8 litru

15000 km - výměna oleje

16200 km - výměna turba - má to souvislost s tou vysokou spotřebou oleje???

19800 km - doplnění 1 litr

22600 km - doplnění 0,8 litru - servis se vyjádřil, že je to nějaké divné.Ovšem šéf dopravy u nás ve firmě to zatím nehodlá nijak řešit, tak se bude dolévat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem tam dolil ty zbývající 0.2 l oleje. Hladina skoro na minimu... 24 700 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malej dotaz kolik se vejde oleje do 1.2 tsi skoda fabia combi.

Objem batozinoveho priestoru je 505 litrov a so sklopenymi sedadlami 1485 litrov :smich:

  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoši, nic proti, ale moje felda, s nájezdem 250 tisíc km , na olej castrol 5W 30 si vezme od výměny po výměnu 15 t km cca 5 mm ze stupnice.. zajímalo by mě, kolik to slavné Tsi papne oleje až bude mít najeto aspon z poloviny tolik, co moje felinka.. za 7t km dolnit 2 litry oleje.. tomu říkám suprový motor.. zase jeden rejpal..

Share this post


Link to post
Share on other sites

250t. km? Toho se TSI nedožije.kol-26.gif Moje pracovní Felda 1.3 začal žrát tolik oleje co FII 1.2 TSI někde kolem 260 t. km. Tak co na to chceš říct?

Share this post


Link to post
Share on other sites

včera mi bylo v servise oznámeno že normální spotřeba je 0,5l na 1000KM u tohoto motoru což mi přijde na hlavu postavené aby to na 15tis. intervalu sežralo 7,5l kol-44.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím kolik je psaná spotřeba u Tsi, ale tet mám vytáhlý manuál k Room. 1,4 a píšou tu že spotřeba oleje může v závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách dosáhnout až 0,5l / 1000km. Tak-že 7,5 l na 15000km by bylo pořád dle manuálu v normě........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už v příručce ke staré šáde bylo napsáno, že spotřeba oleje do 0,8 litru na 1000km je v pořádku - a tam se olej měnil co 10 000km. Takže pokud jste jen dolívali, po 5 000km jste vlastně mohli jen vyměnit filtr = v motoru byl úplně jiný olej než na začátku... V reálu přitom motor bral 2-3 deci , nejvýše půl litru mezi výměnami! A to neměl gufera na ventilech (s výjimkou nejposlednějších sérií - ale to už vlastně byly favoriťácké motory)!!! To samé se psalo k motoru u Favoritu i u Feldy - a tyto motory už těsnění na ventilech mají - můj Ferda nevezme mezi výměnami ani decku a to má "na hrbu" poctivých skoro 190 tisíc.

Fabrika si prostě kreje (_!_), aby se mohla distancovat od drobných úkapů a slabého prolínání oleje kamsi - a odkázat motoristu na povinnost hladinu oleje kontrolovat. Ve skutečnosti by i z hlediska ekologie tyto motory olej vůbec ztrácet neměly - ani formou úkapů (ochrana povrchových vod před ropnými produkty), ani formou sežrání přes spalovací prostor - vyšší zátěž katu, tvorba sazí a pevných částeček, uvolňování nespálených HCx.

Při konstrukci se všecko těsní tak, aby olej nepronikal nikam, kde nemá co dělat a tím pádem neubýval. Pokud tedy majitel jakéhokoliv auta s rokem výroby dejme tomu 1995 a pozdějším zjistí, že motor zmlsněl a najednou začal žrát olej v množství vyšším než decku (cca 2-3mm na měrce) za 1 výměnný interval, neřkuli na 1000km, měl by se začít pídit po příčině - protože něco není v úplném pořádku. Spotřeba oleje 0,5 litru na 1000km nebo dokonce vyšší pak už je doslova obžerství, kterému je záhodno učinit přítrž - to totiž znamená, že olej opravdu teče někam, kde nemá co dělat - nebo odněkud, odkud by rozhodně vytékat neměl...

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 8. 11. 2011 na 8:33, Voice napsal:

Nevím kolik je psaná spotřeba u Tsi, ale tet mám vytáhlý manuál k Room. 1,4 a píšou tu že spotřeba oleje může v závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách dosáhnout až 0,5l / 1000km. Tak-že 7,5 l na 15000km by bylo pořád dle manuálu v normě........

Je to úplně stejné, manuály jsou totožné. Takže až do 0.5 l na 1000 km je to v pořádku, dle fabriky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 1,2HTP ktorá mala nabehané 110t km som si nikdy nevšimol pokles oleja, plnil som do polovice mierky, tam bol aj pred výmenou. Tak si myslím, že už 0,5l/15k km upozorňuje na problém aj pri turbomotore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 1.4 tsi 132kw sa bezne menia kruzky,pripadne ked su aj poskodene valce aj komplet cele motory pri zvysenej spotrebe oleja... spotreba oleja od 0,5l na 1000km treba ratat s tym, ze kruzky ko. hovorim 132kw verzii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím. Tak asi další problém, mám po výměně rozvodů dva týdny a jak sem teď kontroloval hladinu oleje tak se mi zdá, že je ho víc než bylo a dokonce smrdí po benzínu. Měl nekdo už něco takového? No budu se asi muset znova objednat do servisu už mě to pomalu přestává bavit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím. Tak ohledně toho benzínu v oleji, servisák říkal, krátké trasy, studený motor stírácí kroužky mají před zahřátím oleje vetší vůli tak dochází k prolínáni par, zcela normální projev prý neškodný. Benzínu se tam dostane prý jen malé množství pro motor neškodné. Tak nevím nevím no uvidíme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to je zajímavý, já s tím 1.2 TSI jezdím jenom krátké trasy, najeto přes 33 000 km a olej se neustále ztrácí... Od poslední výměny je najeto něco málo přes 3000 km a olej je napůl mezi ryskami... Jak tak koukám, ti servisáci mají na všechno "chytrou" odpověď...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no hlavně je vydán nějaký servisní dokument (Měření spotřeby motorového oleje z 10.11.2011) podle kterého se ten únik nějak vyhodnocuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já vám hoši děkuji za nápady, ale auto je firemní a majitel (firma, respektive šéf dopravy) to neřeší, tak já taky ne. Zde pouze informuji, co ten motor dělá. Angažoval jsem se při poslední servisní prohlídce, kde to v servise nějak vyšumělo do ztracena. Oni raději koupí pár litrů oleje na dolití... Takže asi tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Sicco
      Zdravím,
       
      chtěl bych se zeptat jestli by někdo neporadil. Diag hlásí špatné čidlo Teploty paliva, koupil jsem nové, ale v nabídce at se dívám kdekoliv jsou jen 2pin zatímco já mám 4 pin, mohu použít vzhledově totožné čidlo na chladící kapalinu které je 4pin? Tohle trochu nechápu jak se může stát?
       
      Další problém mám s telotou na budíkách, která je stále 0, test akčních členů proběhne vpořádku, ručka se pohybuje nakonec a zpět, takže předpokládám špatné Teplotní čidlo. Ale nemohu ho v motoru najít, na spodní tlusté hadici do chladiče je nějaké čidlo, je také 4pin, ale má modrou barvu a stříbrnou plochou hlavu - podle katalogu by to měl být Termospínač ventilátoru. Ale kde je pak tedy čidlo chladící kapaliny?
       
      Díky!
    • By cestmir001
      zdravim snazil jsem se hledat na netu ale nikde nemuzu najit  nic kde by mi neco prozradilo kde je druhej senzor teploty   polsedni dobou mi lita teplota 75-90  vymenil jsem senzor kterej sem nasel u chladice na prave strane  ale  furt nic  mate nekdo obrazek nebo  navod kde ho najit ?
    • By Romeceks
      Když jedu od 0 do 150 km/h  je jedno jestli na to šlapu nebo jedu úsporně tak teplota chladící kapaliny je pořad na 90°C.
      Jakmile jedu nad 180 km/h chladící kapalina mi klesne na 60°C  a to vše při venkovní teplotě 3°C (termostat, chlad.kapalinu, vodní pumpu jsou nový vyměněný a rozvody dělaný asi měsíc zpět) a když jedu zase min jak 150 třeba 120 nebo 90 tak se chlad kapalina vrátí zase na 90 °C.
      Plus přitom všem mi skoro vůbec netopí, i když je zahřátej na 90°C tak nezatopí, pouze lehký závan tepla... A od tech 150 km/h do 220 km/h fouká studený vzduch tak že mi jsem v autě musel sedět v bundě a byla mi zima na ruce a na nohy...
       
      Předem děkuji za rady je to opravdu záhada....
    • By solarisurbino18
      Mate někdo pro tohle rozumný vysvětlení a nápad  jak to opravit  ?
       
      Jen podotýkám ze veškerý čidla spojeny s chadící soustavou jsou vyměněny včetně termostatu a řídící jednotky pro spínání sahary s klimatizací.  Totonse dějei když všechny tyhle prvky odpojim. A další věcí je pokud jedu a je motor ve v otáčkách fouká i teplý vzduch, jak nechám ale běžet na volnoběh jde okamžitě studený.
       
      Dekuji za jakoukoliv radu a nápad.  ja se stim nikdy nesetkal.
       
       
       
    • By ddddawe
      Zdravím, 
       
      Mám problém s budíky v Roomsteru 2007 1.9tdi, verze s maxidotem a analogovými ukazately které nefungují, ani při testu akčních členů se nepohnou. 
       
      Dokázal by mi někdo poradit zda půjdou opravit nebo raději rovnou shánět nové?
       
      popřípadě zabývá se tady tím někdo? Hledal jsem ale nenašel. 
       
      Děkuji za postřehy.
       
       

×
×
  • Create New...