Jump to content
Sign in to follow this  
vizysz

zanesený EGR ventil

Recommended Posts

Zdravím.Potreboval by som poradiť.Pred rokom a pól mi pri výmene turba vyčistili EGR ventil, bol uplne zanesený,teraz to mám znovu + sacie potrubie.Čím to móže biť, poradte prosím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jediný lék na tento problém je zaslepení EGR ventilu. Já jsem odpojil jen podtlakovou hadičku, která ovládá EGR ventil a myslím, že to tak stačí. :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ahoj, podelim se o sve zkusenosti s cistenim a zaslepenim EGR, ktere jsem dnes podstoupil na sve Okte I. 1.9TDi 81kW, motor AHF, rv2000-predfacelift.

 

Kdyz jsem se snazil rozebirat poprve, zasekl jsem se na 12tkach matkach dole na trubce, ktere se mi nepodarilo povolit. Zacetl jsem se znovu do nekolika for i na dieselpoweru a rekl si, ze to nevzdam. Jel jsem si do shopu pro WDcko a 12tkovy nastrcak na 1/2 orech. Pote co se kratkou jizdou motor zahral a po nastrikani WDcka se mi podarilo velkou racnou (1/2) obe matky celkem bez problemu povolit na prvni dobrou. Vedel jsem tedy ze muzu pokracovat.

 

Den pred tim jsem sehnal 2 zaslepky na EGR o tloustce 5mm. Napred jsem zkousel dat zaslepku jen mezi EGR a trubku, ale jak se tu uz psalo, sla by tam na krec a byla by dost napnuta. Tam by se hodila nejaka tenci, tak do 2mm a tu ja nemel. Rozhodnl jsem se tedy pro zaslepeni obou stran. Trubka sla ven. EGR jsem vycistil (nemel jsem nic jineho k dispozici nez to WDcko a technickej benzin).

 

Napred jsem pouzil mensi sroubovak k odskrabani pevnych usazenin z EGRu. Pak jsem pouzival hadrik namoceny do benzinu. Na fotkach je videt jak se mi to nakonec podarilo. Vim  ze to neni idelani, ale je to urcite lepsi nez pred tim.

 

Podtlakovou hadicku k EGRu jsem zacpal metrickym sroubem (asi 5mm, dlouhej asi 30mm). Proste mi tam dobre sel, ale ne zase prilis lehce :)

 

VYSLEDEK:

Zatim nemuzu rict nic vic nez, ze pocukavani, ktere mi to delalo predtim, se zatim neprojevilo. celkovy chod mi prijde plynulejsi a kultivovanejsi a hned ze startu pekne tahne (drive na studeny motor odspod tahlo, pozdeji pri zahratejsim motoru jen sporadicky - jako by Okta ztracela vykon, ale turbem to neni. Do nouzaku nepada, bylo cisteno).

 

 

 

 

 

 

20190427_171750.jpg

20190427_171732.jpg

20190427_171653.jpg

20190427_171707.jpg

20190427_171639.jpg

20190427_171833.jpg

20190427_181955.jpg

20190427_182044.jpg

20190427_182049.jpg

20190427_184030.jpg

20190427_184039.jpg

20190427_184103.jpg

20190427_185640.jpg

Edited by jiroch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...