Přejít na obsah

Xenony a skusenosti


yetifan

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj

též mám na autě xenony a rád bych se zeptal, zda někdo řešil problém, že protijedoucí vozidla oslňoval a kvůli tomu už jel do servisu na seřízení. Dá se říct, že asi tak každý třetí až čtvrtý řidič mi schválně pustí dálková světla, že ho oslňuji. No....asi se nestačí divit, když mu pustím dálková také, to už asi nevidí nevidí nic a rychle je stáhne, ale chápu, že to pro protijedoucí vozidla musí být dost nepříjemné.

Takže blikají na vás také? Případně kolik může stát jejich seřízení? :help:

Za další....z logického důvodu to vadí jen u aut, kde sedí řidiči níže než třeba v tereních, u těch se mi to nestalo ani jednou.

Předem díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě.....skoro při každém startu se mi seřizují, ne vždy, ale je to dáno asi tím, když se změní zatížení v autě. A navíc mi jeden xenon jako celé světlo měnili, takže je seřizovat museli.

Nevím nevím....asi je to tak, jak píšeš Miku TTT.

Jinak musím napsat, že jsem se světlama moc spokojený. Nic jiného než bi-xenon na dalším autě už nechci. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak, mile damy a pani - Yetik je doma!

Moc som ho este neprevetral, ale zatial som NADSENY hlavne z tych xenonovych svetiel s AFS...

GENERALNE PREHLASENIE:

Keby som mal niekomu cokolvek odporucit - tak su to tie svetla - aj keby to inak malo zostat len ako "holoauto" trebars aj bez radia, klimy, el. okien, ...

Je to skutocne G E N I A L N E ! ! !

Nechapem, ako som doteraz s tymi "sviecockami" v reflektoroch jazdil a "riskoval" pri kazdej jazde po tme...

Dik vsetkym, ktori mi ich odporucali a nechapem tych, co ma od nich odradzali...

YetiFan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mne sa bi-xenony s AFS-kom kalibruju pri starte motora....najprv horizontalne a potom vertikalne...co sa tyka kvality osvetlenia tak je uplne zbytocne porovnavat s H-kovymi ziarovkami....neporovnatelne....iny level.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Zdarec chlapi,

tak se taky připojím se zkušenostmi. Moje první auto bylo Suzuki Swift GLXi r.v. 2006, jako nadšenec jsem tam taky hodil Hidi, ty tenkrát stály nějakých 8tisíc s výbojkama Philips. Měl jsem to seřízené a musím říct že za celou dobu ježdění na mne nikdo nebliknu. Dokonce ani nový majitel při STK neměl problém, ale pak je ze strachu sundal. Dneska bych si je na auto nedal ani já, může to být nebezpečné a pokud opravdu někoho oslníte je dopravní nehoda vcukuletu.

Další auto se kterým jsem jezdil bylo MItsubishi Pajero 2008. Tam xenony fungovali úžasně, hlavně vyrovnávání hladiny svícení fungovalo i během jízdy, a auto i když bylo jak na houpačce lajna světel byla pořád ve stejné výšce.

Pak jsem měl O2 s klasickými světly, které jsem potom vyměnil za čočkové origo škoda. Do lamp jsem narval Osram Cool Blue, barva světla byla hodně do bíla a v noci to fungovalo bezvadně, samozřejmě to není xenon ale výrazně se zlepšila svítivost. Nevýhodou je, že tyto žárovky mají nižšší životnost a je v hodné mít DRL světla, jinak žárovky můžete když je dobře do půl roku vyměnit (celkem rychle černají) což je dáno tenkým vláknem žárovky.

Teď mám Yeťuchu s klasickýma halogenama. Mám pocit že když jsou lapy s žárovkama H4 tak svítí daleko hůř než s H7, tak že, kvalitní žárovky je víc než třeba. Protože i O2 s klasickou parabolu podle mne svítila lépe.

Jinak co se týče osvětlování od protijedoucích vozidel tak se někdy ani nedivím. Už se mi x krát stalo že dojela nějaká OI, OII nebo Superb na servis a buď měla KO čidlo nivelace nebo motorek ve světle. Jenže majitelé to neřeší protože razí heslo, že když to svítí tak je to OK a on přece nebude platit drahé peníze za opravu. Tak že pak je to stejné jak ti co mají HID světla. A to nemluvím o těch dušičkových co narvou do fabie celou rodinu, kde mají v kufru 50kg svíček, dvě 100kg robky na zadních sedadlech a hurá na kirchov. Auto jede pak jak člun a stařík ani neví, že pod volantem na levé straně má kolečko pro nastavení sklonu světel. A to je pak super jak svítí na letadla.

Ještě k těm xenonům, jedinou nevýhodu co vidím je životnost plastu paraboly, bezmála 70% aut starších víc jak 3-4 roky mají popraskané paraboly díky ostřikovačům světel. Passat B5 je klasika ale ten byl špatný i u klasických světel, BMW 5, O2, Superb a Fabie už jsem měl taky čest. Hodně lidí Vám pak řekne, že stím problém nemá, protože ostřiky má vypnuté. V tom případě bych dal takovým lidem taky pokutu, protože ten rozptyl toho xenonu když je lampa špinavá dovede taky pěkně oslnit a to nivelace a nastavení nevyřeší.

Jinak dneska jsem se poprvé setkal na cestě s AUDI, která měla diodové hlavní světlomety, bylo to v 6 ráno a v lese. Teda pokud někomu vadí i origo xenony v protisměru tak to si počkejte na tohle, to je teprve masakr.

Ciao a sněžnému muži zdar

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna včera jsem potkal Audi A7 s diodovýma světlama a říkal si, jak ty diody jsou mnohem příjemnější, než xenony..... :-D

Zdálo se mi, že vůbec neoslňují....ale je to z pohledu řidiče, který sedí mnohem výše v Yetině, než v klasickým osobáku.

Jinak nevím co se stalo, ale už na mě hoooooodně dlouhou dobu nikdo nebliknul a zdá se mi, jako by se světla při nastartování seřizovala mnohem častěji, než bývávalo. Dokonce i při vyložení ne nějak těžké tašky z kufru se světla seřizují, takže super! :-)

Ale bohužel se kolikrát najdou blbci, kteří blikají v momentě, kdy je člověk na horizontu a tím logicky oslní protijedoucí vozidlo. S tím zkrátka řidič nic neudělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravim vsetkych stastnych majitelov Yetikov - vybavenych xenonami...

Prosim, napiste vase postrehy a skusenosti s nimi - obzvlast ma zaujima rezim natacania AFS v navaznosti k rychlosti... Spolupracuje to aj s dazdovym senzorom?

Ako doplnok - oplati sa priplatit za Corner funkciu hmloviek? Da sa nastavit, aby zbytocne nesvietil cez den?

Dik

YetiFan

Já jsem silně zklamán - mám xenony na superbu a tam když jedu v noci a rozsvítím dálkový, tak to je jak ve dne (zvednou se xenony a do toho přídavný dálkový)- než si zvyknu tak to svítí tak, že tě oslňují i poznávací značky. Občas jedu manželky yetim - a svítí to podstatně hůře - ty přídavný dálkový tam chybí. Natáčení xenonů u superbu - viditelně svítí do zatáčky, je tam vidět i prodlužování dosvitu xenonu při vyšší rychlosti u yetiho je to téměř nepozorovatelné. Proč?????

Editováno: , autor: Feri1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Xenony jsou xenony, nad ty nic. Já mam klasiko halogen a chtěl jsem se zeptat, protože na autě jsem si xenony z důvodu, že jsem bral skladovku již nemohl doobjednat, dodělával tady už někdo xenony. Nemyslím, že dal HID do klasik parabol, ale kompletně vyměnil halogeny za origo xenony. Jedná se mi především o zapojení, jestli je třeba přepinovat svorkovnice, nebo jiná upráva či lze předělat na náklon na kolečko, případně jak? Pokud někdo řešil, nebo má již vyměněné, tak prosím o info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Yetiho 14 dní a Octavku combi 3 roky, na obou autech xenony a naprostá spokojenost, nikdy bych už neměnil. Mimochodem na Yetim se už nemontují xenony, ale bixenony. Je to proti Octávce velkej rozdíl, když ti i dálkový světla nepřisvicuje obyčejná žárovka, ale otevře se clona na xenonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Xenony jsou xenony, nad ty nic. Já mam klasiko halogen a chtěl jsem se zeptat, protože na autě jsem si xenony z důvodu, že jsem bral skladovku již nemohl doobjednat, dodělával tady už někdo xenony. Nemyslím, že dal HID do klasik parabol, ale kompletně vyměnil halogeny za origo xenony. Jedná se mi především o zapojení, jestli je třeba přepinovat svorkovnice, nebo jiná upráva či lze předělat na náklon na kolečko, případně jak? Pokud někdo řešil, nebo má již vyměněné, tak prosím o info.

xenony jdou dodělat, světla, přepinovaní světel, čidla na napravy, jednotka ASF trochu kabeláže a je to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...