Přejít na obsah

Svítící kontrolka elektroniky motoru - systém kontroly výfukových plynů


zdeny

Doporučené příspěvky

No s hlavou nic nebylo, zabrušovaly se ventily. Pak už tlak neměřil, bude se měřit zase příště až to přivezu. Paměť závad je prázdná, výpadky zapalování jsou vidět v měřených hodnotách. Těsnění se nedávalo, nevím jak to přetěsňoval. Ale už ho měl shozený 2x přičemž poprvé se cukání zmírnilo (ještě k tomu tam chyběly 2 šrouby od nějakýho předchozího fušéra) a teď to cuká zas jako dřív.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jelikož byly tlaky v háji tak byly nejspíš netěsné ventily, takže snad to pomohlo, každopádně bych tlaky změřil znovu, ať máš jistotu, že mechanika motoru je v pořádku, nebo furt na prd, pak řešit co dál.

Na to saní bych se asi zkusil zaměřit, jestli se to dříve zlepšilo a teď je to zase na prd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ano, já jsem to zkoušel, Ohmicky v pořádku. Teď jsem udělal pokrok, vlákno cukání motoru mě přivedlo na myšlenku zkusit odpojit EGR ventil a ejhle, žádná kontrolka nesvítí a auto NECUKÁ! Zapojim ho zpátky, cuká jak magor, odpojim a necuká. A to je tam dva roky staré, takže v tomhle bude zakopaný pes. Akorát ty výpadky zapalování jsou furt stejné...Takže klasika, kvůli euro normě nacpat tam co nejvíc kurvítek a srát na spolehlivost a životnost. :kol-134:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Pokračování k příspěvku č. 87, 88 a 90

 

Opět se po delší době hlásím s poznatky a postupem odhalování a odstraňování závady.

 

Od posledního příspěvku jsem tedy sehnal vstřiky, ale ještě před montáží jsem je proházel mezi sebou. Mezitím jsem zkontroloval sání na praskliny a změřil tlaky ve válcích (1,1 Mpa de facto bez odchylky) Chyba byla hlášena jen na vstřiku č. 1. Tak jsem přehodil 1 a 3, vymazal chyby a vyrazil. Žádná změna... motor měl tvrdý chod, nedržel volnoběh, kontrolka emisí na volnoběh blikala a auto stále pípalo. Takže na diagnostiku a chyba vstřiku již nebyla... vstřiky jsem tedy neměnil.

Výpis z diagnostiky: lambda 2 vyhřívací okruh, váha vzduchu nesmyslný signál, EGR regulační odchylka a dál jsem neměl ani chuť to číst... bylo tam 7 chyb. Tedy na zkoušku vyměněna váha vzduchu (testovaná byla nová) a stále žádná změna, odpojen EGR, auto drží volnoběh, "nestřílí" do výfuku, ale kontrolka svítí a po výmazu se po chvilce rozsvítí. Aktuálně dorazila lambda 2 a EGR ventil a zítra to jde na výměnu.

 

náklady do současné doby: odhadem 15 000,- Kč ale už to přesně nepočítám :-(

 

Jakmile bude čas napíši změny po zítřejší výměně lambdy a EGR

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

!!! VYŘEŠENO - KONTROLKA ZHASLA!!! Pokračování k příspěvků č. 87, 88, 90 a 101

 

Vyměněn EGR a lambda 2, opět zkontrolována těsnost sání a vyměněna veškerá těsnění, která v něm jsou. Dále vyměněny zapalovací kabely. Kontrolka zhasla a auto drží volnoběh.

 

V diagnostice zůstává trvalá chyba příliš chudá směs na válci 1 a vstřikem to není, neboť po jejich prohození zůstává stále chyba na 1. válci. Následkem toho si motor drobně pocukává do cca 1700 otáček. Pak se uklidní, motor ztichne a po celé spektrum otáček už je v pohodě. Budu řešit, ale až na to budu mít náladu.

 

vyměněno za nové: obě lambdy (BOSCH), zapalovací kabely (BOSCH), EGR ventil, svíčky (BOSCH), těsnění v sání, teplotní čidlo, kryt termostatu.

 

na zkoušku prohazována zapalovací cívka a váha vzduchu

 

cena 22000,- Kč vč. celých 5 denních šichet mechanika, kterému tímto děkuji.

Editováno: , autor: Bjorn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Update: po cca dalsich 6000 tisicich kilometrech mam dalsi poznatky...

 

1. kontrolky se rozsveci jenom kdyz jezdim po meste

2. nema na to vliv u ktere beru benzinove stanice

3. Spotreba je v normalu

4. Vymena Lambdy u katu nepomohla nicemu

5. vymena kabelu od svicek nepomohla nicemu

6. obe kontrolky zhasnou, kdyz jedu delsi trasu

7. Rozvody to nejsou, rozdelal jsem je a je tam remen vyrobeny ve 2012, takze tam jsou max 20 tisic km. 

8. auto si obcas drzi trochu vyssi otacky, ale je to radove o 200 a pak to zase spadne. 

9. uz na to kaslu a nebudu to resit :)

 

Auto jede, nezere, neskace, tahne akorat obcas sviti. Jeste je dalsi moznost vaha vzduchu, ale to se mi nechce resit, protoze kdyz vahu odpojim, tak je to hned znat, takze kdyby nefungovala vubec, je to znat.

Editováno: , autor: fuzzystoned
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

pokračování příspěvku 102 a dalších

 

Problém s otravnou kontrolkou jsem vyřešil, ale jen dočasně. Kontrolka se opět rozsvítila, ale i tak je chod motoru je výrazně lepší než to bylo předtím, motor drží volnoběh a na plyn reaguje bez propadu otáček. Na diagnostice to nyní ukazuje chudá směs na válci 1. Vliv vstřiku jsem vyloučil prohozením s 3. válcem a přesto chyba byla stále na 1. válci. I svíčka prvního válce je "očazená"

 

Nějak už jsem neměl sílu to řešit a chtěl to nechat být... Když jsem nyní měnil olej, všiml jsem si, že jsou výrazně začerněné vlnovce. Také po ohřátí auta se zvuk výfuku změní a jakoby více duní. Lambdy jsou samozřejmě až za vlnovci.

 

Otázka do pléna tedy zní: je možné, aby se netěsným vlnovcem dostával do výfuku vzduch, lambda pak měřila více kyslíku a zásahem lambdy se vyskytla ta zmíněná chyba, tj. "příliš chudá směs na válci 1"? Ale proč jen na jednom válci?

 

Za názory děkuji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže 1. díl výfuku je doma a to včetně vlnovců a katalyzátoru... a je to pořádný macek :-) Snad se o víkendu dostanu k výměně a pak poreferuji. Doufám již v konečné řešení. Té kontrolky, samozřejmě  :kol-31:  Koupil jsem Tyll, dle testu ve SM jsou celkem to celkem dobré výfuky. Nebudu dávat na auto se skoro čtvrt milionem km origo za 30 tisíc :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Komplet první díl výfuku vyměněn, celý výfuk utěsněn a hláška Emise-do dílny! naskočila po cca 30 km znovu. Chyba 1665 příliš chudá směs na válci jedna. Tímto končím se snahou to vyřešit, neboť a) na to již nemám nervy, B) vyčerpal jsem daný fin. limit a za c) už mě nic nenapadá.

 

Motor do 1750 ot/min jde jakoby "tvrdě", občas si cukne, ale jakmile přelezou otáčky výš, motor jde jakoby ho někde vyměnil. Hladce, potichu, bez vibrací a do otáček doslova letí.

 

Pokud má někdo nápad sem s ním... Všichni moji známí, které jsem do toho zapojil už jsou bezradní...

 

seznam vyměněných věcí je v příspěvcích 87, 88, 90 a 101, 102, 105, 107

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Bjorn-

 

Jéééj tak to je teda smolné řešení kontrolky motoru.Doufám že budeš mít lepší ruku při výběru NEW CAR.

 

No a jelikož jsi se do toho opřel víc než dost(hlavně finančně),tak jsem dám teď rozhřešení já.

Myslím to vážně a to hlavně klasickou hlášku- CHCECK ENGINE-systém přiliš chudý.

 

Taky jsem s tím bojoval více jak 4 roky.najeto mám teď celkově 264tis a z toho 12tis na LPG..

No a aby jsme se dostali k jádru věci-

Po všech možných akcích typu lambda sonda,váha vzduchu,svíčky ,kabely,zap.modul a jinné bordelismy,jsem to taky už vzdával,ale LPG mě tento dlouhodobý problém nutilo řešit.Je to přeci jen z pohledu chudé směsi trošku více rizikovější pro motor a hlavně ventily.

 

Vyjděme tedy  z toho ,že EGR mám zaslepen už 5let.Takže tudy nebezpečí profukování falš.vzduchu nehrozí.Sání i výfuk zkontrolován na těsnost a vše OK.Co je tedy příčina,když máme pocit,že to musí někde cucat falš-vzduch jinde než přes váhu 

vzduchu.Co vás napadne?Asi už nic,když vše je OK.A přece je jedna taková sranda a je trošku komplikovanější než se to může jevit.

Každý z nás se asi setkal s prasklou hadicí odvětrání klikové skříně,která je taková blbá co furt praská a my ji měníme za novou ať to je v pořádku.To samé hlavní sací hadice a její odbočka stejného vrapatého typu(husí krk)k hrdlu víčka oleje.A tam je zakopán ten náš neřešitelný problém.Já totiž,když jsem auto koupil,tak tyto dvě hadice byly prasklé.Jezdil jsem s nimi asi tak 2roky a různě je omotával izolačkama a dával různé napojení-jen ať je to pohromadě.Ale stále netěsnily jak mají.Pak jsem obě hadice vyměnil a začal problém v podobě Checku.začalo to otravovat.Chvilku svítí pak zase po jízdě po dálnici a zastavení na odpočívadle zhasne.Pak zase jízda na "lechtačku" a zase svítí.Při jízdě bez plynu z delšího kopce najednou pic a zase se rozsvítí(nechápete proč z kopce bez plynu).Ve městě na křižovatce na volnoběh pic a zase se rozsvítí.No asi to tak je u většiny z nás a víme o čem píšu.

Takže vysvětlení ať to není tak napínavý-

 

Pokud má motor už něco ujeto (cca nad 150tis)tak pístní kroužky už jsou více či méně opotřebované.Při kompresi  tedy už tak dobře netěsní a část kompresního výkonu nám prostě přes ty kroužky uteče právě do klikové skříně,kde se samzdřejmě odvětrá a kam?...-zpět k víčku oleje hadicí odvětrání.Tam pokračuje naproti do husího krku hlavní sací hadice a v ní je taková gumová záslepka ovládána podtlakovou hadičkou.Ta je při spuštěném motoru otevřená,takže kyslík si vesele mastí cestou opět do sání a samože až za váhou vzduchu,takže nekontolovatelně a dle toho v jaké zátěži je motor a kolik tlaku unikne přes pístní kroužky zpět k sání.Tento "zbytkový"kyslík nám potom naměří lambda před katem jako nadbytečný a vyhodí hlášku SYSTÉM PŘÍLIŠ CHUDÝ.

Vizitkou je toho právě ta jízda z kopce nebo stání na volnoběh.

Takže jsem to provedl na otestování tak jak je to na foto a zároveň jsem provedl měření přes VAG jak si lambda poradí před  a po úpravě.

Výsledek-

Před úpravou oscilovala 9 až 12% do chuda to znamená stačí na pár sekund se dostat nad 15% chudá  a už ji tam máte na palubce.

Po úpravě to lambdě chvíli trvalo než si to přebrala(cca 15min volnoběhu) a začala oscilovat 3% plus a 3%mínus.Tedy kolem nuly tak jak má.Doseřidíl jsem si přes program i plynovou mapu(musel jsem si najet novou mapu benzínu a pak i plynu do jednotky LPG)a dostal jsem se na stejné hodnoty jako u benzínu(předtím jsem měl problém s LPG,protože se to pořád díky tomu rozhazovalo)

Do teď jsem najel něco přes 1000km bez hlášky SYSTÉM PŘÍLIŠ CHUDÝ.Střídavě na benzín i plyn a při měření bohatosti přes lambdu.Více ale na LPG.Vše v pohodě i na dálnici.ve 130km/h(déletrvající-do kopce,z kopce)pořád bohatost drží na +- 5% což je více jak dobré u plynu.Dříve to ukazovalo i 22%chudé na plyn a 16% chudé na benzin).Hlavně na volnoběh je to markantně znát.

Takže dávám jedno foto jak to teď mám bez vlivu falešných luftů.Ještě jednou zdůrazňuju,že mám EGR OFF.A hlavně to nic skoro nestáááálo!!!!-kousek hadice.... :kol-138:

 

Tak -kurňa to je romááán :kol-28:

 

Takže máte nad čím bádat a budu rád,když to někdo z vás taky použije a hodíte sem pak poznatky.Doufám,že mé bádání k něcemu bude a tím odhalíme německé konstruktéry,kteří i ted dělají auta tak,aby se ve 150tis.projevily problémy a Vy uvažovaly o koupi nového vozu. :kol-140: Ale my jsme české a moravské palice a vyřešíme Bundesprobléms ke spokojenosti svému(doufám) :kol-38:

 

 

 

post-39495-0-94664800-1433186816_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ani ne.Ale co chceš po 1.6i ve 265tis.,která žere olej už ve 100tis.(jak která).

Sleduju jestli z hadice něco teče nebo ne.Mám ji ukončenou nad převodovkou(zatím pro sledování) a případný nějaký okap by byl na ní patrný v podobě mastnoty.Zatím nic po 2500km.Chudá směs se už neobjevila a přes OBD čtečku(VAG) bohatost v ideálu jak na BA,tak na LPG.Ono trošku to ten plyn rozhazuje,ale drží se to do +8 % -8% takže v normě.V momentě kdy jsem ujel na čistě benzin

100km,tak se adaptace upravily a benzin opět osciloval +3% -3 %.Což je ideál a bez chyb po mnoha letech.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdar,

tak aj ja sa pridavam do klubu vyskakujucej kontrolky systemu kontroly vyfukovych plynov (alias helikoptera :-D). Jedna sa o O1, 1.6/75kw, kod motora BFQ. Kontrolka zasvietila, precital som chyby cez VAG a dostal nasledovne:

Chassis Type: 1U - Skoda Octavia I
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 56 76
VIN: TMBJX41U778857601 Mileage: 123210km/76559miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-AVU.lbl
Part No: 06A 906 033 DM
Component: SIMOS33 1.6l 2V 00HS7290
Coding: 00031
Shop #: WSC 73430
VCID: 6DDBD76D278ADF1
TMBJX41U778857601 SKZ7Z0F3961026
3 Faults Found:
16554 - Fuel Trim; Bank 1
P0170 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
16520 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0136 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0138 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Z vypisu sa zda, ze je nieco s lambdou za katalyzatorom, avsak ta bola menena v 10/2014 pri cca 107000km a nechce sa mi verit, ze ta lambda je opat KO. Taktiez lambda pre katalyzatrom bola menena zhruba pri 90000km. Po vymazani tychto chyb kontrolka zhasla na par km a potom opat zasvietila a trvalo svieti. Chyby opat rovnake. Kontrolka prvykrat zasvietila ked som auto vytocil na 3ke zhruba k 4500 otackam. Aj napriek svieteniu kontrolky nepocitujem ziadne zmeny v chovani auta - vsetko bezi ako ma, nieje zvysena spotreba, necuka, vsetko OK...

 

neporadi niekto co by mohlo sposobovat tie chyby? Pripadne nasmerovat co a kde hladat?

 

Vdaka,

milanatik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím,mam menši problém vlastním octaviu 1.6 75kw 2009   asi pred 6 dnami my vyskočila žlta, kontrolka elektroniky motora,už skôr sa mi stalo že obcaz zasvietila ale o den,dva sama zhasla.teraz uz je to asi 6 deň a stále svieti no auto ide bez chyby,mal som auto napojené na pc a toto mi vypisalo,vie mi niekto poradiť že čo to znamená a že či je to niečo vazne.   

 

 

 

2 zavad nalezeno

 

16514-rada valcu 1-sonda1

           PO130-35-00-chyba v el.obvodu

 

 

17925-hlavni rele (J271)

           P1517-35-10  chyba v elektrickem obvodu-Sporadicka

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Nazdar pani,

 

vitam sa v klube svietiacej helikoptery :) 1.6 BFQ cca 138 tisic

Zacalo to po GO motora - zacal zrat olej tempom liter na 1000km - cize sa menili komplet tesnenia, brusila sa hlava atd... Zaroven sa menili rozvody, olejova a chladiaca napln a filtre. Oprava prebehla OK a nemizne ani kvapka, ale...

 

Par tyzdnov po akcii som zacal badat otriasanie motora na volnobehu, padajuce otacky k 600-750, vnutorne aj vonkajsie osvetlenie meni intenzitu spolu s otackami. Po miernom pritlaceni plynu alebo pri beznej prevadzke, sa motor choval uplne normalne. Pri merani dobijacieho napatia hodnota chodi okolo 12.7 - 13.5 V, zas zalezi od otacok. Spotreba je medzi 0.8-1.0 l/h. A co je uplne vtipne, ked je motor zahriaty, zaradeny volnobeh a clovek prida plyn tka, aby otacky vyskocili k 2000-2500, takpo uvolneni plynoveho pedalu otacky osciluju okolo 1500 a neprestane to dovtedy, kym tam clovek nezaradi 1 a jemne sa sa s autom nepohne (pride mi to ako keby RJ cakala na sportovy rozbeh ci co)

 

Po tom, ako som auto prebehol 700km slovenskymi kopcami a zastavil na pumpe, sa rozsvietila aj zlta kontrolka. V RJ boli zaznamenane protichodne hlasky:

System odmerovani paliva - system prilis chudy

System odmerovani paliva - system prilis bohaty.

Obe hlasky boli sporadicke.

Po zmazani aktualne dostavam uz len ze system prilis chudy. Nemyslim si totiz ze tato hlaska naskakuje pocas jazdy, skor pocas volnobehu

 

Cital som, ze Sipan to vyriesil dost radikalne, ale k takymto krokom by som sa rad uchylil az ked vycerpam systemove metody ako z tohto bordelu von.

 

Cize, nejake napady?

Exituje nejake nastavenie volnobeznych otacok?

 

Dik moc za kazdu radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...