Jump to content
zdeny

Svítící kontrolka elektroniky motoru - systém kontroly výfukových plynů

Recommended Posts

mel jsem to v servisu pri jizde vnizssich otackach nebo do kopce se to rozcuka a snizi se rapidně výkon. Takže tam vymenili, lambda sondu, svíčky a vahu vzduchu a rikali ze mozná bude pryc EGR mel jsem ji dva dny po servisu dnes sem jel do ústí a zase to cestou začalo dělat jsem z toho na švestku!

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR to může dělat.Nedávno jsem tohle řešil u Fabie.Tam to sice EGR nebyl,ale přerušené vedení k němu.Prostě se najednou přetrhl drátek

Share this post


Link to post
Share on other sites

na diagnostice je EGR aktivní zavíra i se otvíra takže nehází žádné chyby ale pri jizde se to občas rozcuká a ztratí výkon. Takže fakt nevim co by to mohlo byt! Dneska se to dalo zase do servisu tak uvidime co s tím bude A doufám, že uz je to naposled tam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaujima ma, ci je tento problem vyrieseny a co bolo pricinou. vopred dakujem

Edited by Wojnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím

Poslední dobou mám následující problém:

Při zastavení po delší cestě se mi občas rozsvítí kontrolka emisí.Auto se nechová jinak, jede a táhne normálně, spotřeba stejně 7-8 l.Vag mi už druhý rok vypisuje chybu odvětrání nádrže - chybný průtok - sporadicky.Jakmile chybu vymažu, naskočí okamžitě znovu ale emise se rozsvítí jen občas.Dejme tomu 1x za 10 dní.Nevíte někdo co s tím? 1.6 BFQ 75 Kw

Share this post


Link to post
Share on other sites

tvrz tady nenapsal jak to dopadlo po třech letech,a to by mne zajímalo,protože mám to samé.První závada se projevila po ujetí 6km ze studeného motoru při 0oC.Z toho usuzuju,že to bude EGR nebo ventil N18 ,nebo prokouslí kabel od kuny,zkrátka něco nechodí a až se motor ohřeje na 50oC tak má začít fungovat EGR a ten je asi uzavřenej,protože výkon nepada .Nechal jsem tu zavadu smazat v servisu(psalo to EGR špatna recirkulace plynů) a po jízdě tak 5-7km zase to samé.Mezi svátky to otevřu a dám vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem dnes vymontoval EGR a nic jsem nenašel(zaplat pánBůh),tak jsem ho alespon vyčistil(po 2 letech nános tak 1mm) a umyl benzinem.Nasadil jsem na nej hadičku a vytvořil podtlak pusou a ventil nezavíral,z čehož usuzuji,že je OK.Mám již objednanej ten N18 ,tak až ho dostanu z CC,tuším že 680Kč poštou tak to vyměním a odpojím akumulátor a uvidíme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj měl jsem s touto kontrolkou pěkné nervy  :kol-26: a nakonec co jsem vyměnil leda co a kontrolka se stále rozvěcovala tak po výměně první lambda sondy u výfuku

byl problém trvale vyřešen a již 2.roky je to dobrý.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den,

zadám vás o pomoc uz jsem na pokraji vlastních sil a bez dalších nápadu.

Jedna se o velmi populární problém pravděpodobně s egr ventilem.

Po zakoupení vozidla, se po parset km rozsvítila kontrolka motoru a auto začalo cukat.

V servisu mi bylo řečeno ze je to egr ventilem ktery se zanesl z důvodu nevymeneni svíček.

Svíčky byly vyměněny a ventil odpojen a tím ze po výplatě ho nechám vyměnit za novy.

Včera jsem egr nechal vyměnit a potykam se s následujícími problémy.

Po nastartování motor chcípne na podruhé uz zůstane nastartovan.

Při sešlápnutí plynoveho pedálu na volnobeh ptáčky vyskakují s prodlevou, při větším sešlápnutí se dokonce zda ze se motor dusí + hnusné praskani od podvozku auta.

To však neplatí při normální jízdě.

Podotýkám ze dokud byl ventil vypojeny az na nadměrný zápach benzinu vse fungovalo bez problému.

Jelikož jsem v automobilismu novy nevím jak bych se měl nyní zachovat při dalsǐ řešení mého problému. Podat reklamaci a nechat egr zaslepit a s ventilem v kapse a -3000kc odejít domu?

Nevíte čím jiným by to ještě mohlo byt?

Mnohokrát děkuji za odpověď a rady!

Přeji hezky den všem. Jiří

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechat provezt vymazani adaptacnich hodnot v pameti RJ po vymene EGR (anebo postupne protahnout auto pokud mozno vsemi jizdnimi cykly, aby se adaptacni data sama upravila)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oživím toto téma, které jistě trápí mnoho z nás, a budu postupně přidávat své zkušenosti při odstraňování závady. Nebude to jistě seriál na 1 týden, ale snad se dohrabeme nějakému řešení.

 

Tak tedy... již 11 let mám Octavii 1,6 kombi, r.v. 2003, motor BFQ (1,6 MPI, 75 kW) s aktuálně najetýma 220 000 km. Na jaře se mi začala sporadicky rozsvěcovat kontrolka elektroniky motoru, nyní již svítí neustále, a na maxiku vypisuje otravnou hlášku "Emise - do dílny".

Jak se problém projevuje:

- auto občas po studeném startu chcípne, nebo mu kolísají otáčky,

- pozdě, i na poměry tohoto motoru, reaguje na plyn

- po přidání plynu se auto dusí a když mu neuberu tak chcípne - v křižovatkách luxus

- po přidání plynu se pod kapotou ozve velmi hlasité cvaknutí

- motor drobně pocukává

- mám pocit, že narostla spotřeba tak o půl litru (možná změna jízdního stylu - jezdím nyní výrazně kratší cestu do práce)

- padá ručička teploměru

 

Dnes jsem tedy auto píchl na diagnostiku a výsledek je 5 závad:

 

2 trvalé - systém zpětného vedení výfukových plynů

               řada 1 lambda 1 - chyba komunikace

3 nahodilé - 2 stejné výše uvedené a tu třetí doplním

 

dále jsem vyčetl, že kapalina v chladiči má 16 st. C, ač jsem před tím ujel asi 3 km v hodně hustém městském provozu (přijde mi to málo)

 

Ještě doplním, že EGR ventil jsem již před asi 5 lety jednou měnil a svíčky zhruba také někdy v té době  :kol-28:  Filtr sání jsem měnil na podzim. A za dobu co auto mám jsem 3x měnil trubku odvětrávání klikové hřídele. Vše ostatní je původní. 

 

Takže jsem se rozhodl, začít od nejlevnějšího:

 

- provedu výměnu teplotního čidla a svíček

- zkontroluji vedení lambda sondy

- zkontroluji těsnost hadic

 

Chystám se na to o víkendu a pak dám zprávu jak jsem pochodil a čím budu pokračovat.

 

Moc nevěřím tomu, že by jen tohle stačilo, ale jsem pevně odhodlán to opravit, pokud nezemřu, nebo nevyčerpán vyčleněné finance (dal jsem si limit 30 tisíc). Vzhledem k tomu, že mi to začalo zlobit až kolem 200 tis. najetých km, tak jsem měl docela štěstí, neboť jsem tu četl nářky lidí, co měli najeto desetinu :kol-47: . Vlastně jsem měl vůbec kliku, neboť jsem měl za 11 let pouhé 3 závady, ze kterých 2, hydraulický válec spojky a rez na 5. dveřích, byly odstraněny ještě v záruce a 3. závada byla vadný termostat, u kterého se ulomily plastové držáky a tak nezavíral, což vyřešila výměna za bratru 500,- Kč. Asi auto vyrobené ve středu týden po celozávodní dovolené  :kol-28:

 

Dle potřeb plánuji dále provést vyčištění, resp. výměnu EGR ventilu, váhy vzduchu, lambda sondy, škrtící klapky (nikdy nebyla ani čištěná  :kol-47: ), neboť se domnívám, že to hlasité cvaknutí po prudkém přidání plynu dělá právě klapka, a pak se uvidí.

 

Spolehlivost ale není asi až tak úplně náhoda, neboť o auto se jinak celkem vzorně starám. Do 5 let věku jezdila na pravidelné servisky, zrušil jsem long-life interval výměny oleje a na podzim jsem jí dopřál kompletně nový podvozek v ceně bratru téměř 40000,- Kč ovšem včetně sady nových zimáků.

 

Tak mi držte palce, ať to do vánoc, těch letošních, stihnu. Chci si to dát jako dárek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokračování k příspěvku č. 87

 

Po výměně svíček, filtru sání, zapalovacích kabelů a teplotního čidla jsem vymazal chyby a nastartoval... motor naskočil kupodivu bez potíží, ale lehce si pocukával. Při jízdě žádná změna (pořád to stojí za prd) a po 20 km se kontrolka opět rozsvítila a chyby jsou stejné.

 

Zkontrolovány netěsnosti trubek (zjištěna netěsnost zřejmě u vedení sekundárního vzduchu - nejsem si jist)

 

Příští víkend mám v plánu: - demontáž EGR ventilu a škrtící klapky a jejich vyčištění.

                                            - proměření vedení lambda sondy č.1

 

náklady: zatím necelé 2000,- Kč 

 

otázka do pléna: Je lambda č. 1 ta před katalyzátorem?

Edited by Bjorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokračování k příspěvku č. 87 a 88

 

Omlouvám se za delší odmlku, ale zdravotní komplikace ve famílii mi trošku zhatily plány. Pokračuji tedy v odstraňování závady cukání motoru a svítící kontrolky

 

Tedy k výměně a opravě již dříve uvedeného bylo dále provedeno:

 

- vyjmutí a vyčištění škrtící klapky a EGR ventilu

- výměna lambdy sondy č.1

- výměna hrdla termostatu (zkřehlé antifreezem a rozpadlo se)

- výměna teplotního čidla

- vyměněna trubka sání

 

a výsledek? Motor jde za plynem jako ďas (relativně na EU4), snížili se volnoběžné otáčky, zmizelo cvakání z pod kapoty, ale motor má výrazně tvrdší chod, občas zahulí z výfuku a kontrolka el. motoru se rozsvěcuje a zhasíná jako vánoční výzdoba :-(

 

Zmizely chyby: ohledně váhy vzduchu, recirkulace výfukových plynů a lambdy 1

 

a

 

nově se objevily chyby: systém vstřikování paliva řada 1 a lambda 2 - vyhřívací okruh.

 

náklady do současné doby: bez 2 stovek 10000,- Kč :-( a výsledkem jsou jen nové chyby a ještě otravnější hlášení displayi :-( 

 

Ve středu mám naplánovánu výměnu vstřiku a pak uvidíme jak dál. Mechoš je optimista a tvrdí, že po výměně toho vstřiku to bude OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to bude palka, vymena vstriku. Me se do toho nechce, jeden vstrik mi asi netesni ;-( Ale dokonala tvorba smesi je zaklad, tak snad to pomuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bjorn: Tak jsem na tom téměř stejně jako ty, né-li hůř. BFQ z roku 2004, najeto 187 tisíc. Ke zhasnutí zmíněné kontrolky bylo potřeba: Výměna lambda sondy (už nevím která), EGR ventil, čidlo chladící kapaliny, čidlo teploty (3x! dvě byly špatné přímo z výroby, že druhý den nešlo auto kvůli čidlu ani nastartovat), kabely, svíčky, termostat a vyčištění škrtící klapky. Momentálně žádná kontrolka nesvítí, auto ale při jízdě cuká a vykazuje výpadky zapalování. Myslel jsem, že je vstřik v háji, ale po změření tlaků mám na 2. válci 3 bary, na 4. 7 barů a ostatní snad OK, takže ve středu to vezu na sundání palice a pak se uvidí. Než vyměníš (zaplatíš) vstřik doporučuju Ohmicky proměřit cívku, prohodit na jiný válec a nebo hodit na zkušební stolici, pokud je někde v okolí možnost. Přeci jen je celkem dost drahý na pokus-omyl. Pak taky napíšu jak jsem dopadl... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chase: Já do toho jdu, sehnal jsem nový za 2500,- Kč, což je pohoda.

 

paldik: Děkuji za radu, mechoš říkal, že vstřik nejdříve prohodí za jiný a koukne co na to diagnostika. Tlaky ve válcích mám OK, to už jsem také měřil. Jinak to je slušná plejáda vyměněných dílů, co uvádíš :-( U mne bylo vadné teplotní čidlo jen jedno, ale termostat "umřel" již před 2 roky a tak byl tehdy vyměněn. Jen mě děsí, že po tom všem mi zhasne kontrolka a motor bude cukat dál :-( To by mne fakt vytočilo.

Edited by Bjorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem dnes auto převzal, výsledek:

Sundaná palice a zabroušení ventilů + nový gufera, žádná kontrolka nesvítí a auto při jízdě vesele cuká dál. Furt stejný výpadky zapalování. Chvíli jsem projížděl měřené hodnoty a jediný co se mi tam nezdá je hmotnost nasávaného vzduchu, minimum je 2g/s a mně tam ty hodnoty lítají často mezi 1,00 až 2,20 tzn. podle DP odstraňte přisávání falešného vzduchu, takže hledání problému bude pokračovat :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No každopádně hlava musela bejt v háji, viz ty tlaky... Kolik naměříš teď ? Na diagnostice to píše nějakou chybku vynechávání zapalování ?

Přisávat to samozřejmě taky někde muže, nové těsnění saní se při opravě hlavy asi nedávalo, že ?

Edited by Romix95

Share this post


Link to post
Share on other sites

No s hlavou nic nebylo, zabrušovaly se ventily. Pak už tlak neměřil, bude se měřit zase příště až to přivezu. Paměť závad je prázdná, výpadky zapalování jsou vidět v měřených hodnotách. Těsnění se nedávalo, nevím jak to přetěsňoval. Ale už ho měl shozený 2x přičemž poprvé se cukání zmírnilo (ještě k tomu tam chyběly 2 šrouby od nějakýho předchozího fušéra) a teď to cuká zas jako dřív.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jelikož byly tlaky v háji tak byly nejspíš netěsné ventily, takže snad to pomohlo, každopádně bych tlaky změřil znovu, ať máš jistotu, že mechanika motoru je v pořádku, nebo furt na prd, pak řešit co dál.

Na to saní bych se asi zkusil zaměřit, jestli se to dříve zlepšilo a teď je to zase na prd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dalším týdnu bez auta akorát zjištěno, že tlaky jsou OK, sání přetěsněno co se dalo, prohozený vstřiky na válcích a auto nic nepíše, nic nesvítí ale cuká furt stejně, prostě simply clever. Mechoš už neví co s tim....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, já jsem to zkoušel, Ohmicky v pořádku. Teď jsem udělal pokrok, vlákno cukání motoru mě přivedlo na myšlenku zkusit odpojit EGR ventil a ejhle, žádná kontrolka nesvítí a auto NECUKÁ! Zapojim ho zpátky, cuká jak magor, odpojim a necuká. A to je tam dva roky staré, takže v tomhle bude zakopaný pes. Akorát ty výpadky zapalování jsou furt stejné...Takže klasika, kvůli euro normě nacpat tam co nejvíc kurvítek a srát na spolehlivost a životnost. :kol-134:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...