Přejít na obsah

1.2 TSI 63 kW vs 77 kW - rozdíl v motorech


Doporučené příspěvky

Kongu čeče si mě předběhl lol si byl nedočkavej co ??? ta 666 je nějaká divná viď lol teď jsem si dal i tu práci že jsem prolez vše od vany po svíčky... a nic blok hlava potrubí vstřiky... stejné číslo = stejný díl = stejný materiál :palec2: Bylo by dobré kdyby 666 potvrdil ta svá tvrzení něčím hmatatelným lollollollol Aby si tu jen neplácal játra :p:p

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, ale to se není čemu divit, když to je podle mne jen externí krabička (kurvítko lol ) který má mást ŘJ jinejma signálama z motoru, než jsou ty reálné. A protože vlastní řídící software se vstřikovacíma mapama je v ŘJ stejný, tak i původně slabší verze je po tomhle "tuningu" slabší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové. Ty motory jsou skutečně odlišné z výroby. Na levnější variantu motoru jsou použity díly vyrobené v kooperaci za levnější cenu v horší jakosti materiálu - tím pádem nesnesou takové velké zatížení jako motor naladěný na 77kW.

Pro určitou normalizaci se přistoupilo k dodávání stejných náhradních dílů (mít náhradní díly na každý motor zvlášť by bylo zbytečné, nákladné a dělalo by to zmatek), vycházejícíh z požadavků na motor 77kW. Tvarově stejné, funkčně stejné. Kdybych to shrnul - ty motory mají 100% zaměnitelnost všech dílů (mimo ŘJ), ovšem z výroby přicházejí na trh odlišné. Aby byla zachována životnost motoru z levnějších dílů, byl naladěn na 63 kW (ale to je všem asi jasné).

Editováno: , autor: bikeone
  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku, mě z nich tady asi úúúplně jebne :aggressive::aggressive::aggressive: takže další kolo.... Bikeone jak tedy poznám když budu potřebovat objednat třeba hlavu, která má stejné objednací číslo z fabriky jak pro 63 tak i pro 77kW která je ta správná pro můj motor ??? Abych zbytečně nedával příliš kvalitní 77kovou na "obyčejný" 63 kW blok ???? :smich::smich::smich: cena pro mě nerozhoduje, obě jsou stejně drahé lollol

To je matriál tady

BLIK už to mám :palec2: To oni to asi dělají ve fabrice jako v počítačové prehistorii procesory ......udělaj procesor (motor) zjistěj jaký ma maximální taktovaci kmitočet (maximální výkon) a pak ho hoděj do bedny 500MHz, 600MHz, 750MHz (63kW,77kW...) jak triviální , že nás to nenapadlo dávno????? a zamozřejmě procesory (motory) naprosto mechanický shodný lollollollollol Proto nám ETKA nechce nic prozradit :palec2:

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, řekl bych, že ty dosažené výsledky (viz odkazy) jsou buď způsobené tím, že "powerbox" je odladěný a určený pro vozidlo VW Golf VI 1,2TSI a ne pro ŠKODA Fabia II 1,2TSI, přičemž všichni moc dobře víme, jaký "kvalitativní" rozdíl byl vnucen :prc::prc::prc: škodivkám oproti "lidovozům" z Vlkohradu. anebo někdo těžce a bohapustě KECÁ. Já po zkušenostech s přístupem k zákazníkovi ze strany ŠA od roku 1991, kdy byl tento podnik majetkově připojen ke koncernu, už bych se nedivil VŮBEC NIČEMU...

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já to zkusím ještě jednou a naposled. 63kW motor je ekonomickou variantou, která je montována do vozů přímo z výroby. Náhradní díly jdou objednat pouze a jen ty, které se ničím neliší od dílů použitých na motoru 77 kW. Ty samozřejmě pasují na 63kW motor. Nejedná se o všechny díly, jen o cca 1/3. Pro vás jako uživatele je důležité, že 63kW motor bude stejně trvanlivý jako 77kW.

Jde pouze o to dokázat vyrobit i ekonomicky příznivější variantu.

Nebudu se s vámi dohadovat, pokud si chcete myslet něco jiného, prosím.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne by bylo ekonomicky daleko výhodnější, kdyby výrobce vyvinul oba motory cestou pouhého seškrcení výkonu u výkonnější varianty obměnou softu - a z výroby komponentů objednával pouze jeden druh dílů. Platit výrobu dvou kvalitativních variant jinak mechanicky totožných dílů musí být ekonomicky daleko náročnější varianta - včetně toho, že jako ND se dodává pouze "kvalitnější" řada, a to i v případě, že méně výkonná varianta motoru bude v ceně dílů lacinější. Je nutno připočítat i logistiku, oddělenou dopravu a skladování obou řad dílců i kdyby šlo jen o několik málo komponent - a ty náklady vyskáčou... Já osobně bych to pokládal za cílnou dezinformaci - zaměřenou na to, aby byli majitelé "slabší" varianty přesvědčení o nemožnosti upgradu své pohonné jednotky na vyšší výkon. "Čipovači" u nás už to pravděpodobně zjistili a proto nabízejí úpravu obou výrobních variant na stejnou hodnotu výkonu...

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku, mě z nich tady asi úúúplně jebne :aggressive::aggressive::aggressive: takže další kolo.... Bikeone jak tedy poznám když budu potřebovat objednat třeba hlavu, která má stejné objednací číslo z fabriky jak pro 63 tak i pro 77kW která je ta správná pro můj motor ??? Abych zbytečně nedával příliš kvalitní 77kovou na "obyčejný" 63 kW blok ???? :smich::smich::smich: cena pro mě nerozhoduje, obě jsou stejně drahé lollol

To je matriál tady

Můžu uvést jeden příklad, který zpozorovali někteří z vás, co jste měli první várku motoru. Rozvodový řetěz, ozubené kolo a hřídel. Jiné materiály, technologie výroby, levnější. Bohužel v provozu nastávaly problémy. Když jste šli do servisu, vyměnili vám to za jiný ten ze 77kW motoru a tady se už tento problém nestává. Do další série se již dávají totožné rozvody jako u 77kW a problémy již nejsou.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne by bylo ekonomicky daleko výhodnější, kdyby výrobce vyvinul oba motory cestou pouhého seškrcení výkonu u výkonnější varianty obměnou softu - a z výroby komponentů objednával pouze jeden druh dílů. Platit výrobu dvou kvalitativních variant jinak mechanicky totožných dílů musí být ekonomicky daleko náročnější varianta - včetně toho, že jako ND se dodává pouze "kvalitnější" řada, a to i v případě, že méně výkonná varianta motoru bude v ceně dílů lacinější. Je nutno připočítat i logistiku, oddělenou dopravu a skladování obou řad dílců i kdyby šlo jen o několik málo komponent - a ty náklady vyskáčou... Já osobně bych to pokládal za cílnou dezinformaci - zaměřenou na to, aby byli majitelé "slabší" varianty přesvědčení o nemožnosti upgradu své pohonné jednotky na vyšší výkon. "Čipovači" u nás už to pravděpodobně zjistili a proto nabízejí úpravu obou výrobních variant na stejnou hodnotu výkonu...

V množství vyráběných TSi motorů 63kW se to rozhodně vyplatí, to mi věř. I strategie, proč se jako náhradní díly používají ty kvalitnější, je logická. Čipovači je kategorie sama pro sebe a nehodlám se k nim vyjadřovat.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem z toho už jelen. :)

Takže když to shrnu - verze pro mě od prodejce (který o tom ví asi jen o něco málo víc než já) - rozdíl je jenom v řídící jednotce.

Verze zde uveřejněná z e-mailu přímo od Škody - rozdíl je jenom v řídící jednotce.

Verze která zde padla dříve - jiná jednotka a budíky, aby nebylo "zvýšení výkonu" tak jednoduché.

Verze z německého fóra - je odlišných asi pět věcí včetně převodovky, která má jinak dlouhé převody.

Verze nejnovější z tohoto fóra - nikdo neví přesně co, ale něco je od novoty jinak a když se to podělá, tak se to mění za součást ze silnější verze, která je kvalitnější, ale dražší, proto tam původně nebyla...

Jsem celkem rád, že jsem spokojen s tím co mám a výkon zvyšovat nehodlám, takže to řešit nemusím, jinak bych se z toho asi zbláznil. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já to zkusím ještě jednou a naposled. 63kW motor je ekonomickou variantou, která je montována do vozů přímo z výroby. Náhradní díly jdou objednat pouze a jen ty, které se ničím neliší od dílů použitých na motoru 77 kW. Ty samozřejmě pasují na 63kW motor. Nejedná se o všechny díly, jen o cca 1/3. Pro vás jako uživatele je důležité, že 63kW motor bude stejně trvanlivý jako 77kW.

Jde pouze o to dokázat vyrobit i ekonomicky příznivější variantu.

Nebudu se s vámi dohadovat, pokud si chcete myslet něco jiného, prosím.

Mohl bys , tedy pokud jsem Tvůj příspěvek dobře pochopil, uvést nějaký díl , z těch zbylých specifických 2/3 pro 63kW motor ??? Alespoň jeden šroubek, kterej je odlišnej od 77kW. :palec2:

Nikomu bych nepřál aby jeho 63 vydržela to co 77 mého kolegy, kdy se měnil motor v polovině prvního servisního intervalu :aggressive::aggressive:

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BTW: Když se koukneme na název vlákna "63kW vs 77kW- rozdíl v motorech" pak samozřejmě to, že má 77 jinak odstupňovanou převodovku, větší brzdy (neb co jede musí brzdit), možná jinou lamelu... , tak to jsou věci které nebereme v potaz ne ??? To je jen důsledek většího výkonu lol . A pokud se k motoru počítá i řj včetně SW a to by asi měla, neb bez ní se točit nebude, tak to je ten rozdíl :palec2:

pokud bikeone / 666 předloží hmatatelné důkazy že tomu tak není, myslím že se všichni shodneme na tom , že po mechanické stránce jsou ty motory identické..... A to že ve fabrice šetří jak můžou (a na 1.2TSI až příliš) je věc na jíné téma Ne lol

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže, podľa mňa sa jedná o cielené dezinformácie šírené ľuďmi zo škodOffky, nakoľko je rozdiel v momentoch len 15Nm, 175/160=1,094, teda u 77kW pôsobia 0 9,4% väčšie sily (a tlaky), čo je tak povediac príliš málo na výrobu zhodných dielov s rozdielnych materiálov, nehovoriac o prípadnom riziku zámeny, rozoznať by to šlo asi len plynovým chromatografom. Aj pri súčasnej technike bude tolerancia pevnosti daného materiálu kľudne aj -10%, nehovoriac o tom, že je nutné počítať dostatočnú rezervu v pevnosti a kalkulovať aj prípadnú únavu materiálu. Taká kozmetická zmena by priniesla možno -1% ceny (najpodstatnejšou mierou sa do výslednej ceny premietnu také faktory ako cena práce, amortizácia strojov, materiál tvorí najmenej významnú časť) , no na logistiku by náklady vzrástli cca o 33%

V SK je rozdiel v cene +500€ pre 77kW, pravdepodobne tam škoda šetrí na lacnejších zadných bubnových brzdách, ktoré ale zasa vydržia min 2xviac, iná spojka sa pre +9,4% momentu nevyplatí a teda je rovnaká 220mm. Prevodovky sú síce MFX pre 63kW a LMG pre 77kW, ale z "neznámych" príčin majú všetky prevody vrátane stáleho rovnaké. So šetrením na brzdách je to skôr tak, že na 77kW zarába viac.

správnejšie by bolo: u 63kW verzie pôsobia sily iba o 8,6% menšie, lebo 160/175=0,914, 1-0,914=0,086=8,6% , nakoľko 77kW tu bolo skôr.

Editováno: , autor: lubikSK
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BINGOOOO lol lubikSK na to kápnul pořídíme plynovej chromatograf a budeme zkoumat zda máme díly z 63 neb 77 motoru :palec2:

Jak píšeš, ty rozdíly ve výkonu nejsou takové aby bylo nutno dělat mech. změny , jak psal Ekkar 63 je softwarově uškrcená 77 ...s bubnovou ZN prostě jen další alternativní motorizace = širší nabídka :)

  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...