Přejít na obsah

1.2 TSI 63 kW vs 77 kW - rozdíl v motorech


Doporučené příspěvky

Můžu uvést jeden příklad, který zpozorovali někteří z vás, co jste měli první várku motoru. Rozvodový řetěz, ozubené kolo a hřídel. Jiné materiály, technologie výroby, levnější. Bohužel v provozu nastávaly problémy. Když jste šli do servisu, vyměnili vám to za jiný ten ze 77kW motoru a tady se už tento problém nestává. Do další série se již dávají totožné rozvody jako u 77kW a problémy již nejsou.

ted meleš naprostý kraviny. o výrobě rozvodového řetězu zjevně nemáš ani potuchy.a myslim, že ani nevíš kde se vyrábí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám teda 63kW z 04-05/10, podle prodejce jedno z prvních TSI v Praze/ČR, najeto mám přes 17000km a žádnej problém jsem zatím neobjevil. Také nevěřím tomu, že by část dílů na 63kW byla horší a kvůli tomu to je "uškrcený" na 63kW. Naprosto rozumím strategii nabízet dvě varianty TOTOŽNÉHO motoru ve dvou cenách, je to vše o nabídce a poptávce, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co napsal DEFIANT se mi zdá zatím nejodbornější a budu tomu tedy věřit, zatím všichni co psali, že tam jsou jiné materiály atd... tak napsali jen to, ale nic pro potvrzení, nebo alespoň nějaké upřesnění, prostě 1/3 je jiná a nazdar. To co napsal DEFIANT mi zní dobře, sice tomu nerozumím, ale líbí se mi to. :D Dávám malé nedůležité plus. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VW má následující výrobní strategii:

- kompletace hlavy (z boku je štítek s logistickým označením 120 - jiná pro evropský trh není)

- montáž takzvaného RUMPF motoru (polomotor - mechanický základ motoru+olej) (dole na bloku nad vanou je zase logistický štítek s označením 5486 - zase jiný pro evropský trh neexistuje),

// tyto tvz. RUMPF motory se i koncernově přeprodávají, např. škoda RUMPF diesely 2.0 a benzín 1.4 nakupuje)

- montáž ZP4 (kontrolní bod 4) - ustrojení RUMPF motoru - sání, výfuk, setrvačník, spojka, elektrika serepetičky (zde je subvariant více, dle cílového vozu, manual/automat s klimou/bez startstop atd. )

- mezi 63 a 77 není rozdíl, navíc testy se provádějí vždy jako 77kW varianta (i ty co jdou na brzdu)

Materiálové rozdíly jsou manuální 5 stupnové převodovce MQ200 (název říká že jde o konstrukční rodinu do 200Nm ne že každý typ je do 200Nm), např. skřín je jiná (výztuhová žebra) opracování některý kol se liší (únosnost ozubení).

JO CHYTRACI MELI JIT NA DEN OTEVRENYCH DVERI A CIST ASPON NASTENKY

// evropský trh předpokládá kvalitu paliv ala německo, prašnost jako německo a EU emise //

Jak vidno, 63kW vs. 77kW je "vsjo ravno", rozdíly jsou opravdu jen v "bižutérii", jinak všecky hlavní mechanické součásti jsou shodné. Odlišnost převodovek nepočítám mezi rozdíly motoru - pro mne motor končí výstupním hřídelem ke spojce - další části už sice s motorem souvisí, ale přímo k motoru nepatří.

A ještě něco:

Na tom slavným DOD jsem byl a krom lisovací linky na "pavouka" přední haubny k fábuli/roomu zpomalený k uzoufání jsem tam neměl šanci si nic pořádně prohlídnout - jednak jsem měl 3 "vlečňáky" (manželka & 2 ratolesti), který chtěli každej něco jinýho (napít, klobásu, sednout, pohledy, balónky...) a krom toho všichni společně "kdy už půjdeme pryč?", druhak nic co by člověka zajímalo nebylo v provozu. Montážní linka na fábule stála jak cyp, jediný co se hýbalo byl úsek "mariage" neboli montáž motoru a náprav do kompletní kastle - tam se imitovalo zdvihání spodku ke kastli a zase zpátky. Do lakovny "Eingang verboten", za volant na polygon totéž - jako pasažér to nemá "vejšku". V mumraji 75 000 člověků pak jeden neměl šanci si cokoliv PODROBNĚ prohlídnout a už vůbec ne něco konkrétního zjistit. Škodofka a vůbec celej slavnej koncern by udělal daleko líp, kdyby přestal paranoidně utajovat všecko co utajit jde a uživatelům svých produktů umožnil běžný přístup k informacím - přestože jsou zákony o svobodném přístupu k informacím dávno v platnosti, všecko o jejich autech a jejich vlastnostech důležitých pro uživatele se zakryje "firemním tajemstvím" - a je po parádě... Celej DOD byla parádní Potěmkinovská víska jak se patří - včetně dechny na jednom dvoře a Vladimíra Hrona & band a dalších kvákalů na druhým - když jdu na exkurzi do automobilky, chci vidět výrobu aut a ne poslouchat nějaký žudlaly & fidlaly...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná že DOD byl povedený, možná ne, ale Ekkare, ty, jakožto moderátor na jiném fóru přece víš, že to, co jsi napsal, je totálně OT a navíc na DOD je tu samostatné téma, tam tohle klidně napiš, přečte si to tam ten koho to zajímá, tady lidi hledají informace o rozdílech mezi výkonovými variantami motoru 1,2 TSi a ty sem hodíš takovou "kládu" OT. :D

Já na DOD nebyl, odradilo mě to, že už loni tam bylo 50 000 lidí, bál jsem se, že jich tam bude ještě víc, ale informace co přinesl DEFIANT ohledně motorů načerpané asi na tom DOD byly pro mě celkem přínosné, takže jestli se tam člověk dozvěděl alespoň toto, tak to k něčemu bylo. :)

EDIT: OK, vsuvkou před původně hlavní text jsi z toho udělal ne-OT, takže OK. :D

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono tam byl VSKUTKU docela problém se k něčemu podstatnému dostat - jednak nával, druhak přehršel maskujících "nepodstatných" až balastních informací, které byly návštěvníkovi doslova nacpávány... Takže kdo měl kliku a dostal se k těm údajům, může je tady odprezentovat. Já například krom několika maličkostí k továrnímu příslušenství Rooma nenašel nic, co by bylo mně osobně aktuálně k užitku - čekal jsem od toho opravdu mnohem víc, než že si prohlídnu faceliftovanýho Rooma, jak krouží po polygonu s továrním řidičem nebo že se podívám na zastavenou montážní linku fábulí, kde třeba navíc na (stojící) montáži "kokpitů" (palubovek) uvidím jen "praváky s automatem" - rozuměj palubní desky určené do aut s pravostranným řízením a pouze dvěma pedály... Přes obrovský rozsah akce to byla pro mne doslova blamáge...

A už končím s OT... :palec2::palec2:

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,uz jsem tady jednou psal,ja tam byl take,vyrabim pisty,mam variantu 63kw tak me to prave zajimalo,jak to je,clovek co tam u te linky co se montuji motory byl rikal ze jsou jine,mluvil o snimacich a celkem mi prislo ze mluvi pravdu,ale kdyz jsem videl stitky ktery motory tam montuji,bylo jich myslim 5 tak motor 1.2 TSI tam byl jen pod jednou variantou77kw,nebyla tam varianta 63kw,to me prislo divny,ale ty materialy jak tady nekdo psal muze byt pravda,mi taky delame stejne pisty,ale jinej druh materialu,houzevnatejsi,vic medi,ale tady semi to moc nezda,myslim ze v tomhle pripade by ty snimace mohli byt jiny,ale v materialu se mi to tady moc nezda, :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nevím jestli tady už taková informace je,

ale minimálně Roomster to má tak, že u 63kW verze se při zapnutí klimatiazce změní mapy ŘJ na výkon 77kW

Prostě s klimou Vám vzroste výkon :)

Jestli je to i u fábie nevím ...

není to úplně jak říkáš, při zapnuté klimatizaci se jen zvýší výkon o 2-3 kW aby se pokryl pokles klimou - motor má teda pořád stejný tah... 15 Nm bys jistě poznal ;)

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si tiež myslim ze motor 1,2 TSI je len jeden co sa tyka konstrukcie, rozdiel 63kW a 77 kW je upraveny iba riad. jednotkou. Slabsie verzie 63 kW su urcene pre "chudobnejsie auta", aby boli dostupne aj pre menej solventnejsich (Fabia, Golf, Audi A1 - 5.stupnove prevodovky) ostatne Skodovky, VW a Seaty 77 kW 5.stupnove a 6.stupnove prevodovky su pre tych co si priplatia.

Editováno: , autor: akubus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DEFIANT :palec2: člověče, konečně někdo s jasnejma a snad pro všechny přesvědčivejma dúkazama... DĚKUJI DĚKUJI DĚKUJI lollol Doufám, že už všem pochybovačům odzvonilo, neb mi to přišlo jako boj s větrnými mlýny :aggressive: .

Karlos nárust výkonu při zapnuté klima se řešil obdobným způsobem v jiném vláknu..... možná , že i zde by DEFIANT mohl pomoci lol Jediné co naroste je spotřeba při volnoběhu neb muší řj motoru dorovnat zatížení kompresorem .... a naopak aby ty 2-3 kW někomu nechyběly tak při akceleraci se výkon kompresoru snižuje na minimum, předpokládám že to tak je u všech motorizací.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Jestli to dobře chápu - podle tvých informací jede 44kW varianta opět jako 8V? Nějakou dobu se vůbec nedělala a slabší varianta byla přejednotkovaná 51kW, proto se ptám.

Co jsem koukal tak pouze do Pola 5 (od 2009, vše EU5) se dává místo 1.2 6V 44kW 1.2 12V uškrcená na 44kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...