Přejít na obsah

1.2 TSI 63 kW vs 77 kW - rozdíl v motorech


Doporučené příspěvky

Včera mi predajca povedal, že 63 kW je lepsie sprevodovane ako 77 kW. Ja si myslim, ze su rovnako, az na ten vykon. Tak ako to je?

No pokud se nemylim tak jsou obě verze zpřevodovany uplně stejně. Rozdil je u silnějši varianty ktera ma 6kvalt což se bohužel Fabie netyka. Bohužel proto protože je to docela přinosne a to jak na komfort,pružnost,dynamiku tak spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No ja som jazdil na predvadzacich vozidlach fabia combi 63Kw a 77Kw . Urcite by som kupoval to silnejsie. Cenovo sa to pohybuje ze okolo 500-600eur navrch pri kupe noveho to je celkom zvladnutelne na ten rozdiel a ten tam je urcite ta dvojka je tam nadherna od 1800 - 5000 pekne taha. Mal som Peugeot 206 SW bol tam 1.6HDi 16v malo to 80Kw a 240Nm nieco podobne auta su lahke , takze celkom schopne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Tohle sem našel na stránkách :
http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=100&lng=cze
 

Popis seřízení motoru:

Tuning automobilů, úpravy motorů a jejich diagnostiku má Cimbu autosport v programu od roku 1987. V roce 1994 naše firma začala provádět zvyšování výkonu motorů modifikací datových polí softwaru řídící jednotky motoru automobilů Škoda. Chiptuning řídících jednotek systému vstřikování a zapalování Bosch Monomotronic nám pomohl získat dostatek zkušeností, které jsme uplatnili i při čiptuningu řídících jednotek BOSCH Motronic MED 17,5 pro motory 1,4 TSI.

Jak vyplývá z grafu vnější charakteristiky motoru, úprava softwaru řídící jednotky motoru zlepšuje průběh točivého momentu i výkonu motoru v celém rozsahu využitelných otáček. Točivý moment vrcholí při 3 000 ot.min-1 hodnotou 230 N . m oproti 160 N.m sériovým. Významný je také lineární průběh točivého momentu až do 4 000 ot . min-1 neklesne pod 220 N.m. Maximálního výkonu 92 kW oproti sériovým 63 kW motor dosahuje při shodných otáčkách 4 000 ot . min-1. Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech - při rychlém ubrání, nebo naopak přidání „plynu" motor reaguje bez zbytečných prodlev. Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny. Tento motor je mechanicky naprosto shodný s verzí 1,2 TSI 77 kW, z marketingových důvodů je motor omezen pouze softwarem. Pokud tedy již při koupi vozu přemýšlíte o chiptuningu, je výhodné koupit si tuto slabší verzi, rozdíly v ceně obou modelů Vám úpravu zaplatí a ve výsledku motor pojede lépe, než sériových 77 kW. Zkušenosti z provozu jsou takové, že úprava motoru snižuje spotřebu paliva o 0,5 l . 100 km-1.

Úprava řídící jednotky a následné zvýšení točivého momentu a výkonu nemá podle našich dosavadních zkušeností žádný vliv na životnost motoru, rozhodující je jakost a čistota motorového oleje a vzduchového filtru. Doporučujeme proto měnit motorový olej po ujetí 10 000 km a vzduchový filtr po 20 000 km. Toto doporučení nijak nesouvisí s provedenou úpravou, týká se i automobilů se sériovým motorovým softwarem.

Přeprogramování řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, nebo přes konektor řídící jednotky, závisí to na verzi SW. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program. Cena úpravy včetně diagnostiky je uvedena v ceníku.

Údajně pak je po upravě z původních 63kW dosáhnuto efektu na 92 kW. 

Editováno: , autor: Anderson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Spokojenost veliká, dělal mi to jeden známý, který se koncernovými vozy zabývá úspěšně již několik let. Popravdě bylo to komplikovanější, tak se to pokusím rozepsat :)

 

- první úpravu jsme prováděli před svolávací akcí 24W6, vzaly se mapy z Golfa s motorem 1.2 TSI 77kw, naaplikovali se na flash mojí řídící jednotky a přehráli se zpět. Auto jelo perfektně od spodu, pocitově podstatně větší tah, výkon i ve vyšších otáčkách, spotřeba cca o 0,2-0,3 l menší. Na svolávací akci jsme ale vraceli původní zálohovaný flash. Po této svolávací akci jelo auto hrozně, chtěli jsem flash provést znovu, ale jednotka byla uzamčená.

 

- po několika měsících došlo k prolomení zabezpečení a mohlo se znova flashovat, nicméně bylo nutné provést nové mapování (nové mapy na ovládání turba, které tam původně nebyly, nově sw omezovač max krouticího momentu - asi vlivem 24W6). Takže stáhnout opět mojí jednotku, namapovat na novou verzi nahrát zpět. Auto jelo velmi dobře, až se mi to na město zdálo moc, ale oproti sérii byla spotřeba cca + 1,0l , což sem nechtěl akceptovat a tak jsme začali ladit, měřit za provozu a upravovat hodnoty. Nakonec jsem po několika úpravách skončili na přijatelných hodnotách spotřeby a pocitových hodnotách výkonu (77kw mapy + drobná úprava průběhu krouticího momentu, tlaku turba atd).

 

Píšu pocitových hodnotách, protože auto nebylo na brzdě, ale rozdíl pozná každý, kdo s tím kdy jel. Odjezdil jsem několik stejných sériových motorizací s výkonem 63kw a ty jsou prostě lenivé. Auto jsem porovnávali i s Fabii se sériovým motorem o výkonu 77kw a moje auto je v nižších otáčkách pružnější, v horním rozsahu otáček navíc ještě živé.

 

Celkově reaguje auto podstatně lépe na plyn, je pružnější při zachování spotřeby. Podstatně lépe se předjíždí, kličkuje ve městě a hlavně při plném autě a klimatizaci nemusí člověk tolik řadit..

 

Auto bylo od té doby na dvou garančních servisech, vše OK, žádná závada, únik ani úbytek oleje (nedolévám od výměny do výměny) nebo něco podobného. V servisu nic nepoznají :). Po poslední úpravě najeto cca 18000 km.

 

Komukoliv jsem to ochoten ukázat a předvést, že si nevymýšlím ;)

Editováno: , autor: FreeCZman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Před nejakým pátkem Cimbu tvrdil, že 63kw je na hranici životnosti motoru . A tím pádem se motorem nebude zaobírat. Chip od začátku je jen na 77kw motor. Cena 16 tis za chip bez 6 stup.převodovky je darda. To připlatím 25 tis radši škodě za 77kw verzi + 6stup převodovkou

Editováno: , autor: michal9
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MM Racing má upravené firemné VW Polo 1.2 TSI 66 kW s DSG na 140 koní. Z toho vraj je chip 138 koníkov a ten zvyšok je upravený výfuk, ale na takéto hodnoty vraj bežne neupravujú. Obyčajná úprava je vraj na 125 poníkov, čo je nejakých 94 kW. Vraj po úprave sa auto v prvej tretine otáčok správa úplne rovnako ako neupravený motor, a zvýšený výkon je cítiť až keď má niekto ťažšiu nohu. Toto by mne osobne aj vyhovovalo, lebo na posúvanie sa v meste a okreskách je pre mňa aktuálne dôležitejšia nízka spotreba ako nejaký brutálny výkon. Ten potrebujem iba počas predbiehania (aj to len keď sa ponáhľam), a keď si idem vyvetrať hlavu na okruh.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 let později...

Měl bych jednoduchý selský dotaz. Mám Roomstra 1.2 tsi s motorem CBZA, čili 63kw, řekněme že seženu na šrotišti řídící jednotku z podobného auta s motorem 1.2 tsi 77kw čili CBZB a vyměním jí za svojí,  budu mít tedy výkon těch 77kw?? Popřípadě co obnáší taková výměna? Stačí čistě jen zaměnit řídící jednotku, nebo je třeba nějaké spárování? Díky za odpověď 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...