Jump to content
Pepa007

Tempomat a všetko s nim súvisiace.

Recommended Posts

Ahoj, hledám někoho, kdo by mi mohl opatřit a zapojit tempomat do roomsteru s PC.

Jsem z Loun. Díky

Vašek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz moj je namontovany spravil my ho  , Vaša , je velmi sikovny vrele doporucujem, bleskovo a precizne spravene spokojnost uz si uzivam tempomat :p mal som cestu do brna a otialto je kusok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska se taky chystám namontovat tempo do F1. Koupil jsem na skoda dily páčku s kabeláží. Dost se tady debatilo o kablíku na brzd. pedál, ale nic takovýho v tom svazku neni. Je tady jeden červenej jako napájení po zapnutí klíčku. To bude asi alternativa k tomu pedálu ne? Dám to normálně k pojistce 28, je to tak? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

....To bude asi alternativa k tomu pedálu ne? Dám to normálně k pojistce 28, je to tak?

Určitě ne!

Signál od brzdového pedálu je nutný.

Při brzdění tempomat vypne. Stejně jak při sešlápnutí spojky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na brzdovy pedal se zapoji kvuli proudu, ne kvuli vypnuti tempomatu, ten kablik muzes klidne napojit na proud po zapnuti klicku kdekoli, akorat na ten pedal mas jednoduse, oholis trouhu modro cerveny kabel a spajis tam treba pajkou jestli tam nemas to original s pinem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemusi být na brzdě.já ho napojil na kabel co jsem měl kdysi natáhly z pojistek na led denní svíceni jako spínané napětí

Share this post


Link to post
Share on other sites

A čím ten tempomat vypínáš??? Proč mu chlapi blbě radíte. Určitě ho na brzdový pedál napoj. Nejde o funkci,ale o bezpečnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spíš ty vůbec nevíš o čem píšeš... tento kabel má být skutečně napojený na spínané +!!!  pokud nevíš tak brzdový spínač už je dávno napojen do RJ motoru!!!  ten kdo tu blbě radí jsi ty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Určitě ne!

Signál od brzdového pedálu je nutný.

Při brzdění tempomat vypne. Stejně jak při sešlápnutí spojky.

nesmysl, signál brzdového spínače už zapojený je do rj motoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to tak přátelé. Spínání brzdy je bráno buď z toho pinu do ŘJ motoru nebo v tom konektoru do BSG. Na brzdu se to napojovat nemusí! Jde pouze o napájení. Já měl kabel, kde byl 1. konektor do BSG, 2. černej kablík s konektorem na zápich do konektoru co je na mezistěně a 3. červenej kablík bez konektoru, kterej se má zapojit na svorku 15 (napětí po zapnutí zapalování). Připájel jsem ho ke kablíku u pojistky č.28 (i když je to trošku prasárna a udělal bych to jinak, kdybych měl konektorovky). Každopádně to funguje a samozřejmě to deaktivuje jak sešlápnutí brzdy, tak spojky. 

 

Největší problém byl dostat se na mezistěnu na ty konektory. Já tam mám navíc ještě alarm v těch místech. Pomohla mi hodně fotka od thomasina, kudy se tam dostat. Pak ještě přijít na to, jak konektor vytáhnout a navíc odjistit, aby se do něj dal vsunout ten kablík. Ale nakonec pěkná práce si myslim. Žádnej velkej záděr. 

Edited by SpeederBB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahooj, mám problém s tempomatem na Octavii 1,9 ... Před dvěma roky jsem montoval tempomat, po aktivaci na PC normálně fungoval, ale od letošního jara prostě nereaguje... Na PC žádná závada ... Už jsem vyměnil komplet páčku a spojkový spínač, na PC hlásí normálně aktivaci tempomatu, ale ten přesto nejede, tak už fakt nevím co s tím je ... Nejde mi do hlavy, že jen tak přestal fungovat ... :kol-44: :kol-44: :kol-44:   Brzdový spínač je snad OK, jelikož brzdy normálně svítí ...

 

 

 

EDIT:

Tak, tempomat funguje ... Zničehonic se rozjel, to nechápu .....  :kol-31:  :kol-31:  :kol-47:

Edited by Wojnar
EDITUJ příspěvky!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kluci, jaka varianta kabelaze je lepsi k tempomatu (Fabia I - r.v. 2007)

 

od MOLPIR      (3 konektory, 2 piny)

od skoda-dily      (2 konektory, 1 pin, 1 holy kabel)

 

PS. pokud (mozno) to jde, tak abych nemusel nic pajet, strihat a vypinovavat... diki

post-89751-0-29810900-1408549015_thumb.j

post-89751-0-47423200-1408549022_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempomat jsem na Fabii dělal před mnoha lety, tuším ale, že jsem měl nějaký derivát Molpiru a bylo to jak pro blbý - ty volný piny se jen nastrkaj do konektorů v autě. U té druhé kabeláže - holý drát - se stříhání asi nevyhneš (předpokládám, že ten drát povede k čidlu na brzdovém pedálu). Nadruhou stranu už jí máš obmotanou a více se to blíží originálnímu stavu - ten konektor u Molpiru (vpravo dole) tam být nemá, ale to je detail...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne která varianta je lepší.  Vlevo je na Fabii 1, Vpravo na Octavii 1. Vypichovat piny musíš v BCM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wittmann ten cerny konektor u MOLPIR (vpravo dole) tam prave ze byt ma... (mrkni prilohu)

Pepa007 mel si pravdu s tou kabelazi ale - ale podle navodu je treba vypichnut jenom pin na brzdovem pedalu! Nebo co konkretne si mel na mysli?

 

* v priloze original navod na montaz tempomatu Skoda Fabia BEA 400 002 

BEA 400 002.pdf

Edited by marrrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

já myslím, že obě kabeláže jsou na fabii. Octavii jsem sice nikdy nedělal, ale podle mě vypadá úplně jinak. Ten konektror tam v originále vážně není. Výše uvedené schéma/plánek zobrazuje takzvané "originální příslušenství", tedy originální dodělávku. Pokud by to mělo tempo z fabriky, tak tam prostě nebude, viz schéma

post-3173-0-68819400-1408617777_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumim, ze original od vyroby tam ten cerny konektor (na kabelazi MOLPIR v pravo dole) neni/nemusi byt... Ale pri original dodatecne montazi original sady tempomatu - BEA 400 002 tam uz ten konektor je, nakolik je lepsi (rychlejsi) jeden pin prepinovat jinde, nez neco odizolovat/pajkovat/znovu izolovat  :kol-27:

Share this post


Link to post
Share on other sites

já osobně bych pájel, i když přepinování je pro mě rychlejší a jednodušší. Minimálně k tomu nepotřebuju prodlužovačku :-). Zkus si odpovědět na dvě otázky:

 

1) víš kam to připájet?

2) víš jak vyndat pin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale omlouvám se. Nevím jak jsem mohl napsat takovou blbost. Samozřejmě obě kabeláže jsou na Fabii 1

Hnědý konektor do BCM ,

Černý do páčky Tempomatu

Bílý kablík do příčné stěny zapojení podle modelového roku do 2005 T11 PIN 10 (myslím bílá svorkovnice)

od 2006 T11 PIN 6 (myslím že červená svorkovnice)

No a ten modro/rudý pokud má dvoupólovou svorkovnici tak vypíchnout u brzdového pedálu a vložit, nebo naletovat, nebo se může napojit do pojistkové skříně na pojistku SB 28. Je to úplně jedno zda první nebo druhá varianta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cau kluci hledam nejakeho borce co me zapoji tempomat v okoli Litovle nebo Olomouce.Fabia 1.9Sdi nemam k tomu nic.Diky za odpovedi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...